Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Risteysasema Riihimäki 140 vuotta, näyttely Riihimäen kaupunginmuseossa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« : Syyskuu 05, 2010, 13:10:56 »

Riihimäen kaupunginmuseossa avataan tänään näyttely Risteysasema Riihimäki 140 vuotta. Näyttelyyn liittyy samanniminen kirja, jossa usean kirjoittajan artikkelien voimin tarkastellaan risteysasemuuden eri puolia.

Museo osoitteessa Öllerinkatu 3 on avoinna keskiviikkoisin ja sunnuntaisin klo 12 - 18, asematapahtumapäivänä 12.9. klo 10 - 18, muulloin sopimuksen mukaan. Vapaa pääsy. Näyttely avoinna 27.4.2011 saakka.

http://www.riihimaki.fi/Riihimaki/Kaupunginmuseo/
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2010, 21:41:28 kirjoittanut Marko Tuominen » tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #1 : Tammikuu 17, 2011, 07:52:10 »

RKM:n risteysasemanäyttelyyn on nyt lisätty 31 Odert Lackschéwitzin ottamaa rautatieaiheista valokuvaa 1950-luvun lopusta ja 1960-luvun alusta, joukossa huomattavia harvinaisuuksia kuten kuvia tavaravaunujen purkamisesta ja kuormaamisesta hallissa Patastenmäen sillan eteläpuolella.

Sittemmin muun muassa luontokuvaajana tunnettu Lackschéwitz asui Riihimäellä joitakin vuosia juuri 1950 - 1960 -lukujen taitteessa ja kuvasi silloin runsaasti paikkakunnan näkymiä. Muutama vuosi sitten hän lahjoitti kaikki Riihimäki-aiheiset kuvansa kaupunginmuseolle. Lackschéwitz kuoli pari vuotta sitten.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jussi Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 369


« Vastaus #2 : Helmikuu 28, 2011, 23:05:06 »

Samannimistä, näyttelyn pohjalta koottua kirjaa voin suositella! Saa myös Rautatiemuseosta. Ja varmasti itse näyttelyäkin, en vain ole itse sinne kerinnyt. Hymyilee
tallennettu
Juha Puusaari
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 123


« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2011, 12:04:38 »

Samannimistä, näyttelyn pohjalta koottua kirjaa voin suositella! Saa myös Rautatiemuseosta. Ja varmasti itse näyttelyäkin, en vain ole itse sinne kerinnyt. Hymyilee
On tosiaan hyvä kirja! Ja kannattaa suunnata kulku sinne näyttelyynkin olen käyny kahdesti sen katsomassa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Risteysasema Riihimäki 140 vuotta, näyttely Riihimäen kaupunginmuseossa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina