Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 239
|
« Vastaus #775 : Joulukuu 16, 2016, 13:59:51 » |
|
Mihin tämä sun epäilyksesi perustuu?
|
|
|
tallennettu
|
Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #776 : Joulukuu 16, 2016, 19:26:13 » |
|
Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan juuri näinä aikoina, mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #777 : Joulukuu 16, 2016, 19:34:53 » |
|
Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin. Kiitoksia tiedosta! Lähtöpaikan puolesta tämä olisi voinut kuljettaa fosfaattia Tunisiasta Tahkoluodon kautta Siilinjärvelle, mutta nyt taisi oma "varma epäilys" uusista kuljetuksista mennä varmasti päin mäntyä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #778 : Joulukuu 16, 2016, 19:46:57 » |
|
Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin. Kiitoksia tiedosta! Lähtöpaikan puolesta tämä olisi voinut kuljettaa fosfaattia Tunisiasta Tahkoluodon kautta Siilinjärvelle, mutta nyt taisi oma "varma epäilys" uusista kuljetuksista mennä varmasti päin mäntyä? Toki voihan sitä itsekkin olla väärässä, ei olisi eka eikä vika kerta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #779 : Joulukuu 16, 2016, 21:14:10 » |
|
Kovin kepoisalta kyseinen laiva vaikuttaa kun syväys 6,5m marinetrafficista katsottuna, että ei se ainakaan täydessä kuormassa ole likikään kun toisaalla max syväykseksi ilmoitettiin 10m... Ja toisekseen on tietoa, että isohko laiva tulee erästä Harjavallasta tulevaa tuotetta hakemaan mikä Tahkoluodosta lastataan normaalistikin. Kiitoksia tiedosta! Lähtöpaikan puolesta tämä olisi voinut kuljettaa fosfaattia Tunisiasta Tahkoluodon kautta Siilinjärvelle, mutta nyt taisi oma "varma epäilys" uusista kuljetuksista mennä varmasti päin mäntyä? Taitaa ne Porin alueen uudet kuljetukset liittyä vain Harjavaltaan ainakin niin kauan kunnes radalle saadaan langat. Ei tietoa, mutta epäilys.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #780 : Joulukuu 16, 2016, 21:16:12 » |
|
Ei sinun Timo tarvitse antautua, voi olla että XING YUAN HAI on lastissa kumpaakin suuntaan, tuskin välimereltä asti kannata hakea tyhjää laivaa Poriin noutamaan kuormaa tai viedä tyhjänä Turkkiin jonne se on seuraavaksi menossa?
Muistaakseni vaunut.orgin kuva-arkistossa mainittiin jossain kuvan yhteydessä että Siilinjärven tehtaan alkuaikoina raaka-aine tuli juurikin Pohjois-Afrikasta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #782 : Joulukuu 19, 2016, 08:16:40 » |
|
Porin pikajuna tänään Tpe vararungolla.
|
|
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2594
|
« Vastaus #783 : Joulukuu 19, 2016, 17:10:40 » |
|
Tänään junassa on siis enemmän istumakapasiteettia kuin normaalisti Kuinka usein vararunkoa käytettäessä näin käy?
|
|
|
tallennettu
|
... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #784 : Joulukuu 20, 2016, 21:14:36 » |
|
Tämänpäiväilessä T 3812 jotain ongelmia havaittavissa: Kulkutietoviestien perusteella juna ei ole lähtenyt vielä Harjavallasta!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
[Tunnus poistettu]
Vieras
|
« Vastaus #785 : Joulukuu 21, 2016, 16:18:28 » |
|
Tämänpäiväilessä T 3812 jotain ongelmia havaittavissa: Kulkutietoviestien perusteella juna ei ole lähtenyt vielä Harjavallasta!
Veturissa ja ilmeisesti myös JKV-laitteessa on ollut jotain vikaa mitä minä nyt kulkutiedoista katselin, joka on aiheuttanut sen että juna on ollut lopulta perillä Tampereella 170 minuuttia (1h 50min) myöhässä. http://junat.dy.fi/liikenne/juna/3812/2016-12-20
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #786 : Joulukuu 22, 2016, 12:10:13 » |
|
Tavaraa kulkee Harjavallassa joulupyhistä huolimatta T 58507 VR-Yhtymä Oy Tampere Viinikka - Harjavalta Lähtöaika: ma 26.12.2016 9:48 http://julia.dy.fi/train?s=58507&d=2016-12-26Nyt sitten tuo Hong Kongin lipun alla kulkeva laiva on poistunut Porista, ilmoitetun 8.8m syväyksen puolesta taisi olla tavaran hakureissu, eli ei mitään(?) uusia kuljetusvirtoja maailmalta. Pahoittelut vaan aiheuttamastani hämminkistä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #787 : Joulukuu 23, 2016, 16:18:51 » |
|
Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.
|
|
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1226
|
« Vastaus #788 : Joulukuu 23, 2016, 16:23:29 » |
|
Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.
P 478:ssä ollut kiihtyvyys kohdallaan, kun kolmea vaunua vedetään kahdella veturilla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #789 : Joulukuu 23, 2016, 17:08:04 » |
|
Tänään oli oikein Sr1:n valjakkopäivä Porissa! P478:ssä oli Sr1:t 3054 ja 3043, ja T53816:ssa oli 3021 ja 3084.
P 478:ssä ollut kiihtyvyys kohdallaan, kun kolmea vaunua vedetään kahdella veturilla Harjavallan vetureita varmaan ajattivat pois täältä, kun aamulla taisi tulla raskas 53807 ja 3824.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #791 : Joulukuu 26, 2016, 21:10:40 » |
|
Tavaraa kulkee Harjavallassa joulupyhistä huolimatta T 58507 VR-Yhtymä Oy Tampere Viinikka - Harjavalta Lähtöaika: ma 26.12.2016 9:48 http://julia.dy.fi/train?s=58507&d=2016-12-26Nyt sitten tuo Hong Kongin lipun alla kulkeva laiva on poistunut Porista, ilmoitetun 8.8m syväyksen puolesta taisi olla tavaran hakureissu, eli ei mitään(?) uusia kuljetusvirtoja maailmalta. Pahoittelut vaan aiheuttamastani hämminkistä Tämän päiväinen juna Harjavaltaan oli 2xSR1 ja 30 vo- vaunua. Eli nikkelikiveä Norilskille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 432
|
« Vastaus #793 : Joulukuu 28, 2016, 09:57:03 » |
|
Veturimiehistöillä ei vissiin ole linjalla kulkiessaan mukana justeeria ja keksiä? Mutta ajeluttaahan tuo noita vettejä molempiin suuntiin Rauman radalla, joten huomattavaa logistista tai veturikierrollista häiriötä tästä veturisiirron äkkinäisestä käännöksestä tuskin seurasi.
|
|
|
tallennettu
|
Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
|
|
|
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 758
|
« Vastaus #794 : Joulukuu 30, 2016, 09:38:09 » |
|
Tämän vuoden välipäivien Porin satamiin maakunnan ulkopuolelta saapuvien tavaravaunujen havaittu yhteismäärä 0
Vilkastuuko liikenne sähköisyksen ja uuden 500m laituripaikan myötä uuteen nousuun?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #795 : Joulukuu 31, 2016, 16:28:24 » |
|
Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan
|
|
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2016, 21:28:54 kirjoittanut Timo Heikkinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
Miika Tuomela
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 61
|
« Vastaus #796 : Tammikuu 01, 2017, 10:35:52 » |
|
Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan
Eli nopeasti pääteltynä tavaraliikenne tulee vilkastumaan Mn-Pri-Hva-radalla!
|
|
|
tallennettu
|
Porilaista hulluutta.
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #797 : Tammikuu 01, 2017, 13:33:46 » |
|
Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan
Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä? No sen näämme varmaan alkuvuonna..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Heikkinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 31
|
« Vastaus #798 : Tammikuu 01, 2017, 14:14:30 » |
|
Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan
Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä? No sen näämme varmaan alkuvuonna.. Laivalla on jo tullut Kevitsan rikasteita Mäntyluotoon kuulemma. Mitä rikastevaunuihin tulee niin vuosi sitten siitä oli jo huhuja, mutta vr:llä ei riitä vaunut ja rikasteen jäätyminen on ongelmana pohjoisesta vaunuilla tuotaessa. Nykyiset puolikkaat kontitkin ovat työllistäneet pakkasella kivasti vaikka sisältä ovat muovitetut.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 296
|
« Vastaus #799 : Tammikuu 01, 2017, 14:49:00 » |
|
Maanantaina kuulopuheiden mukaan saapuu viimeisen kerran Kemistä Kevitsa kontteja junavaunuissa Harjavaltaan. Tarina tietää kertoa, että jatkossa Kevitsan rikaste tulee laivalla Kemistä Mäntyluotoon ja sieltä normirikastevaunuilla Harjavaltaan
Vai tuleekohan rikastevaunuilla pohjoisesta, kun itse kuulin, että tulisi jatkossakin rautapyörillä? No sen näämme varmaan alkuvuonna.. Laivalla on jo tullut Kevitsan rikasteita Mäntyluotoon kuulemma. Mitä rikastevaunuihin tulee niin vuosi sitten siitä oli jo huhuja, mutta vr:llä ei riitä vaunut ja rikasteen jäätyminen on ongelmana pohjoisesta vaunuilla tuotaessa. Nykyiset puolikkaat kontitkin ovat työllistäneet pakkasella kivasti vaikka sisältä ovat muovitetut. Selvä, laivallakin tietysti on hyvä mahdollisuus. No näemme tämän sitten tulevaisuudessa mihin on päädytty. Satamallehan se olisi parempi, että laivattaisiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|