Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: KDh3 julkaisu?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2434


« : Joulukuu 20, 2022, 22:14:31 »

KDh3 (Jenbach). Tänään vihdoin löysin Jenbachin puuttuvat paprut Kansallisarkistosta. Ne sisälsivät niin paljon päivittäisiä kilometrejä (ohjeiden mukaan olisi pitänyt hävittää) ja tietoja käytöstä, että voisin tehdä pienen vihkosen siitä sen VR:n ajalta.
Onko kenelläkään kuvia vuosilta 1960-1964 tai sen teollisuusajoilta 1965-2005? Lupaan vain ilmaisen julkaisun palkkioksi+kunniaa (arvo 5€ tai jotain sen suuntaista). Tämä on niin pikkuinen vihko, ehkä 32s, ettei sen kaupallinen julkaisu onnistune millään.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2022, 22:41:31 kirjoittanut Eljas Pölhö » tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 615


« Vastaus #1 : Joulukuu 22, 2022, 11:17:44 »

Muuten jos papereista ilmenee jotain selitystä KDh3:n sijoituspaikan valintaan niin sellainen olisi mielenkiintoinen tieto saada vihkoon mukaan. Oliko esim. veturia tarkoitus käyttää Loviisassa ja Heinolassa korvaamaan Vv13-veturia tarvittaessa, kun KDh3 oli nopeutensa ansiosta oletettavasti Vv13-veturia helpompi siirtää paikkakunnalta toiselle?
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2434


« Vastaus #2 : Joulukuu 22, 2022, 13:13:12 »

KDh3 oli tarkoitus käyttää nimenomaan Lahdessa, koska sieltä käsin oli säännöllistä tarvetta järjestelijoille eri suuntiin. KDh3 avulla voitiin vähentää Tk3 ajoja tenderi edellä ja se oli pääasiallisin syy veturin useille vuokrakausille (dieseleitä oli vielä liian vähän, jotta niitä olisi riittänyt näihin juniin).
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: KDh3 julkaisu?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina