Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: 3Dv12 tavarajunaa Parkanon baanalla.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« : Kesäkuu 28, 2010, 12:34:11 »

Juhannuksen yöjunaliikenteessä työskennellessä positiivisimmat junakohtaukset tapahtuivat Lielahden ja Parkanon välillä aamuyöstä. Pikajunat 264 (ma 28.6.) ja 266 (la 26.6.) kohtasivat "kolmen deeverin rahdin" (3Dv12), joka selvisi Liikenneviraston Rautatieosaston tarjoamien säännöllisen liikenteen kulkupäivien sekä graafisten aikataulujen avulla junaksi T3203 Viinikka-Kaskinen. Tällainen vinkiksi kesäyön harrastajamatkoja suunnitteleville. http://www.rhk.fi/radan_kaytto/liikennesuunnittelun_perustiedot/

T 3203 VKA KSK 1:16 7:29 ma ti ke to pe 28.6.2010 4.7.2010 (3Dv12 ainakin havaintotapauksissa)
T 3204 KSK TPET 15:50 22:51 ma ti ke to pe 28.6.2010 4.7.2010 (vetovoimasta ei tietoa, mahdollisesti 3Dv12?).

http://www.youtube.com/watch?v=dXhp_QLku5U
tallennettu
Markus Perälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2010, 18:16:46 »

Videon perusteella näyttäisi vahvasti junakohtauksen tapahtuneen Majajärvellä..!?
tallennettu
Pekka Viitamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2010, 18:53:36 »

Kaskisiin tullessa 2Dv12.
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #3 : Kesäkuu 28, 2010, 20:47:20 »

Mitä olen muutamana iltana huomannut juurikin T3204:n viivan aikoihin on tullut ylöjärvellä ja lietsussa kahden deeverin vetämä juna. Huomenna suunnittelin mennä iltasella vilkuilemaan tuohon pispalan suunnille iltaliikennettä niin näkee taas onko deevereitä kaksi, vai peräti kolme.
tallennettu
Markku Blomgren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 566


« Vastaus #4 : Kesäkuu 28, 2010, 20:51:14 »

Onko sivuutus niin pitkä, ettei pitkänkään yöjunan tarvitse pysähtyä vaan hiljakseen rullaa etiäpäin, ainakin näin olin päättelevinäni tuosta Larin videosta?
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #5 : Kesäkuu 29, 2010, 14:45:06 »

Videon perusteella näyttäisi vahvasti junakohtauksen tapahtuneen Majajärvellä..!?

Markus: Voi hyvinkin olla. Parkanon baanan kohtauspaikkojen nimet ovat mun heikko kohta rautatiemaantiedossa... Ne eivät vain millään jää päähän...

Onko sivuutus niin pitkä, ettei pitkänkään yöjunan tarvitse pysähtyä vaan hiljakseen rullaa etiäpäin, ainakin näin olin päättelevinäni tuosta Larin videosta?

Kaksi kohtausta oli Seinäjoen ja Tampereen välillä, eikä kummassakaan kuljettaja pysäyttänyt junaa. Jos on kuljettaja (P264 ma 28.6.) lukemassa näitä viestejä, niin ajotapasi huomioitiin positiivisesti vaunujen puolelta. Asiakkaat eivät varmasti heränneet yhdelläkään pysähdyksellä. Hymyilee
tallennettu
Kjell Knapas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #6 : Kesäkuu 29, 2010, 18:27:51 »

Parkanon baanan kohtauspaikkojen nimet ovat mun heikko kohta rautatiemaantiedossa... Ne eivät vain millään jää päähän...
Sama täällä. Hymyilee Mutta tuohon aikaan yöstä voinee konduktöörikin virkatehtävien häiriintymättä pysytellä esim grafiikan avulla tarkasti kärryillä missä mennään jos tykkää sellaisesta.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #7 : Kesäkuu 29, 2010, 23:49:14 »

Parkanon baanan kohtauspaikkojen nimet ovat mun heikko kohta rautatiemaantiedossa... Ne eivät vain millään jää päähän...
Sama täällä. Hymyilee Mutta tuohon aikaan yöstä voinee konduktöörikin virkatehtävien häiriintymättä pysytellä esim grafiikan avulla tarkasti kärryillä missä mennään jos tykkää sellaisesta.

Itselläni on grafiikat yleensä reissuissa mukana, mutta siitäkin huolimatta ko. rataosan paikat eivät vain jää mieleen... Lielahden jälkeen hypätään "mustaan aukkoon", joka päättyy hetkellisesti Parkanon, Jalasjärven ja Peräseinäjoen kohdilla...
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #8 : Kesäkuu 30, 2010, 01:41:31 »

Molemmat ohittivat tänään(kin) lietsun vain kahdella deeverillä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: 3Dv12 tavarajunaa Parkanon baanalla.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina