Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 984


« Vastaus #325 : Tänään kello 16:38:49 »

Tämän hetken liikennetilanne ei muutu, oli raideleveys mitä tahansa.

Kustannukset ovat aivan helvetin suuret, jos kaikki muutettaisiin eri raideleveydelle. Kuka nuo maksaisi?

Voitaisiin sen verran tulla vastaan ja kokeilla että tehtäsiin nelikiskorata vaikka Torniosta Raaheen ja Kolariin (yhteys myös Kemin sellutehtaalle) ja katsoa paljonko se liikennemäärä nyt sitten kasvaakaan, haittaamatta suomalaisia kuljetuksia.

Pohjoisesta aloittaminen, ihan sama mitä maata katsoo, on myöskin siinä mielessä huono perustelu että ei noita ihmisiä ja teollisuutta tuonne yhtäkkiä ilmesty monin verroin lisää vaikka rata rakennettaisiinkin.

Suomella on halu päästä Moskovan rataverkosta eroon ja siirtyä eurooppalaiseen verkkoon. Pohjoiseen voisi tulla eurooppalaisia matkustajia vaikka yöjunilla Berliinistä.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 420


« Vastaus #326 : Tänään kello 16:58:25 »

Katsotaan nyt mikä on uuden selvityksen kustannukset kun se valmistuu. En yhtään ihmettelisi että kustannukset alenesivat. Kun tästä vaihdoksesta on tullut sotilaallisen liikkumisen juttu.

Jos miettii mitä radan raideleveyden muuttaminen vaatii, eli muun muassa kaikkien betonipölkkyjen vaihtamisen uusiin, puupölkkyjen kiskonkiinnitysten siirtämisen tai koko pölkyn vaihtamisen sekä vaihteiden uudelleenkokoamisen, niin se on hyvin kallis hanke väkisinkin.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 984


« Vastaus #327 : Tänään kello 17:03:06 »


Jos miettii mitä radan raideleveyden muuttaminen vaatii, eli muun muassa kaikkien betonipölkkyjen vaihtamisen uusiin, puupölkkyjen kiskonkiinnitysten siirtämisen tai koko pölkyn vaihtamisen sekä vaihteiden uudelleenkokoamisen, niin se on hyvin kallis hanke väkisinkin.


Muutokset voidaan tehdä koneella jolloin kustannukset vähenevät koska työkustannukset on usein korkein komponentti.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 242


« Vastaus #328 : Tänään kello 17:15:46 »

Suomella on halu päästä Moskovan rataverkosta eroon ja siirtyä eurooppalaiseen verkkoon. Pohjoiseen voisi tulla eurooppalaisia matkustajia vaikka yöjunilla Berliinistä.
Mun mielestä tää on aika moinen yleistäminen. Ei mulla ole ainakaan halua vaihtaa raideleveyttä, kun se ei ainakaan tuo mitään muuta kuin kustannuksia.

Kyllä ne matkustajat Berliinistä tulee lentäen Lappiin niinkuin tähänkin asti. Muutama matkustaja ei ainakaan ole mitään matkustajavirtaa.

Ja niinkuin sanoin niin tehdään testiksi pari nelikiskorataa ja niiden kokemuksien perusteella päätetään onko järkeä maksaa älyttömiä summia kaventamisesta.

Väitän että ainakin seuraavien vuosien aikana Venäjältä tulee enemmän tavaraliikennettä kuin mitä noille nelikiskoradoille päätyisi.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 984


« Vastaus #329 : Tänään kello 17:18:04 »


Mun mielestä tää on aika moinen yleistäminen. Ei mulla ole ainakaan halua vaihtaa raideleveyttä, kun se ei ainakaan tuo mitään muuta kuin kustannuksia.

Kyllä ne matkustajat Berliinistä tulee lentäen Lappiin niinkuin tähänkin asti. Muutama matkustaja ei ainakaan ole mitään matkustajavirtaa.

Ja niinkuin sanoin niin tehdään testiksi pari nelikiskorataa ja niiden kokemuksien perusteella päätetään onko järkeä maksaa älyttömiä summia kaventamisesta.

Eurooppalaiset haluavat junia lentokoneiden sijasta.

nelikisko raide ei sovellu sähköradoille keskilinjan vuoksi.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 12 13 [14] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina