Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kiviholvisillat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mattila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« : Huhtikuu 24, 2010, 14:20:34 »

Hei!

Olen vuosia kuvaillut kivisiltoja, kun niitä on tullut vastaan. Ne alkavat olla katoavaa kansanperinnettä.  Väsäsin jopa kerran siltasivut nettiin http://personal.inet.fi/luonto/kiviholvisillat/  Sieltä löytyy luettelo niistä silloista, jotka olen kuvannut  sekä toinen luettelo vielä kuvaamista odottavista silloista.

Rautateillä on aika paljon kivisiltoja, koska Suomen radat rakennettiin juuri samaan aikaan kun luonnonkivi oli yleinen siltojen rakennusmateriaali. Rautatiesiltoja on vain vaikea havaita, kun ne eivät sattuneesta syystä yleensä ole maantien varsilla ja junasta niitä ei näe. Pyytäisinkin tämän palstan lukijoilta apua rautateiden kiviholvisiltojen havainnointiin. Siltoja voi ilmoitella tähän sanomaketjuun tai suoraan minun sähköpostiosoitteeseeni, joka löytyy siltasivuilta.

Terveisin
Mikko Mattila

jatkoa edelliseen......

Olen lisännyt siltaluetteloon luvat ja karttalinkit kunkin sillan kohdalle.

Mikko
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2012, 16:58:23 kirjoittanut Mikko Mattila » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kiviholvisillat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina