Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Venäjän raideliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #75 : Maaliskuu 31, 2022, 13:21:55 »

Venäläisillä vaunuilla lienee alempi nopeusrajoitus, onko se 60 lm/h. Se asettaa rajoituksia aikatauluille ja liikenteenohjaukselle.
tallennettu
Juha Vuorinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #76 : Maaliskuu 31, 2022, 13:42:22 »

Venäläisillä vaunuilla lienee alempi nopeusrajoitus, onko se 60 lm/h. Se asettaa rajoituksia aikatauluille ja liikenteenohjaukselle.

Ei ole. Sn 80 on ihan yleinen. Olennaisempia tekijöitä junan todelliselle (keski)nopeudelle ovat muut tekijät kuin suurin vaunujen suurin sallittu rakenteellinen nopeus.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #77 : Maaliskuu 31, 2022, 14:04:07 »

Toi mainittu 60 km/h on ollut yleinen rajoitus kuormatuille venäläisille säiliövaunuille. Raakapuuvaunuilla on sallittu 80 km/h.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #78 : Maaliskuu 31, 2022, 14:35:19 »

Toi mainittu 60 km/h on ollut yleinen rajoitus kuormatuille venäläisille säiliövaunuille. Raakapuuvaunuilla on sallittu 80 km/h.

Kuormattu IVY-VAK-(säiliö tai ilman)vaunu aiheuttaa 70km/h rajoituksen. 60km/h tulee muistaakseni akselipainon tai junapainon ylittäessä tietyn rajan.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2022, 14:54:59 kirjoittanut Nikolas Peippo » tallennettu
Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« Vastaus #79 : Maaliskuu 31, 2022, 16:43:44 »

Lisäksi OSJD-kalustolla ("venäläiset vaunut") on isossa osassa lyhyitä vaihteita 20 km/h nopeusrajoitus, mikä aiheuttaa omat hankaluutensa. Kaikkein hankalinta on, jos liikennepaikan jälkeen on ylämäki ja täytyy lähteä sivulta liikeelle.

Kaikilla radoilla tätä 20 km/h rajoitusta ei suinkaan ole, mutta suurella osalla kyllä.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #80 : Maaliskuu 31, 2022, 17:09:59 »

Toi mainittu 60 km/h on ollut yleinen rajoitus kuormatuille venäläisille säiliövaunuille. Raakapuuvaunuilla on sallittu 80 km/h.

Kuormattu IVY-VAK-(säiliö tai ilman)vaunu aiheuttaa 70km/h rajoituksen. 60km/h tulee muistaakseni akselipainon tai junapainon ylittäessä tietyn rajan.
60 rajoitusta ei aiheuta yleensä mikään muu kuin alhainen jarrupainoprosentti ja sen lisäksi vaunut jotka poikkeusluvalla liikkuvat 23.5 tonnin akselipainolla.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #81 : Huhtikuu 01, 2022, 01:58:12 »

Kenties on myös tarpeetonta puhua venäläisestä kalustosta venäläisenä, koska on kysymys jostain laajemmasta. OSJD on itseasiassa instituutio, johon kuuluu 28 muutakin maata Venäjän lisäksi. Sekä kuusi touhua valvovaa maata ja koko joukko yrityksiä rautatiealalta.

https://en.osjd.org/
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #82 : Huhtikuu 01, 2022, 10:21:09 »

Toi mainittu 60 km/h on ollut yleinen rajoitus kuormatuille venäläisille säiliövaunuille. Raakapuuvaunuilla on sallittu 80 km/h.

Kuormattu IVY-VAK-(säiliö tai ilman)vaunu aiheuttaa 70km/h rajoituksen. 60km/h tulee muistaakseni akselipainon tai junapainon ylittäessä tietyn rajan.
60 rajoitusta ei aiheuta yleensä mikään muu kuin alhainen jarrupainoprosentti ja sen lisäksi vaunut jotka poikkeusluvalla liikkuvat 23.5 tonnin akselipainolla.

Tosiaan joo, JPP:hän siinä ensin tuppaa myös tulemaan vastaan. Mutta olin puoliksi oikeassa, akselipainon kanssa ;p
tallennettu
Pekka Siiskonen
Toimitus
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #83 : Huhtikuu 01, 2022, 10:24:11 »

Kuinka monta tonnikilometriä kaikki koti- ja ulkomaisten liikennöitsijöiden yhdysliikenteeseen soveltuvat vaunut yhteensä kulkivat Suomen rataverkolla ennen Venäjän talouspakotteita vuosittain? Kuinka monta tonnikilometriä suomalaisomistuksessa olevien yhdysliikenteen vaunujen olisi tarkoitus väliaikaisella luvalla vuosittain kulkea, jos ne olisivat väliaikaisesti sisäisessä liikenteessä?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #84 : Huhtikuu 01, 2022, 14:19:50 »

Kuinka monta tonnikilometriä kaikki koti- ja ulkomaisten liikennöitsijöiden yhdysliikenteeseen soveltuvat vaunut yhteensä kulkivat Suomen rataverkolla ennen Venäjän talouspakotteita vuosittain? Kuinka monta tonnikilometriä suomalaisomistuksessa olevien yhdysliikenteen vaunujen olisi tarkoitus väliaikaisella luvalla vuosittain kulkea, jos ne olisivat väliaikaisesti sisäisessä liikenteessä?

Tilastokeskuksen tietojen mukaan vuonna 2020 kansainvälistä liikennettä oli 3 422 miljoonaa tonnikilometriä. On varsin vaikea tässä vaiheessa arvioida mitä reittejä nämä tulisivat kulkemaan Suomen sisällä, joten tuohon toiseen kysymykseen on hankala vastata.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #85 : Huhtikuu 04, 2022, 22:39:49 »

Olisi voinut laittaa erikseen Ulkomaat osioon, mutta tässä puhetta viroksi Venäjän liikenteestä Virossa, taidetaan Suomestakin joku lause sanoa..  Eli kohdasta 17.25-> lähtien.

https://vikerraadio.err.ee/1608534481/paevakaja
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Venäjän raideliikenne  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina