Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: AE 37:n virheellinen lähtökuulutus  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« : Kesäkuu 07, 2011, 17:23:17 »

Tänään Helsingissä käydessäni (en liiku siellä päivittäin tällä hetkellä) varmistuin siitä, minkä olin ollut kuulevinani jo toukokuussa: AE 37:n venäjänkielisessä lähtökuulutuksessa ilmoitetaan junan numeroksi тридцать пять eli 35. Huolimatonta...
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Kesäkuu 07, 2011, 17:37:37 »

Mennään himpan verran off topiciin, mutta en viitti näin pientä juttua varten perustaa uutta ketjua: mun mielestä Eijan aiempi "kuulutusformaatti" oli parempi kuin nykyinen; "Hetken kuluttua Hämeenlinna. Vi anländer om en stund ill Tavastehus. We will shortly arrive at Hämeenlinna" versus nykyinen "Seuraavana Hämeenlinna. Nästa Tavastehus. The next stop Hämeenlinna".

Sitten yksi juttu: mun mielestä Pasilaan Ranta- tai pääradalta saapuvissa junissa vaihtoyhteyksistä kertovat kuulutukset ovat liian pitkiä ja häiritsevät liiaksi kännykkään puhumista. Jos joku frendi tulee joskus junalla Pasilaan ja olemme samaan aikaan puhelinyhteydessä, mulla on tapana vetää Eijat stereona...  Iskee silmää
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #2 : Kesäkuu 07, 2011, 21:43:05 »

Tänään Helsingissä käydessäni (en liiku siellä päivittäin tällä hetkellä) varmistuin siitä, minkä olin ollut kuulevinani jo toukokuussa: AE 37:n venäjänkielisessä lähtökuulutuksessa ilmoitetaan junan numeroksi тридцать пять eli 35. Huolimatonta...

Olisiko junan numero venäjän puolella tuo 35? Jos sikäläiset järjestelmät vaikka jostain syystä kirjoittavat lippuihin vain Venäjän puolen junanumeron?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 573


« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2011, 07:14:05 »

Olisiko junan numero venäjän puolella tuo 35? Jos sikäläiset järjestelmät vaikka jostain syystä kirjoittavat lippuihin vain Venäjän puolen junanumeron?

Eikös sillä ole Venäjän puolella parillinen numero vai erehdynkö?
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 459


« Vastaus #4 : Kesäkuu 08, 2011, 13:44:58 »

37:n numero Venäjällä on 156. Numerot näkyvät esimerkiksi täällä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: AE 37:n virheellinen lähtökuulutus  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina