Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR neuvottelee höyryjunayhteyden avaamisesta Venäjälle Sortavalaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #25 : Joulukuu 07, 2021, 19:04:09 »


Kyllä sen kääntämisen pystyisi hoitamaan kolmioraiteella tai paluusilmukallakin (kuten viimeisessä Trierin höytytapahtumassa käännettiin koko TEE-juna (Ehrang - Trier West - Trier Hbf - Ehrang). Taitaapi mennä pitkälle kummassakin maassa.....

Olisikohan Antrea ja Ruokosuo nykyisin lähimmät kolmioraiteet....
Eikö Onkamossa ole kolmioraidetta? Vai onko purettu pois?
Entä Värtsilässä [RU] sitten?
Ei kummassakaan ole kolmiota. Onko Onkamossa ollutkaan?
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #26 : Joulukuu 07, 2021, 20:00:29 »

Kolmioraiteen tekeminen lienee halvempi kuin kääntöpöytä. Miten pitkä kääntöpöytä tarvittaisiin, riittäisikö 20m vai pitäisiko olla 22M? Olisiko missään 22m pöytää ylimääräisenä odottamassa asennusta?

Kolmiraide varmaankin voidaan varmaankin tehdä aika pienellekin alueelle jos/kun tiedetään veturien kyky ajaa kaarteeseen. Niiralaan se kaiketi tulisi, tuolloin molempien maiden veturit voisivat siinä kääntyä?

Google Mapsi näyttäisi Että Värtsilässä olisi jo tavallaan kaksi kolmion sivua olemassa ratapihan itäpäässä. Näkyy lähtevän ilmeisesti sahalle raide, mikäli maasto olisi helppoa kolmion tekeminen saattaisi olla edullista. Toki taitaisi myös Niiralassa olla tavallaan kaksi sivua valmiina ratapihan länsipäässä, vetoraide ja halleihin päin menevät raiteet.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 881


« Vastaus #27 : Joulukuu 08, 2021, 00:09:06 »

Ei kummassakaan ole kolmiota. Onko Onkamossa ollutkaan?
Mulla on vain sellainen muistikuva että vanhalle Karjalan radalle on vaihteet Onkamossa sekä etelä- että pohjoissuunnasta,  en ole maastossa tutkinut asiaa vaan ohiajavasta junasta jäänyt sellainen käsitys.  Voi olla että olen luullut jotain muuta raidetta kolmioraiteeksi.

tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2587


« Vastaus #28 : Joulukuu 08, 2021, 00:11:45 »

Ei kummassakaan ole kolmiota. Onko Onkamossa ollutkaan?
Mulla on vain sellainen muistikuva että vanhalle Karjalan radalle on vaihteet Onkamossa sekä etelä- että pohjoissuunnasta,  en ole maastossa tutkinut asiaa vaan ohiajavasta junasta jäänyt sellainen käsitys.  Voi olla että olen luullut jotain muuta raidetta kolmioraiteeksi.



Tämäkin asia selviää aivan helposti kartasta katsomalla. Ei ole ollut kolmiota tuossa.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2437


« Vastaus #29 : Joulukuu 08, 2021, 01:21:14 »

Ei kummassakaan ole kolmiota. Onko Onkamossa ollutkaan?
Mulla on vain sellainen muistikuva että vanhalle Karjalan radalle on vaihteet Onkamossa sekä etelä- että pohjoissuunnasta,  en ole maastossa tutkinut asiaa vaan ohiajavasta junasta jäänyt sellainen käsitys.  Voi olla että olen luullut jotain muuta raidetta kolmioraiteeksi.
Onkamossa (Säkäniemessä) ei ole koskaan ollut kolmioraidetta. Tarve olisi varmaan ollut melko vähäinen. Oheisessa piirroksessa on Parikkalan-Niiralan-Joensuun suuntien risteyksen kaavio n. 1970.


* Säkäniemi 1970 pienennetty.jpg (277.73 kilotavua, 1070x900 - tarkasteltu 149 kertaa.)
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1693


« Vastaus #30 : Joulukuu 08, 2021, 09:55:31 »

Ei kummassakaan ole kolmiota. Onko Onkamossa ollutkaan?
Mulla on vain sellainen muistikuva että vanhalle Karjalan radalle on vaihteet Onkamossa sekä etelä- että pohjoissuunnasta,  en ole maastossa tutkinut asiaa vaan ohiajavasta junasta jäänyt sellainen käsitys.  Voi olla että olen luullut jotain muuta raidetta kolmioraiteeksi.

Valkeasuolle johtava vaihde siellä lähistöllä on ollut, mutta ei sitäkään 80-luvun lopun jälkeen ole ainakaan matkustajajunista päässyt katsomaan.

Uudella Karjalan radalla ei Onkamon ja Kiteen välillä ole vaihteita eikä oikein mitään muutakaan.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #31 : Joulukuu 08, 2021, 10:22:17 »

Kuulin huhuja että tämä Lappeenrannan kääntöpöytä: http://vaunut.org/kuva/100506 ,saattaisi olla menossa Niiralaan. Tämähän on 22m eli ehkäpä riittävän pitkä myös Venäläisille vetureille?
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 457


« Vastaus #32 : Tammikuu 26, 2022, 11:46:53 »

Tyhjävaunujuna testaa reittiä Helmikuussa.

Tänään tuli aikataulut tällaisille 12.2.2022 kulkeville:
tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #33 : Tammikuu 26, 2022, 15:55:15 »

[ author=Mikko Herpman link=topic=13182.msg102930#msg102930 date=1638874219]
Tyhjävaunujuna testaa reittiä Helmikuussa.

Tänään tuli aikataulut tällaisille 12.2.2022 kulkeville:
[/quote]

Mitäs kalustoa tuossa menee
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #34 : Tammikuu 26, 2022, 17:15:30 »

Kuulemma Dr13 keulilla, ja venäläisiä vaunuja  Järkyttynyt
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #35 : Tammikuu 26, 2022, 17:27:03 »

Ruskealan turistijunan vaunut siinä varmaankin. Ehkä?
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #36 : Tammikuu 27, 2022, 16:49:24 »

Kuulemma Dr13 keulilla, ja venäläisiä vaunuja  Järkyttynyt

Vaiko kuitenkin Hr1 veturina? Ainakin moista on suunniteltu junaan.
tallennettu

Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #37 : Tammikuu 27, 2022, 18:59:51 »

Jokos Hf1 on tehty lakisääteiset painelaitetarkastukset?

Ja tuo Sr13 herättely museolla sopii hyvin tuohon kuvioon.
tallennettu
Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 457


« Vastaus #38 : Tammikuu 31, 2022, 23:26:07 »

Tänään tuli aikataulut tällaisille 12.2.2022 kulkeville:

Molemmat peruttu.

Päivitys 1.2.2022: Tilalle tulivat hieman myöhäisemmät MV 10313 Nrl–Jns ja MV 10314 Jns–Nrl.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2022, 23:53:59 kirjoittanut Heikki Piirainen » tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #39 : Helmikuu 07, 2022, 19:15:49 »

Kuulemma Dr13 keulilla, ja venäläisiä vaunuja  Järkyttynyt
Onko miten varma tieto? Pieksämäeltä tulee kyllä "epäilyttävä" VET Joensuuhun, vaan mistä sinne?
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #40 : Helmikuu 07, 2022, 19:53:27 »

Kun ajatellaan koeajoa, niin missäköhän VR Yyhtymä Oyn käyttökuntoisessa veturissa on pelkkä ruuvikytkin. Eipä niitä taida juurikaqn olla. 1990- luvun alussa Vainikkalan ratapihahenkilöstö tiesi varautua, kun Repinin perään liitettiin Museorautatieyhdistys ryn tilausjunan puukoriset makuuvaunut....

Eli matkustajavaunuje  sekakytkentäkin pitää testata., vaikkei Hr1 1021 olisikaan vielä käytettävissä.

Nythän nuo junien aikataulut ovat uudelleen ilmestyneet Juliaan. Niiralan aikataulusta pystynee päättelemään myös.venäläisen junan tulo- ja lähtöajan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2022, 20:09:20 kirjoittanut Teppo Niemi » tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #41 : Helmikuu 07, 2022, 22:27:27 »

Kuulemma Dr13 keulilla, ja venäläisiä vaunuja  Järkyttynyt
Onko miten varma tieto? Pieksämäeltä tulee kyllä "epäilyttävä" VET Joensuuhun, vaan mistä sinne?

Tämä pelkkää haaveilua, mutta tuossa on sopivasti viikolla kulussa metrohinaus Vsa - Pm. Ehkä ne siirtää Dr13:n Hyvinkäältä(?) Vuosaareen ja lyö siellä metrohinauksen keulille ja Pieksämäkeä kohden. Siitä on sitten kätevä jatkaa Joensuuhun  Virnistää
tallennettu

Heikki Piirainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 457


« Vastaus #42 : Helmikuu 08, 2022, 12:37:30 »

Molemmat peruttu.

Päivitys 1.2.2022: Tilalle tulivat hieman myöhäisemmät MV 10313 Nrl–Jns ja MV 10314 Jns–Nrl.

Nyt peruttu nämäkin, kuten myös VETit Joensuusta Niiralaan ja takaisin.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2587


« Vastaus #43 : Helmikuu 08, 2022, 14:55:44 »

No onpas siellä nyt ongelmia.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 104


« Vastaus #44 : Helmikuu 25, 2022, 21:25:08 »

Mitähän tälle projektille jatkossa kuuluu?
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #45 : Helmikuu 26, 2022, 10:05:14 »

Vahva veikkaus että ei tule tapahtumaan, ainakaan tänä vuonna. Siitä voidaan kiittää Putte-Possua.
tallennettu
Lasse Reunanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #46 : Helmikuu 27, 2022, 11:58:13 »

Täysin hullua on ollut haaveillakaan moisesta. Tämä nykyinen suuntaus on ollut viimeiset 10 vuotta täysin nähtävissä jokaiselle, joka on kulkenut silmät, auki eikä pää pe...nsaassa.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1618


« Vastaus #47 : Helmikuu 27, 2022, 23:39:35 »

Voisiko olla että eurooppalaisten höyryharrastajien kiinnostus siirtyy nyt lumiseen Suomen?
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #48 : Maaliskuu 06, 2022, 10:07:48 »

Tällaisetkin suunnitelmat Putleri pilasi. Outoja näkemyksiä tekstissä maaston suhteen.


* Junaliikenne Oulu-Kostamus 23.2.2022.jpg (382.03 kilotavua, 1313x1894 - tarkasteltu 166 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2022, 18:12:53 kirjoittanut Teemu Saukkonen » tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR neuvottelee höyryjunayhteyden avaamisesta Venäjälle Sortavalaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina