Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Lähijunamarkkinoille tuli uusi yrittäjä, jolla on suuret suunnitelmat...  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #75 : Tammikuu 23, 2024, 10:55:18 »

Kankealta vaikuttaa. Mahtaako tuosta koskaan tulla mitään?
Toivoisi kyllä että tulisi.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 959


« Vastaus #76 : Huhtikuu 05, 2024, 13:28:09 »


Lähijunaliikenteelle halutaan uusia junapysäkkejä maakuntakeskusten ympäristöihin
Suomessa lähijunaliikennettä aloitteleva Suomen Lähijunat Oy esittää, että valtio varaisi rahaa uusien junapysäkkien rakentamiseen.

https://yle.fi/a/74-20082278
tallennettu
Leevi Halonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« Vastaus #77 : Huhtikuu 05, 2024, 13:44:18 »

En usko että tämän yrityksen toiminnasta tulee yhtään mitään.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 959


« Vastaus #78 : Huhtikuu 05, 2024, 13:54:50 »

En usko että tämän yrityksen toiminnasta tulee yhtään mitään.

Ruutanan seisakeen hinta lappu 15 miljoonaa euroa, voi olla hitaassa tämän suunnittelu
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #79 : Huhtikuu 05, 2024, 14:12:07 »

Mitähän noilla älyttömillä hintalukemilla oikein haetaan? Eihän seisake yksinkertaisimmillaan vaadi kuin jonkinlaisen laiturin junaan nousta ja siitä poistua. Nuoruudessani ne oli tehty melkein vain muutamasta lankusta.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 959


« Vastaus #80 : Huhtikuu 05, 2024, 14:43:13 »

Mitähän noilla älyttömillä hintalukemilla oikein haetaan? Eihän seisake yksinkertaisimmillaan vaadi kuin jonkinlaisen laiturin junaan nousta ja siitä poistua. Nuoruudessani ne oli tehty melkein vain muutamasta lankusta.

näin Kangasalan kunnan selostus :

"Seisakeratkaisuksi löydettiin kaksi toteuttamiskelpoista ja Väyläviraston
RATO-ohjeiden täyttävää ratkaisua, jotka erosivat sivuraiteiden ja
matkustajalaiturien määrän osalta. Seisakeratkaisun lähtökohdaksi
valittiin junankäännön mahdollistava pituuskaltevuus
matkustajaliikenteen raiteilla eli toisin sanoen ratatekninen valmius
toimia myös lähijunaliikenteen päätepysäkkinä.
Seisakeratkaisuista ensimmäinen vaihtoehto (Ve1) sisältäisi uudet
sivuraiteet pääraiteiden viereen ja sivuraiteiden viereen rakennettavat
reunalaiturit. Toisessa vaihtoehdossa (Ve2) olisi vain yksi sivuraide, jolla
olisi myös reunalaituri. Molemmat vaihtoehdot mahdollistavat
junankäännön. Lopullisen vaihtoehdon valinta vaatii tarkempia päätöksiä
tavoiteltavasta henkilöliikenteen kokonaisuudesta ja etenkin Tampereen
idän suunnan lähijunaliikenteestä."
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 118


« Vastaus #81 : Huhtikuu 06, 2024, 12:14:59 »

En usko että tämän yrityksen toiminnasta tulee yhtään mitään.

Eihän tässä puutu muuta kuin junat ja rahoitus.
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #82 : Huhtikuu 06, 2024, 18:08:51 »

Harjoittipa lähijunaliikennettä mikä operaattori tahansa laituri tarvitaan pysähdyspaikoille. Mielestäni olisi syytä useammaltakin taholta miettiä kustannustehokkaita ratkaisuja laitureiden toteuttamiseen. YouTubesta löytyvässä RaidePodissa tätä asiaa on sivuttu: https://youtu.be/Z-2YWn_AM68?t=2324 Vertailuna Imatran väliaikainen puurakenteinen laituri ja Skogbyn uusi laituri.

Kohtuuhintaisten korkeiden laitureiden teko on täysin mahdollista jos halua löytyy. Mutta jos samalla tehdään täydellinen ratapiha remontti, alikulku, muutetaan pituus kaltevuuksia yms. niin vain taivas on rajana hintalapulle.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 959


« Vastaus #83 : Huhtikuu 07, 2024, 07:40:36 »

En usko että tämän yrityksen toiminnasta tulee yhtään mitään.

Eihän tässä puutu muuta kuin junat ja rahoitus.

junathan on jo hankkittu , laiturit puuttuvat eli valtion osuus.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 118


« Vastaus #84 : Huhtikuu 07, 2024, 17:08:57 »

En usko että tämän yrityksen toiminnasta tulee yhtään mitään.

Eihän tässä puutu muuta kuin junat ja rahoitus.

junathan on jo hankkittu , laiturit puuttuvat eli valtion osuus.

Peruutan kommenttini, tuli eri aiheeseen liittyen (elämysjunaliikenteeseen)
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 112


« Vastaus #85 : Huhtikuu 07, 2024, 19:38:54 »

En usko että tämän yrityksen toiminnasta tulee yhtään mitään.

Eihän tässä puutu muuta kuin junat ja rahoitus.

junathan on jo hankkittu , laiturit puuttuvat eli valtion osuus.
Voisinko sanoa että junat eivät muutu.
vaunut.org/kuva/166489
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 959


« Vastaus #86 : Huhtikuu 08, 2024, 06:12:50 »

En usko että tämän yrityksen toiminnasta tulee yhtään mitään.

Eihän tässä puutu muuta kuin junat ja rahoitus.

junathan on jo hankkittu , laiturit puuttuvat eli valtion osuus.
Voisinko sanoa että junat eivät muutu.
vaunut.org/kuva/166489

juna  voisi näyttää tältä, ei näytä valtion hommilta https://www.lahijunat.fi/img/galleria15_vaaka.jpg
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #87 : Huhtikuu 08, 2024, 14:57:01 »

En usko että tämän yrityksen toiminnasta tulee yhtään mitään.

Eihän tässä puutu muuta kuin junat ja rahoitus.

junathan on jo hankkittu , laiturit puuttuvat eli valtion osuus.
Voisinko sanoa että junat eivät muutu.
vaunut.org/kuva/166489

juna  voisi näyttää tältä, ei näytä valtion hommilta https://www.lahijunat.fi/img/galleria15_vaaka.jpg

No ainakin se korkea laituri näyttää puuttuvan.
Taitaa kuva ollakin joltain rautatiemessuilta.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Lähijunamarkkinoille tuli uusi yrittäjä, jolla on suuret suunnitelmat...  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina