Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Pohjanmaalta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 35 | Siirry alas Tulostusversio
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #550 : Heinäkuu 18, 2014, 14:57:57 »

IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin.

hauska...
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #551 : Heinäkuu 18, 2014, 15:08:16 »

Siinä taas näkee tuon nykykaluston toimivuuden... Saa nähdä, että miten se Sr3 tulee toimimaan.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #552 : Heinäkuu 18, 2014, 18:12:38 »

IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin.

On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut...
tallennettu

Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #553 : Heinäkuu 18, 2014, 18:30:32 »

IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin.

On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut...
Kaikkia vetureita on hajonnut. Tuskin 100% luotettavaa veturia edes voidaan valmistaa.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2594


« Vastaus #554 : Heinäkuu 20, 2014, 13:06:43 »

IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin.

On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut...
Kaikkia vetureita on hajonnut. Tuskin 100% luotettavaa veturia edes voidaan valmistaa.
Kyllä voidaan.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #555 : Heinäkuu 20, 2014, 13:15:05 »

IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin.

On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut...
Kaikkia vetureita on hajonnut. Tuskin 100% luotettavaa veturia edes voidaan valmistaa.
Kyllä voidaan.


 Virnistää
tallennettu

Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #556 : Heinäkuu 20, 2014, 14:11:09 »

Kröhöm, tarkoitin oikeaa veturia.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #557 : Heinäkuu 20, 2014, 14:18:15 »

IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin.

On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut...
Kaikkia vetureita on hajonnut. Tuskin 100% luotettavaa veturia edes voidaan valmistaa.
Kyllä voidaan.


Sen verran kokemusta on tuosta veturityypistä että voin sanoa että se kaikkea muuta kuin luotettavaa. Vetovoimakin on aika lailla olematon. Suuri puute on myös puuttuva kytkin keulassa.
tallennettu
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #558 : Heinäkuu 20, 2014, 14:20:49 »

IC 50:n veturi hajosi puoliltapäivin Kokkolaan. Tunnin myöhässä kulkevan junan veturina toimivat Sr1 3012 sekä hajonnut Sr2 3202.
Siinä taas sitä nykykaluston "luotettavuutta"... Siperian susi pelastaa hyytyneen digitaaliveturin.
Ja jos tuosta loppuu patterit, niin sitten se ei liiku mihinkään ilman kättä.
On niitä Sr1 vetureitakin hajonnut...
Kaikkia vetureita on hajonnut. Tuskin 100% luotettavaa veturia edes voidaan valmistaa.
Kyllä voidaan.


Sen verran kokemusta on tuosta veturityypistä että voin sanoa että se kaikkea muuta kuin luotettavaa. Vetovoimakin on aika lailla olematon. Suuri puute on myös puuttuva kytkin keulassa.
tallennettu
Jukka Haaramo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #559 : Heinäkuu 21, 2014, 06:51:28 »

S44 ajettiin tänään Sr2:n vetämänä IC-kalustolla
tallennettu
Miro Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #560 : Heinäkuu 26, 2014, 17:02:12 »

S 59 teki äkkijarrutuksen metsäosuudella Ikaalisten korkeudella. Hetki oltiin pysähdyksissä. Sitten kuulutettiin: Äskeinen pysäys johtui turvalaiteviasta. Mutta ei hätää, pian mennään taas tukka putkella  Hymyilee leveästi Ja näin tapahtui!

Taisimme olla samassa junassa  Virnistää

Hyvin muuten oli tuolla vuorolla järjestetty Pendolinon vessoihin käsipyyhkeitä, piti oikein napata kuvakin.

http://i.imgur.com/YZ0W9nX.jpg

Niihin telineisiinhän näitä ei kuitenkaan voida laittaa, muuten menee pöntöt tukkoon.



tallennettu

"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
Jukka Haaramo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #561 : Heinäkuu 28, 2014, 07:06:58 »

H442 tänään Sr2-vedolla
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #562 : Heinäkuu 28, 2014, 18:42:21 »

28.7.

- H 486 Seinäjoelta Jyväskylään ajetaan tänään poikkeuksellisesti Dv12 2630:n vetämällä sinivaunutaajiksella Dm12-yksiköiden sijaan Haapamäen ja Seinäjoen välillä olleiden ukkosvaurioiden ja siitä seuranneen kalustonsekoittumisen vuoksi.

- Ilmeisesti Sr2-pulan takia IC 58 Ylivieskasta Helsinkiin vedetään tänään poikkeuksellisesti Sr1 3087:llä.

Haapamäen radalla olleiden ukkosvaurioiden lisäksi päivällä Etelä -ja Keski-Pohjanmaan päällä riehunut ukkonen on aiheuttanut opastinvikoja mm. Voltissa ja Pännäisten seudulla.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 28, 2014, 19:41:56 kirjoittanut Ville Hautamäki » tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #563 : Heinäkuu 29, 2014, 10:29:53 »

29.7.

P 402 Kokkolasta Seinäjoelle vedettiin tänä aamuna Dv12 2657:n voimin!  Järkyttynyt
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #564 : Heinäkuu 30, 2014, 15:32:37 »

30.7.

- IC 54 Pendolla. (7011)

- S 56 IC-kalustolla. Veturina Sr2 3236.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2014, 17:10:05 kirjoittanut Ville Hautamäki » tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 893


« Vastaus #565 : Heinäkuu 30, 2014, 17:24:38 »

Tämä kalusto muutos on seurausta, Tpe Pko välin liikenteenohjausjärjestelmä vian jäljiltä.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Jaakko Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #566 : Heinäkuu 30, 2014, 23:04:44 »

Tka9 91901 saapui Vaasaan puoli kahdentoista kieppeillä kolmen Oc-vaunun kera, ja ainakin äsken teki jonkin sortin töitä Huutoniemen seisakkeen ja Vaasan ratapihan välillä.
tallennettu

Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #567 : Heinäkuu 31, 2014, 18:49:18 »

31.7.

- S 56 kulki tänään reippaasti myöhässä Kälviällä olleiden ongelmien vuoksi. Juna ohitti Lapuan matkustajineen vasta klo 18.55 eli noin 1,5 tuntia jäljessä aikatauluaan. Yksikkönä junassa toimi Sm3 7x07.

- Kymmenisen minuuttia myöhässä kulkenut IC 58 (Sr2 3204) kohtasi S 53:n (Sm3 7x04+7x14) poikkeuksellisesti vasta Lapualla klo 19.15 aikaan. Junan 58 vaunustosta löytyi myös suljettuna ollut, punainen Ed 28017.

- Kelajuna 3057 Hämeenlinnasta Raaheen kulki illalla reilut 3,5 tuntia aikataulustaan jäljessä ukkosvaurioiden tms. vuoksi. Juna kohtasi Lapualla klo 23.30 aikaan vaunujen kanssa kulkeneen Eltel Networksin Jalmarin, Tte 91201:n.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2014, 23:28:10 kirjoittanut Ville Hautamäki » tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #568 : Elokuu 01, 2014, 07:34:05 »

1.8.

- Sr1 3038:n vetämä T 3079 Tampereelta Kokkolaan ohitti Seinäjoen ratapihan vasta klo 7.50, eli noin kaksi tuntia aikataulustaan jäljessä.

- Seinäjoelle saapui etelästä klo 8.02 puutavarakuormassa ollut tavarajuna Sr1 3016:n vetämänä. Junan vaunut lähtivät juuri äskettäin Kaskisiin Dv12 2711:n ja 2714:n vetämänä.

- Sr2 3208:n vetämä T 5010 lähti Seinäjoelta kohti Tamperetta vasta 8.25 eli noin 2,5 tuntia myöhässä aikataulustaan.

- Ilmalan vararunko matkaa parhaillaan Ouluun junan 43 mukana. Havainto Ylivieskasta H 494:n kyydistä.

- IC 49:ään iski Hämeenlinnassa tekninen vika, jonka vuoksi juna kulkee noin 1,5 tuntia jäljessä aikataulustaan kahden veturin voimin. S 60 kohtasi juuri junan Kruunupyyssä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2014, 10:08:30 kirjoittanut Ville Hautamäki » tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #569 : Elokuu 05, 2014, 10:08:11 »

5.8.

- P 402 Kokkolasta Seinäjoelle kulki tänä aamuna Dv12 2512:n vetämänä..  Järkyttynyt
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #570 : Elokuu 05, 2014, 10:57:28 »

5.8.

- P 402 Kokkolasta Seinäjoelle kulki tänä aamuna Dv12 2512:n vetämänä..  Järkyttynyt
Kokkolassa on niin paljon Deevereitä, että ilmeisesti se oli kaikista helposti saatavin veturi sillä hetkellä. Miten 402:n aikataulu? Onko se suunniteltu 140 km/h nopeudelle?
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #571 : Elokuu 05, 2014, 11:20:47 »

5.8.

- P 402 Kokkolasta Seinäjoelle kulki tänä aamuna Dv12 2512:n vetämänä..  Järkyttynyt
Kokkolassa on niin paljon Deevereitä, että ilmeisesti se oli kaikista helposti saatavin veturi sillä hetkellä. Miten 402:n aikataulu? Onko se suunniteltu 140 km/h nopeudelle?
P 410:n veturi kiertää P 402:n veturiksi, eli Kokkolassa on taas jouduttu jostain syystä veturi vaihtamaan.. Aikataulu on suunniteltu 140 Km/h nopeudelle.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #572 : Elokuu 06, 2014, 19:24:13 »

6.8.

Kokkolassa tänään mukavasti Dr16-vetureita. Alla pienmuotoinen kooste kunkin veturin touhuista:

- 2808: Toi junan 5045 Pyhäsalmelta minuutilleen ajoissa Kokkolaan, josta jatkoi hetken päästä Ykspihlajaan palaten sieltä yksin takaisin klo 17.40.

- 2809: Lähti Kokkolasta klo 12.07, veti junan 5486 Pietarsaareen ja palasi sieltä ilman vaunuja(!) klo 14.30. Lähti talleilta Ykspihlajaan klo 17.20.

- 2811: Laiskotteli koko päivän Kokkolan veturitallin pilttuussa, ilmeisesti rikki..

- 2817: Toi junan 4475 Kokkolaan klo 16.35. Lähti Ykspihlajaan ja palasi sieltä asemalle klo 17.35.

- 2819: Nökötti koko päivän ulkona Kokkolan veturitalleilla.

- 2821: Veturia käytiin ajeluttamassa ratapihalla Sr1 3052:n ja 3103:n voimin. Arvatenkin veturi oli 2811:n tavoin rikki tms. kun ei kelvannut T 5425:n vetäjäksi..  
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2014, 19:39:19 kirjoittanut Ville Hautamäki » tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #573 : Elokuu 06, 2014, 20:43:00 »

6.8.

Kokkolassa tänään mukavasti Dr16-vetureita. Alla pienmuotoinen kooste kunkin veturin touhuista:

- 2808: Toi junan 5045 Pyhäsalmelta minuutilleen ajoissa Kokkolaan, josta jatkoi hetken päästä Ykspihlajaan palaten sieltä yksin takaisin klo 17.40.

- 2809: Lähti Kokkolasta klo 12.07, veti junan 5486 Pietarsaareen ja palasi sieltä ilman vaunuja(!) klo 14.30. Lähti talleilta Ykspihlajaan klo 17.20.

- 2811: Laiskotteli koko päivän Kokkolan veturitallin pilttuussa, ilmeisesti rikki..

- 2817: Toi junan 4475 Kokkolaan klo 16.35. Lähti Ykspihlajaan ja palasi sieltä asemalle klo 17.35.

- 2819: Nökötti koko päivän ulkona Kokkolan veturitalleilla.

- 2821: Veturia käytiin ajeluttamassa ratapihalla Sr1 3052:n ja 3103:n voimin. Arvatenkin veturi oli 2811:n tavoin rikki tms. kun ei kelvannut T 5425:n vetäjäksi..  
Eli melko paljon Pielstick-rouskutusta ja taajuusmuuttajien vinkunaa on ollut Kokkolassa tänään.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #574 : Elokuu 06, 2014, 20:52:04 »

6.8.

Kokkolassa tänään mukavasti Dr16-vetureita. Alla pienmuotoinen kooste kunkin veturin touhuista:

- 2808: Toi junan 5045 Pyhäsalmelta minuutilleen ajoissa Kokkolaan, josta jatkoi hetken päästä Ykspihlajaan palaten sieltä yksin takaisin klo 17.40.

- 2809: Lähti Kokkolasta klo 12.07, veti junan 5486 Pietarsaareen ja palasi sieltä ilman vaunuja(!) klo 14.30. Lähti talleilta Ykspihlajaan klo 17.20.

- 2811: Laiskotteli koko päivän Kokkolan veturitallin pilttuussa, ilmeisesti rikki..

- 2817: Toi junan 4475 Kokkolaan klo 16.35. Lähti Ykspihlajaan ja palasi sieltä asemalle klo 17.35.

- 2819: Nökötti koko päivän ulkona Kokkolan veturitalleilla.

- 2821: Veturia käytiin ajeluttamassa ratapihalla Sr1 3052:n ja 3103:n voimin. Arvatenkin veturi oli 2811:n tavoin rikki tms. kun ei kelvannut T 5425:n vetäjäksi..  
Eli melko paljon Pielstick-rouskutusta ja taajuusmuuttajien vinkunaa on ollut Kokkolassa tänään.
Jeps. Vetureita oli tosiaan ihan mukavasti koolla ja kokoajan sai katsoa mitä kukin tekee..
tallennettu
Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 35 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja Pohjanmaalta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina