Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ongelmia Allegrolla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #25 : Tammikuu 27, 2011, 18:43:44 »

Pendolle ei oikeasti ole mitään yleisesti vakiintunutta lempinimeä noiden italialaisperäisten lisäksi. Jos Dm 11 olisi tullut käyttöön, olisikohan sille vakiintunut nimeksi Mandolino? Entä sitten Flirt? Kävisikö kaalimato tai (vihreä) mamba?

Kaalimato tarkoittaa Helsingin täysmatalia ratikoita, eli sen käyttäminen flirtin lempinimenä voisi silloin tällöin aiheuttaa sekaannusta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #26 : Tammikuu 27, 2011, 18:52:23 »

Ikävä juttu että nimi on varattu. Onko muita ehdotuksia? Yleensähän vetureiden ja junien lempi/haukkumanimet liittyvät jotenkin sen ulkonäköön ta ominaisuuksiin. Joku josse tms ei yksilöi riittävästi.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #27 : Tammikuu 28, 2011, 03:02:04 »

"Femma".
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #28 : Tammikuu 28, 2011, 20:46:15 »

Flrtti on jo itsessään niin hyvä nimi, etten usko kummallisempaa lempilimeä yleistyvän.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #29 : Tammikuu 29, 2011, 13:11:22 »

Flrtti on jo itsessään niin hyvä nimi, etten usko kummallisempaa lempilimeä yleistyvän.

Olen /jossain määrin/ samaa mieltä kanssasi.
Jos Suomeen joskus kuitenkin tulee liikenteeseen flirttejä, joiden ratkaisuissa on merkittävä määrä eroja 2081-sarjaan verrattuna, flirtistä tulee samalla tavalla hankala nimi kuin pendo(lino) on nyt. On Allegro, joka on Pendolino ja sitten on toinen junamalli, jota kutsutaan nimellä "Pendolino".

Mieleen tulee ysäripendolinosta myös nimitys "lippulaiva" Iskee silmää
Myös "Jolla" tuntuisi sopivalta nimitykseltä. Tai ehkäpä "Paatti"?

Voisiko tämän keskustelun muuten repiä omaksi ketjukseen?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tero Heikkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 21


« Vastaus #30 : Tammikuu 31, 2011, 18:58:03 »


(Mitäs muita lempinimiä Sm3:lle muuten on kuin "Pendo" tai "Pendolino"?)

Rikki.
Ilmankos Sm3:lla ajettavien junien tunnuskirjain onkin S.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #31 : Joulukuu 19, 2011, 22:17:01 »

Allegro ongelmissa Buslovskajassa:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/allegro-hyytyi-venajan-rajalle---vessareissutkin-kielletty-ihmiset-jumissa-tunteja/art-1288436489975.html?pos=navnow
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #32 : Joulukuu 19, 2011, 22:22:57 »


Tuoretta tietoa Venäjältä. Matka on juuri jatkunut veturin vetämänä Buslovskajasta.
tallennettu
Jarmo Suomi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 15


« Vastaus #33 : Joulukuu 19, 2011, 23:00:24 »

Flrtti on jo itsessään niin hyvä nimi, etten usko kummallisempaa lempilimeä yleistyvän.

Aivan. Ei kalustolla juuri hekumaisempaa tai kauniin eroottissävyistä nimeä voi olla, pientä Flirttiä pitää aina olla!
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #34 : Joulukuu 19, 2011, 23:49:04 »

Eikös tuota Allegroliikenenttä pitänyt hoidella VR:n ja RZD:n yhteinen yhtiö (?), vai olenko TAASKIN ymmärtänyt asiat väärin? Nyt toinen osakas pesee (IS:n uutisen mukaan) kätensä täysin matkustajien ongelmien hoitamisesta. Vai liekö tämä "kosto" naapurille? Taisivat "Venäjän pojat" jossain vaiheessa kehuskella ammattitaidoillaan, ihmetellen miksi Allegron ongelmat aina ilmenevät Suomen puolella. Näinkö tämän yhtiön toiminta katkeaakin rajapintaan puolin ja toisin - kaveria ei näköjään pahemmin autella.
tallennettu
Juha Paulavuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 551


« Vastaus #35 : Joulukuu 20, 2011, 01:51:04 »

Allegrot omistaa VR:n ja Venäjän rautatieyhtiö RZD:n yhteinen kalustoyhtiö Oy Karelian Trains Ltd. Karelian Trains on suomalainen vuonna 2006 perustettu kalustoyhtiö, jonka tehtävänä on ylläpitää Helsinki-Pietari-liikenteeseen hankitut nopeat junat, vastata niiden kunnossapidosta sekä vuokrata junat operaattoreille.

VR ja RZD vastaavat junien matkustajapalvelusta, aikatauluista ja lipunmyynnistä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #36 : Joulukuu 20, 2011, 06:24:49 »

Eikös tuota Allegroliikenenttä pitänyt hoidella VR:n ja RZD:n yhteinen yhtiö (?), vai olenko TAASKIN ymmärtänyt asiat väärin? Nyt toinen osakas pesee (IS:n uutisen mukaan) kätensä täysin matkustajien ongelmien hoitamisesta. Vai liekö tämä "kosto" naapurille? Taisivat "Venäjän pojat" jossain vaiheessa kehuskella ammattitaidoillaan, ihmetellen miksi Allegron ongelmat aina ilmenevät Suomen puolella. Näinkö tämän yhtiön toiminta katkeaakin rajapintaan puolin ja toisin - kaveria ei näköjään pahemmin autella.

Allegrot omistaa VR:n ja Venäjän rautatieyhtiö RZD:n yhteinen kalustoyhtiö Oy Karelian Trains Ltd. Karelian Trains on suomalainen vuonna 2006 perustettu kalustoyhtiö, jonka tehtävänä on ylläpitää Helsinki-Pietari-liikenteeseen hankitut nopeat junat, vastata niiden kunnossapidosta sekä vuokrata junat operaattoreille.

VR ja RZD vastaavat junien matkustajapalvelusta, aikatauluista ja lipunmyynnistä.

VR ja RZD vastaavat kumpikin osaltaan edellä mainituista palveluista, mutta vastuu liikennöivässä vuorossa riippuu kumman valtion puolella ollaan. Junan johtavana konduktöörinä toimii Vainikkala raja-Helsinki välillä VR:n työntekijä ja Vainikkala raja-Pietari välillä hänen venäläinen kollega.

Toisaalta olisi mukava tietää, että millaisen ongelman ratkaisun olisitte keksineet? Muistakaa, että juna on ollut toisen valtion alueella ja sinne ei ole mahdollista mennä ilman voimassa olevia matkustusasiakirjoja (passi, viisumi).

Pienenä yksityiskohtana mainittakoon, että IS:n jutussa todettiin aikaeron olevan tunnin vaikka se on kaksi tuntia. Junan aikataulun mukainen lähtöaika Vainikkalasta on ollut 20:02, joten Buslovskajassa se on ollut muutamaa minuuttia myöhemmin. Tieto junan jatkamisesta saapui noin kello 22:20, jolloin se on seissyt Buslovskajassa korkeintaan kaksi tuntia. "Paniikki...  kaaos... useita tunteja ilman ruokaa..." Hmm, ymmärrän toki ettei se mukavaa ole, mutta pitäisikö taas muistaa iltapäivälehtien tarve myydä otsikoilla ja tarkastella asioita hieman kauempaa?
tallennettu
Laura Jänis
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #37 : Joulukuu 20, 2011, 12:37:59 »

mutta pitäisikö taas muistaa iltapäivälehtien tarve myydä otsikoilla ja tarkastella asioita hieman kauempaa?


Luulisi tämän olevan jo jokaiselle itsestään selvää, mutta toisin tuntuu olevan. Itse olen jo pitkään tarkastellut hyvin kriittiseltä kannalta etenkin IL: ja IS:n artikkeleita, mutta myös muiden lähteiden. En todellakaan tee johtopäätöksiä pienten artikkeleiden perusteella mistään asiasta. En siis tästäkään. Harmi vaan, ettei näistä juuri muuta kerrota.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #38 : Joulukuu 20, 2011, 18:03:21 »

Vikaantuneen Allegron matkustajille hyvitystä

Allegro-juna AE 39 Helsingistä Pietariin myöhästyi 19.12. teknisen vian vuoksi. Junan matkustajat saavat 50 prosentin hyvityksen lippunsa hinnasta. Käytäntö koskee kyseiseen junavuoroon ostettuja VR:n lippuja. Hyvitystä voi hakea ottamalla yhteyttä VR:n asiakaspalveluun.

Lähde: http://www.vrgroup.fi/fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_20111220130941.html
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 214


« Vastaus #39 : Joulukuu 21, 2011, 09:06:46 »

Ja VR:ää aina haukutaan. RZD lupaa 6% hyvityksen (3% jokaiselta täydeltä tunnilta) myöhästymisen johdosta. Kolme ja puoli tuntiahan tuo toki vain oli myöhässä, täällä suomessa tuollainen viive menee vielä "normaaliuden" piikkiin.. Iskee silmää (Kerran yli 8h myöhässä Kajaaniin saapuneena totean)

Samainen uutinen kertoo että Alstomilta tulee erityinen komissio tutkimaan mikä meni vikaan.

http://www.rzd-partner.ru/news/2011/12/20/372387.html (Venäjäksi)
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Ongelmia Allegrolla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina