Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Suomen Rautatiehistoriallinen Seura ry (SRHS) 2010  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« : Joulukuu 08, 2009, 20:02:11 »

Suomen Rautatiehistoriallinen Seura ry tiedottaa vuonna 2010 järjestettävistä kaikille avoimista tapahtumista vaunut.orgin lukijoille tämän viestiketjun kautta.

Seuran hallituksen vuonna 2010 muodostavat:

Puheenjohtaja Lari Nylund
Varapuheenjohtaja Simo Toikkanen
Jäsen Mikko Alameri
Jäsen Matti Bergström (2010-2011)
Jäsen Markku Nummelin
Jäsen Niklas Savinsaari (2010-2011)
Varajäsen Kari Salo (2010-2011)
Varajäsen Sakari K Salo
Tilintarkastaja Markku Koskela KMT
Tilintarkastaja Carl-Gustav Lilja
Varatilintarkastaja Esa Aikomo
Varatilintarkastaja Markku Toukola

Vuoden 2010 kerhoillat järjestetään Helsingin rautatieasemalla VR Kokouskeskuksen auditoriossa kello 17.30-21.00 seuraavina päivinä:

15. maaliskuuta
12. huhtikuuta
10. toukokuuta

11. lokakuuta
15. marraskuuta
13. joulukuuta

Lisätietoa seuran toiminnasta sekä esimerkiksi kerhoiltojen ohjelma julkistetaan noin kaksi viikkoa ennen ajankohtaa seuran internet-sivuilla http://www.srhs.fi.

Seuran jäsenille tiedotetaan lisäksi toiminnasta jäsenkirjeellä (tammikuussa 2010), Resiina-lehdessä (4. lehteä vuodessa sisältyy 22 euron jäsenmaksuun) ja sähköpostiringin välityksellä (jäsenillä mahdollisuus liittyä rinkiin seuran kotisivuilla).

Seuran jäseneksi pystyy helpoiten liittymään seuran kotisivujen kautta, käy tutustumassa ja liity mukaan Suomen jäsenmäärältään suurimpaan seuraan!

Seuran hallituksen jäsenille on mahdollista lähettää sähköpostia osoitteella hallitus@srhs.fi. Henkilökohtaiset sähköpostit toimivat etunimi.sukunimi@srhs.fi osoitteilla.

SRHS ry kiittää kaikkia rautatieharrastajia, yhteystyöseuroja ja -kumppaneita kuluneesta vuodesta 2009. Lisäksi toivotamme Teille hyvää joulua sekä ratkiriemukasta uutta vuotta 2010!

SRHS Hallitus

http://www.srhs.fi



tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Joulukuu 08, 2009, 21:27:11 »

En löytänyt seuran sivuilta vuosikokousten pöytäkirjoja. Niiden sinne kaikkien luettavaksi saaminen olisi minusta Hyvä Juttu <tm> vaikka säännöt eivät sitä edellyytäisikään.
tallennettu
Ville Lindblom
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #2 : Joulukuu 08, 2009, 23:51:31 »

En löytänyt seuran sivuilta vuosikokousten pöytäkirjoja. Niiden sinne kaikkien luettavaksi saaminen olisi minusta Hyvä Juttu <tm> vaikka säännöt eivät sitä edellyytäisikään.

Eihän se ole soveliasta laittaa niitä kaikkien luettavaksi, siinähän joku voisi saada jotain tietoonsa.
tallennettu

Rautatieaiheista sälää myytävänä.
https://holvi.com/shop/btxshop/
Perttu Karttunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 183


« Vastaus #3 : Joulukuu 09, 2009, 12:48:15 »

Kyllä ne ainakin seuran jäsenille pitäis olla luettavissa.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #4 : Joulukuu 09, 2009, 13:29:48 »

Avoimuuden lisääminen on eräs SRHS ry:n tarkoitus, jonka vuoksi seuran toiminnasta tiedotetaan myös muualla kuin seuran omilla sivuilla ja keskusteluja seurataan mielenkiinnolla - myös rakentavaa palautetta.

Henkilökohtaisuudet, joita Mikko Nyman täällä jatkaa päivästä toiseen, ovat tehtävään kuuluvia asioita. Herralla on kovasti kriittinen kanta tekemisiini, mutta siitä huolimatta hän ei itse ole kertaakaan ollut paikalla seuran kerhoilloissa tai kokouksissa tuomassa näkemyksiään esille.

Mitä Mikon tämän kertaiseen palautteeseen tulee, niin kokouksessa ei esitetty vastaehdokkaita. Eräs seuran puheenjohtajan tehtävä on tehdä seurastaan itsensä näköinen ja mielestäni väitös seuran nimellä ratsastamisesta saa jäädä sikseen. Olen seuran puheenjohtaja, mutta kirjoitan asiat omalla nimelläni ja tarvittavissa asioissa mainitsen myös seuran nimen.

Ehdottaisin avoimella kutsulla, että Mikko Nyman ottaisi yhteyttä ja keskustelisimme kaikista sinua selkeästi harmittavista asioista keskenään. On perin kummallista, että olet soitellut minulle useasti ja olen itse saanut kuvan meillä olevan samanlaisiakin näkemyksiä. Kuitenkin sitten täällä et ole juurikaan positiivista sanottavaa löytänyt.

Pöytäkirjojen julkaisemista täytyy keskustella hallituksen kokouksessa. Minulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan.

Ystävällisin terveisin,
Lari Nylund
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #5 : Joulukuu 09, 2009, 14:28:24 »

Eräs seuran puheenjohtajan tehtävä on tehdä seurastaan itsensä näköinen
Olematta po. yhdistyksen jäsen tai tuntematta asiaa yhtään, olen ollut siinä käsityksessä että yhdistysten puheenjohtajat ovat hallituksensa ja jäsenkuntansa tarpeiden palvelijoita, ja heidän ensisijainen tehtävänsä on johtaa hallituksen ja yhdistyksen toimintaa sovittelevasti sen näköisenä kuin jäsenkunta sitä tarvitsee.

Menevätköhän tässä sekaisin yhdistykset sekä etujärjestöt ja rekisteröidyt puolueet: niihin puheenjohtajat valitaan itsensänäköisyysperiaatteella.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Joulukuu 09, 2009, 14:44:40 »

Samaa mieltä Pentikäisen kanssa: puheenjohtajan ei kuulu tehdä seurasta itsensä näköistä, vaan pitää huolta siitä, että seura on jäsentensä näköinen.
tallennettu
Jarkko Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 517


« Vastaus #7 : Joulukuu 09, 2009, 17:26:11 »

Kommentoimatta henkilöiden välisiin erimielisyyksiin totean, että yhdistyksen toimihenkilöitä on aina helppo "ampua puskasta", esittämättä kuitenkaan itse selkeitä vaihtoehtoja asiaintilan korjaamiseen. Sekin on hyvä tiedostaa, että kukaan toimihenkilö ei koskaan ja joka tilanteessa voi miellyttää kaikkia, eikä tarvitsekaan. Yhdistyksen kokoukset ovat kaikille avoimia ja omia ehdokkaita voi kuka tahansa yhdistyksen jäsen esittää. Mitä olen kymmenisen vuoden ajan useissa yhdistyksissä (vähäpätöisissä) hallitustehtävissä ollut (en koskaan rautatieaiheisten) niin pääsääntö on ollut se, että kun tekijöitä ja vastuunkantajia tarvitaan, on porukkaa yllättävän vähän saatavilla. Hyvä ja terve kilpailu varmasti virkistää yhdistyksen kuin yhdistyksen toimintaa.

On kuitenkin syytä pitää mielessä yhdistysten tarkoitus: Ne edistävät asiaa eli tässä tapauksessa yhteistä harrastustamme ja mitä SRHS:n toimintaa olen reilun vuoden rivijäsenenä ja harvakseltaan tapahtumiin osallistuneena seurannut, sanoisin: Asjallista meininkiä ja moitittavaa en kummemmin keksi. Aina jotain pientä olisi mutta kokonaisuus on kunnossa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #8 : Joulukuu 09, 2009, 20:06:46 »

Eräs seuran puheenjohtajan tehtävä on tehdä seurastaan itsensä näköinen

Vaikka tähän jo vastattiinkin, mainitsen silti, että erään yhdistyksen hallituksessa istuneena ymmärrän varsin hyvin hallituksen ja etenkin puheenjohtajan roolin. Nimenomaan puheenjohtaja ei toteuta omaa tahtoaan, vaan jäsenistön tahtoa. Toki puheenjohtaja voi ja pitääkin tuoda esiin omia näkemyksiään, mutta sen puheenjohtaja tekee rivijäsenen roolissa.

Koska henkilökohtaiset moitteet ovat tällä sivulla kiellettyä, jatkan yleisellä tasolla sanoen:
Ajan henki näyttäisi olevan, että tämänkaltaiset tehtävänkuvan väärinymmärrykset jäävät huomiotta: oman aseman väärinkäyttö ei aiheuta mitään toimia. Joskus tämänlaiset väärinkäyttäjät ymmärtävät itse vaihtaa tehtävää (tai alaa), mutta valitettavan usein työnantajan pitää vähän voimallisemmin vihjata, että sapattivuosi olisi paikallaan. Tämä siis täysin yleisellä tasolla.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #9 : Joulukuu 09, 2009, 20:12:47 »

Eräs seuran puheenjohtajan tehtävä on tehdä seurastaan itsensä näköinen
Olematta po. yhdistyksen jäsen tai tuntematta asiaa yhtään, olen ollut siinä käsityksessä että yhdistysten puheenjohtajat ovat hallituksensa ja jäsenkuntansa tarpeiden palvelijoita, ja heidän ensisijainen tehtävänsä on johtaa hallituksen ja yhdistyksen toimintaa sovittelevasti sen näköisenä kuin jäsenkunta sitä tarvitsee.

Menevätköhän tässä sekaisin yhdistykset sekä etujärjestöt ja rekisteröidyt puolueet: niihin puheenjohtajat valitaan itsensänäköisyysperiaatteella.

Erittäin hyvä kommentti PPP:ltä ja Pertiltä. Kyllä seuroissa tarkoitus on tehdä näköisyyttä puolin ja toisin, mutta kun itse tekee asioita niin todennäköisesti lopputulos on väistämättä myös itse tehdyn näköistä. Talkootehtävien määrä seuramme puheenjohtajana on kuluneen vuoden aikana ollut paljon organisointia vaatinutta. Aktiivisuuden puutteesta en ainakaan ole palautetta saanut omiin korviini - päinvastoin joskus kodista on oltu poissa enemmän kuin pitäisi.

Asioista on hyvä käydä keskusteluja ja pitää aina mielessä asioiden joskus olevan ristissä - henkilökohtaisuuksiin niiden ei pidä antaa vaikuttaa, eikä mennä. Täällä sitä välillä on valitettavasti tapahtunut - myös itseni toimesta.

Toivottavasti kaikki ovat saaneet kommenttinsa kerrottua, koska nyt olisi tarkoitus poistua vaunut.orgista muutamaksi kuukaudeksi kommentointitauolle. Jos nyt jotain kuitenkin ilmenee, niin pidätän oikeuden vastata asiallisiin kysymyksiin.

Hyvää joulua kaikille! Jatketaan keväämmällä!

tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #10 : Joulukuu 09, 2009, 20:17:56 »

Vaikka tähän jo vastattiinkin, mainitsen silti, että erään yhdistyksen hallituksessa istuneena ymmärrän varsin hyvin hallituksen ja etenkin puheenjohtajan roolin. Nimenomaan puheenjohtaja ei toteuta omaa tahtoaan, vaan jäsenistön tahtoa. Toki puheenjohtaja voi ja pitääkin tuoda esiin omia näkemyksiään, mutta sen puheenjohtaja tekee rivijäsenen roolissa.

Koska henkilökohtaiset moitteet ovat tällä sivulla kiellettyä, jatkan yleisellä tasolla sanoen:
Ajan henki näyttäisi olevan, että tämänkaltaiset tehtävänkuvan väärinymmärrykset jäävät huomiotta: oman aseman väärinkäyttö ei aiheuta mitään toimia. Joskus tämänlaiset väärinkäyttäjät ymmärtävät itse vaihtaa tehtävää (tai alaa), mutta valitettavan usein työnantajan pitää vähän voimallisemmin vihjata, että sapattivuosi olisi paikallaan. Tämä siis täysin yleisellä tasolla.

Mikäli yleisellä tasolla tarkoitat allekirjoittaneen lähteneen työtehtävistä palkattomalle vapaalle vihjauksen perusteella, niin voin kertoa olevasi väärässä. Valinta on täysin ollut henkilökohtainen valintani, koska minulle tuli mahdollisuus toteuttaa eräs pienen pojan tähän mennessä toteutumaton unelma.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #11 : Joulukuu 09, 2009, 20:33:43 »

Mikäli yleisellä tasolla tarkoitat allekirjoittaneen lähteneen työtehtävistä palkattomalle vapaalle vihjauksen perusteella, niin voin kertoa olevasi väärässä. Valinta on täysin ollut henkilökohtainen valintani, koska minulle tuli mahdollisuus toteuttaa eräs pienen pojan tähän mennessä toteutumaton unelma.

Tarkoitin yleisellä tasolla yleistä tasoa. Toki viimeaikojen tapahtumat osaltaan vaikuttavat yleiseen tasoon, ollen osa sitä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #12 : Joulukuu 09, 2009, 20:42:44 »

Eräs seuran puheenjohtajan tehtävä on tehdä seurastaan itsensä näköinen ja mielestäni väitös seuran nimellä ratsastamisesta saa jäädä sikseen.

Seuran puheenjohtajan tehtävä ei ole tehdä seurasta omansa näköistä.

Ajatellaanpa asia tuolta liike-elämän puolelta: jos minut palkataan/valitaan toimitusjohtajaksi johonkin yritykseen, tehtäväni ei ole tehdä yrityksestä itseni näköistä. Tehtäväni on kehittää yhtiötä sen omistajien halun mukaisesti (so. osakeyhtiöillä voiton maksimointia). Jos minut palkattaisiin seuraavan yrityksen toimitusjohtajaksi, kehittäisin yhtiötä jälleen osakkaiden ja hallituksen esitysten päätösten mukaisesti. Asian voisi ajatella niinkin päin, että jos muuttaisin yhtiötä näköisekseni, jokaisen firman toimiala muuttuisi minun palkkaamiseni jälkeen minun näköisekseni; jos olisin haka kuljetuspuolella ja minut palkattaisi toimariksi meklarifirmaan, muuttaisinko yhtiön (toimialan) minun näköisekseni? En tietenkään.

Yhdistyspuolella jäseniä voi hyvin verrata osakeyhtiön osakkaisiin. Yhdistyksen puheenjohtajan tehtävä on nimenomaisesti kehittää seuraa jäsenistön halun, ei omien halujen mukaisesti.

Ja mitä tuohon Larin pitkään kommenttiin tulee, minä tuon nämä keskustelut vorgiin voimakkaasti, sillä näen että niissä on parannettavan varaa paljonkin. Minulla ei ole henkilökohtaisesti sinua vastaan mitään, mutta toimintatapojasi olen valmis kritisoimaan. Moni näistä asioista ei puhu julkisesti mitään, mutta erittäin monien suilla nämä täysin samat käydään erinäisissäkin kahvipöydissä.
tallennettu
Janne Ridanpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 94


« Vastaus #13 : Joulukuu 09, 2009, 22:33:28 »

Hienoa, että yhdistytoiminta herättää näin vilkasta ajatustenvaihtoa. Totta on, että virallisesti päätäntävalta on aina yleiskokouksella, ei puheenjohtalla. Tässäkin yhteydessä on toki huomattava, että juridisesti jäsenellä ei minkäänlaista tahtoa ole, ellei hän sitä yhdistyksen päätösvaltaisissa kokouksissa tuo ilmi. Kannattaa myös muistaa, että Suomen laissa yhdistystoiminnan säätely on melko väljää, ja yhdistys voi omissa säännöissään määrätä melkein asiasta kuin asiasta.

Toiminnan realiteetit voivat kuitenkin olla hyvin erilaiset. Riippuen jäsenistön aktiivisuudesta, puheenjohtajalla saattaa olla yllättävänkin suuri valta tehdä yhdistyksestä itsensä - tai kenen ikinä haluaa - näköisen. Joissain yhdistyksissä puheenjohtajalle suodaan tämä valta kirjoittamattomillä säännöillä ja roolijaoilla. Saatetaanpa tällaista toimintaa jopa edellyttää. Mielestäni puheenjohtajan on aina suotavaa ottaa jonkinlainen keulakuvan rooli, jotta yhteisöllä olisi kasvot. Muutoin yhteistyösuhteiden luominen, julkisuudessa esillä pysyminen ja erilaisten avustusten saaminen vaikeutuu huomattavasti. Toki yhdistys voi myös palkata erillisen toiminnanjohtajan, mutta näin ei liene yhdessäkään suomalaisessa rautatieyhdistyksessä.

Kaikille yhdistystoiminnassa pyöriville harrastajakollegoille voin suositella Oiva Valavaaran teosta "Yhdistystoiminnan käsikirja". Valavaaralla on melko herkullisia näkemyksiä yhdistyksen eri toimihenkiöiden rooleista. Ja ei, kyseistä kirjaa ei kannata lukea otsa liian rypyssä, onhan se julkaistu jo yli 35 vuotta sitten!
tallennettu

Nosturi on nostotoiminnan keskus.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #14 : Joulukuu 10, 2009, 02:06:00 »

kun tekijöitä ja vastuunkantajia tarvitaan, on porukkaa yllättävän vähän saatavilla. Hyvä ja terve kilpailu varmasti virkistää yhdistyksen kuin yhdistyksen toimintaa.

Aika samanlainen käsitys minullekin on syntynyt. Työtä (ihan oikeasti Työtä) on harrastuspiireissä tarjolla aivan käsittämättömän paljon. Mutta kovinkaan moni ei ole valmis lähtemään mukaan muutoin kuin korkeintaan tuomalla oman mielipiteensä asioista. Yleensä tuo mielipide vaan "annetaan" aika karulla tavalla ("minä haluan...", "minä tiedän..."). Tuntuu kärjistäen siltä, että moni olisi tulossa itsevarmuutta uhkuen paikalle näyttämään miten hommat pitää tehdä. Sitten se tulija lopulta suuttuu ja häipyy, kun häntä ei yllättäen kuunnellakaan. Ei lie yllättävä lopputulos, eikä siitä kukaan mitään hyödykään (?).

Koska harrastuskin on lopulta ihmisten oma valinta, ei muita ihmisiä voi pakottaa johonkin tiettyyn muottiin ("minusta kaikkien pitäisi tehdä niin, että..."). Semmoisesta seuraa ristiriitoja muiden kanssa sekä niitä kuuluisia kuppikuntia. Pahimmillaan ajatustason ero johtohahmon ja jäsenistön kesken johtaa lopulta pitkälliseen asemasotaan ja kiusantekoon, jos kommunikointi ei osapuolten kesken pelaa. Ja pitää myös muistaa se, että ihan kaikkien ihmistyyppien kanssa ei aina kommunikaatio luonnistu haluamallaan tavalla. Tämä kannattaa huomata erityisesti yhdistyksissä teki kukin tahollaan sitten mitä hyvänsä.

En aio esittää tähän ainaiseen valtataisteluun yhtään mitään parannuskeinoa, kun ei siihen ole olemassa minkäänvärisiä pillereitä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #15 : Joulukuu 10, 2009, 21:33:02 »

Mailiini putkahti tänään tällainen teksti eräältä harrastajakollegalta, tätä en aiemmin tiennytkään:

=====

Ja sennhän olet varmaankin kuullut, että Lari oli vuonna 2008 PR-päivillä luvannut SRHS:n nimissä järjestää v. 2010 Pienoisrautatiepäivät Helsingin Messukeskuksessa. Sittemmin paikka muuttui Eläintarhan kouluksi ja sitten. Mukaan järjestelyihin kyseltiin PRK:takin ja asian tiimoilta lokakuun puolivälissä oli RHK:n tiloissa yhteiskokous PRK:n ja SRHS:n hallitusten kesken. PRK halusi kirjallisen sopimusehdotuksen syyskokoukseen 23.11.09 mennessä. Lahden PR päivillä SRHS:n varapuheenjohtakja Toikkanen ilmoitti, että SRHS vetäytyy päivien järjestelystä. Eikö yli 500 jäsenen yhdistyksellä ole resursseja päivien järjsetämiseen.

=====

Melko kovaa matskua. Yleisön pyynnöstä: Sain tuohon juuri vahvistuksen toiselta harrastajakollegalta, että tarina on todella 100%:sen tosi.

(EDIT: Tuo vika rivi ja siihen lisäys)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2009, 23:12:53 kirjoittanut Mikko Nyman » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Joulukuu 10, 2009, 23:37:19 »

Näköjään nyymanniä käytetään tässä paskanheittäjänä ja yllytetään nyyluntin kimppuun. HOH-HOH-HOH-HOH! En oo kummankaan puolella, mutta menkää tappelemaan jonnekin kasvotusten!
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #17 : Joulukuu 11, 2009, 02:40:51 »

Mailiini putkahti tänään tällainen teksti eräältä harrastajakollegalta, tätä en aiemmin tiennytkään:

=====

Ja sennhän olet varmaankin kuullut, että Lari oli vuonna 2008 PR-päivillä luvannut SRHS:n nimissä järjestää v. 2010 Pienoisrautatiepäivät Helsingin Messukeskuksessa. Sittemmin paikka muuttui Eläintarhan kouluksi ja sitten. Mukaan järjestelyihin kyseltiin PRK:takin ja asian tiimoilta lokakuun puolivälissä oli RHK:n tiloissa yhteiskokous PRK:n ja SRHS:n hallitusten kesken. PRK halusi kirjallisen sopimusehdotuksen syyskokoukseen 23.11.09 mennessä. Lahden PR päivillä SRHS:n varapuheenjohtakja Toikkanen ilmoitti, että SRHS vetäytyy päivien järjestelystä. Eikö yli 500 jäsenen yhdistyksellä ole resursseja päivien järjsetämiseen.

=====

Melko kovaa matskua. Yleisön pyynnöstä: Sain tuohon juuri vahvistuksen toiselta harrastajakollegalta, että tarina on todella 100%:sen tosi.

(EDIT: Tuo vika rivi ja siihen lisäys)

Kyllä, SRHS osallistui ensimmäistä kertaa (oman historiansa aikana) vuonna 2008 Turun kiskoliikennekerhon järjestämille Pienoisrautatiepäiville. Tilaisuudessa oli sunnuntaina pieni keskustelutilaisuus, jossa keskusteltiin vuoden 2009 PR-päivien järjestämisestä. Edustin tilaisuudessa SRHS:aan ja lupasin selvitellä järjestysmahdollisuuksia vuodelle 2010, koska 2009 tulisi liian nopeasti. Selvittelyjä on tehty, esim. tiedustelemalla Suomen Messuilta (Messukeskus), mutta heidän hinnat olivat huomattavasti enemmän kuin edustamani seuran budjetti antaisi myöten. Tämän vuoksi selviteltiin muita vaihtoehtoja myös Helsingin pienoisrautatiekerho ry:n kanssa. Loppupeleissä tulimme lopputulokseen, että resursseja ja aktiivisia henkilöitä ei ole tarpeeksi tehtävän läpi viemiseen. Tämän vuoksi Pienoisrautatiepäivät 2010 Helsingissä eivät tule toteutumaan ainakaan allekirjoittaneen tai edustamani seuran toimesta. Sellaista se vain on Mikko. Jos Sinäkin kaiken tämän suoraan sanotun *kan jauhannan sijasta käyttäisit energiasi tällaisten tapahtumien organisoimiseen, niin ehkä tässäkin kaupungissa tapahtuisi jotakin.

Itselläni on muutakin elämää ja joskus on viisaampaa sanoa ei kuin jatkaa pään hakkaamista seinään, vaikka tietää sen sattuvan. Ehkä Sinäkin tajuat sen vielä joku kaunis päivä - tai sitten et.

Erilaisten tapahtumien järjestäminen on ollut itselleni mielekäs tehtävä, josta en ole koskaan kuitannut minkäänlaista rahallista palkkiota. Se on varmasti sinusta hyvinkin hauskaa, että joskus tällaisissa suunnitelmissa epäonnistutaan. Se ei ainakaan minua harmita juuri lainkaan. Enemmän harmittaa se, että joskus järjestelyiden hoitamisessa tulevat vain resurssit vastaan - kuten tässä tapauksessa. Kovasti olisi halua muillakin kuin ideoitsijalle toteuttaa suunnitelma, mutta rahoitusta ja resursseja ei ole tarjolla. Tyhmempikin arvaa, että mikä on lopputulos. Parempi oli mielestäni nostaa tässä vaiheessa kädet ylös ja ottaa vastaan tämä Sinullekin, Mikko, tiedoitettu tieto kuin lähteä jatkamaan projektin eteenpäin vientiä ilman mahdollisuutta onnistua projektissa.

Sinusta ei ole kuulunut mitään tähän mennessä puhelimen välityksellä, joten odotan edelleen yhteydenottoasi...

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2009, 02:57:56 kirjoittanut Lari Nylund » tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #18 : Joulukuu 11, 2009, 02:53:10 »

Mä vähän luulen ettei kovin monella muullakaan Suomessa toimivalla yhdistyksellä ole 'rahkeita' järjestää messukeskuksessa juuri mitään...
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #19 : Joulukuu 11, 2009, 03:03:18 »

Mä vähän luulen ettei kovin monella muullakaan Suomessa toimivalla yhdistyksellä ole 'rahkeita' järjestää messukeskuksessa juuri mitään...

Näin minäkin epäilen sen jälkeen, kun heidän kanssa olimme selvittäneet hintatason. Kun aloittaa hintojen tiedustelun sieltä hintahaitarin yläpäästä, niin tietää missä on katto...

Kysymyksessä ei todellakaan ollut koko Messukeskus, vaan pieni osa siitä - eikä siltikään kustannustaso ollut sellainen, että järjestäminen olisi ollut mahdollinen edes "nolla-budjetilla".

Tulipa selvitettyä tämäkin asia elämän aikana... Hienoa oli tutustua siihen, kuinka erittäin ammattimainen organisaatio kohtelee mahdollisia asiakkaita tällaisten tapahtumien järjestelyiden selvittämisen yhteydessä. Siitä kaikki kiitokset Suomen Messujen suuntaan. Te olette ammattilaisia.



tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #20 : Joulukuu 11, 2009, 03:42:43 »

Ilmeisesti tämä "erittäin ammattitaitoinen" organisaatio ei nähnyt ko. tapahtumasta koituvan itselleen mitään hyötyä, ei edes imagohyötyä.

Toisaalta jonkin pienen osion aukipito pienoisrautatienäyttelyä varten olisi saattanut saada sellaisenkin yleisön mielenkiintoa osakseen, joka ei normaalista messukeskuksessa juurikaan käy?

Itse olen erilaisten "toimijoiden" sponssaamilla lipuilla siellä käynyt vaikka missä ihme messuilla, mutta venemessuille olen aina joutunut itse hankkimaan liput Vihainen
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #21 : Joulukuu 11, 2009, 10:04:30 »

Ilmeisesti tämä "erittäin ammattitaitoinen" organisaatio ei nähnyt ko. tapahtumasta koituvan itselleen mitään hyötyä, ei edes imagohyötyä.

Toisaalta jonkin pienen osion aukipito pienoisrautatienäyttelyä varten olisi saattanut saada sellaisenkin yleisön mielenkiintoa osakseen, joka ei normaalista messukeskuksessa juurikaan käy?

Itse olen erilaisten "toimijoiden" sponssaamilla lipuilla siellä käynyt vaikka missä ihme messuilla, mutta venemessuille olen aina joutunut itse hankkimaan liput Vihainen

Suomen Messut olivat kyllä hyvinkin kiinnostuneita tapahtumasta. Onhan heillä kokemuksia myös muista pienoismallialan tapahtumista ja niiden järjestämisestä (ModelExpo).

Pienoisrautatiepäivät-tapahtuman järjestäminen Helsingissä tulevaisuudessa SRHS:n toimesta ei ole haudattu idea - se on ainoastaan siirtynyt tulevaisuuteen. Tiedotuspuoli tapahtumaan tuntuu olevan ainakin valmiina, kun järjestämättömistäkin tapahtumista liikkuu tieto näin hyvin  Virnistää

Melko kovaa matskua.

Ei tämä nyt mielestäni kovin "kovaa matskua" ollut - toki jos sen halusi sellaiseksi saada, niin aina voi yrittää.

tallennettu
Ilari Uotila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 32


« Vastaus #22 : Joulukuu 11, 2009, 11:55:51 »

Se vanha järjestötoiminnan perusperiaate "Läsnäolevat tyytyköön poissaolevien päätöksiin" näyttää elävän ja voivan hyvin edelleen....  Näyttää kieltä Virnistää
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #23 : Joulukuu 11, 2009, 14:56:39 »

Ehkä tämänkin tarinan johdosta voisi antaa yleisen suosituksen: mikäli sinulla on joku hyvä idea, kannattaa ns. pitää mölyt mahassaan ennen kuin ennakkomarkkinoi ideaa, jonka toteuttamista ei ole vielä edes selvitetty... Tieto nimittäin kulkee harrastajien keskuudessa nopeammin kuin hesari painaa lehtiään.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #24 : Joulukuu 11, 2009, 17:46:18 »

Onko SRHS:ssa koskaan harkittu kahden vuosikokouksen systeemiin siirtymistä? En tarkoita sanoa, että pitäisi, tämä oli neutraali kysymys.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Suomen Rautatiehistoriallinen Seura ry (SRHS) 2010  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina