Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Vaihtotyöongelma Monroe Industrial District  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 139


« : Toukokuu 22, 2023, 21:55:19 »

Pienoisjunatreffeillä Hyvinkäällä tuli viikonlopun ajan tehtyä vaihtotöitä Monroe Industrial District -dioraaman raiteistolla ja aika moni päivillä käynyt pääsi myös itse kokeilemaan vaihtotöitä tällä pienellä pienoisrautatiellä. Pienoisjunatreffeilllä vaihtotyönä oli yksinkertainen yhden vaunun toimitus asiakkaalle, mutta vaihtotöistä saa huomattavasti monimutkaisemmat jo kahdella tavaravaunulla ja caboosella. Liitteessä on kuvattu vaihtotyöongelma, alkutilanne kuvana ja haluttu lopputilanne kuvana. Onnistuuko sinulta nämä vaihtotyöt?

Tässä vielä kuvaus ongelmasta:

Vaihtotyöongelma ”Monroe Industrial District”
    Alkutilanne kuvan mukainen
    Veturina SW1 ja tavarajunan perässä konduktöörinvaunu (Caboose, Cab)
    Veturi ja vaunut ovat kaikki 40’ mittaisia
    Valkoiset laatikot osoittavat raiteiden hyötypituudet vaunuina, näissä kohdissa ei ole vaunuja
    Siniset laatikot ovat vaunuja, jotka jäävät lastausraiteilleen
    Vihreät vaunut tulee toimittaa asiakkaille, 1 puutavaraliikkeelle ja 2 viljasiilolle
    Violetit vaunut tulee poimia mukaan paluumatkalle, 3 puutavaraliikkeeltä ja 4 viljasiilolta
    Linjaraidetta voi käyttää vaihtotöissä ainoastaan veturin ja kolmen vaunun verran
    Tavarajunan lähtiessä Monroen teollisuusraiteilta junan kokoonpanon pitää olla SW1, vaunu 3, vaunu 4 ja Caboose



Dioraama itsessään on tällainen: http://vaunut.org/kuvat/?s=4904

* Vaihtotyöongelma Monroe Industrial District.pdf (410.3 kilotavua - ladattu 55 kertaa.)
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #1 : Toukokuu 23, 2023, 14:18:57 »

Nopealla pohdiskelulla voisi todeta, että en yllättyisi, jos operaattori toteaisi tällaisen pussinperän kohdalla, että kiitos, mutta ei kiitos. Virnistää Melko monivaiheinen lista liikkeitä vaaditaan ennen kuin paluumatka voi alkaa. Puutavaraliikkeen raiteelta ei siis mahdu vetämään molempia vaunuja kerralla pois? Ja kuitenkin taaempi vaunu pitää vaihtaa toiseen.
tallennettu
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 139


« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2023, 15:55:50 »

Nopealla pohdiskelulla voisi todeta, että en yllättyisi, jos operaattori toteaisi tällaisen pussinperän kohdalla, että kiitos, mutta ei kiitos. Virnistää Melko monivaiheinen lista liikkeitä vaaditaan ennen kuin paluumatka voi alkaa. Puutavaraliikkeen raiteelta ei siis mahdu vetämään molempia vaunuja kerralla pois? Ja kuitenkin taaempi vaunu pitää vaihtaa toiseen.
Moi,

Puutavaraliikkeeltä voi tosiaan vetää ainoastaan yhden vaunun kerrallaan pois ja lisähaastetta tuo ympäriajoraide, jonka hyötypituus on raiteesta riipuen joko yksi vaunu tai kaksi vaunua sekä linjaosuus, jossa ei ole käytettävissä kuin veturi+kolme vaunua kapasiteetti (junakasetti, jolle juuri ja juuri mahtuu tuollainen kokoonpano).

Vaikka tämä on todella pieni pienoisrautatie, vaihtotöissä palaa aikaa ja kahvia oikein rutkasti ja helposti saattaa vierähtää 1-2 todella tehokasta reaalimaailman tuntia vaihtotöihin!
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Vaihtotyöongelma Monroe Industrial District  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina