Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sisämaan yöjunat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #25 : Maaliskuu 21, 2010, 09:21:18 »

VR on tilannut 20 Edm-makuuvaunua lisää, mutta kuluvatko ne kokonaan uudemman CEmt-sarjan käytöstä poistuvien vaunujen korvaamiseen? Onko vanhempi CEmt-sarja jo kokonaan hylätty? Kun uudet 20 vaunua ovat tulleet, siinä varmaan käy niin, että Kemijärven lisäksi myös Rovaniemen päivittäinen yöjunapari ajetaan Edm-vaunuilla, jolloin CEmt-vaunuja on enää viikonlopun "ylimääräisessä" Rovaniemen yöjunaparissa ja Kolarin liikenteessä.

Tottakai siinä käy juuri noin, miksi muuten VR:n johto olisi ollut tähän asti vaiti vanhojen CEmt:ien jatkokäyttötarkoituksesta? He ovat hiljaa siksi, että sillä vältetään jo ennakkoon vuoden 2006 yleisön älämölö. Nyt kun Edm:ien uusi satsi saadaan liikenteeseen, CEmt:t hylätään kaikessa hiljaisuudessa.

Melko koomista on muuten se, että VR:n johto aivan varmasti seuraa vorgin keskusteluita ja heitä vituttaa se, että me olemme hyvin usein jopa oikeammassa kuin he. Emme toki aina, mutta hyvin usein, kuten esimerkiksi tässä ketjussa on tullut ilmi monien kirjoittajien osalta.
tallennettu
Timo Valtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #26 : Maaliskuu 21, 2010, 11:49:31 »



Melko koomista on muuten se, että VR:n johto aivan varmasti seuraa vorgin keskusteluita ja heitä vituttaa se, että me olemme hyvin usein jopa oikeammassa kuin he. Emme toki aina, mutta hyvin usein, kuten esimerkiksi tässä ketjussa on tullut ilmi monien kirjoittajien osalta.
[/quote]

Vorgin keskustelu toisaalta on usein niin korkealentoista ja vaikeasti sisäistettävää, että se saattaa mennä niin sanotusti yli hilseen.

 Virnistää
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #27 : Maaliskuu 21, 2010, 11:51:40 »

Heh, no tämä on kyllä taivahan tosi - jopa oikeillekin asiantuntijoille...  Hymyilee
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #28 : Maaliskuu 21, 2010, 13:09:26 »

Mites sellainen, ehkä kaukaa haettu vaihtoehto, että ne CEmt:it on ihan oikeasti läpiruostuneita romuja, joita nyt ihan oikeasti ei kannata enää edes korjata? Tai se, että ihmisten matkustuskäyttäytyminen on muuttunut siten, että hiljaisempia junayhteyksiä on vain jouduttu lopettamaan? Tai joistain henkilöstö- tai kalustokierrollisista syistä joku juna joskus jonkun pätkän kulkee lähes tyhjänä. (Mikä taas on todistus siitä, että tyhjänä kulkeva yöjuna on kannattava!)

Ei, liian kaukaa haettu ajatus. Kyllä tässä on taustalla tämä salaliitto, jonka onneksi v.org on paljastanut.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2435


« Vastaus #29 : Maaliskuu 22, 2010, 10:42:21 »

----
Ei, liian kaukaa haettu ajatus. Kyllä tässä on taustalla tämä salaliitto, jonka onneksi v.org on paljastanut.

Mitäs jos VR julkaisisi matkustajalaskentojen tulokset niin kuin silloin kun paikallisliikennettä supistettiin 1960-80-luvuilla? Voisi ainakin keskustella oikeilla luvuilla. Kaikki relevantin tiedon "pimittäminen" vain herättää epäilyksiä miksi "ei ole kanttia" julkaista sitä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #30 : Maaliskuu 22, 2010, 10:55:53 »

että ne CEmt:it on ihan oikeasti läpiruostuneita romuja, joita nyt ihan oikeasti ei kannata enää edes korjata?

On toki mahdollista, että suomalainen vaununrakennustaito on ollut yhtä tyhjän kanssa, mutta ainahan tätäkin asiaa voi ihmetellä:

Lainaus
http://www.sisa-savo.net/kansalaisverkko/FOV1-0004A904/I00FFEA3E/OpenIndex: Esimerkiksi Ruotsissa käytetään 1950- ja 1960-luvuilla rakennettuja makuuvaunuja, joita on modernisoitu. Espanjassa on muutettu 1950-luvun saksalaisilla piirustuksilla 1960-luvulla valmistettuja päivävaunuja suihkullisiksi makuuvaunuiksi ja nostettu niiden huippunopeutta. Talvisessa Kanadassakin juuri aloitellaan yli 50 vuotta vanhojen teräsvaunujen kunnostusta ja toistetaan valmistajan mainosta, ettei vaunuja ole poistettu käytöstä loppuun kulumisen takia.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #31 : Maaliskuu 22, 2010, 11:43:35 »

CEmtit ovat lisäksi esslingeniläisten piirrustusten mukaan tehty. Ja vanhoja Esslingenin valmistamia vaunuja hortoilee yhä ympäri Eurooppaa. Voiko olla, että suomalaiset ovat samojen piirrustusten avulla ryssineet kaluston rakentamisen noin perusteellisesti? Vai onko ongelmana lopulta vain se, että työvoima on Suomessa liian kallista tuollaiseen korjaukseen? Miksei silloin korjata vaikka Baltiassa?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #32 : Maaliskuu 22, 2010, 17:24:25 »

DB on pyrkinyt lakkauttamaan yöjunia Kai se on tärkeää, että alla on moottorijuna.

Viime kesänä DB:n palveluksessa oleva tuttavani kertoi, että tavoitteena on vähitellen siirtyä kokonaan moottorijuniin, siis luopua veturi + vaunut -kokoonpanoista. Liittyisikö siihen?

Tämä tuntuu järjettömältä, mutta kaipa siellä on vararunkoja nurkissa. Tai sitten ne ei vaan hajoa...
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #33 : Maaliskuu 22, 2010, 17:43:24 »

DB on pyrkinyt lakkauttamaan yöjunia Kai se on tärkeää, että alla on moottorijuna.

Viime kesänä DB:n palveluksessa oleva tuttavani kertoi, että tavoitteena on vähitellen siirtyä kokonaan moottorijuniin, siis luopua veturi + vaunut -kokoonpanoista. Liittyisikö siihen?

Tämä tuntuu järjettömältä, mutta kaipa siellä on vararunkoja nurkissa. Tai sitten ne ei vaan hajoa...

Ei tunnu olevan vararunkoja riittävästi, koska matkansa maksaneita on poistettu junista poliisivoimin kun kaksiyksikköisen junan sijaan asemalle onkin saapunut yksiyksikköinen..
Ja miksi firma, jonka ainoa olemassaolon tarkoitus on säästää rahaa, pitäisi mitään ylimääräistä varakalustoa?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #34 : Maaliskuu 22, 2010, 19:21:31 »

Voiko olla, että suomalaiset ovat samojen piirrustusten avulla ryssineet kaluston rakentamisen noin perusteellisesti?
Kalusto voi olla ihan oikein rakennettu, mutta jos kunnossapidossa on oikaistu, on lopputulos yleensä huono. Näinhän se on vähän joka alalla, jossa säästetään huoltokustannuksia ymmärtämättä, että lasku tulee kuitenkin lopussa, ja korjaaminen tai uuden ostaminen voi olla huomattavastikin kalliimpaa kuin vanhan kunnossa pitäminen.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #35 : Maaliskuu 22, 2010, 19:59:29 »

DB on pyrkinyt lakkauttamaan yöjunia Kai se on tärkeää, että alla on moottorijuna.

Viime kesänä DB:n palveluksessa oleva tuttavani kertoi, että tavoitteena on vähitellen siirtyä kokonaan moottorijuniin, siis luopua veturi + vaunut -kokoonpanoista. Liittyisikö siihen?

Tämä tuntuu järjettömältä

"Seal kus lõpeb mõistus, algab raudtee", sanotaan Virossa ja ilmeisesti myös Venäjällä, josta koko sanonta lienee peräisin - siis "siellä, missä järki loppuu, alkaa rautatie". Kuulee myös selkokielisemmässä muodossa: seal kus algab raudtee, lõpeb mõistus.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sisämaan yöjunat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina