Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR Junablogi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« : Joulukuu 06, 2012, 11:10:19 »

VR:n Junablogi aloittaa 7. joulukuuta osoitteessa http://junablogi.fi/. Eiköhän tämäkin keskustelua herätä sen verran, että varataan aiheelle jo valmiiksi oma keskustelunsa.
tallennettu
Joonas Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #1 : Joulukuu 06, 2012, 19:47:11 »

Kuka tätä käytännössä ylläpitää?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #2 : Joulukuu 07, 2012, 16:49:47 »

Kuka tätä käytännössä ylläpitää?

VR Viestintä.

Nytpä tuo on näköjään auennutkin. Kaikenlaisia hyypiöitä kelpuuttaneet vieraileviksi kirjoittajiksi...  Pyörittää silmiään
tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 895


« Vastaus #3 : Joulukuu 12, 2012, 07:43:05 »

"Palstan tavoitteena on kertoa junaliikenteestä, liikenteen sujuvuudesta ja siitä, mitkä kaikki asiat vaikuttavat liikenteeseen. Haluamme kertoa, millaista työtä VR:llä tehdään ja millaisia eri alojen ammattilaisia on varmistamassa junaliikenteen ja palvelujen toimivuutta. Blogi täydentää VR Groupin muuta viestintää."
"Toivomme kommentteja artikkeleihimme sekä palautetta, kehitysehdotuksia ja aihe-ehdotuksia blogiin."

Toivottavasti VR:n Junablogi pysyy hengissä. Tällainen informaatiokanava kun on mielestäni hyvinkin paikallaan. Antaahan se tietoa kulissientakaisesta, ja siten yleisölle näkymättömästä maailmasta. Tällaisen tiedon toivoisi lisäävän ihmisten tietämystä tosiasioista, ja siten auttavan sekä kohdistamaan kritiikin ja kiitokset oikeaan kohteeseen että mitoittamaan kritiikin oikein.

Pahoin kuitenkin pelkään, ettei blogista voi kovin pitkäikäinen tulla. Sillä kuinka paljon voi olla olemassa kiinnostavaa taustatietoa, jotta sitä riittäisi blogiksi edes joksikin aikaa? Akuutin tilannetiedottamisen kanavahan blogi ei voi olla.

Blogi pyytää palautetta. Se onkin varmasti parempi kanava VR:n toimia ihmetteleville kuin tämä vorg. Siellä kun näkyy saavan heti asiallisen virallisen vastauksen ihmettelyhinsä. Täällä vorgissahan vastaukset ovat useimmiten toisia ihmettelyjä ja uskomuksia.

Niinpä minäkin sain vastuksen ihmettelyyni aiheeseen 'Näin VR uskotteli tiistaina: "Myräkkä ei aiheuta ongelmia"'. Ei se kuulema ihan niin ollutkaan, kuin oli aihetta uskoa...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2012, 08:04:25 kirjoittanut Kurt Ristniemi » tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 895


« Vastaus #4 : Joulukuu 16, 2012, 08:26:51 »

Eiköhän tämäkin keskustelua herätä sen verran, että varataan aiheelle jo valmiiksi oma keskustelunsa.

Eipä ole herättänyt keskustelua, ei.  Ja minusta se on vahinko.

Olen näköjään myös ainoa, joka on vaivautunut kommentoimaan blogia. Se on minusta vallan kummallista, kun täällä vorgissa kritiikkiä ja ideoita VR:n suuntaan suorastaan sinkoilee.  Miksei niitä nyt sitten riitä ensimmäistäkään foorumille, jolla VR suorastaan pyytää niitä? En kai sentään ole ainoa vorgilainen, joka blogia lukee?
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #5 : Joulukuu 16, 2012, 13:36:51 »


Eipä ole herättänyt keskustelua, ei.  Ja minusta se on vahinko.

Olen näköjään myös ainoa, joka on vaivautunut kommentoimaan blogia. Se on minusta vallan kummallista, kun täällä vorgissa kritiikkiä ja ideoita VR:n suuntaan suorastaan sinkoilee.  Miksei niitä nyt sitten riitä ensimmäistäkään foorumille, jolla VR suorastaan pyytää niitä? En kai sentään ole ainoa vorgilainen, joka blogia lukee?

Ei pidä hätäillä.

Junablogi on vasta alkumetriensä kuolonvyöhykkeellä. Taitaa 80% maailman blogeista kuolla kirjoittajiensa alkuinnostuksen lopahdettua ennen kuin kymmenen kirjoitusta on tullut täyteen. Kuolonvyöhykkeelle jämähtäminen on erinomaisen todennäköistä aina, kun blogi lähtee firman markkinointiväen ideasta, mutta sitä kukaan ei pitkän päälle viitsi toimittaa.

Sitten, kun junablogissa rupeaa olemaan muutamia kymmeniä kirjoituksia, se saattaa olla saavuttanut sen verran kriittistä massaa, että se rupeaa houkuttelemaan kommentoijiakin.

tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 895


« Vastaus #6 : Joulukuu 18, 2012, 11:17:49 »

Sitten, kun junablogissa rupeaa olemaan muutamia kymmeniä kirjoituksia, se saattaa olla saavuttanut sen verran kriittistä massaa, että se rupeaa houkuttelemaan kommentoijiakin.

Mielenkiintoinen teoria.  Järkyttynyt

En kuitenkaan käsitä, miksi alullaan olevaa blogia ei voisi kommentoida. Ei siihen kriittistä massaa tarvita, vaan kiinnostavia asioita. Esim. juuri nitä, joista täällä valitetaan, ja siellä blogissa kirjoitetaan.
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #7 : Joulukuu 18, 2012, 21:47:41 »

Sitten, kun junablogissa rupeaa olemaan muutamia kymmeniä kirjoituksia, se saattaa olla saavuttanut sen verran kriittistä massaa, että se rupeaa houkuttelemaan kommentoijiakin.

Mielenkiintoinen teoria.  Järkyttynyt

En kuitenkaan käsitä, miksi alullaan olevaa blogia ei voisi kommentoida. Ei siihen kriittistä massaa tarvita, vaan kiinnostavia asioita. Esim. juuri nitä, joista täällä valitetaan, ja siellä blogissa kirjoitetaan.

En mielestäni sanonut, että aluillaan olevaa blogia ei voisi kommentoida. Kuitenkin niin se on, että blogeja kommentoi yleensäkin verraten pieni prosenttiosuus blogien lukijoista. Siinä vaiheessa, kuin blogissa on suunnilleen kolme kirjoitusta, ei se ole saavuttanut sellaista kriittistä massaa, että tästä prosenttisuudesta syntyisi välttämättä edes yhtä kommenttia.

Sitten jos Junablogi joskus saavuttaa esimerkiksi 50 kirjoituksen rajan, siihen yleisö saattaa ryhtyä pitämään sitä merkittävänä ja ryhtyä kommentoimaankin.

Niin juu. Jos sinne sitten ruvetaan kommentoimaan vorgityyliin 42 kannanoton verran riekkuen siitä, että olipas tyhmä amatööri kun kirjoitti junarata eikä rautatie, voidaan unohtaa ajatus, että porukat kovin laajasti viitsisivät kommenttejaan esittää.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #8 : Joulukuu 19, 2012, 03:56:24 »

Osittain henkilökohtaisestakin mielenkiinnosta: onko kukaan nähnyt blogia "mainostettavan" muualla kuin tässä ketjussa? Blogia on mahdotonta kommentoida, mikäli ei tiedä sen olemassaolosta.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 457


« Vastaus #9 : Joulukuu 19, 2012, 07:39:32 »

Osittain henkilökohtaisestakin mielenkiinnosta: onko kukaan nähnyt blogia "mainostettavan" muualla kuin tässä ketjussa? Blogia on mahdotonta kommentoida, mikäli ei tiedä sen olemassaolosta.
On siitä maininta VR.fi:n etusivun alalaidassa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #10 : Joulukuu 19, 2012, 09:48:33 »

On siitä maininta VR.fi:n etusivun alalaidassa.

Kas. Heti blogin aukeamisen jälkeen mainintaa ei vielä ollut. Kiitoksia tiedosta. Hymyilee
tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 895


« Vastaus #11 : Joulukuu 21, 2012, 10:30:58 »

Osittain henkilökohtaisestakin mielenkiinnosta: onko kukaan nähnyt blogia "mainostettavan" muualla kuin tässä ketjussa? Blogia on mahdotonta kommentoida, mikäli ei tiedä sen olemassaolosta.

Blogia on 'mainostettu' myös Rautatieuutisissa 10.12.2012 (http://victoriamedia.org/rautatieuutiset/?p=103):

"VR on avannut Junablogin, joka kertoo junaliikenteestä, liikenteen sujuvuudesta ja etenkin siitä, millaiset asiat vaikuttavat liikenteeseen. Blogista voi lukea, millaista työtä VR:llä tehdään ja millaisia eri alojen ammattilaisia on varmistamassa junaliikenteen ja palvelujen toimivuutta.

Junablogia kirjoittavat VR:n omat työntekijät, kuten veturinkuljettaja ja konduktööri. Lue lisää osoitteessa www.junablogi.fi."
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR Junablogi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina