Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR-Yhtymä Oyj:n hankintapäätös koskien sähkömoottorijunien hankintaa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« : Lokakuu 24, 2022, 16:09:32 »

VR-Yhtymä Oyj (”VR”) on tänään 24. lokakuuta 2022 tehnyt hankintapäätöksen julkisessa hankinnassaan koskien sähkömoottorijunien hankintaa.

Hankintapäätöksen mukaan tarjouskilpailun voittajaksi valitaan Stadler Bussnang AG.

Hankinnan kohteena on 20 sähkömoottorijunaa sekä sähkömoottorijuniin liittyvät varaosat, erikoistyökalut, koulutus ja dokumentaatio hankinnan lopullisessa tarjouspyynnössä kuvatun mukaisesti. Lisäksi hankinta sisältää optiot, jonka mukaisesti VR:llä on mahdollisuus ostaa 50 sähkömoottorijunaa lisää sekä junien kunnossapito.

Hankintapäätöksestä voidaan valittaa 14 päivän valitusajan kuluessa. Sopimus hankinnasta voidaan tehdä aikaisintaan valitusajan päätyttyä.

Kyseessä on EU-kynnysarvon ylittävä julkinen hankinta, jonka arvoksi ilman optioita VR arvioi noin 250 miljoonaa euroa.
VR-Yhtymä Oyj
tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Asmo Rasinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2022, 14:18:04 »

Onkohan Stadler kiss? 
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #2 : Lokakuu 25, 2022, 19:01:46 »

Onkohan Stadler kiss? 

Tuskin, kun tarjouspyynnössä oli määritelty yksikerroksisuus: http://jlf.fi/f19/16437-vr-lle-uutta-lahi-ja-yojunakalustoa/index3.html#post233825
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2912


« Vastaus #3 : Marraskuu 29, 2022, 10:14:41 »

Stadler:

https://www.stadlerrail.com/media/pdf/2022_1129_media%20release_flirt%20vr%20group_en.pdf

Yle:

https://yle.fi/a/3-12682144

Nelivaunuinen yksikerroksinen sähköjunayksikkö. Joidenkin havainnekuvien perusteella Flirt200-tyylinen keula, Flirt160-tyylinen ovijako, mutta perinteinen teliratkaisu. Tulkitsen siis, että vahvasti räätälöity malli.
tallennettu
Marko Vornanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 987


« Vastaus #4 : Marraskuu 29, 2022, 11:02:19 »

Stadler:

https://www.stadlerrail.com/media/pdf/2022_1129_media%20release_flirt%20vr%20group_en.pdf

Yle:

https://yle.fi/a/3-12682144

Nelivaunuinen yksikerroksinen sähköjunayksikkö. Joidenkin havainnekuvien perusteella Flirt200-tyylinen keula, Flirt160-tyylinen ovijako, mutta perinteinen teliratkaisu. Tulkitsen siis, että vahvasti räätälöity malli.
Hei Marko,

Lähetin kysymyksesi asiantuntijoille ja palaan sinulle heti, kun saan vastauksen.

Yt, Panu


tallennettu

Kiskoviikko aina sunnuntaisin facebookin ryhmässä Yksinäinen junan pilli
Sami Koistinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 18


« Vastaus #5 : Marraskuu 29, 2022, 11:14:57 »

Hesarissa on ulkonäkökuva.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009232832.html
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #6 : Marraskuu 29, 2022, 12:11:54 »

Stadler:

https://www.stadlerrail.com/media/pdf/2022_1129_media%20release_flirt%20vr%20group_en.pdf

Yle:

https://yle.fi/a/3-12682144

Nelivaunuinen yksikerroksinen sähköjunayksikkö. Joidenkin havainnekuvien perusteella Flirt200-tyylinen keula, Flirt160-tyylinen ovijako, mutta perinteinen teliratkaisu. Tulkitsen siis, että vahvasti räätälöity malli.

Tyyliltään näköjään vahvasti "Dosto" tyyppinen juna, mutta vain yksikerroksisena. Tällöin "yläkertaan" taitaa tulla tekninen tila, johon saa lumelle herkät laitteet. Ehkä.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 881


« Vastaus #7 : Marraskuu 29, 2022, 14:14:30 »

Stadler:

https://www.stadlerrail.com/media/pdf/2022_1129_media%20release_flirt%20vr%20group_en.pdf

Yle:

https://yle.fi/a/3-12682144

Nelivaunuinen yksikerroksinen sähköjunayksikkö. Joidenkin havainnekuvien perusteella Flirt200-tyylinen keula, Flirt160-tyylinen ovijako, mutta perinteinen teliratkaisu. Tulkitsen siis, että vahvasti räätälöity malli.

Tyyliltään näköjään vahvasti "Dosto" tyyppinen juna, mutta vain yksikerroksisena. Tällöin "yläkertaan" taitaa tulla tekninen tila, johon saa lumelle herkät laitteet. Ehkä.

Varmaan ihan fiksu juna. Se vapauttaa varmaan "puput" niille rataosille joille olisi käyttöä lyhyemmille sähköjunayksiköille.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2912


« Vastaus #8 : Marraskuu 29, 2022, 15:32:37 »


Varmaan ihan fiksu juna. Se vapauttaa varmaan "puput" niille rataosille joille olisi käyttöä lyhyemmille sähköjunayksiköille.


Näin mainittiin, että Sm4-yksiköt korvaisivat Sm2-yksiköitä.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 881


« Vastaus #9 : Marraskuu 29, 2022, 15:55:56 »


Varmaan ihan fiksu juna. Se vapauttaa varmaan "puput" niille rataosille joille olisi käyttöä lyhyemmille sähköjunayksiköille.


Näin mainittiin, että Sm4-yksiköt korvaisivat Sm2-yksiköitä.

Toivottavasti niitä pupuja riittäisi myös sinne jossa on sähköt, tai pian sähköt tulossa, ja joissa ajetaan nyt dieselkiskobussilla, tai niiden ollessa poissa pelistä, maantiebussilla.
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 171


« Vastaus #10 : Marraskuu 29, 2022, 18:21:14 »

Jopa Sm2 on hyvä vaihtoehto jos toinen vaihtoehto on ei mitään. Tampereen seutu sen todistaa. Toivotan onnea Turun seudun yrittäjille.
Onko siltä suunnalta muuten kuulunut mitään?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR-Yhtymä Oyj:n hankintapäätös koskien sähkömoottorijunien hankintaa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina