Asmo Rasinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 18
|
« Vastaus #1250 : Lokakuu 07, 2023, 19:32:41 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2130
|
« Vastaus #1252 : Lokakuu 08, 2023, 21:18:27 » |
|
Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata? Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika. Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.
(lyöntihutien korjaus)
|
|
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2023, 06:36:31 kirjoittanut Teppo Niemi »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 348
|
« Vastaus #1253 : Lokakuu 09, 2023, 08:34:04 » |
|
Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata? Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika. Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.
(lyöntihutien korjaus)
Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu. Mikäli juna tulee hitaasti linjalta on voinut laakeri kuumeta. Tuosta tuleekin mieleen että automaattinen kuumanakäynnin anturit radan varrella pysäyttävät junan. Hr1:llä voi tulla ilmoitus 6. akselista eli kaksi etutelin akselia + kolme vetopyörästöa + laahusteli joskin kuumanakäynti impulssi tuleekin tuhkalaatikosta. Aika hyviä laitteita nuo ilmaisemiset.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1781
|
« Vastaus #1254 : Lokakuu 09, 2023, 09:08:23 » |
|
Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 348
|
« Vastaus #1255 : Lokakuu 09, 2023, 09:27:13 » |
|
Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
Jep, tässä tapauksessa on vorgin kuva asiasta, Hr1 oli juhlimassa sihti vinossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2130
|
« Vastaus #1256 : Lokakuu 09, 2023, 11:21:38 » |
|
Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
Mutta tuohan tapahtui junalle P 620 Hyvinkää - Hanko Asema. Ja tuo ihmettely koski junaa P 623 Hanko - Hyvinkää https://juliadata.fi/train?s=623&d=8.10.2023 . Juliasta löytyvä nopeuskäyrä kertoo seisseen Nykopin tasoristeyksen luona noin 19.21 - 19.49. Mistäköhän tämä johtui, vai oliko siis jälleen radalle kaatunut puita?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 615
|
« Vastaus #1257 : Lokakuu 09, 2023, 11:56:39 » |
|
Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu.
Sellaistakin ongelmaa taisi aktiivikäytön aikana joskus olla pitkillä matkoilla, että veturi alkoi kärsiä tehon puutteesta hiilen tuottaman kuonamäärän vuoksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1781
|
« Vastaus #1258 : Lokakuu 10, 2023, 10:30:42 » |
|
Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
Mutta tuohan tapahtui junalle P 620 Hyvinkää - Hanko Asema. Ja tuo ihmettely koski junaa P 623 Hanko - Hyvinkää https://juliadata.fi/train?s=623&d=8.10.2023 . Juliasta löytyvä nopeuskäyrä kertoo seisseen Nykopin tasoristeyksen luona noin 19.21 - 19.49. Mistäköhän tämä johtui, vai oliko siis jälleen radalle kaatunut puita? OK, minun mokani, en tajunnut, että kyse oli paluujunasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 112
|
« Vastaus #1259 : Lokakuu 11, 2023, 16:30:30 » |
|
Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata? Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika. Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.
(lyöntihutien korjaus)
Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu. Mikäli juna tulee hitaasti linjalta on voinut laakeri kuumeta. Tuosta tuleekin mieleen että automaattinen kuumanakäynnin anturit radan varrella pysäyttävät junan. Hr1:llä voi tulla ilmoitus 6. akselista eli kaksi etutelin akselia + kolme vetopyörästöa + laahusteli joskin kuumanakäynti impulssi tuleekin tuhkalaatikosta. Aika hyviä laitteita nuo ilmaisemiset. Kenenkäs tarina se olikaan kun liikenteenohjauksesta joskus soitettiin että on mitattu sellaiset 150 astetta. Kyseessähän on ollut siinäkin tapauksessa tuhkalaatikko.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 55
|
« Vastaus #1260 : Lokakuu 25, 2023, 06:22:12 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 94
|
« Vastaus #1262 : Lokakuu 27, 2023, 16:14:05 » |
|
Ei ole vielä. Jos kaikki menee suunnitellusti, veturia näkee liikkeellä aktiivisemmin tulevan viikon alusta alkaen ja keskiviikosta alkaen ainakin Kuusankosken junissa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2130
|
« Vastaus #1264 : Lokakuu 27, 2023, 17:15:03 » |
|
Kun tutkii Julian graffisia live-näkymän aikatauluja, niin yksi vaihtoehto olisi 76100, joka on käyttänyt Pohjois-Loukon ja Perä-Seinäjoen välillä 79 min. Tuo sopisi junien 23 ja 22 myöhästymissyihin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2587
|
« Vastaus #1266 : Marraskuu 15, 2023, 22:18:22 » |
|
Olen tiedottanut asiasta jo viikko sitten: http://vaunut.org/kuva/163255
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2336
|
« Vastaus #1267 : Marraskuu 16, 2023, 01:29:00 » |
|
Ruotsin liikennevirasto Trafikverket on poistanut tavarajunat avoimesta datastaan 1.11. alkaen. Perustelu kuuluu vapaasti suomennettuna näin: "Muuttuneen globaalin tilanteen ja muun muassa tulevan Nato-jäsenyyden vuoksi herkät rautateiden tavarakuljetukset lisääntyvät. Siksi Ruotsin liikennevirasto rajoittaa avointa tietoa rautateiden tavaraliikenteestä. Ruotsin liikennevirasto jatkaa tiedon levittämisen tarkastelua."
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1226
|
« Vastaus #1268 : Marraskuu 16, 2023, 17:36:01 » |
|
Ruotsin liikennevirasto Trafikverket on poistanut tavarajunat avoimesta datastaan 1.11. alkaen. Perustelu kuuluu vapaasti suomennettuna näin: "Muuttuneen globaalin tilanteen ja muun muassa tulevan Nato-jäsenyyden vuoksi herkät rautateiden tavarakuljetukset lisääntyvät. Siksi Ruotsin liikennevirasto rajoittaa avointa tietoa rautateiden tavaraliikenteestä. Ruotsin liikennevirasto jatkaa tiedon levittämisen tarkastelua."
Onko kellään tietoa, onko Ruotsissa mahdollista meidän maan tapaan hakea aikataulua salattuna? Sillähän tuosta kai päästäisiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 117
|
« Vastaus #1270 : Marraskuu 16, 2023, 21:41:28 » |
|
Olisiko ensimmäinen kerta, kun Dr19 vetää matkustajajunaa välillä KLI-OL? Johtuuko yli tunnin myöhästynyt lähtö sen veturin vai Valako(ide)n viasta? (Julia antaa koodin V2)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1596
|
« Vastaus #1271 : Marraskuu 16, 2023, 21:46:21 » |
|
Olisiko ensimmäinen kerta, kun Dr19 vetää matkustajajunaa välillä KLI-OL? Johtuuko yli tunnin myöhästynyt lähtö sen veturin vai Valako(ide)n viasta? (Julia antaa koodin V2) Siinä ei kokoonpanojen mukaan ole Dr16 ollenkaan. Dr19 2836 meni veturina Oulusta Kolariin. Jos oikein ymmärsin niin vakakot vie puuta Kemiin. Ilmeisesti jotain pieniä ongelmia ollut Dr19 kanssa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2587
|
« Vastaus #1272 : Marraskuu 16, 2023, 22:16:33 » |
|
Siinä ei kokoonpanojen mukaan ole Dr16 ollenkaan. Oli, mutta kokoonpanoa on näköjään päivitetty.
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 117
|
« Vastaus #1273 : Marraskuu 17, 2023, 10:34:11 » |
|
En tiedä, oliko hätäratkaisu vai testi, mutta ei yksi Stadler varmaankaan jaksa vetää junaa 276 yhtä reippaasti kuin 2 Valakkoa, joten ei liene ihme, ettei aikataulua saatu kurottua kiinni https://juliadata.fi/live/train?n=276
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Niko Salo
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 39
|
« Vastaus #1274 : Marraskuu 17, 2023, 10:41:45 » |
|
Kolari-Tornio on rajoitettu 100 km/h ja Tornio-Oulu 120 km/h. Jos juna on lähtiessä valmiiksi myöhässä, on sitä melko vaikea ajaa aikataulua kiinni noilla osuuksilla. En yhden ajon perusteella lähtisi heti vertailemaan tuloksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|