Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1122
|
« Vastaus #25 : Helmikuu 29, 2024, 22:17:35 » |
|
Jokainen voi halutessaan ottaa Asiakastiedosta Suomen Elämysjunat Oy:n tilinpäätöksen (per 29.2.2024 tuorein tilinpäätös on vuodelta 2022) ja tehdä sen pohjalta arvion, millaiset mahdollisuudet tällä hankkeella on edetä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 893
|
« Vastaus #26 : Helmikuu 29, 2024, 22:22:59 » |
|
Hanke ei tule toteutumaan aina saa pilvilinnoja, rakentaa tai haaveilla taikka nähdä päiväunia.
|
|
|
tallennettu
|
Junia Oulaisten asemalla.
|
|
|
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1141
|
« Vastaus #27 : Helmikuu 29, 2024, 22:33:51 » |
|
Ramstedt artikkelissa: Vaikka pankit eivät sitä ymmärrä, niin käytännössä sijoitus on riskitön, hän viittaa reaalivakuutena olevaan junakalustoon. Miten museorautatiekaluston reaaliarvo määritellään? Kaluston kunnostamiseen käytettyjen työtuntien arvo voi olla valtava ja tätä kautta kaluston laskennallinen arvo voi nousta pilviin. Näin muodostuva hinta on kuitenkin niin korkea, että todennäköisesti sille ei löydy ostajaa. Silloin reaaliarvo on jotain muuta — todennäköisesti lähempänä romuarvoa, etenkin sellaisessa tapauksessa, jolloin kalusto pitäisi realisoida mahdollisimman nopeasti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 395
|
« Vastaus #28 : Helmikuu 29, 2024, 23:28:03 » |
|
Ramstedt artikkelissa: Vaikka pankit eivät sitä ymmärrä, niin käytännössä sijoitus on riskitön, hän viittaa reaalivakuutena olevaan junakalustoon. Miten museorautatiekaluston reaaliarvo määritellään? Kaluston kunnostamiseen käytettyjen työtuntien arvo voi olla valtava ja tätä kautta kaluston laskennallinen arvo voi nousta pilviin. Näin muodostuva hinta on kuitenkin niin korkea, että todennäköisesti sille ei löydy ostajaa. Silloin reaaliarvo on jotain muuta — todennäköisesti lähempänä romuarvoa, etenkin sellaisessa tapauksessa, jolloin kalusto pitäisi realisoida mahdollisimman nopeasti. Herra Petrin kuvailema skenaario "toteutui" erään mänttäläisen tuttavani autokaupoilla, kerran 1970-luvulla. Jannu kaupitteli mielestään arvokasta kusiais-Fiiattia (= Fiat 600) Keuruun Autotalolle. Oli omasta mielestään tuplannut fiiattinsa arvon ostamalla siihen upouudet renkaat. Kehui sitten Autotalon myyjälle, kuinka hyvät ja kalliit renkaat "pompannapissaan" oli, odottaen kieli pitkällä saavansa paljon rahaa autostaan. Autotalon ukkeli potkiskeli renkaita, ja sanoi: - Niin, pitäähän autossa sentään renkaat olla, totta kai! Ota tai jätä - tarjouksen saatuaan, ja jouduttuaan pitkin hampain hyväksymään sen, fiiunmyyjä poistui Autotalosta muutaman setelin saatuaan käteensä, naama norsunv***lla, "tietysti"! Kokenut Autotalon setä tunsi hyvin vanhan pikkufiiun reaaliarvon!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 112
|
« Vastaus #29 : Maaliskuu 03, 2024, 18:28:18 » |
|
Mites Dv12 pätevyydet? Jos semmosella aiotaan ajella ni tarvitaan siihenki kuljettajat. Lisäksi tuon ilmoituksen oikeinkirjoituskaan ei kaikkialla ole ihan parasta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Kiviniemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 53
|
« Vastaus #30 : Maaliskuu 03, 2024, 18:39:05 » |
|
Onhan Porvooseen toki Dv12:lla ajettu viime vuosikymmenellä. Jutussa mainitaan vaihteeksi klubivaunun käyttö tuossa, sen liikennekuntoon saaminen on oma juttunsa tietysti.
Mikä lie tuon klubivaunun omistaja. Etenkin kun lukee haulla löytyneitä vanhempia kirjoituksia, jotka koskevat Kihniöltä Haapamäelle siirrettyjen vaunujen omistajaa. Kun otetaan huomioon vielä, kauanko vaunut ovat seisseet Kihniöllä ja Haapamäellä, ei klubivaunun palauttaminen tapahdu hetkessä. Entä onko klubivaunu kokenut Kihniöltä siirrettäessä vaurioita, kuten muista siirretyistä vaunuista julkaistuissa kuvissa ilmenee. Klubivaunun kunnostus vaatinee asianmukaisia sisätiloja, eikä kunnostus silti tapahdu hetkessä. Ja lisäksi pitää muistaa, että vaunun saanti liikenteeseen vaatii myös byrokratian pyöritystä, joka on jo vaunun edellisessä siirtoyrityksessä osoittautunut haasteelliseksi. Ja mitä tulee Suomen rautateiden 150 vuotiseen juhlavuoteen, niin viranomaiset edellyttävät tarkkaa ja aukotonta selvitystä vaunun omistussuhteista ja liikenteeseenasettajasta. Samojahan nuo kaikki on. Viimesimmän tiedon mukaan nuo ovat Junakulttuuriyhdistyksen vaunuja. Tuohon samaan jutskaan taitavat kaikki reissujunat ja lähijunat kuulua. Mitkä lähijunat?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 112
|
« Vastaus #31 : Maaliskuu 03, 2024, 21:16:08 » |
|
Onhan Porvooseen toki Dv12:lla ajettu viime vuosikymmenellä. Jutussa mainitaan vaihteeksi klubivaunun käyttö tuossa, sen liikennekuntoon saaminen on oma juttunsa tietysti.
Mikä lie tuon klubivaunun omistaja. Etenkin kun lukee haulla löytyneitä vanhempia kirjoituksia, jotka koskevat Kihniöltä Haapamäelle siirrettyjen vaunujen omistajaa. Kun otetaan huomioon vielä, kauanko vaunut ovat seisseet Kihniöllä ja Haapamäellä, ei klubivaunun palauttaminen tapahdu hetkessä. Entä onko klubivaunu kokenut Kihniöltä siirrettäessä vaurioita, kuten muista siirretyistä vaunuista julkaistuissa kuvissa ilmenee. Klubivaunun kunnostus vaatinee asianmukaisia sisätiloja, eikä kunnostus silti tapahdu hetkessä. Ja lisäksi pitää muistaa, että vaunun saanti liikenteeseen vaatii myös byrokratian pyöritystä, joka on jo vaunun edellisessä siirtoyrityksessä osoittautunut haasteelliseksi. Ja mitä tulee Suomen rautateiden 150 vuotiseen juhlavuoteen, niin viranomaiset edellyttävät tarkkaa ja aukotonta selvitystä vaunun omistussuhteista ja liikenteeseenasettajasta. Samojahan nuo kaikki on. Viimesimmän tiedon mukaan nuo ovat Junakulttuuriyhdistyksen vaunuja. Tuohon samaan jutskaan taitavat kaikki reissujunat ja lähijunat kuulua. Mitkä lähijunat? Suurisuunnitelmainen yritys nimeltään Suomen Lähijunat
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 487
|
« Vastaus #32 : Maaliskuu 04, 2024, 19:49:31 » |
|
Onhan Porvooseen toki Dv12:lla ajettu viime vuosikymmenellä. Jutussa mainitaan vaihteeksi klubivaunun käyttö tuossa, sen liikennekuntoon saaminen on oma juttunsa tietysti.
Mikä lie tuon klubivaunun omistaja. Etenkin kun lukee haulla löytyneitä vanhempia kirjoituksia, jotka koskevat Kihniöltä Haapamäelle siirrettyjen vaunujen omistajaa. Kun otetaan huomioon vielä, kauanko vaunut ovat seisseet Kihniöllä ja Haapamäellä, ei klubivaunun palauttaminen tapahdu hetkessä. Entä onko klubivaunu kokenut Kihniöltä siirrettäessä vaurioita, kuten muista siirretyistä vaunuista julkaistuissa kuvissa ilmenee. Klubivaunun kunnostus vaatinee asianmukaisia sisätiloja, eikä kunnostus silti tapahdu hetkessä. Ja lisäksi pitää muistaa, että vaunun saanti liikenteeseen vaatii myös byrokratian pyöritystä, joka on jo vaunun edellisessä siirtoyrityksessä osoittautunut haasteelliseksi. Ja mitä tulee Suomen rautateiden 150 vuotiseen juhlavuoteen, niin viranomaiset edellyttävät tarkkaa ja aukotonta selvitystä vaunun omistussuhteista ja liikenteeseenasettajasta. Samojahan nuo kaikki on. Viimesimmän tiedon mukaan nuo ovat Junakulttuuriyhdistyksen vaunuja. Tuohon samaan jutskaan taitavat kaikki reissujunat ja lähijunat kuulua. Mitkä lähijunat? Suurisuunnitelmainen yritys nimeltään Suomen Lähijunat Mitä yhteistä on Suomen Lähijunat Oy:llä ja Junakulttuuriyhdistyksellä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1141
|
« Vastaus #33 : Maaliskuu 04, 2024, 20:13:31 » |
|
Mitä yhteistä on Suomen Lähijunat Oy:llä ja Junakulttuuriyhdistyksellä? Robert Ramsted taitaa olla Junakulttuuriyhdistyksen puheenjohtaja ja oli ainakin alussa jonkinlainen Suomen Lähijunat Oy:n puhemies — ei tainnut omistaa yhtiön osakkeita, vaikka puhuikin Suomen Lähijunien asioista naaman puolella lähes omistajan elkein.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 487
|
« Vastaus #34 : Maaliskuu 04, 2024, 22:09:57 » |
|
Mitä yhteistä on Suomen Lähijunat Oy:llä ja Junakulttuuriyhdistyksellä? Robert Ramsted taitaa olla Junakulttuuriyhdistyksen puheenjohtaja ja oli ainakin alussa jonkinlainen Suomen Lähijunat Oy:n puhemies — ei tainnut omistaa yhtiön osakkeita, vaikka puhuikin Suomen Lähijunien asioista naaman puolella lähes omistajan elkein. Ei näytä herra ainakaan kuuluvan Suomen Lähijunien johtoonkaan - Antero Alku tj, Jaakko Mustakallio vtj, Onnibussin perustaja Pekka Möttö jonkinlaisena takapiruna - ei tuo nyt oikein junakulttuurin vaalimiselta vaikuta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 1141
|
« Vastaus #35 : Maaliskuu 04, 2024, 23:03:23 » |
|
Ei näytä herra ainakaan kuuluvan Suomen Lähijunien johtoonkaan - Antero Alku tj, Jaakko Mustakallio vtj, Onnibussin perustaja Pekka Möttö jonkinlaisena takapiruna - ei tuo nyt oikein junakulttuurin vaalimiselta vaikuta.
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6571488Vantaan Sanomat: "Ramstedt on ollut mukana Suomen Lähijunat Oy:ssä, joka hankki äskettäin VR:ltä vanhoja sähkömoottorijunia. Junaoperaattori suunnittelee aloittavansa toimintaansa Varsinais-Suomessa."Antero Alku todennäköisesti valottaa taustoja, jos häneltä kysyy. Kun kysyin, sain vastauksia. Silloin vältytään turhiltä spekulaatioilta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Veeti Heino
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 112
|
« Vastaus #36 : Maaliskuu 05, 2024, 01:28:09 » |
|
Onhan Porvooseen toki Dv12:lla ajettu viime vuosikymmenellä. Jutussa mainitaan vaihteeksi klubivaunun käyttö tuossa, sen liikennekuntoon saaminen on oma juttunsa tietysti.
Mikä lie tuon klubivaunun omistaja. Etenkin kun lukee haulla löytyneitä vanhempia kirjoituksia, jotka koskevat Kihniöltä Haapamäelle siirrettyjen vaunujen omistajaa. Kun otetaan huomioon vielä, kauanko vaunut ovat seisseet Kihniöllä ja Haapamäellä, ei klubivaunun palauttaminen tapahdu hetkessä. Entä onko klubivaunu kokenut Kihniöltä siirrettäessä vaurioita, kuten muista siirretyistä vaunuista julkaistuissa kuvissa ilmenee. Klubivaunun kunnostus vaatinee asianmukaisia sisätiloja, eikä kunnostus silti tapahdu hetkessä. Ja lisäksi pitää muistaa, että vaunun saanti liikenteeseen vaatii myös byrokratian pyöritystä, joka on jo vaunun edellisessä siirtoyrityksessä osoittautunut haasteelliseksi. Ja mitä tulee Suomen rautateiden 150 vuotiseen juhlavuoteen, niin viranomaiset edellyttävät tarkkaa ja aukotonta selvitystä vaunun omistussuhteista ja liikenteeseenasettajasta. Samojahan nuo kaikki on. Viimesimmän tiedon mukaan nuo ovat Junakulttuuriyhdistyksen vaunuja. Tuohon samaan jutskaan taitavat kaikki reissujunat ja lähijunat kuulua. Mitkä lähijunat? Suurisuunnitelmainen yritys nimeltään Suomen Lähijunat Mitä yhteistä on Suomen Lähijunat Oy:llä ja Junakulttuuriyhdistyksellä? Aika pitkälti samat henkilöt pyörii tuossa koko hommassa mukana.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 2131
|
« Vastaus #37 : Huhtikuu 04, 2024, 06:46:30 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa
Viestejä: 118
|
« Vastaus #38 : Huhtikuu 07, 2024, 17:16:43 » |
|
Eihän tässä puutu muuta kuin junat ja rahoitus
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|