Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Juna liikenne takkuaa Euroopasssa (oli :Saksan junaliikenne ongelmissa)  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« : Joulukuu 19, 2010, 19:54:33 »

Saksan rautatieyhtiö Deutsche Bahn on kehottanut ihmisiä välttämään junamatkustamista ilman ennalta varattua lippua. Junien nopeuksia laskettiin tänään jäisen kelin vuoksi, ja raideliikenteessä oli pitkiä myöhästymisiä.

mtv3

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2010, 13:24:30 kirjoittanut Juha Paulavuo » tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2135


« Vastaus #1 : Joulukuu 20, 2010, 10:07:38 »

DB-konsernin tiedote (saksaksi) asiasta: http://www.deutschebahn.com/site/bahn/de/presse/presseinformationen/ubp/p20101219.html

tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #2 : Joulukuu 20, 2010, 12:08:24 »

Nyt on maailman kirjat sekaisin, kun "maissa joissa kaikki on aina Suomea paremmin" ei asiat olekaan niinkuin pitäisi... Helsingissä taitaa kuitenkin junat edelleen liikkua, vaikka lumimäärä (tänään klo 8 oli 67cm Kaisaniemessä) on lähestymässä joulukuun ennätystä kautta aikojen...
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #3 : Joulukuu 20, 2010, 23:58:31 »

"maissa joissa kaikki on aina Suomea paremmin"

Mistä sä olet keksinyt jotain maita tuollaisella nimityksellä kutsua?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Joulukuu 21, 2010, 11:30:24 »

"maissa joissa kaikki on aina Suomea paremmin"
Mistä sä olet keksinyt jotain maita tuollaisella nimityksellä kutsua?

Larista en tiedä, mutta minä olen kyllä keksinyt tuommoisen termin Resiinan keskustelualueen kirjoituksista (mm. Ryyppö ja Pölhö).
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #5 : Joulukuu 21, 2010, 13:28:48 »

Ei nyt mene oikein putkeen Brittein saarilla junaliikennekään : kaikki Lontoon King's Crossin asemalta itärannikolle lähtevät ja sieltä tulevat junat on peruutettu virtajohtimien putoamisen vuoksi. Ainakin kuusi junaa on jäänyt matkalle.

bbc
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #6 : Joulukuu 21, 2010, 15:58:52 »

Larista en tiedä, mutta minä olen kyllä keksinyt tuommoisen termin Resiinan keskustelualueen kirjoituksista (mm. Ryyppö ja Pölhö).


Oho, saisiko tarkempaa tietoa?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Joulukuu 21, 2010, 21:20:37 »

Oho, saisiko tarkempaa tietoa?
Niin kuin millaista. Eihän kukaan ole noin sanasta sanaan sanonut, mutta aina välillä antanut ymmärtää kuinka paljon paremmin asiat ovat muualla kuin suomessa kun monopoli.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #8 : Joulukuu 21, 2010, 23:11:02 »

Oho, saisiko tarkempaa tietoa?
Niin kuin millaista. Eihän kukaan ole noin sanasta sanaan sanonut, mutta aina välillä antanut ymmärtää kuinka paljon paremmin asiat ovat muualla kuin suomessa kun monopoli.

Monet asiat ovat paremmin. Monet toiset puolestaan huonommin. Lue DSO:n keskustelualueelta, miten kerron suomalaisten paremmasta tavasta hoitaa asioita Iskee silmää
Vorkki on huono foorumi siitä puhumiseen, miten DB voisi ottaa oppia Suomesta. Sellaiset keskustelut kannattaa mieluummin käydä jollakin saksalaisella foorumilla. Sen sijaan, kun DB on jonkun asian tehnyt paremmin kuin VR, en näe mitään syytä tästä Suomessa vaieta. Avoin tiedonvälitys on hyväksi. Ehkä joku vorkkaaja joskus päätyy johonkin virkaan, jossa hän voi asiaan vaikuttaa tai jotain. Ikinä ei tiedä Hymyilee

Ja lisäksi, olenhan mä täällä Berliinin S-Bahnia haukkunut. Nyt sitä tehtävää tosin hoitaa hra. Männistö, koska en sijaitse samalla maantieteellisellä alueella kuin Berliinin S-Bahn.

Summa summarum, väite, että minun mielestäni jonkun maan junaliikenteessä olisi kaikki aina paremmin kuin Suomessa, ei perustu tosiasioihin. Moni asia kyllä on. Ja itse asiassahan väitteesi ei edes rajoittunut junaliikenteeseen, vaan ylipäätään kaikkeen. Eli että mielestäni esim. Suomessa olisi huonommat mahdollisuudet juosta saunasta lumihankeen kuin Saksassa(?!)

Kotimaansa huonoja puolia ei kannata yrittää väkisin pönkittää. Ei edes leiskuvan patriotismin nimissä. Suomessa on paljon hyvää, mutta mikään maa ei ole täydellinen. Sori nyt vaan. Täydellisyyteen tulee silti pyrkiä ottamalla oppia siitä, miten jotkut asiat hoidetaan toisaalla paremmin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Joulukuu 23, 2010, 09:38:29 »

Summa summarum, väite, että minun mielestäni jonkun maan junaliikenteessä olisi kaikki aina paremmin kuin Suomessa, ei perustu tosiasioihin.
Lari lienee käyttänyt kärjistystä tehokeinona. Hyvin se aiheeseen sopi.

Lainaus
Moni asia kyllä on. Ja itse asiassahan väitteesi ei edes rajoittunut junaliikenteeseen, vaan ylipäätään kaikkeen.
Minä vain komppasin alkupeäistä väitettä.

Lainaus
Eli että mielestäni esim. Suomessa olisi huonommat mahdollisuudet juosta saunasta lumihankeen kuin Saksassa(?!)
No eipä Suomessakaan kohta missään sellaista pääse tekemään. Mikä ei johdu lumen puutteesta.

Lainaus
Suomessa on paljon hyvää, mutta mikään maa ei ole täydellinen. Sori nyt vaan.
Suomi on kyllä valtiona todella kaukana täydellisestä. Kohta on vaalit eikä mitään merkkejä parempaan päin pyrkimisestä, edes. Rautatietkin haluttaisiin vapauttaa kilpailulle. Älytöntä!
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Juna liikenne takkuaa Euroopasssa (oli :Saksan junaliikenne ongelmissa)  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina