Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: YLE: Auto ja juna törmäsivät Siilinjärvellä – kaksi kuoli, yksi sairaalaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1693


« Vastaus #25 : Helmikuu 25, 2016, 18:02:43 »

Jos vielä pohditaan tuonkin tasoristeyksen turvallisuutta, niin näin "keskimääräistä kokeneemman autolijan" ja liikennesuunnitteluakin tievaltion leivissä työkseni tehneenä nostan nuo vanhan viitostien ja Pyöreälahden väliin jäävät tasoristeyksen pelottavimpiin paikkoihin. Aivan hevillä en autoillessa tunne pelkoa, mutta siellä on muutama sellainen tasoristeys, että melkeinpä pelotti ajella ne kaikki läpi. Varsinkin tietäen junien nopeudet ko. kohdassa.

Niitä pelottavampaan tasoristeykseen olen törmännyt Porin radalla Leukaluiden tiestöllä. Siellä erääseen tasoristeykseen piti tulla peruuttamalla, kun ei autoa mitenkään saanut ympäri. Huono näkyvyys, junat ajavat kovaa ja siihen sitten peruuttamalla läpi tasoristeyksen.  Epävarma
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #26 : Helmikuu 25, 2016, 18:10:11 »

Jos vielä pohditaan tuonkin tasoristeyksen turvallisuutta, niin näin "keskimääräistä kokeneemman autolijan" ja liikennesuunnitteluakin tievaltion leivissä työkseni tehneenä nostan nuo vanhan viitostien ja Pyöreälahden väliin jäävät tasoristeyksen pelottavimpiin paikkoihin. Aivan hevillä en autoillessa tunne pelkoa, mutta siellä on muutama sellainen tasoristeys, että melkeinpä pelotti ajella ne kaikki läpi. Varsinkin tietäen junien nopeudet ko. kohdassa.

Niitä pelottavampaan tasoristeykseen olen törmännyt Porin radalla Leukaluiden tiestöllä. Siellä erääseen tasoristeykseen piti tulla peruuttamalla, kun ei autoa mitenkään saanut ympäri. Huono näkyvyys, junat ajavat kovaa ja siihen sitten peruuttamalla läpi tasoristeyksen.  Epävarma

Siellähän ei onneksi enää sellaista ole radikaalien tiestömuutosten jälkeen. Siellähän oli useampikin paikka, jossa ei nähnyt juuri sataa metriä pidemmäksi.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #27 : Helmikuu 25, 2016, 18:45:26 »

Minä olenkin jo pitkään miettinyt sitä, minkä takia suomalaiset tuntuvat olevan niin pelokkaita tööttäämään. Juna voisi vislata pilliä tai käyttää torvea lähestyessä tasoristeystä, se voisi asiaa auttaa paljonkin. Muissa maissa nimittäin junankuljettajat tööttäilee ihan reilusti, joskus jopa liikaa.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #28 : Helmikuu 25, 2016, 19:21:01 »

Minä olenkin jo pitkään miettinyt sitä, minkä takia suomalaiset tuntuvat olevan niin pelokkaita tööttäämään. Juna voisi vislata pilliä tai käyttää torvea lähestyessä tasoristeystä, se voisi asiaa auttaa paljonkin. Muissa maissa nimittäin junankuljettajat tööttäilee ihan reilusti, joskus jopa liikaa.

Ennen oli vihellysmerkit mutta nirppanokkien takia niistäkin luovuttiin. Jos ei kestä työmaan ääniä niin kannattaako muuttaa sen viereen?
tallennettu
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #29 : Helmikuu 25, 2016, 19:28:17 »

Minä olenkin jo pitkään miettinyt sitä, minkä takia suomalaiset tuntuvat olevan niin pelokkaita tööttäämään. Juna voisi vislata pilliä tai käyttää torvea lähestyessä tasoristeystä, se voisi asiaa auttaa paljonkin. Muissa maissa nimittäin junankuljettajat tööttäilee ihan reilusti, joskus jopa liikaa.

Amerikoissa junat vislaa joka tasoristeyksessä, mutta se johtuu pakottavasta lainsäädännöstä. Suomessa ei sellaista ole, johtunee kai kulttuurieroista, melu koetaan haittana. Toisaalta, tuskin amerikoissakaan ilman pakottavaa sääntöä vislattaisiin. Yleensäkään rautatieympäristöissä ei sooloilla, vaan toimitaan ohjeiden mukaisesti. Eri ohjeet, eri kulttuurit.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1693


« Vastaus #30 : Helmikuu 25, 2016, 19:33:02 »

Minä olenkin jo pitkään miettinyt sitä, minkä takia suomalaiset tuntuvat olevan niin pelokkaita tööttäämään. Juna voisi vislata pilliä tai käyttää torvea lähestyessä tasoristeystä, se voisi asiaa auttaa paljonkin. Muissa maissa nimittäin junankuljettajat tööttäilee ihan reilusti, joskus jopa liikaa.

Ei ääni umpiautoon tahdo kuulua, ei ainakaan nuorisoautoihin, joissa rekisterikilpi resonoi basson tahdissa.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #31 : Helmikuu 25, 2016, 22:14:29 »

Minä olenkin jo pitkään miettinyt sitä, minkä takia suomalaiset tuntuvat olevan niin pelokkaita tööttäämään. Juna voisi vislata pilliä tai käyttää torvea lähestyessä tasoristeystä, se voisi asiaa auttaa paljonkin. Muissa maissa nimittäin junankuljettajat tööttäilee ihan reilusti, joskus jopa liikaa.

Ei ääni umpiautoon tahdo kuulua, ei ainakaan nuorisoautoihin, joissa rekisterikilpi resonoi basson tahdissa.

Mulla rämisi takaluukku 850:ssä kun ajelin pääosin hiekkatiellä 3 vahvistimen järjestelmä, rekisterikilven irroittamiseen poliisi olisi tarvinnut rälläkän kun kierre oli tahallaa murjottu rikki, ihan vain poliisin kiusaksi.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: YLE: Auto ja juna törmäsivät Siilinjärvellä – kaksi kuoli, yksi sairaalaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina