Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Interrail Baltiassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 232


« : Toukokuu 09, 2022, 15:51:08 »

Olemme menossa kesällä kaverini kanssa reilaamaan. Mielestämme olisi mukava aloittaa reilaaminen menemällä Helsingistä lautalla Tallinnaan ja sieltä Baltian halki Puolaan Varsovaan, josta jatkaisimme Poznaniin.

Haluamme matkustaa Baltiassa mahdollisimman nopeasti (yöpymällä siis mahdollisimman vähän) Puolaan asti, mutta yritin selvittää junayhteyksiä Baltiassa. Kävi ilmi, että reissu toimisi junilla Riikaan asti (Tallinna–Valga–Riika), mutta Riiasta eteenpäin ongelmaksi muodostuisi linkki Latvian ja Liettuan (ja Liettuan ja Puolan) välillä.

Kysynkin, onko Baltiassa edes mahdollista käyttää edes maiden sisäisiä junia päästäkseen aina rajan toiselle puolelle vai onko meillä parempi vaihtoehto ottaa bussi Riiasta Liettuaan tai Puolaan asti vai kannattaisiko meidän skipata vain koko Baltia?

Eniten haluaisin nyt vain kysellä teiltä muilta, että mikäli teistä joku tietää tai on matkustanut junilla Baltiassa, että onko siellä mitään mahdollisuutta käyttää junaa päästäkseen Puolaan asti ja mikäli on, minkä kaupunkien kautta reitti kulkisi
?

Löysin netistä, että esimerkiksi Daugavpilsin (Latvia) ja Vilnan välillä juna kulkisi vain viikonloppuisin ja Redditin mukaan sekin yhteys olisi poistettu koronan vuoksi.

Ehdotuksia otetaan vastaan ja olisi mukava kuulla, mikäli teillä olisi ehdottaa reittiä Puolaan.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #1 : Toukokuu 09, 2022, 20:21:21 »

Ei ole ollut suoraa junaa Tallinnasta Puolaan sitten 1990-luvun.

Joku juna menee Vilnasta tai Kaunasista jonnekin Puolaan.

Yksi vaihtoehto on bussi Tallinna-Vilna ja sitten juna tai bussi koko matkan Varsovaan. Kestää n vuorokauden.

Interrail-kortin kalliita matkapäiviä ei kannata tuhlata Baltiassa vaan matkustaa sikäläisillä kertalipulla.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 385


« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2022, 00:14:29 »

Jos haluaa päästää nopeasti Eurooppaan, kannattaa varmaan mennä Ruotsin kautta. Yölaiva Tukholmaan, 10:ltä X2000 ja illalla Saksassa. Ihan mitä olen itse matkustanut ennen koronaa, en ole nyt tarkistanut aikatauluja.

Baltia voi olla seikailu, mutta nopea matka ei onnistu.

Itse olen matkustanut vain Tallinna - Riikka. Se on edullinen, mutta hidas. Etelämpänä yhteydet muuttuvat muistaakseni vielä haastavammaksi.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 884


« Vastaus #3 : Toukokuu 10, 2022, 09:33:05 »

Jos haluaa päästää nopeasti Eurooppaan, kannattaa varmaan mennä Ruotsin kautta. Yölaiva Tukholmaan, 10:ltä X2000 ja illalla Saksassa. Ihan mitä olen itse matkustanut ennen koronaa, en ole nyt tarkistanut aikatauluja.

Baltia voi olla seikailu, mutta nopea matka ei onnistu.

Itse olen matkustanut vain Tallinna - Riikka. Se on edullinen, mutta hidas. Etelämpänä yhteydet muuttuvat muistaakseni vielä haastavammaksi.

Jos haluaa aloittaa reilaamisen itä-Euroopassa niin halpalentoja Baltiaan ja Puolaan joiden liput maksavat muutaman kympin, lähtee ainakin Turusta ja Tampereelta.
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #4 : Toukokuu 10, 2022, 10:22:55 »

Ennen koronaa koko matka junalla Tallinna - Varsova oli mahdollista, mutta monimutkaista. Tällä hetkellä täytyy jollain välillä turvautua bussiin?
Junamatkailijan perustiedot kannattaa aina tarkistaa sivustolta www.seat61.com. Valitse maaluettelosta Latvia taikka Liettua niin jopa selviää.
tallennettu
Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 232


« Vastaus #5 : Toukokuu 14, 2022, 12:59:12 »

Kiitos kaikille vinkeistä ja vastauksista!  Hymyilee leveästi

Itse en ollut edes ajatellut sen suuremmin tuota Baltiaa, ja jotenkin luulin, että sieltä pääsisi kätevästi myös junalla Puolaan saakka. Meidän reittimme on kuitenkin sen verran pitkä, että päätimme lentää Poznaniin ja aloittaa matkamme sieltä. Katsotaan Baltiaa sitten uudestaan, kun Rail Baltica on valmis Hymyilee leveästi

Ruotsin kautta olisi voinut aloittaa, mutta tulemme takaisin sitä kautta, joten emme nähneet järkeväksi mennä ja tulla samaa reittiä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Interrail Baltiassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina