Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kokemäellä tasoristeysonnettomuus 6.2.2015  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Marko Manninen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 134


« Vastaus #25 : Helmikuu 07, 2015, 12:49:20 »

Oheisen linkin takana on tutkintaselostus, jossa tasoristyksen näkymäalue oli niin rajoittunut, ettei ajoneuvoyhdistelmä voinut ylittää sitä millään keinolla turvallisesti.

Sellaisessa tapauksessa ajoneuvoyhdistelmä ei saa ylittää tasoristeystä.
Silloin siinä pitää olla kielto kyseisille kulkuneuvoille. Muuten se on sallittua.
tallennettu
Kai Kilpi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #26 : Helmikuu 07, 2015, 13:02:49 »

Maalta terveisiä. Kaksi kuvaa. Kuva 1. Onnettomuustasoristeys. Kuva 2. Näkymä Kokemäen asemalaiturin länsipäästä, josta junat lähtevät liikkeelle kohti Poria. (kuvaajan selän takana on vielä n. 500 m suoraa, onnettomuustasoristeys näkyy tuon harmaan laatikon edessä välittömästi). Kuvattu H470 viimeisen vaunun päätyikkunasta. Kuvan tarkoitus ei ole ottaa kantaa mihinkään, kunhan laitoin ne kun tuosta satuin tänään ohi kulkemaan iltapäivällä.


Onnettomuuteen en ota kantaa mutta tasoristeyskuvassa 1 näyttää sähköradan painot vaativan säätöä monessakin suhteessa kun painojen ero on noin suuri ja lisäksi ainakin toinen paino on liian alhaalla ottaen huomioon vallitsevan vuodenajan ja lämpötilan...  Näyttää kieltä

Sori offtopic  Iskee silmää
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #27 : Helmikuu 07, 2015, 15:11:10 »

Oheisen linkin takana on tutkintaselostus, jossa tasoristyksen näkymäalue oli niin rajoittunut, ettei ajoneuvoyhdistelmä voinut ylittää sitä millään keinolla turvallisesti.

Sellaisessa tapauksessa ajoneuvoyhdistelmä ei saa ylittää tasoristeystä.
Silloin siinä pitää olla kielto kyseisille kulkuneuvoille. Muuten se on sallittua.

Yksi tällainen on siinä tapauksessa Taipaleentien tasoristeys Vaasan radalla. Eli juuri se, missä pendolino 7003 törmäsi viljarekan perävaunuun:
"Liikenneopettaja Mikko Takalan mittaukset Taipaleentien tasoristeyksessä antavat tulokseksi kolme huolestuttavaa lukua: 35, 25 ja 21. Niiden perusteella näyttäisi mahdolliselta, ettei yhdistelmäajoneuvo ehdi ylittää risteystä, vaikka kuljettaja olisi varmistanut reitin."
(Ilkka: Kellotuskokeiden karu viesti 18.11.2013)
tallennettu

Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #28 : Helmikuu 09, 2015, 11:50:00 »

Vaurioitunut Sr1 ohitti juuri Hämeenlinnan kahden Dv12 kanssa. Toinen nokilla ja toinen perässä
tallennettu
Matti Mustola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 141


« Vastaus #29 : Huhtikuu 09, 2015, 18:42:21 »

Onnettomuudessa vaurioitunut Sr1 3090 on korjattavana Pieksämäen konepajalla. Veturi on saanut uutta peltiä keulaansa, viimeistelytyöt tekee Hyvinkään konepaja.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2130


« Vastaus #30 : Elokuu 27, 2015, 14:08:07 »

Elokuun loppupuolella on tästä tapauksesta valmistunut Onnettomuustutkintakeskuksen tutkintaselostus: http://turvallisuustutkinta.fi/fi/index/ajankohtaista/aloitetuttutkinnattiedotteet/r2015-01tasoristeysonnettomuuskokemaella6.2.2015.html
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kokemäellä tasoristeysonnettomuus 6.2.2015  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina