Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Mihin vaunut menossa??  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kari Rantanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 16


« : Maaliskuu 24, 2009, 09:15:38 »

  Ajelin eilen pyörällä Matkakeskuksen tunnelia pitkin ja näin Venäjältä tulevia avovaunuja. Olin luullut ,että vaunuissa kuljetetaan kivihiiltä, mutta tarkemmin olin tulkitsin palaturvepelleteiksi. Onko kenelläkään tietoa ja havaintoa minne menossa?? Kiitos etukäteen.
tallennettu
Kari Rantanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 16


« Vastaus #1 : Maaliskuu 24, 2009, 09:17:48 »

  Ajelin eilen pyörällä Matkakeskuksen tunnelia pitkin ja näin Venäjältä tulevia avovaunuja. Olin luullut ,että vaunuissa kuljetetaan kivihiiltä, mutta tarkemmin olin tulkitsin palaturvepelleteiksi. Onko kenelläkään tietoa ja havaintoa minne menossa?? Kiitos etukäteen.
Niin kyse oli Jyväskylän ratapihan vaunuista.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 357


« Vastaus #2 : Maaliskuu 24, 2009, 09:57:40 »

  Ajelin eilen pyörällä Matkakeskuksen tunnelia pitkin ja näin Venäjältä tulevia avovaunuja. Olin luullut ,että vaunuissa kuljetetaan kivihiiltä, mutta tarkemmin olin tulkitsin palaturvepelleteiksi. Onko kenelläkään tietoa ja havaintoa minne menossa?? Kiitos etukäteen.

Venäläisiä avovaunuja, joissa kivihiilen näköistä kyydissä, on näkynyt ainakin Savelassa lämpövoimalaitoksen raiteella.

Päivystäjäveturi kävi Savelassa eilen klo 15-16 välillä. Satuin olemaan yhdessä teollisuushallissa siinä vieressä, ja vihellys sekä jyrinä kuuluivat muiden äänien yli. Vaunut ilmaantuivat Savelaan viime viikon maanantaina tai tiistaina.

En valitettavasti huomannut eilen katsoa, olivatko vaunut enää paikalla. Tarkkailen tilannetta.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2009, 10:08:52 kirjoittanut Jukka Voudinmäki » tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #3 : Maaliskuu 24, 2009, 13:19:52 »

Eikös Rauhalahden voimalaitoksessa ole poltettu kotimaan huonon turvesadon takia Valko-Venäjältä tuotua turvetta.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Juhana Konttinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 53


« Vastaus #4 : Maaliskuu 24, 2009, 14:13:54 »

Jukan havainnoiman päivystäjän vierailun onnistuin kuvaamaan Savelassa (kuvia laitan tuonnempana). Kymmenen tyhjää vokkia lähti Savelasta pois. Jyväskylän tatapihalla odottelee lisää täysiä vaunuja purkuun vientiä. Jos en aivan väärässä ole, niin Rauhalahteen on puolestaan mennyt turvetta Innofreight vaihtokonteissa.  Molempia turvekuljetuksia on näkynyt Jyväskylässä tiuhasti läpi talven.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 883


« Vastaus #5 : Maaliskuu 24, 2009, 14:18:18 »

Vissiin myös Tahkoluodosta tullut hiiltä Jyväskylään. En tiedä kuinka aktiivista tämä liikenne on. Näiden lisäksi murskattuja kantoja Keitelepohjan suunnasta. Nämä kaikki kuljetukset tapahtuneet juuri innofreight konteilla. Noita Jyväskylän Vokkeja näkynyt runsaasti Kouvola-Tampere junissa. Toivottavasti myös tulevana kesänä sataa kun se tekee hyvää Jyväskylän Energian kuljetuksille. Virnistää
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 357


« Vastaus #6 : Maaliskuu 24, 2009, 15:00:06 »

Jukan havainnoiman päivystäjän vierailun onnistuin kuvaamaan Savelassa (kuvia laitan tuonnempana). Kymmenen tyhjää vokkia lähti Savelasta pois. Jyväskylän tatapihalla odottelee lisää täysiä vaunuja purkuun vientiä. Jos en aivan väärässä ole, niin Rauhalahteen on puolestaan mennyt turvetta Innofreight vaihtokonteissa.  Molempia turvekuljetuksia on näkynyt Jyväskylässä tiuhasti läpi talven.

Savelan viimeviikkoisen Vokkiletkan molemmissa päissä oli suomalainen avovaunu (mallia Kbp tai Hkb).

Olen nähnyt Innofreightin kontteja ajettavan Rauhalahdesta pois.
tallennettu
Juhana Konttinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 53


« Vastaus #7 : Maaliskuu 24, 2009, 19:51:50 »

Tässä kuvasarja turverallista: http://vaunut.org/sarja/394

Olipa tänään taas Savelaan tullut uusi vaunuletka purettavaksi.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Mihin vaunut menossa??  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina