Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Yle: Junavuorojen vähentämisestä kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #25 : Maaliskuu 30, 2016, 13:43:54 »


Kovasti toiselta näyttää Onnibussin tuoreimmat uutiset: http://www.onnibus.com/fi/lehdistotiedotteet.htm?pid=20160330_0001

Ihme touhua kermankuorijaksi syytetyltä firmalta, kun Joensuunkin yhteydet ovat kasvaneet vuodessa yhdestä kolmeen. Nyt avautuu esimerkiksi Joensuu - Kokkola via Jyväskylä reitti.
Ja nyt on sitten oletuksena, että "Onnirail" alkaisi kilpailla Onnibusin matkustajista?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1693


« Vastaus #26 : Maaliskuu 30, 2016, 13:58:17 »


Kovasti toiselta näyttää Onnibussin tuoreimmat uutiset: http://www.onnibus.com/fi/lehdistotiedotteet.htm?pid=20160330_0001

Ihme touhua kermankuorijaksi syytetyltä firmalta, kun Joensuunkin yhteydet ovat kasvaneet vuodessa yhdestä kolmeen. Nyt avautuu esimerkiksi Joensuu - Kokkola via Jyväskylä reitti.
Ja nyt on sitten oletuksena, että "Onnirail" alkaisi kilpailla Onnibusin matkustajista?

Se jäisi nähtäväksi. Tuskin ne ainakaan toisia kannibalisoisivat eli voisiko kumipyörä-onnia ajatella vaikka teräspyörä-onnin syöttöliikenteeksi? Uskallan veikata, että ainakin aikataulut osattaisiin sovittaa yhteen.

Taitaa olla niin paljon vielä avoimia kohtia, ettei kenelläkään ole varmaa visiota, tiedosta puhumattakaan.
tallennettu
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #27 : Maaliskuu 30, 2016, 14:38:15 »

Se jäisi nähtäväksi. Tuskin ne ainakaan toisia kannibalisoisivat eli voisiko kumipyörä-onnia ajatella vaikka teräspyörä-onnin syöttöliikenteeksi? Uskallan veikata, että ainakin aikataulut osattaisiin sovittaa yhteen
Tuohon visioon et näytä uskovan itsekkään  Hymyilee leveästi
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2435


« Vastaus #28 : Maaliskuu 30, 2016, 15:13:47 »

Se jäisi nähtäväksi. Tuskin ne ainakaan toisia kannibalisoisivat eli voisiko kumipyörä-onnia ajatella vaikka teräspyörä-onnin syöttöliikenteeksi? Uskallan veikata, että ainakin aikataulut osattaisiin sovittaa yhteen
Tuohon visioon et näytä uskovan itsekkään  Hymyilee leveästi
Eikö ole metka juttu, että Suomi on niin erilainen kuin Ruotsi. Ruotsissa ei ole ollut lainkaan ongelmallista järjestää yhteensopivat bussi- ja junavuorot. Suomessa koko ajatus tuntuu olevan täysin mahdoton. Mainittu yhteensovitus kuitenkin aiheuttaa sen, että paikallisjuna lasketaan myöhässäkulkevan pikajunan eteen, jos paikallisjunalla on bussiyhteyksiä seisakkeilla. X2000-junissa kuulutetaan jatkoyhteysjunien lisäksi myös yhteensopivat jatkoyhteysbussit (ei kuitenkaan kaupunkiliikenteen busseja) ja miltä bussilaiturilta tai mistä kohtaa asemaa ne lähtevät. 6-vaunuisessa X2000-junassa on vähennysten jälkeenkin kolme konduktööriä (tai vastaavaa) hoitamassa asiakaspalvelua ja tiedottamista. Silti liput ovat halvempia kuin Suomessa. Se vaatii johtajilta enemmän osaamista kuin potkujen jakaminen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #29 : Maaliskuu 30, 2016, 15:53:34 »

Tosi metka juttu. Suorastaan ärsyttävä. Esim. Helsinki-Tampere välillä kilpaillaan jättämällä väliseudun liikenne hoitamatta. Olisi ihan mielekästä ajaa junalla nopeasti vain muutamin pysähdyksin ja joitaa "jakelu" busseilla. Suomessa ei tunnuta osaavan kehitellä bisnesideoita, vaan kpioidaan toisia. Johan se on nähty aikoinaan mm. maataloudessa: Kun yksi sai aikaan toimivan kanalan Laitilassa, kaikilla naapureilla piti olla kanala. Tomaatin viljely Närpiössä, mansikan viljely Suonenjoella jne. eimerkkejä riittää läkähtymiseen asti.
tallennettu
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #30 : Maaliskuu 30, 2016, 22:16:04 »

Eikö ole metka juttu, että Suomi on niin erilainen kuin Ruotsi. Ruotsissa ei ole ollut lainkaan ongelmallista järjestää yhteensopivat bussi- ja junavuorot. Suomessa koko ajatus tuntuu olevan täysin mahdoton.
Niin minustakin.  Luulisi että uusi tuore kansainvälinen linja-autoalan toimija osaisi sovittaa vuoronsa juna-aikatauluihin sopiviksi, niin että syöttöliikenne juniin onnistuisi. Mutta kun ei millään, taitaa johtua siitä että Onnibussia johtaa suomalainen johtaja  Virnistää
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2435


« Vastaus #31 : Maaliskuu 31, 2016, 00:40:55 »

Eikö ole metka juttu, että Suomi on niin erilainen kuin Ruotsi. Ruotsissa ei ole ollut lainkaan ongelmallista järjestää yhteensopivat bussi- ja junavuorot. Suomessa koko ajatus tuntuu olevan täysin mahdoton.
Niin minustakin.  Luulisi että uusi tuore kansainvälinen linja-autoalan toimija osaisi sovittaa vuoronsa juna-aikatauluihin sopiviksi, niin että syöttöliikenne juniin onnistuisi. Mutta kun ei millään, taitaa johtua siitä että Onnibussia johtaa suomalainen johtaja  Virnistää
Taitaa Express- ja Onnibusseilla olla pysähdyksiä niin harvakseen, ettei syöttöliikenne niillä oikein toimi. Ehkä jatkoyhteys kauemmas puoleen tai toiseen jossain? Teoriassa (en tiedä oliko vai ei) Onnibussin tapauksessa Oulusta pohjoiseen junalla tai toisella bussilla ja toiseen suuntaan junalta tai toiselta bussilta Jyväskylän suuntaan. Varkaudesta Joensuun suuntaan. Kuopiosta pohjoiseen. Oliko muita missä junaa voisi käyttää edes teoriassa mahdollisia ennen eilistä laajenemisilmoitusta? Enemmän ihmettelen, ettei Onnibussi tai Savonlinja aja osaa Kuopion vuoroista Haukivuoren ja Pieksämäen kautta, vaan kaikki Juvan ja Varkauden kautta. Vanhasta tottumuksesta?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Yle: Junavuorojen vähentämisestä kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina