Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 910
|
« Vastaus #250 : Lokakuu 08, 2015, 19:58:56 » |
|
Avoin data laajeni tarkemmilla kulkutietosanomilla, jotka ovat saatavilla WebSockettien yli:
Paljon kiitoksia! Julia osaa hyödyntää tätä uutta datalähdettä jo mm. liikennepaikka- sekä junakohtaisessa live-näkymässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #251 : Lokakuu 08, 2015, 23:47:16 » |
|
Mikähän lienee syynä ettei Tuirasta tule saapumis eikä lähtöaikoja ollenkaan avoimeen dataan
Nähdäkseni tulee, ks. esim: http://junat.dy.fi/liikenne/asema/TUA/2015-10-08Rajapintaa koskevat tekniset puutteet ja ongelmat kannattaa raportoida rata.digitraffic.fi -google-ryhmään, yleensä korjaus syntyy melko nopeasti. - Tomi / Livi Kursivoidut eivät ole tietääkseni toteutuneita aikoja. Näin on - se on ennuste, mutta useimmissa tapauksissa paikkansapitävää informaatiota sekin. Joku vika siihen tuli Tuiran osalta jonkun aikaa sitten, kun siihen asti toteutuneet kulkutiedot tulivat Tuirasta niin saapumisen että lähtöajan osalta mutta loppuivat ihan yhtäkkiä kokonaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #252 : Lokakuu 09, 2015, 07:22:05 » |
|
Mikähän lienee syynä ettei Tuirasta tule saapumis eikä lähtöaikoja ollenkaan avoimeen dataan
Nähdäkseni tulee, ks. esim: http://junat.dy.fi/liikenne/asema/TUA/2015-10-08Rajapintaa koskevat tekniset puutteet ja ongelmat kannattaa raportoida rata.digitraffic.fi -google-ryhmään, yleensä korjaus syntyy melko nopeasti. - Tomi / Livi Kursivoidut eivät ole tietääkseni toteutuneita aikoja. Näin on - se on ennuste, mutta useimmissa tapauksissa paikkansapitävää informaatiota sekin. Aivan, näinhän se onkin. Raportoidaanpa asia eteenpäin. - Tomi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #253 : Marraskuu 02, 2015, 16:07:18 » |
|
Onko jossain tulkintaohjetta kulkutietosanomiin jotka ilmestyivät näkyyviin joku aika sitten?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 910
|
« Vastaus #255 : Marraskuu 02, 2015, 19:37:47 » |
|
Koko rajapinta on kuvattu täällä: http://rata.digitraffic.fi/Siellä on kuvattu myös kulkutietoviestit.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #256 : Marraskuu 05, 2015, 17:26:25 » |
|
3.11 illalla huomasin että kun päivystäjä teki autovaunujen vaihtotöitä Oulun rautatioasemalla niin jostain syystä Oulun rautatieaseman raiteet 3 ja 4 eivät näkyneen varattuina vaikka päivystäjä niillä raiteilla tekikin töitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 418
|
« Vastaus #257 : Marraskuu 05, 2015, 18:35:14 » |
|
3.11 illalla huomasin että kun päivystäjä teki autovaunujen vaihtotöitä Oulun rautatioasemalla niin jostain syystä Oulun rautatieaseman raiteet 3 ja 4 eivät näkyneen varattuina vaikka päivystäjä niillä raiteilla tekikin töitä.
Osa raiteiden varattuina oloista suodatetaan julkisesta datasta pois, esim. kaikki päivystäjät eivät siellä näy.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #258 : Marraskuu 06, 2015, 13:56:15 » |
|
3.11 illalla huomasin että kun päivystäjä teki autovaunujen vaihtotöitä Oulun rautatioasemalla niin jostain syystä Oulun rautatieaseman raiteet 3 ja 4 eivät näkyneen varattuina vaikka päivystäjä niillä raiteilla tekikin töitä.
Osa raiteiden varattuina oloista suodatetaan julkisesta datasta pois, esim. kaikki päivystäjät eivät siellä näy. Tarkennuksena: Suodatuksen kohteena ovat ei-numeeriset junanumerot (vaikka X1234) ja kulkutietoviestit, joista puuttuu lähtöpäivämäärä. Tämän korjaus on kirjattu kehitysehdotuksiin, ks https://groups.google.com/d/msg/rata_digitraffic_fi/yR3u87S30Lo/4pYn56shBAAJ- Tomi / Livi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #259 : Helmikuu 04, 2016, 16:50:16 » |
|
Oliko mitään mahdollisuuksia saada niitä vanhan systeemin tilastoja numeroista ja kulkuajoista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #260 : Lokakuu 27, 2016, 15:26:20 » |
|
Rautatieliikenteen avoimen datan rajapinta rata.digitraffic.fi siirtyy uuteen käyttöpalveluympäristöön. Lisätietoja: https://groups.google.com/forum/#!category-topic/rata_digitraffic_fi/rajapinnan-versiot/YZzFtxm1pNE Käykääpä tutustumassa ja testaamassa! - Tomi / Liikennevirasto
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tomi Lapinlampi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 80
|
« Vastaus #261 : Joulukuu 20, 2016, 21:03:14 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #262 : Tammikuu 04, 2017, 16:23:46 » |
|
Onko syykoodeja muutettu? Esim: "Liikenteenhoito: Konflikti kapasiteetissa" tai "Junanmuodostus: Junan muodostaminen ratapihalla tai lähtöraiteella", ei ole tullut vastaan. Mitä tuo ensinmainittu muuten tarkoittaa? (kyseinen T4520 on näemmä mennyt puoli tuntia myöhässä, ja poikkeavasti 3xDv12:lla normaalin kahden sijaan, näkyi kelikamerassa). Sellainenkin oli kuin "Liikennetekniset syyt: Myöhästyminen ulkomailta", tosin kyseinen juna lähtee Joensuusta Uimaharjuun.
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2017, 16:44:29 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1411
|
« Vastaus #264 : Tammikuu 05, 2017, 00:09:39 » |
|
Mikähän lienee tuo syykoodi "tavarapalvelu"?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 910
|
« Vastaus #265 : Tammikuu 05, 2017, 00:37:25 » |
|
Mikähän lienee tuo syykoodi "tavarapalvelu"?
T on nykykielellä "Ratarakenteeseen liittyvät syyt". Vorg ei osaa näyttää uusia selitteitä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #266 : Tammikuu 11, 2017, 18:52:53 » |
|
Mikäs nyt on kun joidenkin kohdalla lukee "kiireellinen kapasiteetti"?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 882
|
« Vastaus #267 : Tammikuu 11, 2017, 18:56:30 » |
|
Mikäs nyt on kun joidenkin kohdalla lukee "kiireellinen kapasiteetti"?
Kapasiteettia on kahdenlaista, säännöllistä ja kiirellistä. Eli nuo "kiireellinen kapasiteetti" junat on haettu kiirellisen. Varmaankin joku uusi ominaisuus, jota Juliassa on nyt alettu käyttämään hyväksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #268 : Tammikuu 11, 2017, 19:08:47 » |
|
Jännä kun myöhässä kulkeva IC ei sitä ole, mutta etuajassa tai myöhässä normaalinumerolla oleva tavara on... (T4599 ja T2948 huomasin tänään)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 910
|
« Vastaus #269 : Tammikuu 11, 2017, 20:45:06 » |
|
Kapasiteettia on kahdenlaista, säännöllistä ja kiirellistä. Eli nuo "kiireellinen kapasiteetti" junat on haettu kiirellisen. Varmaankin joku uusi ominaisuus, jota Juliassa on nyt alettu käyttämään hyväksi.
Näin juuri. Eli säännöllinen kapasiteetti haetaan kerran vuodessa (lisäksi muutosajankohdat muutaman kerran vuodessa). Mikäli halutaan laittaa muita junia kulkuun (+ esim. museojunat aina), pitää niiden kapasiteetti hakea aina erikseen kiireellisenä. Kiireellisyydellä ei ole siis mitään merkitystä esim. sen suhteen, onko juna myöhässä tai miten junaa kohdellaan liikenteessä. Sen kapasiteetti on vain haettu erikseen tuon säännöllisen hakuajan jälkeen usein vain yksittäistä tai epäsäännöllistä junaa varten. Tieto on ollut rajapinnassa saatavilla tästä päivästä alkaen: https://groups.google.com/forum/#!category-topic/rata_digitraffic_fi/7gV7ehzMO0gJuliaan nuo tulevat näkyviin viimeistään junan lähtiessä liikkeelle niiden junien osalta, joiden tiedot siellä jo ovat, uusille junille välittömästi. Tarkennettuun hakuun tulee tästä uusi hakuehto myöhemmin. Käytännössä nämä kiireellisellä kapasiteetilla haetut junat ovat näkyneet aiemmin jo mielenkiintoisina junina, paitsi jos samaa kiireellisenä haettua aikataulua on käytetty useampana päivänä peräkkäin kahden viikon sisällä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #271 : Huhtikuu 08, 2018, 11:45:43 » |
|
Jostain syystä FER:n vetureiden nopeustieto on edelleen 0.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|