Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 910
|
« Vastaus #500 : Tammikuu 05, 2018, 17:51:19 » |
|
Ensi ja seuraavalla viikolla mielenkiintoisia öisiä paikallisjunia Helsingin seudulla, mm. Helsinki–Malmi. Mistähän on kyse? https://tinyurl.com/y9ftkv9mTikkurilan asetinlaitetta rempataan. Lukee mm. HSL:n tiedotteessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #501 : Tammikuu 14, 2018, 20:26:55 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2018, 09:37:34 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 675
|
« Vastaus #502 : Tammikuu 14, 2018, 21:04:00 » |
|
Ympäristöystävällisen yhtiön arvojen mukaisesti junan reittivalintakin näyttää olevan lyhin mahdollinen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2336
|
« Vastaus #503 : Tammikuu 14, 2018, 21:33:14 » |
|
Jännästi tehty T 5082:n Kok-Tpet aikataulusta, jolla kulkee yleensä malmia Harjavaltaan. Se on tuona päivänä peruttu ja tilalla tuo veto Joensuuhun...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1226
|
« Vastaus #505 : Tammikuu 18, 2018, 21:40:39 » |
|
Maanantaina 22.1.2018 kulussa:
-MV 11921 Ilr - Sk -MV 11922 Sk - Pko -MV 11923 Pko - Sk -MV 11924 Sk - Ilr
Aika näyttää mikä kalusto noissa on.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1781
|
« Vastaus #506 : Tammikuu 18, 2018, 23:48:46 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 196
|
« Vastaus #507 : Tammikuu 19, 2018, 16:51:02 » |
|
No kappas kepponen niinpäs onkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #508 : Tammikuu 24, 2018, 10:12:09 » |
|
FER ajoi taas Joensuuhun, mutta keskellä yötä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 197
|
« Vastaus #509 : Tammikuu 24, 2018, 18:35:13 » |
|
24.1. R-junat 89689 ja 89706 ajettiin Sm2 kalustolla iltaruuhkassa Riihimältä Tampereelle ja takaisin. Normaalit Sm4-vuorot 9689 ja 9706 peruttiin Riihimäen ja Tampereen väliltä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1226
|
« Vastaus #510 : Helmikuu 05, 2018, 17:54:42 » |
|
Huomenna kulussa MV 11927 Ilr - Kjä ja torstaina MV 11928 Kjä - Ilr.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2336
|
« Vastaus #511 : Helmikuu 06, 2018, 09:29:20 » |
|
Huomenna kulussa MV 11927 Ilr - Kjä ja torstaina MV 11928 Kjä - Ilr.
Kokoonpano tuli: Allegro (Sm6).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Paikalla
Viestejä: 308
|
« Vastaus #512 : Helmikuu 09, 2018, 16:06:48 » |
|
Kahdeksan kerrostalon perjantain IC27 näkyy lähteneen yhdellä Sr1:llä.
|
|
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2018, 16:35:04 kirjoittanut Jonne Seppänen »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 343
|
« Vastaus #514 : Helmikuu 22, 2018, 02:26:01 » |
|
Sehän on IC 273 Hki-Roi. Grafiikoista katsottuna rata on tänäkin yönä poikki Keravan ja Jokelan välillä, minkä takia kaksi lähijunavuoropariakin ajetaan vain Riihimäeltä Jokelaan ja Jokelasta Riihimäelle. IC nyt vain myöhästyi näemmä sen verran, että joutui kiertoradalle oikoradalle..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2595
|
« Vastaus #515 : Helmikuu 22, 2018, 06:13:48 » |
|
Sehän on IC 273 Hki-Roi. Grafiikoista katsottuna rata on tänäkin yönä poikki Keravan ja Jokelan välillä, minkä takia kaksi lähijunavuoropariakin ajetaan vain Riihimäeltä Jokelaan ja Jokelasta Riihimäelle. IC nyt vain myöhästyi näemmä sen verran, että joutui kiertoradalle oikoradalle.. Juliaan linkittäessä kannattaa välttää Live-sivulle linkittämistä; heti kun juna ei ole enää kulussa, sivua ei löydy. Aikataulu: https://julia.dy.fi/timetables?s=1273&d=21.2.2018
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #516 : Helmikuu 22, 2018, 12:59:46 » |
|
Jotain kummallista on, sillä T2720 näkyy Kiteellä, vaikka se on jo kohta SImpeleellä. FER:n vetureista puolestaan ei nopeustietoa näy.
|
|
|
|
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 350
|
« Vastaus #517 : Helmikuu 22, 2018, 14:31:22 » |
|
Kun FER ensimmäisen kerran tuli Joensuuhun 102 koneella, näkyi myös nopeustietoa.
Toki nopeustieto ja toki osittain sijaintikin perustuu päätelaitteen GPS-tietoon. Tämä on joskus ajoittain pätkivää, johtuneeko kuplalaitteesta tai auringonpilkuista.
Jos GPS:n antamaa tarkkaa sijaintia tai nopeutta ei ole saatavilla, Livin tietokanta päivittynee radan tunnisteista, eli miten kalusto ylittää akselinlaskijat ja muut radassa olevat virtapiirit. yms.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 107
|
« Vastaus #518 : Maaliskuu 01, 2018, 19:57:24 » |
|
Olisi kysymys mikä ainakin osittain liittyy avoimeen dataan ja tässä tapauksessa sen havaitsemattomuuteen.
Riihimäeltä lähti tänään jokin kalustoyksikkö (oletettavasti Sm2) kohti Helsinkiä juuri ennen R-junan (HL9626) aikataulun mukaista lähtöaikaa, mikä oli 6.56. Tämän takia R-juna jäi heti matkan alussa myöhään ja myöhästyi lisää.
Miksi tämä mysteerijuna ei näkynyt eikä näy avoimessa datassa? Vai enkö vain löydä sitä?
Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1694
|
« Vastaus #519 : Maaliskuu 01, 2018, 20:42:35 » |
|
Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.
IC162 jolkotteli myöhässä, kun vekin kuulutuksen mukaan edessä kupeksi jokin R-juna. Ilmeisesti kyse tuosta episodista?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 107
|
« Vastaus #520 : Maaliskuu 01, 2018, 20:46:39 » |
|
Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.
IC162 jolkotteli myöhässä, kun vekin kuulutuksen mukaan edessä kupeksi jokin R-juna. Ilmeisesti kyse tuosta episodista? Aika varmasti. Itsehän olin siis tuossa R-junassa ja veturinkuljettaja kuulutti, että meidän eteen päästettiin hitaampaa kalustoa joka hidastaa pitkin matkaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 197
|
« Vastaus #521 : Maaliskuu 02, 2018, 14:37:48 » |
|
Olisi kysymys mikä ainakin osittain liittyy avoimeen dataan ja tässä tapauksessa sen havaitsemattomuuteen.
Riihimäeltä lähti tänään jokin kalustoyksikkö (oletettavasti Sm2) kohti Helsinkiä juuri ennen R-junan (HL9626) aikataulun mukaista lähtöaikaa, mikä oli 6.56. Tämän takia R-juna jäi heti matkan alussa myöhään ja myöhästyi lisää.
Miksi tämä mysteerijuna ei näkynyt eikä näy avoimessa datassa? Vai enkö vain löydä sitä?
Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.
Kyseinen Sm2-juna oli D 9624, joka oli myöhässä teknisen vian vuoksi. Normaalitilanteessa se olisi saanut myöhästymistä kiinni sen verran, ettei olisi ollut R-junan 9624 tiellä. Sm2 jouduttiin kuitenkin lyhentämään vian vuoksi kahden yksikön pituiseksi neljän sijaan, mikä aiheutti viipeitä asemilla matkustajaruuhkan vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Joonas Jokinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 107
|
« Vastaus #522 : Maaliskuu 02, 2018, 15:42:55 » |
|
Olisi kysymys mikä ainakin osittain liittyy avoimeen dataan ja tässä tapauksessa sen havaitsemattomuuteen.
Riihimäeltä lähti tänään jokin kalustoyksikkö (oletettavasti Sm2) kohti Helsinkiä juuri ennen R-junan (HL9626) aikataulun mukaista lähtöaikaa, mikä oli 6.56. Tämän takia R-juna jäi heti matkan alussa myöhään ja myöhästyi lisää.
Miksi tämä mysteerijuna ei näkynyt eikä näy avoimessa datassa? Vai enkö vain löydä sitä?
Jatkokysymys mikä ei enää sovi tähän aihepiiriin, mutta kysyn kuitenkin. Miksi Kyseinen tuntemattomaksi jäänyt kalustoyksikkö lähetettiin R-junan eteen, jonka takia R-juna myöhästyi? R-junan matkustajien kannalta todella ikävä ratkaisu.
Kyseinen Sm2-juna oli D 9624, joka oli myöhässä teknisen vian vuoksi. Normaalitilanteessa se olisi saanut myöhästymistä kiinni sen verran, ettei olisi ollut R-junan 9624 tiellä. Sm2 jouduttiin kuitenkin lyhentämään vian vuoksi kahden yksikön pituiseksi neljän sijaan, mikä aiheutti viipeitä asemilla matkustajaruuhkan vuoksi. No niinpäs näytti olevan. Ja nythän tuo löytyi datastakin. Nyt tuo kyseisen junan päästäminen R-junan eteen näyttää kohtuu loogiselta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 176
|
« Vastaus #524 : Heinäkuu 04, 2018, 13:15:51 » |
|
Ei nyt suoranaisesti liity aiheeseen, mutta miksi Siuntion Y-junien suurin nopeus on koko Sm5-aikakauden ollut 140 eikä 160 km/h, vaikka käsittääkseni sekä radan että kaluston puolesta olisi mahdollista ajaa 160 km/h Vuohimäen ja Siuntion välisellä osuudella?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|