Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:lle heikko tulos vuodelta 2009 & VR investoi uuteen junakalustoon  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Miikkulainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #25 : Helmikuu 20, 2010, 22:23:57 »

Toivottavasti VR ei missaa mahdollisuutta antaa matkustajille mahdollisuutta töllistellä etuikkunasta ulos. On meinaan aika helppo tapa kouluttaa lapsista tulevia kanta-asiakkaita ja laajentaa työvoiman saatavuutta pitkällä aikajänteellä. Vankassa ja muistaakseni Lirtissäkin tämä ominaisuus on, eli se on Suomessa jo toimivaksi havaittu.
Tässä on aina vain riskinä, että ammatin varjopuolikin tulee esiin - junamatkan muuttuessa pyytämättä ja yllättäen K18 grindhouse-gore-snuff-splatteriksi.

Ei allejäänti välttämättä ole ainoa syy. Paljon useammin tulee tilanne, jossa eri syistä joudutaan ohittamaan opastin punaisena. Tilanne on täysin arkipäiväinen ja hallittu, liikenteenohjaajan on kerrottava luvan saavan junan numero, ohitettavien opastimien numerot, opastin johon saakka on lupa ajaa, sekä vian syy. Lisäksi tulee 50 km/h nopeusrajoitus.

Mutta ainoa minkä matkustaja näkee, on ohitettava punainen opastin. "Onkohan tää kuski ihan selvinpäin??!!" Siinä tilanteessa on veturinkuljettajalla ihan tarpeeksi muutakin hommaa ja keskittymistä, kuin alkaa selittämään, mistä on kyse.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #26 : Helmikuu 20, 2010, 22:50:34 »

Toivottavasti VR ei missaa mahdollisuutta antaa matkustajille mahdollisuutta töllistellä etuikkunasta ulos. On meinaan aika helppo tapa kouluttaa lapsista tulevia kanta-asiakkaita ja laajentaa työvoiman saatavuutta pitkällä aikajänteellä. Vankassa ja muistaakseni Lirtissäkin tämä ominaisuus on, eli se on Suomessa jo toimivaksi havaittu.
Tässä on aina vain riskinä, että ammatin varjopuolikin tulee esiin - junamatkan muuttuessa pyytämättä ja yllättäen K18 grindhouse-gore-snuff-splatteriksi.

Ei allejäänti välttämättä ole ainoa syy. Paljon useammin tulee tilanne, jossa eri syistä joudutaan ohittamaan opastin punaisena. Tilanne on täysin arkipäiväinen ja hallittu, liikenteenohjaajan on kerrottava luvan saavan junan numero, ohitettavien opastimien numerot, opastin johon saakka on lupa ajaa, sekä vian syy. Lisäksi tulee 50 km/h nopeusrajoitus.

Mutta ainoa minkä matkustaja näkee, on ohitettava punainen opastin. "Onkohan tää kuski ihan selvinpäin??!!" Siinä tilanteessa on veturinkuljettajalla ihan tarpeeksi muutakin hommaa ja keskittymistä, kuin alkaa selittämään, mistä on kyse.

Tuollaisia tilanteita varten pitänee kehittää jokin valmis kuulutus jonka voi 'polkaista' tarvittaessa käynttiin tyyliin 'joudumme ohittamaan punaisen opastimen liikennetilanteen johdosta, kyseessä on täysin turvallinen ohitus' tai jotain sinne päin...
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #27 : Helmikuu 21, 2010, 00:41:41 »

Tuollaisia tilanteita varten pitänee kehittää jokin valmis kuulutus jonka voi 'polkaista' tarvittaessa käynttiin tyyliin 'joudumme ohittamaan punaisen opastimen liikennetilanteen johdosta, kyseessä on täysin turvallinen ohitus' tai jotain sinne päin...

..tai todeta, että Dm12-sarjassa ja Sm5-sarjassa, sekä niissä muissa maissa, joissa etuikkunasta näkee ulos, ei ole tuon suhteen ongelmia ollut Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1693


« Vastaus #28 : Helmikuu 21, 2010, 15:13:34 »

Toivottavasti VR ei missaa mahdollisuutta antaa matkustajille mahdollisuutta töllistellä etuikkunasta ulos. On meinaan aika helppo tapa kouluttaa lapsista tulevia kanta-asiakkaita ja laajentaa työvoiman saatavuutta pitkällä aikajänteellä. Vankassa ja muistaakseni Lirtissäkin tämä ominaisuus on, eli se on Suomessa jo toimivaksi havaittu.
Tässä on aina vain riskinä, että ammatin varjopuolikin tulee esiin - junamatkan muuttuessa pyytämättä ja yllättäen K18 grindhouse-gore-snuff-splatteriksi.

Ei allejäänti välttämättä ole ainoa syy. Paljon useammin tulee tilanne, jossa eri syistä joudutaan ohittamaan opastin punaisena. Tilanne on täysin arkipäiväinen ja hallittu, liikenteenohjaajan on kerrottava luvan saavan junan numero, ohitettavien opastimien numerot, opastin johon saakka on lupa ajaa, sekä vian syy. Lisäksi tulee 50 km/h nopeusrajoitus.

Mutta ainoa minkä matkustaja näkee, on ohitettava punainen opastin. "Onkohan tää kuski ihan selvinpäin??!!" Siinä tilanteessa on veturinkuljettajalla ihan tarpeeksi muutakin hommaa ja keskittymistä, kuin alkaa selittämään, mistä on kyse.

Tuollaisia tilanteita varten pitänee kehittää jokin valmis kuulutus jonka voi 'polkaista' tarvittaessa käynttiin tyyliin 'joudumme ohittamaan punaisen opastimen liikennetilanteen johdosta, kyseessä on täysin turvallinen ohitus' tai jotain sinne päin...

Ei tarvitse kehittää, riittää ammattitaitoinen kuljettaja tai konnari.

Olen muutamankin kerran matkustanut rantaradalla kesäisten ukkosmyrskyjen jälkeen ja juna on ajanut viittäkymppiä. Konnari on asiallisesti kuuluttanut, että joudumme alentamaan nopeuden viiteenkymppiin, koska opasteet näyttävät punaista ja liikenteen ohjaus hoidetaan käsipelillä. Taisi konnari vielä kerran lisätä, että toimenpide on normaali ja turvallinen. Mielestäni esimerkillistä toimintaa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:lle heikko tulos vuodelta 2009 & VR investoi uuteen junakalustoon  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina