Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 | Siirry alas Tulostusversio
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #575 : Marraskuu 12, 2011, 05:14:29 »

Ostin lipun seinäjoelta helsinkiin yöjunassa,  lippuautomaatin ollessa suljettu jouduin ostamaan lipun junassa, jossa konnarin myyntilaite tarjosi automaattisesti vaihdon tampereella nopeammin perillä olevaan ic-junaan sensijaan että olisi ehdottanut lippua perille asti siinä junassa missä jo olin. Ennen korttimaksutapahtumaa ei tullut esille että lippu hinnoitellaan tampereelta eteenpäin kalliimmassa junassa kuin mistä lipun ostin.. Konnari huikkasi perään että voit vaihtaa tampereella ic:hen jos haluat. Eikös se junalippu nykyään kelpaa vain siihen junaan mihin se on ostettu...
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #576 : Marraskuu 12, 2011, 13:09:03 »

Tuosta voinee saada VR:ltä rahaa takaisin, koska kyse on selvästi konduktöörin lipunmyyntilaitteen ongelmasta. Mielestäni konduktöörin olisi kannattanut tuossa tilanteessa myydä joku sellainen lippu, jonka hinta osuu mahdolilsimman lähelle sitä matkaa, jonka olet tekemässä. Näin VR olisi saanut rahansa ja matkustaja pysynyt tyytyväisenä. Olisiko sellainen sitten ollut esim. Seinäjoki-Riihimäki Tampereella vaihtaen?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #577 : Marraskuu 12, 2011, 15:53:45 »

Ostin lipun seinäjoelta helsinkiin yöjunassa,  lippuautomaatin ollessa suljettu jouduin ostamaan lipun junassa, jossa konnarin myyntilaite tarjosi automaattisesti vaihdon tampereella nopeammin perillä olevaan ic-junaan sensijaan että olisi ehdottanut lippua perille asti siinä junassa missä jo olin.

Pikajunassa 274 myyntilaite tarjoaa ensimmäisenä vaihtoehtona nopeinta yhteyttä, joka on yhdellä vaihdolla perille P274/IC2 164 hintaan 53,12€. Toisena vaihtoehtona suoraan, mutta hitaampaa yhteyttä P274 hintaan 50,40€.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #578 : Marraskuu 12, 2011, 16:25:55 »

Eipä se tosiaan niin iso hintoero ole, ja nopeutuuhan matka lähes tunnilla, eikä se pikajunakyytikään maistu kaikille yhtä hyvältä kuin harrastajalle. Hyvää palvelua tässä tapauksessa olisi kuitenkin informoida matkustajaa eri vaihtoehdoista ja niiden hinnoista, eikä automaattisesti tarjota vaihtoa kalliimpaan yhteyteen. Monelta tällainen voi jäädä huomaamatta kuten minultakin alkuun
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #579 : Marraskuu 13, 2011, 17:34:20 »

Minäkin rohkaistuin torstai-iltana, junalipun ostoon kotona kun johtaja Antti Jaatinen, sitä rohkaistumista toivoi asiakkaitaan, Hesarin MIKSI-palstalla 21.10.2011.

Tarvitsin lipun Lauantaiksi Porista Jyväskylää - siispä VR:n sivuille, paikkakunnat oikeisiin kohtiin, päivä, lähtöaika ja seuraavalle sivulle, sopivan junan valinta ja sitten eteenpäin. En tiedä oliko se osaamattomuuttani, huonoa tuuria, hyvin huonoa tuuria vai johtuiko mahdollisesti pölyisestä pöydästä tai näppäimistöstäni. En päässytkään eteenpäin itse lipun ostoon, sivustolta ilmoittivat kohteliaasti että, heillä on nyt ruuhkaa ja pyysivät palaamaan uudestaan tuokion kuluttua. Minä nöyränä asiakkaana, palasin asiaan kahvikupposen jälkeen. Toivoen itsekkäänä ja ”kiireisenä” että, asiakasruuhka olisi helpottanut. Alku meni jälleen loistavasti, paikan suhteenkaan en ollut kranttu, saivat valita myytävän paikka ja sitten töks - seuraava, yllätys - he olivat edelleen pahoillaan ruuhkastaan, se ei ollut helpottanut yhtään. En halunnut luovuttaa ja antaa periksi kun Anttikin sitä toivoi. Väliajalla katsoin matkahuollon aikatauluja, aikani niitä ihmeteltyäni, päädyin jälleen VR:n sivustolle ja lipunostoon. No - heidän ruuhkansa ei ollut helpottunut vieläkään, josta olivat edelleen pahoillaan ja kohta he ilmoittivatkin: Lopettavansa lipunmyynnin siltä päivältä ja aloittavansa huoltotoimet!

Päätinkin mennä, oikein asemalta lippuni ostamaan kun se kävelymatkan päässä on, lipunmyyjä oli oikein ammattilainen, ei mikään kotituhrija, sain perus sellaisen, seuraavan aamun junaan.

Junalipun ostoon käytin aikaa yhteensä 45-50 minuuttia, mikä varmaankin on aivan kohtuullinen aika, jos haluaa matkustaa junalla ja välttyä palvelumaksulta.  Virnistää

Aikataulusyistä johtuen, ostin junalippuni vain Tampereelle, koska H 462:ta lauantaisin ei ole suoraa jatkoyhteyttä Jyväskylään, vaan odotteluaikaa on toista tuntia Tampereella. Väinö Paunu tarjoaa lauantaisin ”korvaavan kuljetuksen” ja siihen pääsee kätevästi aseman edestä klo 8.08. Paunulaisessa ennakkolippuja ei tarvittu, käteinen kelpasi ja ilman rangaistusmaksua joustamattomuudesta. ASIAKKAAN kannalta helppoa ja yksinkertaista. Koin myös myönteisen yllätyksen bussissa, edessä oli Ekstra osasto – istuimet 2+1 ja perällä oli Eko-osasto, 2+2. Päivän Aamulehti oli matkustajien luettavissa myös rahvaan osastossa ja ilman erillisveloitusta. Huomaavaista, tasa-arvoista kohtelua, Paunulaisessa. Pikkupurtavaan en havainnut autossa, tosin en sitä kaivannutkaan.

Tulomatkaksi en voinut varata lippua etukäteen, koska avoimia lippuja ei enää saa ja valitettavasti, päivän ohjelmani ei ollut tarkka, vaan sen piti olla hyvinkin joustava. Paluujunani oli IC² 934. Lauantaista ja myöhäisestä ilta-ajankohdasta johtuen (klo 19), aseman lippupalvelu ei luonnollisestikaan ole auki, joten ainoaksi vaihtoehdokseni jäi ”palvelun” ostaminen junasta. Lipun ostossa, ongelmia ei ollut, konnari jopa pahoitteli että, hän joutuu lisäämään viitosen.

Minua hämmästytti suuresti kun lippua tarkastelin? Yhteysvälit, ajat, hinta, hinta yhteensä ja Alv, kaikki näkyivät omilla riveillään. Mutta, missään ei ollut eriteltynä Palvelumaksua, miten se voi olla mahdollista, että sitä ei ole omalla rivillään, vaan se on sotkettu junamatkan hintaan?  Huh

Eikö ”huollonpojat” ole kerinneet koodaamaan sille omaa riviä vielä, vai johtuuko että, Excelkin on hieman hakusessa, vai mahdollisesti molemmista?  Epävarma

Henkilökuljetuksen Alvi on 9% ja palveluiden Alv on 23%. Jos ”palvelumaksu” on oikeata palvelua, eikö Alvi silloin ole 23%  ja sen pitää näkyä Alvi erittelyssä omalla rivillään?  Epävarma Jos VR:n ”palvelumaksu” ei ole palvelua, vaan henkilökuljetusta!  Huh Eikö silloin, palvelumaksun nimen käyttäminen ole harhaanjohtamista? 
  Huh
tallennettu
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 159


« Vastaus #580 : Marraskuu 13, 2011, 19:50:20 »

Lauantaista ja myöhäisestä ilta-ajankohdasta johtuen (klo 19), aseman lippupalvelu ei luonnollisestikaan ole auki, joten ainoaksi vaihtoehdokseni jäi ”palvelun” ostaminen junasta.
Mites automaatit?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #581 : Marraskuu 14, 2011, 11:30:19 »

Henkilökuljetuksen Alvi on 9% ja palveluiden Alv on 23%. Jos ”palvelumaksu” on oikeata palvelua, eikö Alvi silloin ole 23%  ja sen pitää näkyä Alvi erittelyssä omalla rivillään?  Epävarma Jos VR:n ”palvelumaksu” ei ole palvelua, vaan henkilökuljetusta!  Huh Eikö silloin, palvelumaksun nimen käyttäminen ole harhaanjohtamista? 
  Huh

Tätä oon joskus itekin miettinyt, mutta hommahan menee niin, että alv määräytyy "päätuotteen" mukaan. Tällainen esimerkki on vaikkapa keikkaliksa + matkakorvaus. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19931501 -> Esiintymispalkkiot ja eräät immateriaalioikeudet Tossa Finlexin pykälässä ei suoranaisesti sanota matkakorvausten alvittomuudesta, mutta olen asian aikoinaan verottajalta ja kirjanpitäjältä selvittänyt ja näin se on.

Toisin sanoen, junan palvelumaksun alvin suuruus on toden totta 9% - ainakin, jos VR hoitaa asian lainmukaisesti.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #582 : Marraskuu 15, 2011, 22:58:46 »

Vr saanut ilman suurempaa tappelua verokannat kohdilleen. Vahvistaa verottajan puoluellisuutta kun monessa muussa tapauksessa asiat "olleet epäselviä" vuosia..
mutta nimihän se jo kertoo "Valtion RAUTATIET" ;-)
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #583 : Marraskuu 25, 2011, 14:20:45 »

VR:n verkkokauppa on tosiaan saatu viimeviikkojen aikana korjattua melko luotettavaksi. Valitsin valikosta matkan välille Kki-Hki klo 16:40 lähtöön, mutta sain kuitenkin lipun 18:40 lähtevään junaan. - Ei hullumpaa, verkkokauppa ei sentään myynyt lippua esimerkiksi jo lähteneeseen tai kokonaan eri päivänä kulkevaan junaan.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 610


« Vastaus #584 : Marraskuu 27, 2011, 22:01:07 »

Eilisessä, lauantain Turun Sanomissa on isohkosti juttua lippu-uudistuksesta. Mitään siinä jutussa ei kehuttu.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #585 : Marraskuu 28, 2011, 12:14:50 »

Sarjalippu on muuttunut melkoiseksi hirviöksi. Ei sitä saa enää yhtenä lippuna, vaan mukaan saa hillittömän nipun paperia. Tämä on lompakossa säilytyksen kannalta huono asia. Miksi ei saa yhtä pahvia, jossa tila kymmenelle leimalle? Miksi? MIKSI?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #586 : Marraskuu 28, 2011, 14:55:37 »

Sarjalippu on muuttunut melkoiseksi hirviöksi. Ei sitä saa enää yhtenä lippuna, vaan mukaan saa hillittömän nipun paperia. Tämä on lompakossa säilytyksen kannalta huono asia. Miksi ei saa yhtä pahvia, jossa tila kymmenelle leimalle? Miksi? MIKSI?

Jotta tymistys asiakkaan naamalla olisi suurempi, kun hän ostaessaan sitä Kokkola-Helsinki kertalippua saakin kymmenen erillistä paperia, kunkin keskellä iso C ihmeteltäväkseen Iskee silmää
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #587 : Marraskuu 28, 2011, 18:33:51 »

Sarjalippu on muuttunut melkoiseksi hirviöksi. Ei sitä saa enää yhtenä lippuna, vaan mukaan saa hillittömän nipun paperia. Tämä on lompakossa säilytyksen kannalta huono asia. Miksi ei saa yhtä pahvia, jossa tila kymmenelle leimalle? Miksi? MIKSI?

Osittain siksi, että sitä lippua ei ole tarkoitus leimata vaan lukea, jonka jälkeen kyseisen lipun voi matkan jälkeen hylätä koska se ei enää kelpaa.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #588 : Marraskuu 28, 2011, 21:36:25 »

Mitenkäs muuten on, onkos VR:llä käytössä älykortteja lipputuotteiden sähköistä latausta varten, esim. kausiliput ja mahdollisesti myös sarjaliput? Mitenkäs toimii vyöhykealueen kausiliput, älykorteilla kuten HSL-alueella?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #589 : Marraskuu 28, 2011, 21:38:42 »

Sarjalippu on muuttunut melkoiseksi hirviöksi. Ei sitä saa enää yhtenä lippuna, vaan mukaan saa hillittömän nipun paperia. Tämä on lompakossa säilytyksen kannalta huono asia. Miksi ei saa yhtä pahvia, jossa tila kymmenelle leimalle? Miksi? MIKSI?

Osittain siksi, että sitä lippua ei ole tarkoitus leimata vaan lukea, jonka jälkeen kyseisen lipun voi matkan jälkeen hylätä koska se ei enää kelpaa.

Taitaapi vaan aika iso osa noista sarjalipuista olla käytössä Helsingin alueen taajiksissa, joissa ne on kuitenkin tarkoitus leimata leimauslaitteella...
Leimauslaitteet muuten ovat hiljttain uusiutuneet tai ainakin muuttuneet. Reikiä on enää yksi, leveä, ja lipusta ei enää leikata palaa pois. Tämä on harmi, koska lipun leikkeleminen tukki koneet niin usein, että kunhan totesi kaikkien neljän yksikössä olevan leimauslaitteen olevan toimimattomassa kunnossa, sai rauhassa matkustaa maksamatta, kunhan piti huolen, että on lipunmyynnittömässä rungossa.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #590 : Marraskuu 28, 2011, 21:42:27 »

Mitenkäs muuten on, onkos VR:llä käytössä älykortteja lipputuotteiden sähköistä latausta varten, esim. kausiliput ja mahdollisesti myös sarjaliput? Mitenkäs toimii vyöhykealueen kausiliput, älykorteilla kuten HSL-alueella?

Samat kymmenen läpyskää sieltä tulee vyöhykesarjalippunakin. Ja sellaisen voi tietyissä olosuhteissa saada, vaikka olisi tarkoitus ostaa jotain ihan muuta... Törmäsin äsken jo toiseen vastaavaan ongelmaan, kun laite yritti myydä mulle Seinäjoki-Helsinki -lippua kun olisin halunnut Kokkola-Seinäjoki -lipun. Ja tuo vyöhykesarjalippuja pendolinoon -ongelma oli ainakin vielä toissapäivänä olemassa, vaikka VR:lle on lähetetty jo kaksi bugiraporttia. Pitäisi kai lähettää kolmas taas kohta...
Toisesta ongelmasta en ole ehtinyt vielä saada selville, miten se on reproducable, joten en ole bugiraporttiakaan tehnyt.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #591 : Marraskuu 28, 2011, 23:44:51 »

Sarjalippu on muuttunut melkoiseksi hirviöksi. Ei sitä saa enää yhtenä lippuna, vaan mukaan saa hillittömän nipun paperia. Tämä on lompakossa säilytyksen kannalta huono asia. Miksi ei saa yhtä pahvia, jossa tila kymmenelle leimalle? Miksi? MIKSI?

Osittain siksi, että sitä lippua ei ole tarkoitus leimata vaan lukea, jonka jälkeen kyseisen lipun voi matkan jälkeen hylätä koska se ei enää kelpaa.

Jostain syystä konduktöörit kuitenkin välttelee lippujen lukemista - lyövät vain leimoja.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #592 : Marraskuu 29, 2011, 08:42:57 »


Jostain syystä konduktöörit kuitenkin välttelee lippujen lukemista - lyövät vain leimoja.

Olisikohan syynä se, että VR-yhtymä voisi vedota korvauksia haettaessa siihen, ettei matkustaja ole matkustanut kyseisellä vuorolla, kun järjestelmästämme ei löydy mitään tietoa asiasta. Mikään muu ei voi myöskään selittää sitä vaihtomatkan lippujen leimaamattomuutta viime kesänä Tampere - Helsinki välillä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #593 : Marraskuu 29, 2011, 09:38:25 »

Olisikohan syynä se, että VR-yhtymä voisi vedota korvauksia haettaessa siihen, ettei matkustaja ole matkustanut kyseisellä vuorolla, kun järjestelmästämme ei löydy mitään tietoa asiasta.

Ei tietenkään olisi.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #594 : Marraskuu 29, 2011, 10:31:12 »

Hei nyt oikeesti. Ei niissä SARJAlipuissa ole mitään luettavaa tunnistekoodia: http://blog.sunell.fi/2011/10/07/sarjalippu/

Ja kuva toimivammasta formaatista: http://www.flickr.com/photos/tmalin/3039256830/

Siispä pahviliput ja mekaaniset Almex-automaatit juniin - tulisi kenties pitkässäkin juoksussa halvemmaksi, kuin tietojärjestelmien kanssa leikkiminen.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #595 : Marraskuu 29, 2011, 12:45:50 »

Jostain syystä konduktöörit kuitenkin välttelee lippujen lukemista - lyövät vain leimoja.

Tällä hetkellä tarkastuksen yhteydessä lippuun laitetaan leima merkiksi, että lippu on käytetty. Tästä toivottavasti päästään pian eroon, koska nyt tehdään kaksi työvaihetta (leimaus + tarkistus viivakoodilla - jos toimii) vaikka tarkoitus olisi tehdä vaan yksi (viivakoodin luku). Kyseessä on eräs näistä järjestelmän käyttöönoton yhteydessä esiin tulleista haasteista... Leimauspihtien piti poistua käytöstä Teeman käyttöönoton yhteydessä, vaan toisin kävi.

Olisikohan syynä se, että VR-yhtymä voisi vedota korvauksia haettaessa siihen, ettei matkustaja ole matkustanut kyseisellä vuorolla, kun järjestelmästämme ei löydy mitään tietoa asiasta. Mikään muu ei voi myöskään selittää sitä vaihtomatkan lippujen leimaamattomuutta viime kesänä Tampere - Helsinki välillä.

Viime kesänä lippujen leimaamattomuutta aiheutti henkilöstöpula, jonka vuoksi Tampereen ja Helsingin välillä ei välttämättä ehditty tarkistamaan kaikkien asiakkaiden lippuja. Toisin sanoen, se siitä salaliittoteoriasta.

Hei nyt oikeesti. Ei niissä SARJAlipuissa ole mitään luettavaa tunnistekoodia: http://blog.sunell.fi/2011/10/07/sarjalippu/

Kaukoliikenteen sarjalipuissa on, vyöhykelipuissa ei. Tämän vuoksi vyöhykelipun voi itse leimata leimauslaitteella eteistiloissa, kun taas kaukoliikenteen sarjalipun tarkastaa konduktööri/junamyyjä.

Yrittäkää jaksaa, niin on junahenkilökuntakin jaksanut.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #596 : Marraskuu 29, 2011, 13:17:12 »

Olisikohan syynä se, että VR-yhtymä voisi vedota korvauksia haettaessa siihen, ettei matkustaja ole matkustanut kyseisellä vuorolla, kun järjestelmästämme ei löydy mitään tietoa asiasta. Mikään muu ei voi myöskään selittää sitä vaihtomatkan lippujen leimaamattomuutta viime kesänä Tampere - Helsinki välillä.

Viime kesänä lippujen leimaamattomuutta aiheutti henkilöstöpula, jonka vuoksi Tampereen ja Helsingin välillä ei välttämättä ehditty tarkistamaan kaikkien asiakkaiden lippuja. Toisin sanoen, se siitä salaliittoteoriasta.

Mutta kun konduktööri ei leimannut niitä, vaikka lippu esitettiinkin hänelle lipuntarkastuksen yhteydessä hänelle. Syy ei voi olla mielestäni konduktööripula, ei ainakaan VR-yhtymä Oy:n asiaa koskeviin reklamaatioihin saamiini vastauksissa viitata sanallakaan konduktööripulasta, vaan todetaan yksiselitteisesti konduktöörien leimausvelvollisuus. Eli tulkitsenko Lari, nyt sinua oikein, että kyseinen lippujen leimaamattomuus on ollut täysin harkttua määräyksistä  pioikkeamista..
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #597 : Marraskuu 29, 2011, 13:40:23 »

Mutta kun konduktööri ei leimannut niitä, vaikka lippu esitettiinkin hänelle lipuntarkastuksen yhteydessä hänelle. Syy ei voi olla mielestäni konduktööripula, ei ainakaan VR-yhtymä Oy:n asiaa koskeviin reklamaatioihin saamiini vastauksissa viitata sanallakaan konduktööripulasta, vaan todetaan yksiselitteisesti konduktöörien leimausvelvollisuus. Eli tulkitsenko Lari, nyt sinua oikein, että kyseinen lippujen leimaamattomuus on ollut täysin harkttua määräyksistä  pioikkeamista..

Täysin harkitulta se vaikuttaa, mutta mistä syystä sitä en tiedä. Mikäli lippu oli jo leimattu kerran matkan aikana, niin lippu on selkeästi otettu käyttöön matkalla. Tämän vuoksi on saattanut tapahtua inhimillinen erehdys tai sitten leimauspihdit ovat olleet epäkunnossa (värinauha mennyt poikki, eikä vaihtonauhaa ole ollut matkassa - tapahtunut minullekin joskus).

Kun sinunkin tiedän matkustaneen tuhansia matkoja junalla, niin onko nyt kuitenkin kyseessä yksittäinen vai jatkuvasti toistunut tapahtuma niin saadaan mittasuhteet todennäköisesti kohdilleen tähänkin mysteeriin?
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #598 : Marraskuu 29, 2011, 14:28:39 »


Täysin harkitulta se vaikuttaa, mutta mistä syystä sitä en tiedä. Mikäli lippu oli jo leimattu kerran matkan aikana, niin lippu on selkeästi otettu käyttöön matkalla. Tämän vuoksi on saattanut tapahtua inhimillinen erehdys tai sitten leimauspihdit ovat olleet epäkunnossa (värinauha mennyt poikki, eikä vaihtonauhaa ole ollut matkassa - tapahtunut minullekin joskus).

Kun sinunkin tiedän matkustaneen tuhansia matkoja junalla, niin onko nyt kuitenkin kyseessä yksittäinen vai jatkuvasti toistunut tapahtuma niin saadaan mittasuhteet todennäköisesti kohdilleen tähänkin mysteeriin?

Käytännössä non joka kolmannella matkalla nimenomaan Tampereen ja Helsingin väliltä. Lisää tietoja voit kysellä  VR-yhtymä OY:n asiakaspalautteen käsittelijöiltä tai henkilöliiikennedivisjoonan johtajalta A. Jaatiselta.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #599 : Marraskuu 29, 2011, 14:36:14 »

Käytännössä non joka kolmannella matkalla nimenomaan Tampereen ja Helsingin väliltä. Lisää tietoja voit kysellä  VR-yhtymä OY:n asiakaspalautteen käsittelijöiltä tai henkilöliiikennedivisjoonan johtajalta A. Jaatiselta.

Perin outoa, en osaa muuta sanoa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n lippu-uudistus 2011  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina