Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Operail yhtiön kalusto Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 | Siirry alas Tulostusversio
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 348


« Vastaus #175 : Heinäkuu 13, 2021, 11:49:17 »

Operail on majoittunut yhteen Kotkan tallin pilttuuseen (3 raiteinen VR:n käytössä oleva tila). Huoltavat vetureita jotka sitten ottavat rungon Mussalosta.  Kotkan tallilla VR, Fenniarail, Operail.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #176 : Heinäkuu 13, 2021, 19:00:44 »

Onko tuo oikea mistä kuva on? Todella hieno. Jännä että originellikuori on jätetty, ja näinollen kuva voisi olla jenkkilästä kun niin sikäläistä muistuttava maalaus.

Taitaa olla Viron puolelta nyt kuitenkin. Olisivat samalla tehneet toisenkin ohjaamon kun muutostyö tehtiin.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1412


« Vastaus #177 : Heinäkuu 13, 2021, 22:56:00 »

https://juliadata.fi/timetables?s=17305&d=16.7.2021 Operailiille tulossa uutta kalustoa Hangon sataman kautta?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #178 : Heinäkuu 14, 2021, 00:11:06 »


Taitaa olla Viron puolelta nyt kuitenkin. Olisivat samalla tehneet toisenkin ohjaamon kun muutostyö tehtiin.

Vaihtotyössä olisi todella hankalaa, jos ohjaamoja olisi kaksi. Paitsi jos jätettäisiin yhteen ohjaamoon molempien suuntien hallintalaitteet silti. Silloin vaan jäisi se toinen ohjaamo käytännössä kokonaan ilman käyttöä.

Mihin sitä mielestäsi tarvittaisiin?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #179 : Heinäkuu 14, 2021, 00:48:43 »


Taitaa olla Viron puolelta nyt kuitenkin. Olisivat samalla tehneet toisenkin ohjaamon kun muutostyö tehtiin.

Vaihtotyössä olisi todella hankalaa, jos ohjaamoja olisi kaksi. Paitsi jos jätettäisiin yhteen ohjaamoon molempien suuntien hallintalaitteet silti. Silloin vaan jäisi se toinen ohjaamo käytännössä kokonaan ilman käyttöä.

Mihin sitä mielestäsi tarvittaisiin?

Eikö tuo C36 ole pikemminkin linjaveturi eikä vaihtotyöveturi kuten nyt Suomeen tuleva enemmän uusittu C30?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #180 : Heinäkuu 14, 2021, 06:34:26 »


Eikö tuo C36 ole pikemminkin linjaveturi eikä vaihtotyöveturi kuten nyt Suomeen tuleva enemmän uusittu C30?

Uutisen mukaan C36 on linjaveturi. Sillä muuten ei ole tyyppihyväksyntää edes Virossa.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 348


« Vastaus #181 : Heinäkuu 14, 2021, 20:55:19 »

Operail on majoittunut yhteen Kotkan tallin pilttuuseen (3 raiteinen VR:n käytössä oleva tila). Huoltavat vetureita jotka sitten ottavat rungon Mussalosta.  Kotkan tallilla VR, Fenniarail, Operail.
Pitää huomata, kaikki eivät ole paikalla joka päivä.
tallennettu
Harri Helminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #182 : Heinäkuu 18, 2021, 21:59:12 »

Dr21 (C30-M) on menossa Kotkaan Dr20 hinauksessa https://www.instagram.com/p/CRYsU1YLL4Q/
Ihmetyttää että tuossa Dr21 on vain SA3 kytkimet ilman puskimia..


tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #183 : Heinäkuu 18, 2021, 22:40:27 »

Ihmetyttää että tuossa Dr21 on vain SA3 kytkimet ilman puskimia..

Joitain mahdollisia selityksiä tuolle:
1) Ehkä niinkin banaali kuin että Virossa sivupuskimia ei tarvita käytännössä koskaan, ja tuo C30-M on alunperin suunniteltu käyttöön Virossa. Siispä niitä nyt ihan vaan ei ole.
2) Operail keskittyy toistaiseksi hyvin vahvasti Venäjältä tulevaan kauttakulkuliikenteeseen. Se tapahtuu kokonaisuudessaan vaunuille, joiden kanssa sivupuskimia ei koskaan tarvita.
3) USA:ssa ei ole sivupuskimia käytössä ainakaan tavarajunissa. Onko mahdollista, että C30:n runko on sen mallinen, ettei siihen edes saa sivupuskimia kiinni riittävän tukevasti? Etenkin kuin Dr21 on jo nykymuodossaankin ongelmallisen painava n. 23 tonnin akselipainollaan.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #184 : Heinäkuu 19, 2021, 08:00:58 »

Ihmetyttää että tuossa Dr21 on vain SA3 kytkimet ilman puskimia..

Joitain mahdollisia selityksiä tuolle:
1) Ehkä niinkin banaali kuin että Virossa sivupuskimia ei tarvita käytännössä koskaan, ja tuo C30-M on alunperin suunniteltu käyttöön Virossa. Siispä niitä nyt ihan vaan ei ole.
2) Operail keskittyy toistaiseksi hyvin vahvasti Venäjältä tulevaan kauttakulkuliikenteeseen. Se tapahtuu kokonaisuudessaan vaunuille, joiden kanssa sivupuskimia ei koskaan tarvita.
3) USA:ssa ei ole sivupuskimia käytössä ainakaan tavarajunissa. Onko mahdollista, että C30:n runko on sen mallinen, ettei siihen edes saa sivupuskimia kiinni riittävän tukevasti? Etenkin kuin Dr21 on jo nykymuodossaankin ongelmallisen painava n. 23 tonnin akselipainollaan.

Operail hoitaa vain neukkuvaunujen vaihtotöitä, joten sivupuskimia ei tarvita.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #185 : Heinäkuu 19, 2021, 12:22:47 »

Operail hoitaa vain neukkuvaunujen vaihtotöitä, joten sivupuskimia ei tarvita.

En tiedä, miten hyvä bisnesidea on rajata valtaosa Suomessa liikkuvasta vaunukalustosta mahdollisuuksien ulkopuolelle.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #186 : Heinäkuu 19, 2021, 14:26:22 »

Operail hoitaa vain neukkuvaunujen vaihtotöitä, joten sivupuskimia ei tarvita.

En tiedä, miten hyvä bisnesidea on rajata valtaosa Suomessa liikkuvasta vaunukalustosta mahdollisuuksien ulkopuolelle.
Niin, eipä sitä taida olla saatavissa moneltakaan kalustonvuokrausfirmalta. Ja tuskinpa VR-yhtymä ainakaan vielä olisi valmis vuokraamaan omistamaansa kalustoa kilpaileville operaattoreille.

Tällä hetkellä tuo mrajaus lienee kuitenkin hyvin realistinen vaihtoehto.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #187 : Heinäkuu 20, 2021, 16:41:36 »

Missäs ne VR:lle tulevat venäläiset vaunut piilevät?
tallennettu
Jarno Piltti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 68


« Vastaus #188 : Heinäkuu 20, 2021, 19:00:36 »

Operail hoitaa vain neukkuvaunujen vaihtotöitä, joten sivupuskimia ei tarvita.

En tiedä, miten hyvä bisnesidea on rajata valtaosa Suomessa liikkuvasta vaunukalustosta mahdollisuuksien ulkopuolelle.

Eikö välivaunu ole ajateltavissa?
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #189 : Heinäkuu 20, 2021, 19:31:40 »

Missäs ne VR:lle tulevat venäläiset vaunut piilevät?
Nehän ovat olleet käytössä jo kauan.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #190 : Heinäkuu 21, 2021, 00:05:58 »

Operail hoitaa vain neukkuvaunujen vaihtotöitä, joten sivupuskimia ei tarvita.

En tiedä, miten hyvä bisnesidea on rajata valtaosa Suomessa liikkuvasta vaunukalustosta mahdollisuuksien ulkopuolelle.

Toki kyseessä on ainakin toistaiseksi vain yksi veturi firman muistaakseni kymmenestä veturista. Tietysti on ikävämpi tehdä vaihtotöitä kaksiohjaamoisella veturilla, mutta jos niin ei kovin usein tarvitse tehdä, kaipa silläkin pärjää? Linja-ajoon tuota 23 tonnin akselipainoista körilästä tuskin ollaan ottamassa?
Mikä osuus Suomen rataverkosta edes sallii tuollaisen akselipainon?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #191 : Heinäkuu 21, 2021, 08:54:59 »

Operail hoitaa vain neukkuvaunujen vaihtotöitä, joten sivupuskimia ei tarvita.

En tiedä, miten hyvä bisnesidea on rajata valtaosa Suomessa liikkuvasta vaunukalustosta mahdollisuuksien ulkopuolelle.

Toki kyseessä on ainakin toistaiseksi vain yksi veturi firman muistaakseni kymmenestä veturista. Tietysti on ikävämpi tehdä vaihtotöitä kaksiohjaamoisella veturilla, mutta jos niin ei kovin usein tarvitse tehdä, kaipa silläkin pärjää? Linja-ajoon tuota 23 tonnin akselipainoista körilästä tuskin ollaan ottamassa?
Mikä osuus Suomen rataverkosta edes sallii tuollaisen akselipainon?

Näyttäisi onnistuvan, mutta tuosta ylöspäin tuleekin sitten reitinvalintahaasteita.

Akselipainot
Rataverkon suurimmalla osalla sallitaan akselipaino 225 kN. Rataosien suurimmat sallitut akselipainot ja junan akselipainosta johtuvat sallitut nopeudet esitetään verkkoselostuksen karttapalvelussa.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #192 : Heinäkuu 21, 2021, 12:54:39 »

Operail hoitaa vain neukkuvaunujen vaihtotöitä, joten sivupuskimia ei tarvita.

En tiedä, miten hyvä bisnesidea on rajata valtaosa Suomessa liikkuvasta vaunukalustosta mahdollisuuksien ulkopuolelle.

Toki kyseessä on ainakin toistaiseksi vain yksi veturi firman muistaakseni kymmenestä veturista. Tietysti on ikävämpi tehdä vaihtotöitä kaksiohjaamoisella veturilla, mutta jos niin ei kovin usein tarvitse tehdä, kaipa silläkin pärjää? Linja-ajoon tuota 23 tonnin akselipainoista körilästä tuskin ollaan ottamassa?
Mikä osuus Suomen rataverkosta edes sallii tuollaisen akselipainon?
Ilmeisesti Mussalon stamassa Operailin öljykuljetuksille tehdään mittavat vaihtotyöt jotta saadaan vaunut oikeille raiteille purkuun joten varmasti veturille on tarkoituksensa.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #193 : Heinäkuu 22, 2021, 06:12:28 »


C30-M veturin muutokisista Tapassa video, alussa ei ole paljon mitään alkuperäisestä veturista

https://youtu.be/Iv1OgcWorOY
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 348


« Vastaus #194 : Heinäkuu 23, 2021, 08:31:48 »


C30-M veturin muutokisista Tapassa video, alussa ei ole paljon mitään alkuperäisestä veturista

https://youtu.be/Iv1OgcWorOY

Tallin ulkopuolella keskustellessa kertoivat veturin olleen alunperi C30/7. Varmaan joku mallari löytää amerikkalaisen veturin valmismallin alustaa varten ?
tallennettu
Harri Helminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #195 : Heinäkuu 23, 2021, 11:12:13 »

Tallin ulkopuolella keskustellessa kertoivat veturin olleen alunperi C30/7. Varmaan joku mallari löytää amerikkalaisen veturin valmismallin alustaa varten ?

Atlakselta löytyy H0 malli https://www.walthers.com/c30-7-diesel-csx-7003
Atlakselta löytyy varaosina myös pelkät telit ja alusta https://shop.atlasrr.com/c-833-h0-master-c30-7-locomotive-parts.aspx
Broadway limitediltä löytyy myös H0 mallina https://www.broadway-limited.com
Broadway limited c30-7 youtube video https://www.youtube.com/watch?v=VVdarvpzsJ8/2442gec30-7bn5502greenandblackparagon2sounddcdccho.aspx
Ja Katolta N scaalan mallina http://katousa.com/N/C30-7/index.html
Joten mahdollisuuksia on alustan osalta, joku kun entsaisi pellit..
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1412


« Vastaus #196 : Elokuu 03, 2021, 13:56:31 »

Operaililla ongelmia Kirkniemessä? T7306 lähtö Kirkniemestä 76min myöhässä - "kalusto rikki".

Myös VR:n T58689:llä (Kr-Rit), juna peruttu Krn-Rit - "veturivika".
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 908


« Vastaus #197 : Elokuu 03, 2021, 21:00:56 »

Operaililla ongelmia Kirkniemessä? T7306 lähtö Kirkniemestä 76min myöhässä - "kalusto rikki".

L501 Liikenteenhoito: Edessä oleva kalusto tukkii radan, kalusto rikki
Jokin toinen hajonnut juna (58689) on siis viivästyttänyt Operailin kulkua.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1412


« Vastaus #198 : Elokuu 03, 2021, 22:15:07 »

Kiitokset Teemu faktojen esiintuomisella. Samaa hieman epäilin minäkin, mutta eihän hyvin huolletulla VR:n kalustolla VOI olla ongelmia!
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 908


« Vastaus #199 : Elokuu 03, 2021, 22:34:37 »

Kiitokset Teemu faktojen esiintuomisella. Samaa hieman epäilin minäkin, mutta eihän hyvin huolletulla VR:n kalustolla VOI olla ongelmia!

Kirkniemessä oli VR:n veturi päivystystyössä, se kävi vetämässä junan pois linjalta Mustion kupeesta. Muuten varmaan Operailia olisi pyydetty hakemaan romut pois.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Operail yhtiön kalusto Suomessa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina