Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR verkkokauppa uudistui  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« : Kesäkuu 13, 2012, 12:18:56 »

VR:n verkkokauppa uudistui näköjään tänään (?) kaikessa hiljaisuudessa. Näyttää ainakin vähän paremmalta kuin eilen...
tallennettu
Kurt Ristniemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 895


« Vastaus #1 : Kesäkuu 13, 2012, 12:42:47 »

Näyttää ainakin vähän paremmalta kuin eilen...

No en tiedä. Kokeilin lipunostoa Tikkurila - Moskova.

Kun jo ensi sivulla valitsin palveluksi makuupaikan, ei valinnoilla löytynyt mitään.
Ilman ko. valintaa lipunostoa pääsi jatkamaan. Mutta lipussa siis istumapaikka, vaikka näyttö kertoo että junassa on makuuvaunuja.
 
OK, seuraavalla sivulla saakin näköjään sitten sen makuupaikan (mitä ei ensisivulta voinut mitenkään arvata).

Makuupaikan sijainnin voi systeemillä näköjään itse valita. Tai ei voi, koska mitään ei tapahdu.

Lopetin kokeilun siihen.
 
Olen tehnyt atk/ICT -töitä koko ikäni. Enkä voi käsittää, kuka suunnittelee tällaisen systeemin.  Ei juurikaan käsitystä asiakkaan tarpeesta tai loogisesta prosessista. Olispa mukava nähdä käyttötapaus ja kuulla miksi se on hyväksytty.
tallennettu

"Tavaravaunujen normaaliväri on mustanvihreä", VR 1941
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #2 : Kesäkuu 13, 2012, 14:34:53 »

Onhan tuo huomattavasti selkeämpi kun ennen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Kesäkuu 13, 2012, 15:05:20 »

Tähän on tultu kun ihmiset pakotetaan palvelemaan itseään koneiden avulla. Ajattelutapa ja asioiden priorisointi poikkeaa kovasti. Elävä ihminen tiskin takana pystyy joustamaan, mutta se tietokoneohjelma ei. Tunnen asiaa jonkin verran toimittuani yli 40 vuotta sekä ohjelmistojen tekijänä että hankkijana.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #4 : Kesäkuu 13, 2012, 16:26:46 »

Parannusta kyllä tapahtunut selkeydessä (aihettakin oli)

En tosin vieläkään ymmärrä että miksi samalla sivulla ei voi näyttää kaikkia yhteyksiä vaan 1-3 yhteyttä kerrallaan. Todella rasittavaa ainakin jos käyttää palvelua kännykällä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #5 : Kesäkuu 13, 2012, 16:37:57 »

Alku näytti lupaavalta - jatkossa vielä pientä haastetta...

"Palveluun ei juuri nyt saada yhteyttä.
Servicen kan inte nås just nu.
Service momentarily unavailable."
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #6 : Maaliskuu 26, 2013, 22:43:36 »

Huomasin tuossa että verkkokauppa antaa ostaa lipun joulukuullekin, mutta kertoo myös että aikataulu on voimassa 2.6. asti. Onko asiakkaan oma moka jos ostaa lipun pitemmälle kuin aikataulu on voimassa. Paikkaa verkkokauppa ei näille osaa antaa eikä sitä saa valita. Lukee ainoastaan "istumapaikka".

Samalla huomasin että lisäpalveluissa taajamajunien kohdalla polkupyöräpaikkoja voi ostaa max. 50kpl, alasvetovalikossa tosin on sataan asti numerot. Siinä on vankka ahtaalla kun viisikymmentä fillaria lastaa, ic-juniin saa samasta valikosta vain kolme.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 01, 2013, 20:40:05 »

Toinen harrastaja kertoi mulle tästä, joten kattelin vähän enemmän asiaa.

Pakettikatkojuna näkyy tänä yönä sekä toukokuun pakettikatkoyönä Lähijuna T:n sijasta Taajamajuna 229 ja Taajamajuna 220 verkkokaupassa. Sen lisäksi siihen pystyy ostaa lipun verkkokaupasta.

Kuva: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=432304253528394 KUVA PITÄISI NÄKYÄ KAIKILLE, MYÖS NIILLE JOTKA EI OLE FACEBOOKISSA.

Ostin tuon lipun, varausvahvistuksessa lukee vain Vyöhykelippu. Olen menossa muutenkin pakettikatkoon ja ostin sitten tuosta lipun, pitää vain toivoa että on tosissaan normaali ABCDEF-vyöhykelippu 2tunnin vaihtoajalla. Hinta ainakin täsmää. Pistän kuvan heti kun olen saanut lipun tulostettua tuonne mun kuvasivuston fb-sivulle ja tähän ketjuun linkkaan sen myöhemmin (kun koneella pääsen).
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #8 : Huhtikuu 02, 2013, 05:18:14 »

Toinen harrastaja kertoi mulle tästä, joten kattelin vähän enemmän asiaa.

Pakettikatkojuna näkyy tänä yönä sekä toukokuun pakettikatkoyönä Lähijuna T:n sijasta Taajamajuna 229 ja Taajamajuna 220 verkkokaupassa. Sen lisäksi siihen pystyy ostaa lipun verkkokaupasta.

Kuva: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=432304253528394 KUVA PITÄISI NÄKYÄ KAIKILLE, MYÖS NIILLE JOTKA EI OLE FACEBOOKISSA.

Ostin tuon lipun, varausvahvistuksessa lukee vain Vyöhykelippu. Olen menossa muutenkin pakettikatkoon ja ostin sitten tuosta lipun, pitää vain toivoa että on tosissaan normaali ABCDEF-vyöhykelippu 2tunnin vaihtoajalla. Hinta ainakin täsmää. Pistän kuvan heti kun olen saanut lipun tulostettua tuonne mun kuvasivuston fb-sivulle ja tähän ketjuun linkkaan sen myöhemmin (kun koneella pääsen).


Ja kyllähän sieltä ihan oikea ABCDEF-vyöhykelippu tuli. Ostettu junaan H 229 ja tulostettu varausnumerolla automaatista. 14-alusta tilausnumerossa huomaa että on netistä varattu, automaatista ostetuissa näkyy yleensä 11-alussa. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=432404736851679
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Huhtikuu 11, 2013, 14:21:54 »

VR Veturi muisti jäseniään ihan muutama minuutti sitten tekstiviestillä, jossa kerrottiin, että uusi mobiililaitteille tarkoitettu versio verkkokaupasta, VR Mobiili, on avattu: http://mobiili.vr.fi/
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 11, 2013, 16:10:35 »

VR Veturi muisti jäseniään ihan muutama minuutti sitten tekstiviestillä, jossa kerrottiin, että uusi mobiililaitteille tarkoitettu versio verkkokaupasta, VR Mobiili, on avattu: http://mobiili.vr.fi/

Sulle ilmeisesti tullut aika myöhään.. Itse sain viestin jo klo 10:20.

Latasin screenshotteja kuvasivustolleni, löytyvät seuraavasta linkistä: http://railpictures.1g.fi/kuvat/temp/VRn+mobiilisivut+-+koek%C3%A4ytt%C3%B6/

Jos haluat kuvan suuremmaksi, voit oikeasta yläkulmasta klikata kokonäytön tilaan, tai sitten klikkaa oikealla näppäimellä kuvaa ja valitse "avaa täysikokoinen kuva". Lisätty myös kuvatekstit jossa selitetään mitä kuvassa on.
tallennettu
Valtteri Paakkari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 428


« Vastaus #11 : Huhtikuu 11, 2013, 16:54:55 »

VR Veturi muisti jäseniään ihan muutama minuutti sitten tekstiviestillä, jossa kerrottiin, että uusi mobiililaitteille tarkoitettu versio verkkokaupasta, VR Mobiili, on avattu: http://mobiili.vr.fi/

Sulle ilmeisesti tullut aika myöhään.. Itse sain viestin jo klo 10:20.
Mulle ei ole tullut vieläkään.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Toukokuu 02, 2013, 14:26:07 »

VR:n on julkaissut virallisesti uuden nettikauppansa mobiilille. Samasta palvelusta löytyy myös mm. liikennetiedotteet ja junien kulunseuranta, tarjoukset jne. Osoite on m.vr.fi .

Sovellukset on myös julkaistu Androidille, Windows Phonelle ja iOS:lle. Sovellus löytyy VR Mobiili nimellä kyseisten järjestelmien sovelluskaupasta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR verkkokauppa uudistui  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina