Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pisararadan rakentaminen siirtyy  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #25 : Maaliskuu 06, 2015, 17:47:57 »


Raidejokeri kuuluu sarjaan pisara;-) H/K = 0.7 ja tuskinpa mansessa ja turussa H/k suhde korkeampi? 


Sattuuko joku muuten oikeasti tietämään, mikä h/k -suhde on Helsinki-Turku nopealle radalle?

(Nythän siinä on nopea rata, mutta kun jollain tahoilla on hirveä halu rakentaa rautateitä Suomeen, vaikka sitten niille väleille, jossa jo on rautatie; Pri-Hpk peruskorjaus, "oikorata" Jy-Hki ja niin edelleen).

tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #26 : Maaliskuu 06, 2015, 18:34:16 »

Tjaa... Rahaa on vain niin ja niin paljon. Tampereen ja Turun ratikat on tosi tärkeitä saada. Ainakin toinen noista pitää saada käyttöön ennen kuin Helsingin Jokeri-linjan raiteille nostamista aletaan tosissaan suunnitella, koska Helsinki tarvitsee esimerkin siitä, miten tehdään tomiva ratikkalinja.
Raidejokeri kuuluu sarjaan pisara;-) H/K = 0.7 ja tuskinpa mansessa ja turussa H/k suhde korkeampi? 


Menee saivarteluksi, mutta korjataan sen verran että Raide-Jokerin H/K:ssa liikutaan osuudesta riippuen luvuissa 0,89 - 1,03. : )
tallennettu
Tuomas Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 190


« Vastaus #27 : Maaliskuu 29, 2015, 12:02:11 »

Mielestäni rahoja ei todellakaan tarvitse haaskata sellaiselle alueelle, jonka elinkeinorakenne koostuu lähinnä yritysten pääkonttoreista todellisen tuotannon (ja vaurauden lähteen) sijaitessa muualla.
Tässä näkyy iso syy vastustukselle, eikä se ole sitä mitä kirjoittaja on tarkoittavinaan, vaan kateus. Me täällä muualla ollaan niin paljon parempia kuin nuo turhat tuolla toisaalla, ei ne ansaitse.

Ei ne yritykset sitä vaurautta tuota ilman pääkonttoria. Sorvari ei myy miljarditilausta ulkomaille sieltä sorvin äärestä eikä hitsari piirrä jäänmurtajaa siinä saumaa vetäessään.
tallennettu
Kimmo T. Lumirae
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1318


« Vastaus #28 : Maaliskuu 29, 2015, 17:44:48 »


Mutta paljon on asioita mitä siellä pitäisi tehdä.
-Kaskisten radan kunnostus


Nyt onkin hyvä hetki kunnostaa se rata, kun liikenne radalla on loppunut. Pitäisi olla työrakoja topparoikille, sano  Näyttää kieltä
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #29 : Maaliskuu 29, 2015, 19:10:21 »

Tässä taloudellisessa tilanteessa, missä valtio joutuu leikkaamaan menojaan, ei ole järkevää aloittaa miljardiluokan hankkeita varsinkaan, jos niiden hyödyllisyydestä on epäselvyyttä. Voimavaroja täytyisi kohdentaa perusväylänpitoon sekä parantaa tie- ja rataverkkoa teollisuuden tarpeet huomioon ottaen.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #30 : Maaliskuu 29, 2015, 20:31:12 »

Varsin mahdollista on, että Pisara päätetään kuukauden kuluttua rakentaa. Silloin ovat meneillään hallitusneuvottelut, joissa on tyypillisesti yön tunteina Pisaran kaltaisia pelinappuloita. Vaalien todennäköinen voittaja ei Pisaraa kannata, mutta todennäköinen kakkonen ajaa sitä puheenjohtajansa voimakkaalla äänellä. Jos sitten vaalivoittajan tarvitsee luvata jotain vastapalveluksia, millä hyvittää omien hallitusohjelmavaatimustensa läpimenoa, voi pöytään nousta Pisara-nappula. Tai vaalikakkonen voi todeta, ettei hallitusta synny, jos Pisaraa ei oteta hallitusohjelmaan. Sen jälkeen asia on selvä. Ei siinä mitään H/K-lukuja tai muutakaan järkiperusteita kysellä.

Tämä on Suomen poliittisen järjestelmän ominaisuus ja ongelma. Äänestäjä ei voi ennen vaaleja tietää, minkä hallituskokoonpanon äänellä saa, ja mitä tämä vasta vaalien jälkeen arvottava hallitus tekee. Samoin neljän vuoden poliittisen linjan lukitseminen muutaman päivän hektisissä neuvotteluissa on varsin kyseenalaista.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 274


« Vastaus #31 : Maaliskuu 30, 2015, 23:19:08 »

Vihreässä Langassa pohditaan, mihin raidehankkeisiin nyt pitäisi panostaa kun Pisaralle ei tullut lisäbudjetista rahoitusta. Esiin nostetaan mm. Riihimäen kolmioraide, "jonka myötä junat pääsisivät jatkamaan suoraan itään, kun ne nyt joutuvat ensin peruuttamaan."
http://www.vihrealanka.fi/uutiset-kotimaa/pisararata-j%C3%A4i-ilman-rahaa-mutta-mit%C3%A4-nyt-pit%C3%A4isi-tehd%C3%A4

Esiin nostetaan myös: "Radoilla on pätkiä, jotka helposti aiheuttavat myöhästymisiä. Ne ovat pää-yhteydet Helsingistä Turkuun, Luumäki-Imatra Savon-radalla sekä Tampere Jyväskylän suuntaan.”
Mikä "pätkä" on "Tampere Jyväskylän suuntaan"? Se osa Tampere-Jyväskylä-rataa, mikä osuu Tampereen kaupungin alueelle?
Savon-radallakin on totutusta poikkeava määritelmä, tietysti pääsisihän sieltäkin Savoon jos vain ajettaisiin (jolloin Luumäki-Lauritsala väli itse asiassa ruuhkautuisi vähemmän).
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #32 : Huhtikuu 20, 2015, 07:40:10 »

Eduskuntavaalien tulos tarkoittanee vahvasti sitä, että Pisara-radan rakentaminen lykkääntyy pitkälle tulevaisuuteen. Jos hallitukseen menevat Keskusta, Perussuomalaiset ja Kokoomus, rakentamispäätöstä on turha odottaa. Harmi. Joskus numeroiden valossa hieman kannattamaton hanke voi olla hyvinkin mielekäs. Tässä on kenenkään turha viisastella, ettei radasta ruuhkien helpottajaksi ja muun Suomen aikatauluvarmuuden parantajaksi olisi. Totta varmaankin, mutta rata olisi iso investointi pääkaupunkiseudun lähiliikenteeseen ja sen sujuvuuteen sekä mielekkääseen hoitamiseen ja toisi mannermaisen rautateiden tunneliradan pääkaupunkiin. Tämä olisi uskomattoman iso ja merkittävä asia. Pitää investoida sinne, missä rautatieliikenteellä on potentiaalia, kun on nähtävissä, että rautateiden henkilöliikenne maaseutu-Suomessa paikoitellen vähenee. En ole koskaan äänestänyt demareita, mutta Pisara-radan vuoksi olisi SDP:lle toivonut kakkossijaa, niin Antti Rinne olisi päässyt käymään hallitusneuvotteluissa kauppaa Pisaran rakentamisesta ja rakentamispäätös olisi hyvin todennäköisesti saatu. Kokoomuksesta, joka nykyhallituksessa torppasi Pisaran, ei vääntäjäksi rataa vastustavien Keskustan ja Persujen kanssa ole.
tallennettu
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #33 : Huhtikuu 20, 2015, 21:02:22 »

Hyvä niin, ettei tulla rakentamaan.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #34 : Huhtikuu 20, 2015, 22:24:59 »

Hyvä niin, ettei tulla rakentamaan.

Voisi Pasilan metro olla paljon järkevämpi ratkaisu, kuin junien tunkeminen keskustan alle. Metron Helsinki tosin joutuisi maksamaan pääosin itse; ehkä tässä on syy, miksi sen toteutus on lykätty 2030-luvulle.

Helsinkiä himottaa Pisarassa valtion rahoitus
Miljardit katoavat tunneliin
tallennettu
Johannes Erra
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 245


« Vastaus #35 : Huhtikuu 21, 2015, 00:22:23 »

Pisara on pääkaupunkiseudun massiivisista joukkoliikennehankkeista minusta mielekkäin. Onko se silti riittävän mielekäs, että tässä taloustilanteessa kannattaa toteuttaa? En olisi vakuuttunut.
tallennettu
Miro Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #36 : Huhtikuu 21, 2015, 07:01:24 »


Mutta paljon on asioita mitä siellä pitäisi tehdä.
-Kaskisten radan kunnostus


Nyt onkin hyvä hetki kunnostaa se rata, kun liikenne radalla on loppunut. Pitäisi olla työrakoja topparoikille, sano  Näyttää kieltä

Itseasiassa, radalla kulkevien junien pituus on silminnähden kasvanut viimeisen parin kk aikana. En tiedä kulkevatko silti vain "tarvittaessa".

Silti, en näe mitään mieltä upottaa 124 miljoonaa kyseiseen rataan. Konsultaatioapua pitäisi ehdottomasti hakea Amerikan mantereelta, jossa isot rautatiefirmat, osavaltiot ja lukuisat short line-yritykset kykenevät säilyttämään hiljaisia tavaraliikenteen ratojaan liikennekelpoisina kengännauhabudjetti-meiningillä "ylläpitämällä" vuosi kerrallaan. Jos liikenne yhtäkkiä sitten todella kuihtuukin, niin käsiin ei jäisi huomattavasti Savonlinna - Huutokoski katastrofia kalliimpaa rahareikää. Sen yhden lahoavan sillankin voisi silti uusia, olishan se toki julmetun kallis kevyenliikenteen silta jos rata sitten heti häviäisikin alta, mutta toisaalta edes jokseenkin elinvoimaisen kylän keskellä.

Miksi täällä radan pitää heti olla "liikennekelvoton", jos sillä ei ole kertarysäyksellä vaihdettu jokaikistä pölkkyä, asennettu uusia pääratakaliiberin kiskoja, rakennettu miljoonaa eri tien ylitystä/alitusta, kulunvalvontaa, läjää opastimia, ja hyvä ettei vielä vedetty sähköistystä sitä yhtä ainoaa kerrallaan liikkuvaa matalan prioriteetin tavarajunaa/yksikköä varten. Miksi musta tuntuu, että em. kaltainen instituutionaalinen joustamattomuus todella istuu suomessa ja suomalaisissa, ja ei vain pelkästään juuri tässä yhteydessä? Minne on päätynyt kaikki rautatiekäyttöön "kierrätyskelvoton" ratamateriaali jota on varmasti kertynyt aiemmista parannusprojekteista? Sulattoon, poltettavaksi ja murskattavaksi?

Ja mitä pisaraan tulee, niin eiköhän sitä projektia ole hyvä pyöritellä paperilla kaikessa rauhassa vielä muutama vuosi tai vuosikymmen, ja silläaikaa miettiä, voitaisiinko sen mahdollisesti tuomia hyötyjä ratkaista jollain kustannustehokkaammilla keinoilla. Tai vastaavasti, että kannattaako vielä panostaa miljardeja jotta ihmisiä voitaisiin roudata vähän helpommin "puutarhakaupungeista" Helsinkiin töihin, kun tiivistämis- ja rakentamisvaraa olisi itse Helsingissäkin vielä vaikka kuinka paljon. Kaavoitukseen täyskäännös nykymenosta ja pilvenpiirtäjärivistöjä tornitalorivistöjen viereen. Ja jokaiselle vähänkään ylimääräiselle vihreälle pläntille lisää vastaavaa betonipuistoa. Ja jos haluaa ehtiä työpaikalleen Helsingin keskustassa minuutin tarkkudella mutta asua Lohjalla tai Hyvinkäällä, niin vastaa itse kulkemisistaan ja lakkaa pyytämästä sitä varten veromiljardeja apuun.

Sitten, kun kantakaupunki alkaa muistuttamaan vähän orastavaa Manhattania, niin yhden jos toisenkin tunnelin ja luupin ROI alkaa näyttämään varmasti houkuttelevammalta maakuntien asukeillekin.
tallennettu

"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
Kari Haapakangas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 137


« Vastaus #37 : Huhtikuu 23, 2015, 15:40:30 »

Ehdotan Pisaran rakentamista nk. "Pohjanmaan rata" -mallilla:

1. Kunnon monivuotinen riita ja riitely rakentamisen tarpeesta ja kustannuksista (tämä onkin jo mukavasti meneillään)
2. Hankkeen riisuminen kaikesta ylimääräisestä ja krumeluureista. Halvin mahdollinen karvalakkimalli riittää.
3. Rakentaminen on jaksotettava ainakin kymmenelle vuodelle maksimaalisten rakennusaikaisten haittojen aikaansaamiseksi
4. Rahoitus on myönnettävä korkeintaan vuodeksi kerraallaan
5. muutamana alkuvuonna valtiovarainministeriön virkamiesten on pyyhittävä rakennusrahat budjetista, johon ne palautetaan eduskunnan toimesta kelpo riitelyn jälkeen

Eiköhän noilla ehdoilla saada Pisarakin aikaiseksi
 Virnistää
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #38 : Huhtikuu 23, 2015, 17:54:18 »

Minä taas ehdotan, että pasilan ja päärautatieaseman välinen osuus rakennetaan kaksikerroksiseksi, vintillä kulkisivat paikallisjunat. Myös asemalaiturista tulisi kaksikerroksinen. Eiköhän sen verran petonia ja rautaa löydy maailmasta...jos kiinalaisetkin rakentaa jokea reippaan tuhat kilometriä kuivalle maalle...
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #39 : Huhtikuu 23, 2015, 22:45:56 »

Minä taas ehdotan, että pasilan ja päärautatieaseman välinen osuus rakennetaan kaksikerroksiseksi, vintillä kulkisivat paikallisjunat. Myös asemalaiturista tulisi kaksikerroksinen. Eiköhän sen verran petonia ja rautaa löydy maailmasta...jos kiinalaisetkin rakentaa jokea reippaan tuhat kilometriä kuivalle maalle...

Mul on viel parempi ratkaisu. Siirretään halliinnollisella päätöksellä paarautatieasema Vaasaan. Loppu ruuhkaongelmat Pasilan ja päärautatieaseman välillä välittömästi.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Pave Saarinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 131


« Vastaus #40 : Huhtikuu 26, 2015, 13:44:10 »


Se joka on täyttänyt jo 40 vuotta ei koskaan ehdi ajamaan työmatkojaan pisaralla.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pisararadan rakentaminen siirtyy  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina