Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 49 50 [51] 52 53 | Siirry alas Tulostusversio
Asmo Rasinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #1250 : Lokakuu 07, 2023, 19:32:41 »

https://juliadata.fi/live/train?n=9957
https://juliadata.fi/timetables?s=10253&d=7.10.2023

Sm2 79 ilmeisesti kärähti Hausjärvellä, 98 lähetetty apuun
Mikä lienee syy?
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #1251 : Lokakuu 07, 2023, 21:27:49 »

https://juliadata.fi/live/train?n=12929 Haapamäeltä apuun lähti Dv16. Hieno juttu, että HMVY uskaltaa avoimesti kertoa junan peruuntumisen syyn.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #1252 : Lokakuu 08, 2023, 21:18:27 »

Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata?
Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika.
Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.

(lyöntihutien korjaus)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2023, 06:36:31 kirjoittanut Teppo Niemi » tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 348


« Vastaus #1253 : Lokakuu 09, 2023, 08:34:04 »

Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata?
Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika.
Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.

(lyöntihutien korjaus)

Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu. Mikäli juna tulee hitaasti linjalta on voinut laakeri kuumeta. Tuosta tuleekin mieleen että automaattinen kuumanakäynnin anturit radan varrella pysäyttävät junan. Hr1:llä voi tulla ilmoitus 6. akselista eli kaksi etutelin akselia + kolme vetopyörästöa + laahusteli joskin kuumanakäynti impulssi tuleekin tuhkalaatikosta. Aika hyviä laitteita nuo ilmaisemiset.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #1254 : Lokakuu 09, 2023, 09:08:23 »

Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 348


« Vastaus #1255 : Lokakuu 09, 2023, 09:27:13 »

Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
Jep, tässä tapauksessa on vorgin kuva asiasta, Hr1 oli juhlimassa sihti vinossa.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #1256 : Lokakuu 09, 2023, 11:21:38 »

Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
Mutta tuohan tapahtui junalle P 620 Hyvinkää - Hanko Asema.

Ja tuo ihmettely koski junaa P 623 Hanko - Hyvinkää https://juliadata.fi/train?s=623&d=8.10.2023 . Juliasta löytyvä nopeuskäyrä kertoo seisseen Nykopin tasoristeyksen luona noin 19.21 - 19.49. Mistäköhän tämä johtui, vai oliko siis jälleen radalle kaatunut puita?
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 615


« Vastaus #1257 : Lokakuu 09, 2023, 11:56:39 »

Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu.

Sellaistakin ongelmaa taisi aktiivikäytön aikana joskus olla pitkillä matkoilla, että veturi alkoi kärsiä tehon puutteesta hiilen tuottaman kuonamäärän vuoksi.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #1258 : Lokakuu 10, 2023, 10:30:42 »

Tuossa P 623:n tapauksessahan radalle oli kaatunut puu ja jos veturissa oli vikaa/vikoja, ne syntyivät puuhun osumisesta.
Mutta tuohan tapahtui junalle P 620 Hyvinkää - Hanko Asema.

Ja tuo ihmettely koski junaa P 623 Hanko - Hyvinkää https://juliadata.fi/train?s=623&d=8.10.2023 . Juliasta löytyvä nopeuskäyrä kertoo seisseen Nykopin tasoristeyksen luona noin 19.21 - 19.49. Mistäköhän tämä johtui, vai oliko siis jälleen radalle kaatunut puita?
OK, minun mokani, en tajunnut, että kyse oli paluujunasta.
tallennettu
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 112


« Vastaus #1259 : Lokakuu 11, 2023, 16:30:30 »

Mikäköhän Hr1 sarjan vetureita mahtaa nykyään vaivata?
Tänään P623 jäi Nummelan ja Rajamäen välillä myöhään n. 35 min syynä veturivika.
Ja viikkoa aikaisemmin MUS 1947 Turengissa 104 min myöskin syynä veturivika.

(lyöntihutien korjaus)

Jos veturi tulee omin voimin linjalta on yleensä ollut vikana huono hiili. Hiilen laatu tai koko ja lämmittämisen opettelu. Mikäli juna tulee hitaasti linjalta on voinut laakeri kuumeta. Tuosta tuleekin mieleen että automaattinen kuumanakäynnin anturit radan varrella pysäyttävät junan. Hr1:llä voi tulla ilmoitus 6. akselista eli kaksi etutelin akselia + kolme vetopyörästöa + laahusteli joskin kuumanakäynti impulssi tuleekin tuhkalaatikosta. Aika hyviä laitteita nuo ilmaisemiset.
Kenenkäs tarina se olikaan kun liikenteenohjauksesta joskus soitettiin että on mitattu sellaiset 150 astetta. Kyseessähän on ollut siinäkin tapauksessa tuhkalaatikko.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 55


« Vastaus #1260 : Lokakuu 25, 2023, 06:22:12 »

https://juliadata.fi/live/train?n=73513 TYO 73513 hyyty linjalle Palopurossa
https://juliadata.fi/live/train?n=11859 VET 11859 Lähetettiin apuun Ilmalasta
https://juliadata.fi/live/train?n=11839 VET 11839 auttamana Hyvinkäälle
tallennettu

Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #1261 : Lokakuu 27, 2023, 14:16:50 »

Mahtaako olla Fenniarailin Vectronin ensimmäinen tavarajuna?
https://juliadata.fi/timetables?s=7154&d=28.10.2023

Aikataulussa ei ollut kokoonpanotietoja mutta Vectron oli tavararatapihalla ikään kuin hakemassa vaunuja?
tallennettu
Hannu Lehikoinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #1262 : Lokakuu 27, 2023, 16:14:05 »

Ei ole vielä. Jos kaikki menee suunnitellusti, veturia näkee liikkeellä aktiivisemmin tulevan viikon alusta alkaen ja keskiviikosta alkaen ainakin Kuusankosken junissa.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #1263 : Lokakuu 27, 2023, 16:49:21 »

Mikä juna jäi mäkeen, kun virta loppui? https://yle.fi/a/74-20057406
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #1264 : Lokakuu 27, 2023, 17:15:03 »

Kun tutkii Julian graffisia live-näkymän aikatauluja, niin yksi vaihtoehto olisi 76100, joka on käyttänyt Pohjois-Loukon ja Perä-Seinäjoen välillä 79 min. Tuo sopisi junien 23 ja 22 myöhästymissyihin.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #1265 : Marraskuu 15, 2023, 21:55:04 »

Tänään uutisoitiin, että perjantaina 17.11. olisi mahdollisesti tulossa Helsinki-Hanko -junan koeajo. Avoimesta datasta näyttääkin löytyvän tähän sopiva junapari HV 10177 / HV 10178:
https://juliadata.fi/timetables?s=10177&d=17.11.2023
https://juliadata.fi/timetables?s=10178&d=17.11.2023
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2587


« Vastaus #1266 : Marraskuu 15, 2023, 22:18:22 »

Tänään uutisoitiin, että perjantaina 17.11. olisi mahdollisesti tulossa Helsinki-Hanko -junan koeajo. Avoimesta datasta näyttääkin löytyvän tähän sopiva junapari HV 10177 / HV 10178:
https://juliadata.fi/timetables?s=10177&d=17.11.2023
https://juliadata.fi/timetables?s=10178&d=17.11.2023

Olen tiedottanut asiasta jo viikko sitten: http://vaunut.org/kuva/163255
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1267 : Marraskuu 16, 2023, 01:29:00 »

Ruotsin liikennevirasto Trafikverket on poistanut tavarajunat avoimesta datastaan 1.11. alkaen. Perustelu kuuluu vapaasti suomennettuna näin: "Muuttuneen globaalin tilanteen ja muun muassa tulevan Nato-jäsenyyden vuoksi herkät rautateiden tavarakuljetukset lisääntyvät. Siksi Ruotsin liikennevirasto rajoittaa avointa tietoa rautateiden tavaraliikenteestä. Ruotsin liikennevirasto jatkaa tiedon levittämisen tarkastelua."
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #1268 : Marraskuu 16, 2023, 17:36:01 »

Ruotsin liikennevirasto Trafikverket on poistanut tavarajunat avoimesta datastaan 1.11. alkaen. Perustelu kuuluu vapaasti suomennettuna näin: "Muuttuneen globaalin tilanteen ja muun muassa tulevan Nato-jäsenyyden vuoksi herkät rautateiden tavarakuljetukset lisääntyvät. Siksi Ruotsin liikennevirasto rajoittaa avointa tietoa rautateiden tavaraliikenteestä. Ruotsin liikennevirasto jatkaa tiedon levittämisen tarkastelua."

Onko kellään tietoa, onko Ruotsissa mahdollista meidän maan tapaan hakea aikataulua salattuna?  Sillähän tuosta kai päästäisiin.
tallennettu

Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #1269 : Marraskuu 16, 2023, 17:58:29 »

Kemijärvelle menevän IC 265 veturi on ilmeisesti hajonnut tänä aamuna Koivun pohjoispuolelle. https://juliadata.fi/timetables?s=265&d=15.11.2023 sitä on mennyt avustamaan https://juliadata.fi/timetables?s=11865&d=16.11.2023 Liekköhän avustamaan mennyt veturi "lainattu" IC24 joka on lähtenyt tunnin myöhässä https://juliadata.fi/timetables?s=24&d=16.11.2023

Illan PYO 276 näkyy olevan Dr19 Valkkojen edessä: https://juliadata.fi/timetables?s=276&d=16.11.2023
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #1270 : Marraskuu 16, 2023, 21:41:28 »

Kemijärvelle menevän IC 265 veturi on ilmeisesti hajonnut tänä aamuna Koivun pohjoispuolelle. https://juliadata.fi/timetables?s=265&d=15.11.2023 sitä on mennyt avustamaan https://juliadata.fi/timetables?s=11865&d=16.11.2023 Liekköhän avustamaan mennyt veturi "lainattu" IC24 joka on lähtenyt tunnin myöhässä https://juliadata.fi/timetables?s=24&d=16.11.2023

Illan PYO 276 näkyy olevan Dr19 Valkkojen edessä: https://juliadata.fi/timetables?s=276&d=16.11.2023

Olisiko ensimmäinen kerta, kun Dr19 vetää matkustajajunaa välillä KLI-OL? Johtuuko yli tunnin myöhästynyt lähtö sen veturin vai Valako(ide)n viasta? (Julia antaa koodin V2)
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #1271 : Marraskuu 16, 2023, 21:46:21 »

Kemijärvelle menevän IC 265 veturi on ilmeisesti hajonnut tänä aamuna Koivun pohjoispuolelle. https://juliadata.fi/timetables?s=265&d=15.11.2023 sitä on mennyt avustamaan https://juliadata.fi/timetables?s=11865&d=16.11.2023 Liekköhän avustamaan mennyt veturi "lainattu" IC24 joka on lähtenyt tunnin myöhässä https://juliadata.fi/timetables?s=24&d=16.11.2023

Illan PYO 276 näkyy olevan Dr19 Valkkojen edessä: https://juliadata.fi/timetables?s=276&d=16.11.2023

Olisiko ensimmäinen kerta, kun Dr19 vetää matkustajajunaa välillä KLI-OL? Johtuuko yli tunnin myöhästynyt lähtö sen veturin vai Valako(ide)n viasta? (Julia antaa koodin V2)

Siinä ei kokoonpanojen mukaan ole Dr16 ollenkaan. Dr19 2836 meni veturina Oulusta Kolariin. Jos oikein ymmärsin niin vakakot vie puuta Kemiin. Ilmeisesti jotain pieniä ongelmia ollut Dr19 kanssa.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2587


« Vastaus #1272 : Marraskuu 16, 2023, 22:16:33 »

Siinä ei kokoonpanojen mukaan ole Dr16 ollenkaan.

Oli, mutta kokoonpanoa on näköjään päivitetty.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 117


« Vastaus #1273 : Marraskuu 17, 2023, 10:34:11 »

En tiedä, oliko hätäratkaisu vai testi, mutta ei yksi Stadler varmaankaan jaksa vetää junaa 276 yhtä reippaasti kuin 2 Valakkoa, joten ei liene ihme, ettei aikataulua saatu kurottua kiinni https://juliadata.fi/live/train?n=276
tallennettu
Niko Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 39


« Vastaus #1274 : Marraskuu 17, 2023, 10:41:45 »

Kolari-Tornio on rajoitettu 100 km/h ja Tornio-Oulu 120 km/h. Jos juna on lähtiessä valmiiksi myöhässä, on sitä melko vaikea ajaa aikataulua kiinni noilla osuuksilla. En yhden ajon perusteella lähtisi heti vertailemaan tuloksia.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 49 50 [51] 52 53 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Havaintoja avoimesta datasta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina