Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 53 | Siirry alas Tulostusversio
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 64


« Vastaus #1075 : Toukokuu 23, 2022, 08:48:37 »

Pelkkä veturi ja meni vielä niin pirun lujaa Siuron aseman kohdalla, että säädöt olisi tarvinneet olla toisellaviisii...
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #1076 : Toukokuu 28, 2022, 21:30:22 »

Viime yönä T-junan 9745 (Hki-Ri) matka katkesi Oulunkylään. Junan kalustona oli Sm2-pari 6067+6098. Uudistuksesta valmistunut 6067 oli ajossa ensimmäistä kertaa noin 2,5 kuukauteen ja ilmeisesti vikaantui heti. Epäonninen junarunko saatiin kuitenkin siirrettyä myöhemmin omin avuin takaisin Helsinkiin. Niin ikään kahdella Sm2-yksiköllä ajettu T-juna 9614 (Ri-Hki) saapui Helsingissä samalle raiteelle ja nelikko lähti yhtenä letkana Ilmalaan varhain aamulla.

https://juliadata.fi/timetables?s=10250&d=28.5.2022
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2022, 16:01:22 kirjoittanut Onni Tikkala » tallennettu

Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #1077 : Kesäkuu 01, 2022, 19:03:12 »

https://juliadata.fi/timetables?s=58021&d=2.6.2022

Mikä lie tämä on? Raakapuujuna lisänumerolla?
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #1078 : Kesäkuu 11, 2022, 11:42:27 »

R-junan 9665 ensimmäisenä yksikkönä ollut Sm4 6321 vikaantui alle tunti sitten. Sen sijaan, että juna olisi peruttu loppumatkasta, päätettiin matkaa kuitenkin jatkaa pelkästään toisen yksikön (6319) voimin aina Riihimäelle asti. 6321 irrotettiin junasta Tikkurilassa ja ajettiin tyhjänä Ilmalaan.

https://juliadata.fi/timetables?s=9665&d=11.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=10250&d=11.6.2022
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #1079 : Kesäkuu 18, 2022, 15:14:47 »

Sm2 6086 vikaantui eilen päivän viimeisessä O-junavuorossa (1698) Kotkan satamasta Kouvolaan. Juna seisoi Tavastilassa yli 20 minuutin ajan ja juna on täytynyt siinä ajassa tyhjentää matkustajista, mikäli matkustajia ylipäätään oli junan kyydissä. Tämän jälkeen matkaa onnistuttiin vielä jatkamaan omin voimin Juurikorpeen, joten rata ei jäänyt tukkoon.

Tänään iltapäivällä 6074 lähti Riihimäeltä hakemaan 6086:n pois Juurikorvesta. Tarkoitus on saman tien mennä aina Ilmalan varikolle asti.

https://juliadata.fi/timetables?s=10250&d=18.6.2022
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2593


« Vastaus #1080 : Kesäkuu 18, 2022, 15:29:11 »

Tänään iltapäivällä 6074 lähti Riihimäeltä hakemaan 6086:n pois Juurikorvesta. Tarkoitus on saman tien mennä aina Ilmalan varikolle asti.

https://juliadata.fi/timetables?s=10250&d=18.6.2022

Kokoonpanotiedot näyttävät siis puutaheinää.


* Kuvakaappaus - 2022-06-18 16-28-27.png (69.13 kilotavua, 1108x683 - tarkasteltu 117 kertaa.)
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #1081 : Kesäkuu 18, 2022, 17:21:51 »

Tänään iltapäivällä 6074 lähti Riihimäeltä hakemaan 6086:n pois Juurikorvesta. Tarkoitus on saman tien mennä aina Ilmalan varikolle asti.

https://juliadata.fi/timetables?s=10250&d=18.6.2022

Kokoonpanotiedot näyttävät siis puutaheinää.

Kyllä vain. Yleensä ne päivittyvät oikeiksi viimeistään siinä vaiheessa, kun juna on lähtövalmis, mutta ei kyllä tällä kertaa. Bugi ei todellakaan esiinny ensimmäistä kertaa. Se ei myöskään ole kummallinen pelkästään siksi, että kalusto on mitä sattuu, vaan myös siksi, että lähes poikkeuksetta siellä näkyy vähintään kaksi peräkkäistä kalustoyksikön numeroa, kuten nytkin. Aikaisemmin on näkynyt muun muassa "Sm2 51 + Sm2 53 + Sm2 52" ja "Sm5 23 + Sm5 25 + Sm5 24".

Junan pituus näkyy myös virheellisenä. Olen huomannut, että se on lähes aina puolet junan oikeasta pituudesta silloin, kun kokoonpanotiedot ovat vääriä.
tallennettu

Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #1082 : Kesäkuu 18, 2022, 21:08:14 »

Sekä Operail että Fenniarail vähän keskemmällä Suomea ensi viikon alussa:

https://juliadata.fi/timetables?s=17241&d=21.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=7242&d=21.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=7243&d=22.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=17244&d=22.6.2022

ja

https://juliadata.fi/timetables?s=17444&d=20.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=17425&d=20.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=17426&d=20.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=17427&d=20.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=17428&d=20.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=17429&d=21.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=17430&d=21.6.2022
https://juliadata.fi/timetables?s=17445&d=22.6.2022

Fenniaraililla lienee jotain ratatöihin liittyvää ajoa ja testaako Operail tuossa Dr21:tä?
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #1083 : Kesäkuu 19, 2022, 14:12:40 »

Mahtaisiko Fenniareilin käynti Vilppulassa liittyä Vilppulan sahan kuljetuksiin!
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 702


« Vastaus #1084 : Kesäkuu 19, 2022, 14:23:48 »

Mahtaisiko Fenniareilin käynti Vilppulassa liittyä Vilppulan sahan kuljetuksiin!
Sepä olisikin hienoa jos sieltä ajettaisiin pellettiä taas junalla.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #1085 : Kesäkuu 19, 2022, 17:57:45 »

Eiköhän siinä siirretä jotain ratatöihin liittyvää vaunustoa Tampereelta Haapamäen kautta Vilppulaan..
Samoihin aikoihin tälläinen ennakkotieto alueella: "Kiskonjako 21.7.22 20.40 - 22.7.22 6.00"

Noh yhtähyvin voisi jossitella, että liittyykö Operailin koeajo Jämsänkosken kuljetuksiin..
 
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #1086 : Kesäkuu 20, 2022, 18:20:39 »

Jotain Destian kalustoa näytti olevan Dr20:n perässä kun meni Lielahteen päin.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1087 : Kesäkuu 20, 2022, 19:09:14 »

Kyllä. Operailin veturi Dr20 29011 ja perässä uuden näköinen tukemiskone Destian logolla.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1088 : Kesäkuu 26, 2022, 12:31:58 »

Tänään kulussa IC 1144 lähiliikennekalustolla. Liittynee Toijalan yläpuolella pitkäksi venyneeseen ratatyöhön, mikä sotkee kaluston kierron.

TL–HKI: Sm4 11 + Sm4 08 + Sm4 19 + Sm4 07 (217 m)

https://juliadata.fi/timetables?s=1144&d=26.6.2022
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #1089 : Kesäkuu 26, 2022, 14:11:02 »

Missä?
Uutisissa puhutaan koko ajan Toijalasta. Lempäälässä ainakin on sillanvaihto.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 341


« Vastaus #1090 : Kesäkuu 26, 2022, 17:58:24 »

Kalustomuutokset jatkuvat: S 69 on lähtenyt matkaan lähiliikennevaunuilla!

KV-KAJ: Sr1 + 3 Eil + Eilf + 2 Eil (177 m)

https://juliadata.fi/timetables?s=69&d=26.6.2022

Lisäksi R-junat 9676, 9691, 9692 sekä 9709 on tänään korvattu 3xSm2-rungolla: 6071 + 6100 + 6078.
tallennettu

Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #1091 : Kesäkuu 27, 2022, 08:16:22 »

Missä?
Uutisissa puhutaan koko ajan Toijalasta. Lempäälässä ainakin on sillanvaihto.
Turuntiellä (mt 190) sijaitseva Miemolan alikulkusilta Lempäälässä uusitaan vuoden 2022 aikana. Uusi silta on rakennettu talven ja kevään aikana nykyisen sillan viereen itäpuolelle. Työn merkittävimmät vaiheet toteutetaan juhannuksena junaliikenteen katkossa, kun nykyinen silta puretaan ja uusi, nykyisen sillan viereen rakennettu silta siirretään puretun sillan paikalle. Työstä johtuen Turuntien liikenne siirretään työn ajaksi kiertoreitille.
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 175


« Vastaus #1092 : Kesäkuu 27, 2022, 11:24:15 »

Vielä aiheen jatkoksi nämä,
13.6.2022:
https://vayla.fi/-/miemolan-uusi-rautatiesilta-siirretaan-paikalleen-lempaalassa-tyot-aiheuttavat-juhannuksena-poikkeusjarjestelyja-liikenteelle

27.6.2022:
https://vayla.fi/-/juhannuksen-isot-ratatyot-viivastyivat-tyot-valmistuvat-maanantain-aikana
tallennettu
Daniel Preiss
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 64


« Vastaus #1093 : Kesäkuu 27, 2022, 12:08:33 »

Turuntiellä (mt 190) sijaitseva Miemolan alikulkusilta Lempäälässä uusitaan vuoden 2022 aikana. Uusi silta on rakennettu talven ja kevään aikana nykyisen sillan viereen itäpuolelle. Työn merkittävimmät vaiheet toteutetaan juhannuksena junaliikenteen katkossa, kun nykyinen silta puretaan ja uusi, nykyisen sillan viereen rakennettu silta siirretään puretun sillan paikalle. Työstä johtuen Turuntien liikenne siirretään työn ajaksi kiertoreitille.

https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000008908539.html

VR kertoi aiemmin, että radan avautumista odottavat yöjunat myöhästyvät enimmillään jopa 13 tuntia. Sunnuntaina matkaan lähteneissä yöjunissa on jumissa noin 4 000 matkustajaa. Yöjunia oli jumissa Hämeenlinnassa, Parkanossa ja Toijalassa, VR:n viestinnästä kerrottiin STT:lle kymmeneltä aamupäivällä maanantaina.

Jos on 13 tuntia myöhästyvästä kyse miksi ne yöjunat ei mene tällä reitillä: Helsinki - Rihimäki - Lahti - Kouvola - Mikkeli - Pieksämäki - Jyväskylä - Tampere ja sitten etenpäin? Tästä asiasta VR on tosi epäjoustavinen.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1094 : Kesäkuu 27, 2022, 12:12:15 »

https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000008908539.html

VR kertoi aiemmin, että radan avautumista odottavat yöjunat myöhästyvät enimmillään jopa 13 tuntia. Sunnuntaina matkaan lähteneissä yöjunissa on jumissa noin 4 000 matkustajaa. Yöjunia oli jumissa Hämeenlinnassa, Parkanossa ja Toijalassa, VR:n viestinnästä kerrottiin STT:lle kymmeneltä aamupäivällä maanantaina.

Jos on 13 tuntia myöhästyvästä kyse miksi ne yöjunat ei mene tällä reitillä: Helsinki - Rihimäki - Lahti - Kouvola - Mikkeli - Pieksämäki - Jyväskylä - Tampere ja sitten etenpäin? Tästä asiasta VR on tosi epäjoustavinen.

Radan aukeamisesta tuli uusi arvio aina muutaman tunnin välein. Kello 15 piti päättyä niin sen jälkeen tuli arvioita päättymisestä kello 01 -> 06 -> 08 -> 11 -> 12. Eli jossain vaan luvattiin aika paljon liian aikaisin. Luonnollisesti sen mukaan toimittaessa ei saatu aikaan selvää päätöstä siitä odotetaanko vai kierretäänkö.
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #1095 : Kesäkuu 27, 2022, 13:55:22 »

Varmaan monella taholla vaaditaan nyt "päitä vadille". Tuskin on kyse yhden ihmisen virheestä vaan pohjimmiltaan tiedon kulusta tai paremminkin kulkemattomuudesta. Työn tehneeltä firmalta ei syystä tai toisesta esitetty oikeaa tietoa työn viivästymisestä joten Väylävirastolla ja VR.llä ei ollut tietoa tai taitoa toimia parhaimmalla tavalla. Ilmeisesti tiedonkulku tökki useassa kohdassa.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #1096 : Kesäkuu 27, 2022, 14:14:31 »

”Asiaa puidaan jälkikäteen, mutta vanha silta olikin kovempaa tekoa kuin kuvittelimme. Sen purkaminen otti tuplasti enemmän aikaa kuin oli suunniteltu. Tällaisia töitä ei voi myöskään keskeyttää sen jälkeen kun on aloitettu, vaan pitää viedä kerralla loppuun asti.”
https://www.aamulehti.fi/pirkanmaa/art-2000008908903.html?fbclid=IwAR3PJXkIbj7162YUdYa1dhwQ56FQMQGgx3Op5qXbXUxGqboLnnIAhBA69j0
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #1097 : Kesäkuu 27, 2022, 14:28:22 »

Mahtoiko siis ylipäänsä olla tarvetta sillan purkamiseen?
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 624


« Vastaus #1098 : Kesäkuu 27, 2022, 16:35:48 »

Radan aukeamisesta tuli uusi arvio aina muutaman tunnin välein. Kello 15 piti päättyä niin sen jälkeen tuli arvioita päättymisestä kello 01 -> 06 -> 08 -> 11 -> 12. Eli jossain vaan luvattiin aika paljon liian aikaisin. Luonnollisesti sen mukaan toimittaessa ei saatu aikaan selvää päätöstä siitä odotetaanko vai kierretäänkö.

Olisiko tämmöisessä tilanteessa parempi antaa heti pessimistinen arvio eli ilmoittaa viivästyksen olevan suoraan vuorokausi, vaikka välttämättä niin kauan ei lopulta menisi? Silloin korvaavat liikennesunnitelmat olisivat voineet olla parempia sekä operaattorilla, että kulkuneuvon valintaa miettivillä kansalaisilla. Tuleeko jostain paine, että optimistisilla arvioilla täytyy edetä? Vai tapahtuiko myös töiden loppuvaiheessa yllätyksiä ja pelkkä vanhan sillan purkaminen ei viivästymistä selitä? Yksi ongelma voi tietysti olla, että luotettavia arvioita saanee korkeintaan niiltä, joilla on muutenkin kädet täynnä työtä uuden sillan liikennekuntoon saamisessa, jos töiden halutaan valmistuvan edes joskus.

Sitten herää kysymys, olisiko silta voitu rakentaa kahdessa osassa eli molemmille raiteille oma siltansa, jolloin rata olisi ollut yksiraiteisena liikennöintikuntoinen? Vai tämmöinen ratkaisu olisi maksanut enemmän, jolloin toteutustavan valinnalla on jo lähtökohtaisesti hyväksytty viivästymisriskin mahdollisuus?
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 395


« Vastaus #1099 : Kesäkuu 27, 2022, 18:02:37 »

Siinä on vaan se, että halvin tarjous voittaa aina. Toiminnan laadusta ei tiedetä mitään ja sitä on vaikeaa mitatakaan edeltäkäsin.

Eikö liikelaitos-VR:n herrojen pieniin päihin mahdu vanha totuus: - mikään ei ole niin kallista kuin ostaa halpaa?

Vanhan Ladan hinnalla ei ole ennenkään saanut upouutta Rolls-Royce Silver Ghostia, vaikka nämä kuinka täyttäisivät auton paikan parkkipaikalla...!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 53 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina