Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Lätällä Porvooseen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ismo Kirves
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 93


« : Kesäkuu 02, 2014, 22:09:02 »

Aikataulu http://www.porvoonmuseorautatie.fi/
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #1 : Kesäkuu 13, 2014, 11:39:42 »

Ajetaanko nämä vuorot Helsingin ja Keravan välillä kaupunkirataa vai kaukoliikennepuolta pitkin?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #2 : Kesäkuu 14, 2014, 00:42:58 »

Ajetaanko nämä vuorot Helsingin ja Keravan välillä kaupunkirataa vai kaukoliikennepuolta pitkin?
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,7204.msg52502.html#msg52502 <--Tuossahan on vastaus.

Ei mahtuisi N-junien sekaan, joten ihan läntistä keskiraidetta/läntistä raidetta ajavat mennentullen. Aikatauluistahan sen voi jo päätellä. Helsingistä lähtee H-junan perään ja paluumatkalla Keravalta lähtee IC-junien perään.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #3 : Kesäkuu 14, 2014, 03:08:20 »

Ei mahtuisi N-junien sekaan --

Itse asiassa mahtuisi hyvinkin, jos lähtöaika olisi eri. Mutta tosiaan pääradalla on vielä enemmä tilaa mennä, joten sinne se kannattaa lykätä menemään.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 14, 2014, 14:56:24 »

Ei mahtuisi N-junien sekaan --

Itse asiassa mahtuisi hyvinkin, jos lähtöaika olisi eri. Mutta tosiaan pääradalla on vielä enemmä tilaa mennä, joten sinne se kannattaa lykätä menemään.

Itse yritin miettiä miten sen saisi sinne, mutta en kyllä hoksaa vaikka lähtis ihan 10:51 lähtevän N-junan perään, ellei siis väistä jossain esim. Tikkurilassa kerran N-junaa. 15 minuutin vuorovälillä onnistuis helposti, mutta lauantaisin menee 10 min välein ja aikataulua kattomalla en ite ainakaan sais sinne ängenttyä 80 km/h menevää lättää, tosin sen vuoksi en suunnittelekkaan aikatauluja Iskee silmää
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1121


« Vastaus #5 : Kesäkuu 14, 2014, 15:03:09 »

Itse yritin miettiä miten sen saisi sinne, mutta en kyllä hoksaa vaikka lähtis ihan 10:51 lähtevän N-junan perään, ellei siis väistä jossain esim. Tikkurilassa kerran N-junaa. 15 minuutin vuorovälillä onnistuis helposti, mutta lauantaisin menee 10 min välein ja aikataulua kattomalla en ite ainakaan sais sinne ängenttyä 80 km/h menevää lättää, tosin sen vuoksi en suunnittelekkaan aikatauluja Iskee silmää

Hmmm... Tuo Ziggyn kommentti innoitti mut tsiigaamaan graafisia aikatauluja, mutta jostain syystä Porvoon lättää ei ole merkitty tämän päivän grafiikoihin lainkaan. Miksi näin?
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 292


« Vastaus #6 : Kesäkuu 14, 2014, 15:28:27 »

.....80 km/h menevää lättää....

70km/h Hymyilee
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 910


« Vastaus #7 : Kesäkuu 14, 2014, 21:18:32 »


Voimassa olevien määräysten perusteella museokaluston suurin nopeus on kuitenkin ilman JKV-laitetta 80 km/h, jollei tätä ole erikseen kalustosta johtuvista syistä rajattu pienemmäksi? Tai siis sehän ei vaikuta asiaan enää mitenkään, että kyseessä on museokalusto.

Hmmm... Tuo Ziggyn kommentti innoitti mut tsiigaamaan graafisia aikatauluja, mutta jostain syystä Porvoon lättää ei ole merkitty tämän päivän grafiikoihin lainkaan. Miksi näin?

Siitä huolimatta että tuonne voi syöttää päivän, niin sehän näyttää vain VR:n säännöllisen liikenteen. Kyseessä ei siis ole todellinen päiväkohtainen graafinen aikataulu, joka sisältäisi ylimääräisen liikenteen. Tähän tulee toivottavasti parannusta jossain vaiheessa.
tallennettu
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #8 : Kesäkuu 15, 2014, 02:08:24 »

Ajetaanko nämä vuorot Helsingin ja Keravan välillä kaupunkirataa vai kaukoliikennepuolta pitkin?
Molempiin suuntiin mentiin kaukoliikenne puolta pitkin
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #9 : Kesäkuu 15, 2014, 04:19:46 »

Itse yritin miettiä miten sen saisi sinne, mutta en kyllä hoksaa vaikka lähtis ihan 10:51 lähtevän N-junan perään, ellei siis väistä jossain esim. Tikkurilassa kerran N-junaa. 15 minuutin vuorovälillä onnistuis helposti, mutta lauantaisin menee 10 min välein ja aikataulua kattomalla en ite ainakaan sais sinne ängenttyä 80 km/h menevää lättää, tosin sen vuoksi en suunnittelekkaan aikatauluja Iskee silmää

PMR:n sivuston aikataulun mukaan lätän ajoaika Hki-Ke on 36 min ja Ke-Hki 34 min. Eli se olisi keskinopeudeltaan nopeampi kuin N-juna.

Mites tuo nyt menee tuo suurin sallittu nopeus? Itse olen tähän asti ollut siinä käsityksessä, ettei korvaavaa sääntöä ole vielä, jolloin vanha 70 km/h sääntö olisi edelleen voimassa, siirtymäsäännöksen mukaisesti. Toisaalta, en ole vielä tänä vuonna joutunut asian kanssa tekemisiin, enkä täten ole asiaa itselleni selvittänytkään.
tallennettu
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #10 : Kesäkuu 15, 2014, 06:36:29 »

Itse yritin miettiä miten sen saisi sinne, mutta en kyllä hoksaa vaikka lähtis ihan 10:51 lähtevän N-junan perään, ellei siis väistä jossain esim. Tikkurilassa kerran N-junaa. 15 minuutin vuorovälillä onnistuis helposti, mutta lauantaisin menee 10 min välein ja aikataulua kattomalla en ite ainakaan sais sinne ängenttyä 80 km/h menevää lättää, tosin sen vuoksi en suunnittelekkaan aikatauluja Iskee silmää

PMR:n sivuston aikataulun mukaan lätän ajoaika Hki-Ke on 36 min ja Ke-Hki 34 min. Eli se olisi keskinopeudeltaan nopeampi kuin N-juna.

Mites tuo nyt menee tuo suurin sallittu nopeus? Itse olen tähän asti ollut siinä käsityksessä, ettei korvaavaa sääntöä ole vielä, jolloin vanha 70 km/h sääntö olisi edelleen voimassa, siirtymäsäännöksen mukaisesti. Toisaalta, en ole vielä tänä vuonna joutunut asian kanssa tekemisiin, enkä täten ole asiaa itselleni selvittänytkään.
80 km/h mentiin päärataa pitkin väli Helsinki-Kerava/Kerava-Helsinki eli ei menty kaupunkiraiteita N-junan perässä
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 292


« Vastaus #11 : Kesäkuu 15, 2014, 11:49:10 »

Lätän 80kmh nopeuteen tarvitaan vielä toistaiseksi poikkeuslupa, joita liikennöitsijät ovat anoneet ja saaneet joitain ajoja varten.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #12 : Kesäkuu 15, 2014, 21:26:28 »

Ei mahtuisi N-junien sekaan --

Itse asiassa mahtuisi hyvinkin, jos lähtöaika olisi eri. Mutta tosiaan pääradalla on vielä enemmä tilaa mennä, joten sinne se kannattaa lykätä menemään.

Kaupunkirataa pitkin ajo mahdollistaisi myös jollakin väliasemalla pysähdyksen, vaikkapa Malmilla. Ensi kesänä kaupunkiradan käyttö ei kuitenkaan liene enää mahdollista kesäkuuta lukuun ottamatta johtuen Kehäradan liikenteen alkamisesta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Tapahtumat  |  Aihe: Lätällä Porvooseen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina