Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: EP20 Whereabouts?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« : Toukokuu 08, 2015, 10:59:07 »

Moi, olisiko kellään tietoa, kuinka EP20ia tavoittaa nykyään Vainikkalassa? Onko poikkeus vai yleinen näky siellä?

Kuva: ER2-1236


* 1024px-ЭП20-001.jpg (259.94 kilotavua, 1024x1252 - tarkasteltu 310 kertaa.)
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #1 : Toukokuu 18, 2015, 19:12:29 »

No, kun kukaan ei taida tietää tästä aiheesta mitään, niin vastaan itse itselleni. Ja samalla yritän ilahduttaa teitä. Virnistää

Tässä on EP20:n kuulemma vanhempi painos Vainikkalassa viime viikon maanantaina. Kumma muuten miksei tämä veturi vedä junaa samantien Helsinkiin asti, miksi vaihtaa veturia rajalla? Tämähän on ulkomuodosta päätellen ihan viimeistä huutoa ja kirjaimellisesti toiselta vuosituhannelta kuin ikivanhat VR:n Sr1:t. Ja kun huippunopeuskin on 200 km/t, niin samalla matka-aika lyhenisi ehkäpä tunnilla? Näki muuten että veturissa löytyy puhtia kun se nykäisi 12-vaunuisen ihan täynnä olevan junan mukaansa vainikkalan asemalta. Kerrassaan ilahduttavaa modernia Länsi-Itä-yhteistyötekniikkaa!

tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #2 : Toukokuu 18, 2015, 19:33:32 »

Tässä on EP20:n kuulemma vanhempi painos Vainikkalassa viime viikon maanantaina. Kumma muuten miksei tämä veturi vedä junaa samantien Helsinkiin asti, miksi vaihtaa veturia rajalla? Tämähän on ulkomuodosta päätellen ihan viimeistä huutoa ja kirjaimellisesti toiselta vuosituhannelta kuin ikivanhat VR:n Sr1:t. Ja kun huippunopeuskin on 200 km/t, niin samalla matka-aika lyhenisi ehkäpä tunnilla?

Tolstoissa on vanhempia vaunuja (muistaakseni 140km/h) vaunuja mukana.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #3 : Toukokuu 18, 2015, 19:56:58 »

Tässä on EP20:n kuulemma vanhempi painos Vainikkalassa viime viikon maanantaina. Kumma muuten miksei tämä veturi vedä junaa samantien Helsinkiin asti, miksi vaihtaa veturia rajalla? Tämähän on ulkomuodosta päätellen ihan viimeistä huutoa ja kirjaimellisesti toiselta vuosituhannelta kuin ikivanhat VR:n Sr1:t. Ja kun huippunopeuskin on 200 km/t, niin samalla matka-aika lyhenisi ehkäpä tunnilla?

Tolstoissa on vanhempia vaunuja (muistaakseni 140km/h) vaunuja mukana.
Eikä EP20:sta löydy Suomen JKV:tä.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #4 : Toukokuu 18, 2015, 20:34:41 »

Njoo, ajattelu kuinka jotain ei voida jostain syystä tehdä on kyllä ihan kansallinen turmion tie. Minä en kauheasti ymmärrä sitä, että keksimällä keksitään juttuja miksei jotain voida tehdä. Mutta ymmärrän että kaikki uusi pelottaa, ja vaatii totuttelua.

Mutta takaisin asiaaan:
-> Voikos puuttuvan JKV:n kanssa toimia niin että lisätään veturiin JKV? Noinhan jokapaikassa Euroopassa tehdään, jos jokin kulunvalvontamoduuli puuttuu, se ostetaan ja lisätään sitä varten valmiiksi rakennettuun paikkaan. Jos sen sai Pendolinoon ja Pupuun, niin en ymmärrä miksei EP20:een. Alstomhan on kaikkien kolmen teknologian takana (toki Pupussa vain valmistajana).
-> Noita Viaggio Classic-vaunuja RZD:llä kyllä riittää, joten ei ole pakko ajaa niitä vanhempia vaunustoja, vaikka tällä kertaa varausaste näyttikin alaviistoon kaikkiin hytteihin nähden olleen 100%.    

[/quote]

Lisäsin tähän yhden kuvan Viaggio Classicin makuuvaunuversiosta Innotrans 2012:sta.

 

Tolstoissa on vanhempia vaunuja (muistaakseni 140km/h) vaunuja mukana.
[/quote]Eikä EP20:sta löydy Suomen JKV:tä.
[/quote]
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #5 : Toukokuu 18, 2015, 22:24:14 »

Varmasti sen JKV:n asentaminen olisi ihan helppo homma, mutta tuskin se täällä Suomessa tulee koskaan toteutumaan....Olisihan se EP20 komea näky, kun se vaikka lipuisi Helsingin laiturikatoksen alle.
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #6 : Toukokuu 19, 2015, 08:46:50 »

Joo, noin olisi!  Cool

Melkoinen värkki, ja tyylikkään näköinen tuossa RZD:n uudemmassa värityksessä. Kalustoakin olisi mukavasti myös vapaana nyt kun puolet Länsi-Euroopan junista jouduttiin lakkauttamaan sen jälkeen kun Venäjä valtasi Krimin ja kysyntä henkilöliikennepalveluille hiipui dramaattisesti. 

Varmasti sen JKV:n asentaminen olisi ihan helppo homma, mutta tuskin se täällä Suomessa tulee koskaan toteutumaan....Olisihan se EP20 komea näky, kun se vaikka lipuisi Helsingin laiturikatoksen alle.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #7 : Toukokuu 19, 2015, 12:15:53 »

Tolstoi vedetään lähes joka päivä EP20-veturilla. Yhden kerran olen tämän vuoden tammikuussa joulusesonkijunien aikaan nähnyt Tolstoissa TEP70BS:n. Niin paljon en ole jaksanut panostaa, että olisin käynyt aamulla ja illalla varmistamassa, onko illan veturi sama kuin aamun veturi. Tiettävästi on, eipä kai sitä kannata Viipurista minnekään veturina ajaa ja toista sitten illalla vastaavasti Viipuriin päin.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #8 : Toukokuu 19, 2015, 17:13:56 »

Aha, onko niin että junan suunta kääntyy Pietarissa, jolloin suoraan ei pääse ajamaan Moskovaan saakka?

Tolstoi vedetään lähes joka päivä EP20-veturilla. Yhden kerran olen tämän vuoden tammikuussa joulusesonkijunien aikaan nähnyt Tolstoissa TEP70BS:n. Niin paljon en ole jaksanut panostaa, että olisin käynyt aamulla ja illalla varmistamassa, onko illan veturi sama kuin aamun veturi. Tiettävästi on, eipä kai sitä kannata Viipurista minnekään veturina ajaa ja toista sitten illalla vastaavasti Viipuriin päin.
tallennettu
Olli Keski-Rahkonen
Ylläpito
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 264


« Vastaus #9 : Toukokuu 19, 2015, 18:50:09 »

Tolstoi ajetaan Pietarissa Laatokan aseman kautta, jolloin kulkusuuntaa ei tarvitse vaihtaa välillä Helsinki-Moskova kertaakaan.

Aha, onko niin että junan suunta kääntyy Pietarissa, jolloin suoraan ei pääse ajamaan Moskovaan saakka?

Tolstoi vedetään lähes joka päivä EP20-veturilla. Yhden kerran olen tämän vuoden tammikuussa joulusesonkijunien aikaan nähnyt Tolstoissa TEP70BS:n. Niin paljon en ole jaksanut panostaa, että olisin käynyt aamulla ja illalla varmistamassa, onko illan veturi sama kuin aamun veturi. Tiettävästi on, eipä kai sitä kannata Viipurista minnekään veturina ajaa ja toista sitten illalla vastaavasti Viipuriin päin.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #10 : Toukokuu 19, 2015, 19:16:26 »

Ajatus EP20:llä Helsinkiin on erittäin skeptinen. Kalustoa ei ole hyväksytty Suomeen eikä venäläisetkään varmasti haluaisi kalustoaan lainata Suomeen. JKV:n asentaminen on todella iso työ, eikä sitä todellakaan kannata tehdä muutamaan veturiin. Siemensin vaunuista kannattaa muistaa se, että ne kulkevat Suomessa venäläisillä teleillä joissa ei ole mm. kiskojarruja lainkaan. Se rajoittaa jo nopeuden 120:iin. Tosin uusilla vaunuilla on kai poikkeuslupa 140:n nopeuteen. Täytyy myös muistaa se, että junaa voisi Suomessa ajaa vain suomalainen veturinkuljettaja.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #11 : Toukokuu 19, 2015, 20:09:45 »

Eli voisiko ajatella, että kuten jossain jutussa kerrottiin veturi ajaakin suoraan väliä Moskova - Vainikkala? Miksi sitä pitäisi vaihtaa matkalla?


Tolstoi ajetaan Pietarissa Laatokan aseman kautta, jolloin kulkusuuntaa ei tarvitse vaihtaa välillä Helsinki-Moskova kertaakaan.

Aha, onko niin että junan suunta kääntyy Pietarissa, jolloin suoraan ei pääse ajamaan Moskovaan saakka?

Tolstoi vedetään lähes joka päivä EP20-veturilla. Yhden kerran olen tämän vuoden tammikuussa joulusesonkijunien aikaan nähnyt Tolstoissa TEP70BS:n. Niin paljon en ole jaksanut panostaa, että olisin käynyt aamulla ja illalla varmistamassa, onko illan veturi sama kuin aamun veturi. Tiettävästi on, eipä kai sitä kannata Viipurista minnekään veturina ajaa ja toista sitten illalla vastaavasti Viipuriin päin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #12 : Toukokuu 19, 2015, 20:15:13 »

Eli voisiko ajatella, että kuten jossain jutussa kerrottiin veturi ajaakin suoraan väliä Moskova - Vainikkala? Miksi sitä pitäisi vaihtaa matkalla?
Juuri näin tehdään eli sama veturi vetää koko matkan Moskovasta Vainikkalaan, palaa sieltä veturina Viipuriin päivätauolle ja illalla takaisin veturina Vainikkalaan ja edelleen Tolstoin vetäjänä Moskovaan. Ei ole enää mitään järkeä vaihtaa veturia matkalla. Pietarista pääsee läpi pohjoista ohitusraidetta Parnas-Laatokan asema-Moskovan päärata.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #13 : Toukokuu 19, 2015, 20:21:46 »

Kas, en huomannut pimeässä kuvatessa että kiskojarrut puuttuvat, onpas ihme juttu!  Järkyttynyt

Outoa jos suomalainen JKV on nimenomaan tehty niin vaikeaksi asentaa, että se on este kaikelle kilpailulle rautateillä. Keski-Euroopassahan ja muissa pohjoismaissahan asia on toisin päin: paketti vain kulkuneuvoon ja menoksi. Onkohan meidän tekniikkamme todella niin kivikautista, ettei sitä saa muiden maiden tapaan asennettua kun sitä tarvitaan. Samaa tarinaa kuin sinä kerrot olen kuullut muiltakin, mm. Innotransin yhteydessä Saksassa, Suomi taitaa tässäkin rautatietekniikassa olla todellinen takapajula.

Eihän tuo EP20:n ajaminen Helsinkiin ole välttämättä tekninen kysymys, vaan nimenomaan strateginen ja kaupallinen. Tyhmähän RZD on jos ei halua noin hienoa veturia suomalaisten näkevän. Melkoisen mediamyllytyksen saisi tuolle helposti aikaan, ilmaista mainosta operaattorille.

Ihan oikeasti, onko meillä kansallisuusvaatimus veturinkuljettajillekin? Mistä tuo sääntö löytyy? Hyvin outu juttu EU-tasolla jos noin on. Ymmärrän että presidentin ja ministerien pitää kai olla Suomen kansalaisia, mutta että veturinkuljettajienkin...  

Ajatus EP20:llä Helsinkiin on erittäin skeptinen. Kalustoa ei ole hyväksytty Suomeen eikä venäläisetkään varmasti haluaisi kalustoaan lainata Suomeen. JKV:n asentaminen on todella iso työ, eikä sitä todellakaan kannata tehdä muutamaan veturiin. Siemensin vaunuista kannattaa muistaa se, että ne kulkevat Suomessa venäläisillä teleillä joissa ei ole mm. kiskojarruja lainkaan. Se rajoittaa jo nopeuden 120:iin. Tosin uusilla vaunuilla on kai poikkeuslupa 140:n nopeuteen. Täytyy myös muistaa se, että junaa voisi Suomessa ajaa vain suomalainen veturinkuljettaja.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #14 : Toukokuu 19, 2015, 20:24:03 »

Kas, en huomannut pimeässä kuvatessa että kiskojarrut puuttuvat, onpas ihme juttu!  Järkyttynyt

Outoa jos suomalainen JKV on nimenomaan tehty niin vaikeaksi asentaa, että se on este kaikelle kilpailulle rautateillä. Keski-Euroopassahan ja muissa pohjoismaissahan asia on toisin päin: paketti vain kulkuneuvoon ja menoksi. Onkohan meidän tekniikkamme todella niin kivikautista, ettei sitä saa muiden maiden tapaan asennettua kun sitä tarvitaan. Samaa tarinaa kuin sinä kerrot olen kuullut muiltakin, mm. Innotransin yhteydessä Saksassa, Suomi taitaa tässäkin rautatietekniikassa olla todellinen takapajula.

Eihän tuo EP20:n ajaminen Helsinkiin ole välttämättä tekninen kysymys, vaan nimenomaan strateginen ja kaupallinen. Tyhmähän RZD on jos ei halua noin hienoa veturia suomalaisten näkevän. Melkoisen mediamyllytyksen saisi tuolle helposti aikaan, ilmaista mainosta operaattorille.

Ihan oikeasti, onko meillä kansallisuusvaatimus veturinkuljettajillekin? Mistä tuo sääntö löytyy? Hyvin outu juttu EU-tasolla jos noin on. Ymmärrän että presidentin ja ministerien pitää kai olla Suomen kansalaisia, mutta että veturinkuljettajienkin...  

Ajatus EP20:llä Helsinkiin on erittäin skeptinen. Kalustoa ei ole hyväksytty Suomeen eikä venäläisetkään varmasti haluaisi kalustoaan lainata Suomeen. JKV:n asentaminen on todella iso työ, eikä sitä todellakaan kannata tehdä muutamaan veturiin. Siemensin vaunuista kannattaa muistaa se, että ne kulkevat Suomessa venäläisillä teleillä joissa ei ole mm. kiskojarruja lainkaan. Se rajoittaa jo nopeuden 120:iin. Tosin uusilla vaunuilla on kai poikkeuslupa 140:n nopeuteen. Täytyy myös muistaa se, että junaa voisi Suomessa ajaa vain suomalainen veturinkuljettaja.
Eihän kansallisuutta kukaan vaadi nykymaailmassa, mutta kielitaidon on syytä olla äidinkielen tasoinen.
JKV-järjestelmä sisältää paljon muutakin kuin pelkän kuljettajanäytön ja antennin. Järjestelmään kuuluu kaikenlaista kilkettä mm. veturin ohjausjärjestelmään etenkin jarrujen osalta. Kiskojarruja ei tosiaan venäläisissä teleissä ole sillä Venäjällä turvalaitetekniikka on toteutettu niin että kiskojarrujen käyttö ei ole mahdollista. Toki noiden vaunujen eurooppateleissä kiskojarrut löytyy, sillä ne ovat hyväksytty 200 km/h nopeudelle.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #15 : Toukokuu 19, 2015, 20:24:43 »

Kiitos vahvistuksesta Jouni.  Järkevää toimintaa jättisuurelta rautatieyhtiöltä, kuten niiden edustuskelpoiselta palvelulta voi olettaakin.

Eli voisiko ajatella, että kuten jossain jutussa kerrottiin veturi ajaakin suoraan väliä Moskova - Vainikkala? Miksi sitä pitäisi vaihtaa matkalla?
Juuri näin tehdään eli sama veturi vetää koko matkan Moskovasta Vainikkalaan, palaa sieltä veturina Viipuriin päivätauolle ja illalla takaisin veturina Vainikkalaan ja edelleen Tolstoin vetäjänä Moskovaan. Ei ole enää mitään järkeä vaihtaa veturia matkalla. Pietarista pääsee läpi pohjoista ohitusraidetta Parnas-Laatokan asema-Moskovan päärata.
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #16 : Toukokuu 19, 2015, 20:28:36 »

Ajatus EP20:llä Helsinkiin on erittäin skeptinen. Kalustoa ei ole hyväksytty Suomeen eikä venäläisetkään varmasti haluaisi kalustoaan lainata Suomeen. JKV:n asentaminen on todella iso työ, eikä sitä todellakaan kannata tehdä muutamaan veturiin. Siemensin vaunuista kannattaa muistaa se, että ne kulkevat Suomessa venäläisillä teleillä joissa ei ole mm. kiskojarruja lainkaan. Se rajoittaa jo nopeuden 120:iin. Tosin uusilla vaunuilla on kai poikkeuslupa 140:n nopeuteen. Täytyy myös muistaa se, että junaa voisi Suomessa ajaa vain suomalainen veturinkuljettaja.
Saako niitä uusia Siemensin vaunuja vetää Venäjällä 200 km/h nopeudella?  Se on kyllä melkeinpä sama, että kulkeeko juna 120 vai 140 km/h. Yöjunissa ilmeisesti muutama CEmt-vaunu ei vielä rajoita nopeutta, mutta jos koko juna koostuu sinisistä niin silloin nopeus on vain 120 km/h. Kyllä kai jotkut uudet Tverin vaunutehtaan vaunutkin on Venäjällä hyväksytty 200 km/h nopeudelle, mutta Suomessa ei tietenkään....
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #17 : Toukokuu 19, 2015, 20:39:46 »

Eli käsitteet kansallisuus ja kielitaito samaistuivat? Huh  Eli sanot oikeastaan ilmeisesti että jos on esim. venäläinen niin ei voi oppia tarpeeksi suomea eikä käydä täällä tarvittavia kursseja? Onpa hassua. Kuinkahan muuten ruotsalaiset junakuskit selviävät päivittäin Tanskassa, saksalaiset Sveistissä, itävaltalaiset Italiassa, valkovenäläiset Latviassa, epanjalaiset Ranskassa, ranskalaiset Brittein saarella ja eestiläiset Venäjällä? Nuohan ajelevat ristiin rastiin nykyään ilman sen kummenpia ongelmia.

Tottakai minkä tahansa nykyaikaisen kulunvalvontalaitteen pitää osata myös pysäyttää juna, ei kai tuossa ole mitään uutta. Vai onko?

Kas, en huomannut pimeässä kuvatessa että kiskojarrut puuttuvat, onpas ihme juttu!  Järkyttynyt

Outoa jos suomalainen JKV on nimenomaan tehty niin vaikeaksi asentaa, että se on este kaikelle kilpailulle rautateillä. Keski-Euroopassahan ja muissa pohjoismaissahan asia on toisin päin: paketti vain kulkuneuvoon ja menoksi. Onkohan meidän tekniikkamme todella niin kivikautista, ettei sitä saa muiden maiden tapaan asennettua kun sitä tarvitaan. Samaa tarinaa kuin sinä kerrot olen kuullut muiltakin, mm. Innotransin yhteydessä Saksassa, Suomi taitaa tässäkin rautatietekniikassa olla todellinen takapajula.

Eihän tuo EP20:n ajaminen Helsinkiin ole välttämättä tekninen kysymys, vaan nimenomaan strateginen ja kaupallinen. Tyhmähän RZD on jos ei halua noin hienoa veturia suomalaisten näkevän. Melkoisen mediamyllytyksen saisi tuolle helposti aikaan, ilmaista mainosta operaattorille.

Ihan oikeasti, onko meillä kansallisuusvaatimus veturinkuljettajillekin? Mistä tuo sääntö löytyy? Hyvin outu juttu EU-tasolla jos noin on. Ymmärrän että presidentin ja ministerien pitää kai olla Suomen kansalaisia, mutta että veturinkuljettajienkin...  

Ajatus EP20:llä Helsinkiin on erittäin skeptinen. Kalustoa ei ole hyväksytty Suomeen eikä venäläisetkään varmasti haluaisi kalustoaan lainata Suomeen. JKV:n asentaminen on todella iso työ, eikä sitä todellakaan kannata tehdä muutamaan veturiin. Siemensin vaunuista kannattaa muistaa se, että ne kulkevat Suomessa venäläisillä teleillä joissa ei ole mm. kiskojarruja lainkaan. Se rajoittaa jo nopeuden 120:iin. Tosin uusilla vaunuilla on kai poikkeuslupa 140:n nopeuteen. Täytyy myös muistaa se, että junaa voisi Suomessa ajaa vain suomalainen veturinkuljettaja.
Eihän kansallisuutta kukaan vaadi nykymaailmassa, mutta kielitaidon on syytä olla äidinkielen tasoinen.
JKV-järjestelmä sisältää paljon muutakin kuin pelkän kuljettajanäytön ja antennin. Järjestelmään kuuluu kaikenlaista kilkettä mm. veturin ohjausjärjestelmään etenkin jarrujen osalta.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #18 : Toukokuu 19, 2015, 21:15:41 »

Kaikki on mahdollista, mutta kielitaidon täytyy oikeasti olla lähes äidinkielentasoinen, ja toisekseen venäläisellä veturinkuljettajan pätevyydellä ei tee Suomessa yhtään mitään.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #19 : Toukokuu 19, 2015, 21:35:50 »

Juttelin viime syksynä Innotransissa SBB:n osastolla kielirajasta Sveitsissä ja esittelijä kertoi, etteivät Sveitsissäkään kuljettajat juurikaan aja maan sisäisen saksa-ranska-kielirajan yli. Liikenteenohjauksen kieli on joko saksa tai ranska riippuen siitä, kummalla puolella ollaan, mutta raja ei ole mikään tarkka karttaan piirretty viiva. Periaatteessa kuulemma jokaisen sveitsiläisen olisi tultava toimeen sekä saksalla että ranskalla eli siellä opiskellaan kouluissa pakkosaksaa ja -ranskaa. Hymyilee
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #20 : Toukokuu 20, 2015, 09:36:24 »

Tuo kuulostaa ihan samalta asenteella, joka joillakin saksalaisilla on heidän mielestään takapajuista Suomi-kansaa kohtaan, pitävät kehitysmaana, jossa ei osata yhtään mitään. Eiköhän heitetä ennakkoluulot nurkkaan, myös idässä on hyvin briljanttia porukkaa, jos on paljon osaamattomuuttakin, riippuu aina yksilöistä.

Kaikki on mahdollista, mutta kielitaidon täytyy oikeasti olla lähes äidinkielentasoinen, ja toisekseen venäläisellä veturinkuljettajan pätevyydellä ei tee Suomessa yhtään mitään.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #21 : Toukokuu 20, 2015, 09:43:54 »

Hmmm, juu, ja samassa maassa Zürichiin tuleva linja on oikeastaan ollut aiemmin "Ranskan rataverkkoa"  Hymyilee leveästi

Ja pistetään vielä paremmaksi: Baselissahan on spåralinja, jossa ajetaan Sveitsin puolelta ensin Ranskaan ja sitten jatketaan Saksaan. Sveitsissä taitaa olla hirveä huoli, että sinne salakuljetetaan halvempia elintarvikkeita naapurimaista, mutta en ole kuitenkaan kuullut spårassa tapahtuvista erityis- ja passintarkastuksista...vai olenko vain huonosti informoitu...   Virnistää   

Juttelin viime syksynä Innotransissa SBB:n osastolla kielirajasta Sveitsissä ja esittelijä kertoi, etteivät Sveitsissäkään kuljettajat juurikaan aja maan sisäisen saksa-ranska-kielirajan yli. Liikenteenohjauksen kieli on joko saksa tai ranska riippuen siitä, kummalla puolella ollaan, mutta raja ei ole mikään tarkka karttaan piirretty viiva. Periaatteessa kuulemma jokaisen sveitsiläisen olisi tultava toimeen sekä saksalla että ranskalla eli siellä opiskellaan kouluissa pakkosaksaa ja -ranskaa. Hymyilee

Tässä vielä kuva ajalta, jolloin Zürichiin ajettiin hulppeasti ihan Ranskalaisella TGV:llä, ikäänkuin ranskalaisessa verkossa. Kuva Richard Oedin kokoelmista.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #22 : Toukokuu 20, 2015, 11:16:43 »

Kaikki on mahdollista, mutta kielitaidon täytyy oikeasti olla lähes äidinkielentasoinen, ja toisekseen venäläisellä veturinkuljettajan pätevyydellä ei tee Suomessa yhtään mitään.
Aivan. Vaikea kuvitella, että esim. lentoliikenteessä päästettäisiin Seutulaan laskeutumaan ketään, joka ei osaa äidinkielentasoista suomea, eikä ole saanut suomalaista koulutusta vaikkapa Porissa.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #23 : Toukokuu 20, 2015, 12:12:58 »

Miten muuten Allegrossa kuski-hommat on järjestetty. vaihtuuko kuski kokonaan rajalla vai seuraako toisen maan kuski osan matkaa mukana? Sen olen ymmärtänyt että Allegrossa on sekä Suomen JKV:n että Venäjän vastaavat "KLUB-U" :n vaatimatt laitteet.

tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #24 : Toukokuu 20, 2015, 12:30:43 »

Miten muuten Allegrossa kuski-hommat on järjestetty. vaihtuuko kuski kokonaan rajalla vai seuraako toisen maan kuski osan matkaa mukana? Sen olen ymmärtänyt että Allegrossa on sekä Suomen JKV:n että Venäjän vastaavat "KLUB-U" :n vaatimatt laitteet.
Kuljettajanvaihto on Vainikkalassa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: EP20 Whereabouts?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina