Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: 10minuuttia etuajassa ollut IC 12 laitettiin IC 58:n edelle  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Maaliskuu 02, 2013, 23:36:58 »

Tänään tapahtui outoja.. Liikenteenohjauksesta en tiedä miten automatiikka tms. toimii, mutta IC 12 oli saapumassa kymmenisen minuuttia etuajassa Kytömaalle (eli samaa aikaan kun 58 olisi saapumassa). 58 oli muutaman minuutin myöhässä. IC 12 jostain syystä pistettiin 58:n edelle ja tuloksena oli se että 12 olikin 58:n saapumisaikaan, vähän jopa ennen Tikkurilassa. Eihän 12 voinut jäädä sinne omaa aikaansa odottamaan vaan joutui jatkaa matkaa n. 10minuuttia omaa aikatauluunsa edellä ja 58 myöhästyi vähän lisää kun 12 oli päästettykkin edelle.

12 saapui Helsinkiin n. 8minuuttia aikataulusta edellä. Mielenkiintoinen tämä, miten tähän päädyttiin? Oliko jokin automatiikka luonut kulkutien IC 12:lla koska oli aikasemmin Kytömaalla kuin 58?
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #1 : Maaliskuu 03, 2013, 21:54:28 »

Ei ollenkaan uniikkia. Finrail Oy:n Keravan junasuorittaja on hyvin usein pihalla siitä mitä hänen vastuulliset valvontatehtävänsä edellyttäisivät VR Oy:n aikataulutettuun junaliikenteeseen. Siihen hommaan pitäisi olla ehken vaativammat pääsyvaatimukset Hymyilee

Muistissa kaikilla on viimeksi viime viikolta kun Pohjoiseen menevä Oikoradan juna laitettiin vaihteeksi Pääradalle ja päinvastoinkin näitä myös tapahtuu. Jos on kyseessä jokin tilausliikenteen kulkija, ohi Keravasta ei puolestaan meinaa päästä vasta kun koneen päältä erikseen kysellään, että mikä tyhjällä radalla matkaa hidastuttaa. Etelään tulevia junia otetaan vastaavasti erkanemisvaihteessa vääriin väleihin paikalle ilmestymisjärjestyksen mukaisesti automaattisesti, ei aikataulunmukaisesti, ja siitäkös sumppu syntyy, kuten havainnoitsija tuossa kertoi. Kun tuollainen Helsinkiin tuleva juna pysähtyy seuraavaksi Tikkurilassa, niin eihän laiturista lähdetä eteenpäin ennenkuin on oikea lähtöaika. (Jos 12 on lähtenyt ennenaikojaan Tikkurilasta on se vek-virhe). Jos Keravalle etuajassa (jälkimmäinen) tulevan perään jätetään aikataulussakulkeva (ensimmäinen) juna, niin tämä aikataulussakulkeva joutaa kärsiä. Termikin on olemassa: "liikenteenohjausvirhe", eli se seisoo vaikka minkäajan Hiekkaharjun tolpalla linjan tukkeena, jos ei Vantaan junanlähettäjä keksi sille uutta vapaata tuloraidetta ja ohitusta sekä oikeaa kulkujärjestystä Dixsistä eteenpäin Helsinkiin.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #2 : Maaliskuu 03, 2013, 22:55:26 »

Ei ollenkaan uniikkia. Finrail Oy:n Keravan junasuorittaja on hyvin usein pihalla siitä mitä hänen vastuulliset valvontatehtävänsä edellyttäisivät VR Oy:n aikataulutettuun junaliikenteeseen. Siihen hommaan pitäisi olla ehken vaativammat pääsyvaatimukset Hymyilee

Tarkoititko "Keravan junasuorittajalla" ehkä Pasilassa toimivaa liikenteenohjaajaa, jonka rooli tarkasteltavana ajanhetkenä on "Pääradan kauko"? Hymyilee


(Jos 12 on lähtenyt ennenaikojaan Tikkurilasta on se vek-virhe)

Noin lähtökohtaisesti kannattaa perehtyä olemassaoleviin säännöksiin perusteellisesti, ennen kuin ryhtyy suoraan tai epäsuorasti syyttämään yksittäisiä henkilöitä virheistä.

Oliko kyseessä kuljettajan virhe vai ei riippuu siitä, onko 12 saanut luvan lähteä Tikkurilasta ennen junan aikatauluun merkittyä lähtöaikaa. Juuri tällaisia tilanteita varten on olemassa menettelytavat, joilla mahdollistetaan etuajassa lähtö, ihan pykälien mukaan. Tämä juurikin siksi, ettei virheen takia "syyttömät" junat kärsi.

Mikään havainnossa ei viittaa siihen, että kuljettaja olisi itse päättänyt omin luvin lähteä etuajassa.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #3 : Maaliskuu 03, 2013, 23:11:00 »

No jopas, eihän tässä ketään syytetä. Todetaan vaan, että "Keravan junanlähettäjän konttorissa" vaan noin harmittavan usein tapahtuu.

Ei kai mikään matkustajajuna (tässä #12) voi lähteä ennen aikatauluaikaansa pysähdyspaikaltaan?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #4 : Maaliskuu 03, 2013, 23:26:50 »

Ei kai mikään matkustajajuna (tässä #12) voi lähteä ennen aikatauluaikaansa pysähdyspaikaltaan?

Voi lähteä. Juuri tällaisissa tilanteissa sitä käytetään, ei tämä ollut mitenkään ensimmäinen tai ainutkertainen tapaus. Kuljettaja ei toki päätöstä itse voi tehdä (mutta voi toki sitä ehdottaa). Lupa etuajassa lähtöön annetaan "ylhäältä". Nykyään en ole varma mikä instanssi luvan antaa, mutta aiemmin se oli liikenteenohjaus (nykyään luonnollisesti ei ole).

tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Maaliskuu 03, 2013, 23:43:45 »

Kuljettaja ei toki päätöstä itse voi tehdä (mutta voi toki sitä ehdottaa). Lupa etuajassa lähtöön annetaan "ylhäältä". Nykyään en ole varma mikä instanssi luvan antaa, mutta aiemmin se oli liikenteenohjaus (nykyään luonnollisesti ei ole).



Mistä päätös siis tulee? Ja esim. kuinka nopeesti? Junahan ajoi täyttä hanaa 160km/h aina Koivukylään asti ja Hiekkaharjusta Tikkurilaan 50km/h ja jatkoi matkaa välittömästi kun vikatkin matkustajat olivat pois jääneet. Tuleeko tieto kuljettajalle vai konduktöörille ja kumpi välittää toisellensa tiedon?

Kiitos Jormalle tuosta selvennyksestä, valaisi vähän asiaa Hymyilee
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #6 : Maaliskuu 03, 2013, 23:46:03 »

Ihmeellistä "aikataulunmukaista" liikennettä tuo, jos junat lähtevät etuajassa asemilta. Onko tuo laajastikin Suomen rautateillä käytössä? Selvästikin homma näyttää olevan sorvattu vakiintuneiden Keravan js:n liikenteenhoitovirheiden paikkailuun. Kehottaisin, että junat eivät lähde ennen aikataulunmukaista lähtöaikaansa missään tapauksessa asemilta liikkeelle, se olisi kaikille hyväksi, Keravallekin.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #7 : Maaliskuu 03, 2013, 23:49:09 »

Mistä päätös siis tulee? Ja esim. kuinka nopeesti? Junahan ajoi täyttä hanaa 160km/h aina Koivukylään asti ja Hiekkaharjusta Tikkurilaan 50km/h ja jatkoi matkaa välittömästi kun vikatkin matkustajat olivat pois jääneet. Tuleeko tieto kuljettajalle vai konduktöörille ja kumpi välittää toisellensa tiedon?

Kuten sanoin, en varmasti tiedä kuka sen päätöksen nykyään tekee. Veikataan operaatiokeskusta. Veikataan myös, että tieto annetaan kuljettajalle ja konduktööri saa tiedon myös suoraan operaatiokeskukselta tai kuljettajalta. Tieto on toki saatettu antaa jo ennen Tikkurilaan saapumista, kun on huomattu että hups nyt meni junat väärään järjestykseen.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #8 : Maaliskuu 03, 2013, 23:54:03 »

Ihmeellistä "aikataulunmukaista" liikennettä tuo, jos junat lähtevät etuajassa asemilta. Onko tuo laajastikin Suomen rautateillä käytössä?

En usko että kovin laajasti. Tämä on kolmas tapaus josta kuulen, ja joka kerta kyseessä on ollut Tikkurila (ja Pasila) ja suuntana Helsinki. Tuskin muualla temppua on mahdollista tai tarpeen käyttääkään.

Tarkoituksenani ei ole "puolustella" mahdollista virhettä tehnyttä liikenteenohjausta. Kerroin miten on mahdollista toimia tuollaisessa tilanteessa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #9 : Maaliskuu 03, 2013, 23:59:32 »

Kuten sanoin, en varmasti tiedä kuka sen päätöksen nykyään tekee. Veikataan operaatiokeskusta. Veikataan myös, että tieto annetaan kuljettajalle ja konduktööri saa tiedon myös suoraan operaatiokeskukselta tai kuljettajalta. Tieto on toki saatettu antaa jo ennen Tikkurilaan saapumista, kun on huomattu että hups nyt meni junat väärään järjestykseen.

Joo luin väärin, pahoittelut! Itsekkin veikkaan operaatiokeskusta. Siellähän päätökset erikoistilanteista tehdään. Ja sen uskon että tieto on tullut siinä n. 8 minuutissa mitä IC:llä menee Kytömaalta Tikkurilaan, sillä konduktööri oli ulkona ja soitti kuljettajalle sen jälkeen "12 valmis lähtöön". N. puolitoista minuuttia kesti pysähdys.

Itse olen ollut täysin siinä käsityksessä ettei kaukojuna IKINÄ lähde etuajassa (lukuunottamatta Venäjän junia joilla ei muutenkaan suomen sisäistä liikennettä tehdä).´

Kerran olen ollut yöpikajunassa joka pääsi jatkamaan matkaa autojuna-asemalta Pasilaan n. 5min edellä, ja jatkoi Pasilasta Helsinkiin n. 6min edellä.

Tämä IC 12 on talviaikaan aina Kytömaalla sen n. 10min edellä, siis viikonloppuisin etenkin, jos kuljettaja ajaa 160km/h koko matkan. No kukaan ei tällä kertaa voinut valittaa että juna oli myöhässä Iskee silmää
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #10 : Maaliskuu 04, 2013, 00:03:55 »

Juttelen tässä nyt sellaisella mielialalla kun piironginlaatikosta löytyy mm. Valtionrautateiden Kauko-ohjaustutkinto -todistus. Ihmettelen vaan toisinaa tätä nykyhommaa...
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #11 : Maaliskuu 04, 2013, 00:08:52 »

Itse olen ollut täysin siinä käsityksessä ettei kaukojuna IKINÄ lähde etuajassa (lukuunottamatta Venäjän junia joilla ei muutenkaan suomen sisäistä liikennettä tehdä).´
Eivät muuten lähde nekään ennen aikojaan asemilta!
Eli johan on ihme homma sitten vallannut rautatien aikataulunmukaisuuden, tai kai vai operettikeskuksen, jos eivät junat enää noudata aikataulujaan.
tallennettu
Juha Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #12 : Maaliskuu 04, 2013, 00:16:44 »

Mä en laittaisi tuota asiaa suoraan liikenteenohjausvirheeksi, taustalla saattaa olla tarve saada toisinaan tuo IC12 etuajassa perille Helsinkiin ja koska juna lähinnä jättää matkustajia, ei ota, Tikkurilassa ja Pasilassa niin operaatiokeskus suostuu etuajassa kulkevaan junaan? Onko miehistönkierto joinain päivinä(vek/kond) niin tiukka, että tälläinen kiilaus tällä junalla on tarpeellinen ja ihan operaattorin puolelta liikenteenohjaukselta pyydetty?

Aina kaikki ei ole mustavalkoista, mukaan mahduu harmaan sävyjäkin.

Ja Venäjän junien kohdalla taitaa Ziggy sotkea matkustajapalvelupysähdyksen ja muut pysähdykset isommilla liikennepaikoilla. Esim. Pieksämäellä venäläisillä on pysähdyksiä monilla junilla, mutta vain harvoilla matkustajapalvelua.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #13 : Maaliskuu 04, 2013, 00:17:26 »

Olenkohan ymmärtänyt oikein nykyisen lippukäytännön - matkustajan on tiedettävä tarkalleen millä junalla aikoo matkustaa A:sta B:hen? Lipusta käynee ilmi junan numero (esim. "B"), vaunun numero ja hänelle varattu istumapaikan numero. Mutta B juna menikin jo jostain syystä , ajoissa olin kuitenkin asemalla. Hetken kuluttua saapuu asemalle samaan suuntaan kulkeva juna A, onko matkustajalla virallisesti tähän junaan oikeuttava matkustusasiakirja hallussaan?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #14 : Maaliskuu 04, 2013, 00:17:35 »

Eli johan on ihme homma sitten vallannut rautatien aikataulunmukaisuuden, tai kai vai operettikeskuksen, jos eivät junat enää noudata aikataulujaan.

Tavarajunat ja ns. tyhjävaunujunat eivät nekään noudata aikatauluaan, vailla suurempaa kohua. Eivät noudata, koska niillä ei ole välttämättä tarvetta noudattaa.

Tässä on kyse vähän samasta asiasta: kaukojuniin Tikkurilasta ja Pasilasta etelään ei yleensä nouse (lipullisia) matkustajia, joten on ilmeisesti katsottu, että mahdollistetaan pienemmän haitan perusteella niille tällaisissa harvinaisissa tilanteissa lähteä etuajassa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #15 : Maaliskuu 04, 2013, 00:19:11 »

Eivät muuten lähde nekään ennen aikojaan asemilta!
Eli johan on ihme homma sitten vallannut rautatien aikataulunmukaisuuden, tai kai vai operettikeskuksen, jos eivät junat enää noudata aikataulujaan.

Okei... Itse oon kuullut muutamasta tapauksesta, joista toisesta muistan sen verran että Allegro, tai Sibbe tai Tolstoi, en muista tarkalleen mikä mutta olisi Vainikkalasta 30-50min etuajassa jatkanut matkaa Helsinkiin koska "löytyi vapaa kolo missä ajaa". Ja oli aikataulunmukainen juna. Joku oli kommentoinut asiaa myös ettei Venäjän junilla ole väliä mihin aikaan suomessa kulkevat Helsingin suuntaan koska suomen sisäisiä matkoja ei tehdä.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #16 : Maaliskuu 04, 2013, 00:21:22 »

Olenkohan ymmärtänyt oikein nykyisen lippukäytännön - matkustajan on tiedettävä tarkalleen millä junalla aikoo matkustaa A:sta B:hen? Lipusta käynee ilmi junan numero (esim. "B"), vaunun numero ja hänelle varattu istumapaikan numero. Mutta B juna menikin jo jostain syystä , ajoissa olin kuitenkin asemalla. Hetken kuluttua saapuu asemalle samaan suuntaan kulkeva juna A, onko matkustajalla virallisesti tähän junaan oikeuttava matkustusasiakirja hallussaan?

Näinhän se menee, mutta ymmärtääkseni mainitsemmassa erikoistapauksessa matkustajan lippu kelpaa junaan A, koska juna on jatkanut matkaa etuajassa mitä ei saisi/pitäisi tapahtua.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #17 : Maaliskuu 04, 2013, 00:32:53 »

Olenkohan ymmärtänyt oikein nykyisen lippukäytännön - matkustajan on tiedettävä tarkalleen millä junalla aikoo matkustaa A:sta B:hen? Lipusta käynee ilmi junan numero (esim. "B"), vaunun numero ja hänelle varattu istumapaikan numero. Mutta B juna menikin jo jostain syystä , ajoissa olin kuitenkin asemalla. Hetken kuluttua saapuu asemalle samaan suuntaan kulkeva juna A, onko matkustajalla virallisesti tähän junaan oikeuttava matkustusasiakirja hallussaan?

Junahenkilökunta on ohjeistettu päästämään matkustaja junaan "väärän" junan lipulla silloin, kun kyseessä on sitä vaativa poikkeustilanne. Esimerkiksi tässä tilanteessa selvästikin on. Ja yleisemminkin: Nykyään koulutetaan siten, että Helsingin lähiliikenteessä päästetään kulkemaan yhtä aiemmalla tai myöhäisemmällä junalla.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #18 : Maaliskuu 04, 2013, 00:39:13 »

Tässä ketjussa on hieman epäilty liikenteenohjaajien pätevyyttä. Nyt on mahdollisuus hakeutua hommiin ja osaltaan nostaa liikenteenohjauspalvelun laatua. Hymyilee

http://tyopaikat.oikotie.fi/avoimet-tyopaikat/liikenteenohjauskoulutus-tampere/700972
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #19 : Maaliskuu 04, 2013, 00:40:58 »

Tavarajunat ja ns. tyhjävaunujunat eivät nekään noudata aikatauluaan, vailla suurempaa kohua. Eivät noudata, koska niillä ei ole välttämättä tarvetta noudattaa.
Nämä saavat mennä, minunkin puolestani, ihan mitenkä linja vetää.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #20 : Maaliskuu 04, 2013, 00:42:59 »

Tavarajunat ja ns. tyhjävaunujunat eivät nekään noudata aikatauluaan, vailla suurempaa kohua. Eivät noudata, koska niillä ei ole välttämättä tarvetta noudattaa.
Nämä saavat mennä, minunkin puolestani, ihan mitenkä linja vetää.

Miksi Tikkurilasta Helsinkiin päin lähtevä kaukojuna (kyytiin nousevia matkustajia nolla kappaletta) ei saisi missään tapauksessa lähteä asemalta etuajassa?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #21 : Maaliskuu 04, 2013, 00:56:52 »

Tässä ketjussa on hieman epäilty liikenteenohjaajien pätevyyttä. Nyt on mahdollisuus hakeutua hommiin ja osaltaan nostaa liikenteenohjauspalvelun laatua. Hymyilee

http://tyopaikat.oikotie.fi/avoimet-tyopaikat/liikenteenohjauskoulutus-tampere/700972

Jos jotakuta kiinnostaa niin ihan vaikka Helsinkiikin voi hakea: http://careers.fi/vr/careers.cgi?action=view&job_id=3748 tai monelle muulle paikkakunnalle: http://careers.fi/vr/careers.cgi
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #22 : Maaliskuu 04, 2013, 01:00:43 »

Okei... Itse oon kuullut muutamasta tapauksesta, joista toisesta muistan sen verran että Allegro, tai Sibbe tai Tolstoi, en muista tarkalleen mikä mutta olisi Vainikkalasta 30-50min etuajassa jatkanut matkaa Helsinkiin koska "löytyi vapaa kolo missä ajaa". Ja oli aikataulunmukainen juna. Joku oli kommentoinut asiaa myös ettei Venäjän junilla ole väliä mihin aikaan suomessa kulkevat Helsingin suuntaan koska suomen sisäisiä matkoja ei tehdä.
Etenkin nämä junat ovat vaarallisia etukäteenlähetettäviä! Täälläkö muuten pitää antaa ohjeet Finrailin/VR:n aikataulunmukaiseen liikenteeseen? Okei, jos se näin on.

Mitään matkustajajunaa ei saa lähettää Keravan virheellisen suorituksen takia eteenpäin aikatauluaikaa ennen.

Esim. Venäjänliikenteessä matkustaa ryhmiä, jotka eivät puhu suomea (japanilaisia, venäläisiä jne.) ja heillä on määräasemillaan vastassa paikallisoppaat. Kun juna tulee sinne etuajassa, oppaat ovat vielä vasta matkalla. Ryhmä on ihmeissään ja hajaantuu pitkin kaupunkia. Näistä keravalaisista eli "korkeamman tahon" metodeista on viime aikoina paljon kärsitty, kun puolikin tuntia liian aikaisin saapuneen venäjänjunan ummikkomatkustajia on metsästetty pitkin Helsingin keskustaa ja kerätty pitkin stokmanneja ja sokoksia että kuulutteko tähän ryhmään? Ja Kuopioon otettiin taannoin liian aikaisin venäjänjunia, oppaat olivat junan saapuessa vielä Rissalan kentällä neuvomassa lentäen tulleita lomailijoita ja junamatkustajat jalkautuivat pitkin pitäjää etsien oppaita, kun heitä ei ollut paikalla. Voi sitä vaivaa mitä tällainen etuajassa kulku aiheuttaa. Pelkkää harmia.

Kun junalla on minuuttiaikataulut, niin eikö voi rautatieläisiltä toivoa, että niitä noudatetaan. Jos joku torvelo sanoo, että lähtekää etuajassa, ei sellaista pidä noudattaa! Näyttää nyt nuoripolvi ajatelevan vain, että olisi jokin hyve olla jokapaikassa  etuajassa, ja että lähtöaika ei ole lähtöaika, vaan vain jokin vitsiaika.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #23 : Maaliskuu 04, 2013, 01:01:46 »

En tiedä nykyisten kuljettajien käytäntöä, mutta ainakin ennen tuolla junan etupäässä oleskeleva henkilö oli TÄYSIN vastuussa junan aikataulunmukaisesta kulusta - riippumatta ken huuteli ehdotuksia muunlaisesta ajelusta. Valitettavasti nykyäänkin (näin olettaisin), Topi + muut, jos moisesta käytännöstä tulee moitteita, ensimmäisenä KULJETTAJA kutsutaan kuultavaksi varsin epämiellyttävillä kysymyksillä - viimeisinä taitanevat olla nuo "kivilinnaan" majoittuneet "ehdottelijat". Toki olen samaa mieltä moisen erheen liikenteen sujuvuuden kannalta joustavasta toiminnnasta - mutta loppujen lopuksi KULJETTAJAN lopullisella vastuulla (oletteko saaneet mahdollisille erehdyksillenne vastakaikua, vai poikkeamailmoituksen (?) - ei tehän olette täydellisiä ammattilaisia).
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 795


« Vastaus #24 : Maaliskuu 04, 2013, 01:07:48 »

Miksi Tikkurilasta Helsinkiin päin lähtevä kaukojuna (kyytiin nousevia matkustajia nolla kappaletta) ei saisi missään tapauksessa lähteä asemalta etuajassa?
Se on kiellettyä ja siinä sekoitetaan perillä Helsingin raidejärjestystä ja liikenteenhoitoa. Olisi itsekästä ajaa etuajassa ja kun noita "Keravan" automaattiraiteenhakuja on muuallakin, niin ei liikenne ole enää sellaista kuin se suunniteltiin. Se vaatisi Finraililta käsintehtyjä kulkuteitä, jos junat tulevat perille umpimähkäisessä järjestyksessä.  Tiedät asiat varmasti rautatieläisenä hyvin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: 10minuuttia etuajassa ollut IC 12 laitettiin IC 58:n edelle  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina