Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Videokuvan käsittelyohjelma.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« : Heinäkuu 13, 2022, 10:46:36 »

Miten saada videokuvasta 30-60x hidastus, kysyn käsittelyohjelmaa? Eilen ystäväni kanssa bongattiin kaukana ollutta ukkosmyrskyä saatiin videolle hyvä kuva maasalamasta mutta valokuvaksi kaappaaminen on ongelma kun kaikki tapahtuu sekunnin kymmenes ellei sadasosissa. Toimisi myös junien kokoonpanon ylös ottamisessa kun juna menee ohi 200km/h. Tämän saa siirtää sivuraiteelle jos ylläpito niin katsoo tuossa näyte lopputuloksesta tosin tietokoneen näytöltä järkkärillä Canon EOS 250D otettuna.


* salama1.jpg (2265.41 kilotavua, 1200x816 - tarkasteltu 160 kertaa.)
tallennettu
Oula Ahlholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 431


« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2022, 10:49:58 »

Itse käytän YouCut - Video Editoria, jolla pystyy tekemään hidastuksia sata kertaa (alkuperäistä) nopeampaa ja sata kertaa hitaampaa.
tallennettu

Oululainen Raide- ja joukkoliikenneharrastaja.
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2022, 13:56:32 »

Jos ilmaista havittelee, niin Lightworksia suosittelen.
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 910


« Vastaus #3 : Heinäkuu 13, 2022, 20:48:18 »

Kannattaa muistaa, että vaikka hidastaisit videota tuhatkertaisesti, niin siihen ei tule mistään lisää frameja verrattuna siihen, että katsot sitä videota ruutu ruudulta. Tyypillisesti videossa on 25/30/60 ruutua sekunnissa kuvausasetuksista riippuen, joten 200 km/h kiitävästä junasta et kyllä näe vaunujen numeroita tällä menetelmällä.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 294


« Vastaus #4 : Heinäkuu 13, 2022, 21:52:19 »

Minä käytän DaVinci Resolvea ilmaisversiona. Ainakin tuossa on joku optical flow asetus jos haluaa hidastuksia sujuvoittaa. Mutta kuten Teemu tuossa sanoo niin ei niitä frameja löydy lisää jos ei kuvatessa enempää saa.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #5 : Heinäkuu 13, 2022, 23:20:14 »

Kannattaa muistaa, että vaikka hidastaisit videota tuhatkertaisesti, niin siihen ei tule mistään lisää frameja verrattuna siihen, että katsot sitä videota ruutu ruudulta. Tyypillisesti videossa on 25/30/60 ruutua sekunnissa kuvausasetuksista riippuen, joten 200 km/h kiitävästä junasta et kyllä näe vaunujen numeroita tällä menetelmällä.

Myrskyjen kuvaamisesta on tullut minulle toinen valokuvausharrastus talvella kuvataan revontulia. Opin samalla käyttämään kameran videokuvaus ominaisuuksia. Laitan jossain vaiheessa youtubeen videoita ykkös teemana on Sr1 sarja. Kaikkea en ehdi päivässä tehdä. 1h Hki rautatieasemalla tarkoittaa jokaisesta vaunusta 2 kuvaa numero ja huolto sun muut tiedot kokoan kalustotietokantaan. Yhden kuvausjakson aikana paukuttelin noin 1000-1500 kuvaa. Toivoisin et minun työtä arvostetaan täällä. Juliasta lähiliikenteen kalustotiedot poistuu 2 viikon jälkeen joten se on taas kilpajuoksua aikaa vastaan, muuten se menee "haku ammunnaksi" et löytää oikeat numerot. Kuukauden vanhoja tietoja on ilkeä purkaa kun jos tietoja julkaisee niin virheistä huomautetaan varmasti.  Toivoisin pientä ymmärrystä Hki asemalla on 19 raidetta, siellä ei ilman hyvää kameraa pärjää. Espoossa toimii vielä muistivihko ja kaukojunien kokoonpanot kuvataan.
tallennettu
Samuel Pajunen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 56


« Vastaus #6 : Elokuu 12, 2022, 19:20:40 »

Minä käytän Cap-Cuttia.
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Videokuvan käsittelyohjelma.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina