Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Höyryä Kiinassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 385


« : Huhtikuu 09, 2023, 22:52:26 »

On jo melkein 20 vuotta, että Kiinan ja maailman viime höyryvetoinen päärata https://en.wikipedia.org/wiki/Jining%E2%80%93Tongliao_railway muutettiin dieselvetoiseksi.

Tuossa matkakertomus (kuvilla) vuodesta 1998:  https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,10399650

(Linkkejä 6:teen ensimäiseen osaan artikkelin alussa.)

Ja Jingpengsolasta (osat 5 ja 6) vielä erikseen http://www.markusworldwide.ch/Railways/Steam/China/JiTong/Jingpeng_01.htm vuonna 2002

Kun en juuri tunne Kiinaa, se oli aika vaikea löytää, missä tuo Jingpengsola oikein sijaitsee. Lopussa löysin: https://openrailwaymap.org/?style=standard&lat=43.402054267905655&lon=117.70511627197264&zoom=11

Tällä hetkellä ilmeisesti sähköistys menossa.
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 704


« Vastaus #1 : Huhtikuu 10, 2023, 09:00:46 »

Vaikuttavia valokuvanäkyjä hiilen polttamisesta isommassa mittakaavassa.
Vaikka höryveturit onkin jo kylmennetty, hiilipolttoinen terästehdas (?) taitaa toimia edelleenkin ja uusiakin on pystytetty. Uusien hiilipolttoisten voimalaitosten viereen ne hyvin sopivatkin.

Suomen päästöjen kokonaisvaikutus esiintyy pienenä tummana rakeena yhdessä kuvassa.
Sitä ei tosin havaitse vaikka katsojan lapsenusko olisi vielä horjumaton.
Päästövähennystemme kokonaisvaikutus voisi näkyä kuvassa pienenä vaaleana pisteenä.
Mutta vasta kun kuvaa suurentaa paljon ja horjumattomasti uskoo erottavansa sen. 
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: Höyryä Kiinassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina