Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1781
|
« Vastaus #150 : Joulukuu 04, 2015, 17:49:35 » |
|
Onkohan tässä kysymysmerkkijunassa mennyt sinisiä vaunuja Ilmalasta Hyvinkäälle?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 123
|
« Vastaus #151 : Joulukuu 05, 2015, 00:02:48 » |
|
Onkohan tässä kysymysmerkkijunassa mennyt sinisiä vaunuja Ilmalasta Hyvinkäälle? Näyttäisi olleen yksi luggage-vaunu mukana, mitä rata.digitraffic-sivulta katsoin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 323
|
« Vastaus #152 : Joulukuu 05, 2015, 01:24:22 » |
|
Ilmalasta Hyvinkäälle.
Mistä ihmeestä oikein on kyse?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 583
|
« Vastaus #154 : Joulukuu 12, 2015, 00:44:03 » |
|
Oho. Tämähän on mielenkiintoinen juttu. Mahtaisiko kyseessä olla Kelloniemen juna? Kumpusaaren liikenne on miltei nolla, mutta kai sinne välillä ajetaan polttoöljyä, tosin hyvin vähän nykyään kun Haapaniemen voimalaitokset ovat lähes kokonaan biopolttoaineilla toimivia. Kelloniemen liikenne olisi erittäin positiivinen yllätys, viimeksi muistan nähneeni omin silmin v. 2009 että vaunuja oli siellä tyhjennyksessä. Toki liikennettä oli ainakin vuoteen 2011 asti mutta sitten se taukosi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 675
|
« Vastaus #155 : Joulukuu 13, 2015, 10:34:17 » |
|
Kahdella Dm12:lla tuo näyttää nyt olevan kulussa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1781
|
« Vastaus #156 : Joulukuu 20, 2015, 14:07:44 » |
|
Yöjunien joulusesonki on tänään täydessä vauhdissa, kun ensi yönä kulkee ensimmäisen kerran täydet yhdeksän yöjunaa. Yhdeksäs juna on 267/264, joka tietysti voi kulkea yön aikana vain yhteen suuntaan, kun runkoja on vain yksi. 263/262 ja 269/270/2 kulkevat joulusesonkina molemmat ma-su eli CEmt-rungot ovat tämän noin kolmen viikon ajanjakson tehokkaammassa käytössä kuin kevätsesonkina. Keväällä kun meni CEmt-vaunuja romuksi, junaan 267/264 näyttää löytyneen pe 18.12. enää neljä CEmt-vaunua. Junaparissa 263/262 vaikuttaisi olevan kahdeksan kummassakin rungossa ja junaparissa 269/270/2 kymmenen kummassakin rungossa. Eli yhteensä noin 40 CEmt-vaunua olisi liikkeellä. Avoimen datan kalustotiedot näyttävät olevan sinisten yöjunien osalta melkein pelkkää kysymysmerkkiä. Johtuisikohan tämä siitä, että tiedon oletetaan olevan EVN-numeron muodossa ja jos vaunulla ei vielä ole EVN-numeroa, tyypiksi tulee kysymysmerkki? Tosin Edo-vaunutkin näkyvät IC-junissa kysymysmerkkeinä. Junapareissa 265/274 ja 273/266 punaiset Edm-vaunut ja Fots-vaunut vaikuttavat näkyvän kysymysmerkkeinä. Tänä iltana lähtee 264, 21.12. 267, 22.12. 264 ja vielä 23.12. 267. Seuraavaksi 264 lähteekin Rovaniemeltä vasta sunnuntaina 27.12 ja 27.-28.12-yönä kulkee jälleen täydet yhdeksän yöjunaa. Turku-Kolari-Turku suorat makuuvaunut taitavat olla jääneet historiaan, koska esimerkiksi 19.12. lähteneessä 270:ssä jatkaa Tampereelta eteenpäin samat 12 kysymysmerkkiä mitä junassa oli Tampereelle tullessa. Vain autovaunuja jää Tampereelle. http://julia.dy.fi/timetables?s=270&d=19.12.2015
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 288
|
« Vastaus #157 : Joulukuu 20, 2015, 14:26:24 » |
|
EFit-vaunuista on myös pulaa kun tuossa 267/264 rungossa on EFs-vaunu sen tilalla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1781
|
« Vastaus #158 : Joulukuu 20, 2015, 17:47:07 » |
|
EFit-vaunuista on myös pulaa kun tuossa 267/264 rungossa on EFs-vaunu sen tilalla.
No juu jos vaunuja on jäljellä enää kuusi ja neljä kaiketi menee juniin 263/262 ja 269/270/2 + yksi Tampereen vararungossa -> ei jää enää kuin yksi. EFs/EFits-vaunuja taitaa olla pari ylimääräistäkin, joten niitä riittää muihinkin juniin kuin 265/274 ja 273/266.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1781
|
« Vastaus #159 : Joulukuu 26, 2015, 08:03:28 » |
|
Eilen 25.12. lähtenyt PYO 269 on muhkea tänään Oulusta eteenpäin: 2Dv12-De-9 CEmt-EFit-Rk-Eipt-2 Gfot-2 Gd -> 68 aks.
|
|
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2015, 21:28:13 kirjoittanut Jouni Hytönen »
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #160 : Joulukuu 27, 2015, 10:05:39 » |
|
Huomasinkin tuossa että eilen lähtenyt PYO262 oli Kolari-Kemi välillä parhaimmillaan jopa 200 minuuttia(3 tuntia ja 20 minuuttia) myöhässä. Kolarista lähti vain 18 minuuttia myöhässä mutta ilmeisesti sitten veturi simahti kesken kaiken matkan varrella, syynä siis Veturivika ja JKV-vika veturilaitteessa. Helsinkiin saapui jo kiitettävästi enää 67 minuuttia myöhässä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #162 : Joulukuu 27, 2015, 18:14:31 » |
|
lienee Poka-kuljetus taas menossa kun Tadds vaunut siinä junassa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 704
|
« Vastaus #163 : Joulukuu 29, 2015, 19:35:34 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2015, 11:54:34 kirjoittanut Teemu Saukkonen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 910
|
« Vastaus #164 : Joulukuu 30, 2015, 17:24:43 » |
|
Tällaiset ovat ilmestyneet lauantaille 9. tammikuuta: MV 10805, KV-LR (12:46-13:50) P 600, LR-KV (14:50-15:43) P 601, KV-LR (21:10-22:09) MV 10806, LR-KV (23:00-23:59) VR:n junia, olisikohan jokin tilausajo?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Otto Tuomainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 73
|
« Vastaus #166 : Joulukuu 30, 2015, 18:45:42 » |
|
Olisikohan kyseessä jopa Eil-kalustolla ajettava juna?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 910
|
« Vastaus #167 : Joulukuu 30, 2015, 19:43:50 » |
|
Olisikohan kyseessä jopa Eil-kalustolla ajettava juna?
Tätä pohdin itsekin. Eikö Kouvolassa ole viikonlopun yli yksi Eil-runko, joten se sopisi tähän tarkoitukseen varmasti hyvin. Kun mitään muuta kalustosiirtoa ei näkynyt tuonne.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1081
|
« Vastaus #168 : Joulukuu 30, 2015, 21:18:54 » |
|
Olisikohan kyseessä jopa Eil-kalustolla ajettava juna?
Tätä pohdin itsekin. Eikö Kouvolassa ole viikonlopun yli yksi Eil-runko, joten se sopisi tähän tarkoitukseen varmasti hyvin. Kun mitään muuta kalustosiirtoa ei näkynyt tuonne. Edellinen Saipa juna Kouvolaan oli käsittääkseni kaksikerrosvaunuilla.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 675
|
« Vastaus #169 : Tammikuu 01, 2016, 14:46:09 » |
|
Tietäisiköhän kukaan, voisiko jompikumpi huomenna 2.1 tulevista testijunista olla Vectronin testijuna? Junat siis MV11904 ja MV11905(Pm-Tpe-Pm) ja MV11901 ja 11902(Hnk-Tpe-Hnk)
Luulen, että nuo junat ovat Dm12-siirtoja.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 882
|
« Vastaus #170 : Tammikuu 01, 2016, 21:07:45 » |
|
Olisikohan kyseessä jopa Eil-kalustolla ajettava juna?
Tätä pohdin itsekin. Eikö Kouvolassa ole viikonlopun yli yksi Eil-runko, joten se sopisi tähän tarkoitukseen varmasti hyvin. Kun mitään muuta kalustosiirtoa ei näkynyt tuonne. Edellinen Saipa juna Kouvolaan oli käsittääkseni kaksikerrosvaunuilla. Nyt pätkii, mikä edellinen Saipa-juna?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1081
|
« Vastaus #171 : Tammikuu 01, 2016, 21:33:46 » |
|
Olisikohan kyseessä jopa Eil-kalustolla ajettava juna?
Tätä pohdin itsekin. Eikö Kouvolassa ole viikonlopun yli yksi Eil-runko, joten se sopisi tähän tarkoitukseen varmasti hyvin. Kun mitään muuta kalustosiirtoa ei näkynyt tuonne. Edellinen Saipa juna Kouvolaan oli käsittääkseni kaksikerrosvaunuilla. Nyt pätkii, mikä edellinen Saipa-juna? Käsittääkseni syksyllä ajettiin ainakin yksi Lappeenranta-Kouvola-Lappeenranta Saipa-juna.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 123
|
« Vastaus #172 : Tammikuu 01, 2016, 21:34:39 » |
|
Pe 8.1. on tyhjävaunujuna Oulusta Iisalmeen. Se voisi olla Vectron, ehkä siten, että veturi tulee Ouluun ja lähtee Iisalmesta jossakin tavarajunassa. Vai keksiikö joku, miksi Iisalmeen vietäisiin tavallisia vaunuja?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 882
|
« Vastaus #174 : Tammikuu 01, 2016, 22:10:33 » |
|
Olisikohan kyseessä jopa Eil-kalustolla ajettava juna?
Tätä pohdin itsekin. Eikö Kouvolassa ole viikonlopun yli yksi Eil-runko, joten se sopisi tähän tarkoitukseen varmasti hyvin. Kun mitään muuta kalustosiirtoa ei näkynyt tuonne. Edellinen Saipa juna Kouvolaan oli käsittääkseni kaksikerrosvaunuilla. Nyt pätkii, mikä edellinen Saipa-juna? Käsittääkseni syksyllä ajettiin ainakin yksi Lappeenranta-Kouvola-Lappeenranta Saipa-juna. Käsittääkseni ei ole ajettu. Edellinen Kookoo-Saipa pelattiin 12.9 johon tuli 295 Saipa-fania linja-autoilla Lappeenrannasta. Myöskään avoimesta datasta ei löydy jälkeä??
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|