Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Knoppiketju  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 58 | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1325 : Toukokuu 24, 2015, 16:19:36 »

Uusi kysymys:

Nykyisinhän Suomen makuuvaunuliikenne rajoittuu kolmeen junapariin Pohjanmaan radalla (sesonkiaikana vähän useampaan) ja Moskovan yöjunaan. Mutta aikanaan makuuvaunuliikenne on ollut laajempaa.

Kysymys: Millä nykyisin matkustajaliikenteen käytössä olevilla rataosilla EI ole koskaan ollut säännöllistä makuuvaunuliikennettä?


Huopalahti-Vantaankoski, rantarata ja Lahden oikorata?

Rantaradalla on ollut säännöllisesti makuuvaunuja, ja Lahden oikoradalla on edelleen.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #1326 : Toukokuu 24, 2015, 16:33:11 »

Uusi kysymys:

Nykyisinhän Suomen makuuvaunuliikenne rajoittuu kolmeen junapariin Pohjanmaan radalla (sesonkiaikana vähän useampaan) ja Moskovan yöjunaan. Mutta aikanaan makuuvaunuliikenne on ollut laajempaa.

Kysymys: Millä nykyisin matkustajaliikenteen käytössä olevilla rataosilla EI ole koskaan ollut säännöllistä makuuvaunuliikennettä?


Huopalahti-Vantaankoski, rantarata ja Lahden oikorata?

Rantaradalla on ollut säännöllisesti makuuvaunuja, ja Lahden oikoradalla on edelleen.

Voisiko olla Porin ja Rauman radat
tallennettu

Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1327 : Toukokuu 24, 2015, 16:54:12 »

Uusi kysymys:

Nykyisinhän Suomen makuuvaunuliikenne rajoittuu kolmeen junapariin Pohjanmaan radalla (sesonkiaikana vähän useampaan) ja Moskovan yöjunaan. Mutta aikanaan makuuvaunuliikenne on ollut laajempaa.

Kysymys: Millä nykyisin matkustajaliikenteen käytössä olevilla rataosilla EI ole koskaan ollut säännöllistä makuuvaunuliikennettä?


Huopalahti-Vantaankoski, rantarata ja Lahden oikorata?

Rantaradalla on ollut säännöllisesti makuuvaunuja, ja Lahden oikoradalla on edelleen.

Voisiko olla Porin ja Rauman radat

Poriin ja Raumalle on ollut, ja jälkimmäisen rataosuus ei ole enää matkustajaliikenteen käytössä.

Entä Iisalmi-Ylivieska?
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #1328 : Toukokuu 24, 2015, 17:11:10 »

Tai Parikkala-Savonlinna?
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #1329 : Toukokuu 24, 2015, 17:38:46 »

Tai Parikkala-Savonlinna?
Savonlinnaan on mennyt.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #1330 : Toukokuu 24, 2015, 17:39:34 »

Seinäjoki-Vaasa
Jyväskylä-Haapamäki



tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #1331 : Toukokuu 24, 2015, 17:42:07 »

Uusi kysymys:

Nykyisinhän Suomen makuuvaunuliikenne rajoittuu kolmeen junapariin Pohjanmaan radalla (sesonkiaikana vähän useampaan) ja Moskovan yöjunaan. Mutta aikanaan makuuvaunuliikenne on ollut laajempaa.

Kysymys: Millä nykyisin matkustajaliikenteen käytössä olevilla rataosilla EI ole koskaan ollut säännöllistä makuuvaunuliikennettä?


Huopalahti-Vantaankoski, rantarata ja Lahden oikorata?

Rantaradalla on ollut säännöllisesti makuuvaunuja, ja Lahden oikoradalla on edelleen.

Aivan, unohdin Tolstoin...
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #1332 : Toukokuu 24, 2015, 17:59:40 »

Seinäjoki-Vaasa
Jyväskylä-Haapamäki
Eikös Vaasaan mennyt?
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1333 : Toukokuu 24, 2015, 18:23:14 »

Seinäjoki-Vaasa
Jyväskylä-Haapamäki
Eikös Vaasaan mennyt?

Meni, mm. tuolla kerrotaan: http://vaunut.org/kuva/79223
tallennettu
Harry Rajala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 47


« Vastaus #1334 : Toukokuu 24, 2015, 18:32:52 »

Olen itse matkustanut 70-luvulla vanhassa kunnon puumakuuvaunussa Tampereelta Joensuuhun eli oli liikennettä makuuvaunuilla Haapamäki-Jyväskylä välillä.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2586


« Vastaus #1335 : Toukokuu 24, 2015, 18:55:13 »

Kouvola–Kotkan satama.


(OT: Nyt viestin lähetys näköjään onnistui.)
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Alex Chudoba
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #1336 : Toukokuu 24, 2015, 19:14:16 »

Arvataanpa mainitun Vantaankosken radan lisäksi Hangon rataa, jolla en muista olleen lähimenneisyydessä makuuvaunuliikennettä. Tosin olen ollut käsityksessä, että Leningradista olisi päässyt muinoin makuuvaunussa Hankoon, mutta tälle en äkkiseltään löytänyt vahvistusta.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2015, 20:53:18 kirjoittanut Alex Chudoba » tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #1337 : Toukokuu 24, 2015, 19:42:28 »

Mites muuten Turku-Uusikaupunki rata?
tallennettu

Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #1338 : Toukokuu 24, 2015, 19:50:00 »

Olen itse matkustanut 70-luvulla vanhassa kunnon puumakuuvaunussa Tampereelta Joensuuhun eli oli liikennettä makuuvaunuilla Haapamäki-Jyväskylä välillä.
Oikeassa olet. Miten muutoin Jns–Tku-makuuvaunuliikenne olisi onnistunut ennen 70-luvun puoltaväliä.

Huutokoski–Savonlinna, onko sillä osuudella? Voisi ainakin kuvitella Pietari–Vaasa-osuuden ollessa kyseessä.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 418


« Vastaus #1339 : Toukokuu 24, 2015, 20:05:45 »

Huutokoski–Savonlinna, onko sillä osuudella? Voisi ainakin kuvitella Pietari–Vaasa-osuuden ollessa kyseessä.

Ainakin Viipuri-Elisenvaara-Pieksämäki-makuuvaunureitti on ollut olemassa: http://vaunut.org/kuva/91096
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #1340 : Toukokuu 24, 2015, 20:06:47 »

Joensuu-Nurmes?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1341 : Toukokuu 24, 2015, 20:11:56 »

Joensuu-Nurmes?

Siellä taas on mennyt yöjuna Kontiomäelle saakka.
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #1342 : Toukokuu 24, 2015, 20:12:06 »

Turku - Joensuu liikenne aloitettiin vasta 1978 ja se on aina kulkenut Jämsän kautta.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1343 : Toukokuu 24, 2015, 20:21:17 »

Entä Iisalmi-Ylivieska?

On ollut vielä 1990 -luvulla.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #1344 : Toukokuu 24, 2015, 20:31:29 »

Härmä-Ylihärmä -radalla ei makuuvaunuliikennettä liene koskaan ollut?
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #1345 : Toukokuu 24, 2015, 20:33:51 »

Mites muuten Turku-Uusikaupunki rata?

Härmä-Ylihärmä -radalla ei makuuvaunuliikennettä liene koskaan ollut?

Nyt haettiin nykyisin matkustajaliikenteen käytössä olevia rataosia.  Hymyilee
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #1346 : Toukokuu 24, 2015, 20:56:00 »

Kouvola–Kotkan satama.
Rajataan osuudeksi vain Kotka-Kotkan satama.
tallennettu
Harry Rajala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 47


« Vastaus #1347 : Toukokuu 24, 2015, 22:13:58 »

Turku - Joensuu liikenne aloitettiin vasta 1978 ja se on aina kulkenut Jämsän kautta.

Väittäisin raskaasti jopa, että rataosuuden Haapamäki-Jyväskylä kautta on muiden makuvaunujunien ohella kulkenut jossakin vaiheessa itsenäisyytemme aikana Vaasasta Itä-Suomeen suuntautuneita makuuvaunuja, joko ennen toista maailmansotaa tai välittömästi sen jälkeen.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1348 : Toukokuu 25, 2015, 06:53:08 »

Mites muuten Turku-Uusikaupunki rata?

Kysymys rajaa tämänkin pois, sillä Tku-Ukp ei ole enää matkustajaliikenteen käytössä.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1349 : Toukokuu 25, 2015, 07:02:45 »

Turku - Joensuu liikenne aloitettiin vasta 1978 ja se on aina kulkenut Jämsän kautta.

Väittäisin raskaasti jopa, että rataosuuden Haapamäki-Jyväskylä kautta on muiden makuvaunujunien ohella kulkenut jossakin vaiheessa itsenäisyytemme aikana Vaasasta Itä-Suomeen suuntautuneita makuuvaunuja, joko ennen toista maailmansotaa tai välittömästi sen jälkeen.


Vaasaan en osaa sanoa, mutta ne vanhat aikataulut, joita eilen selasin, tarjosivat makuuvaunullisen yhteyden Pieksämäen ja Porin välille via Hpk.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 58 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Knoppiketju  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina