Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Fennia Rail (ent. Proxion Train) tilasi kolme veturia  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #75 : Elokuu 12, 2015, 17:30:53 »


Translatella:
Lainaus
The frame and chassis were used on CKD locomotives series 770 (T669) legendary bumblebee, which was produced in batches tisícových, especially in countries of the former Soviet Union.

Eli hiukan ristiriitaista tietoa rungosta/kehyksestä. Toisaalta: http://trainspo.com/series/286/ samaa sarjaahan ( http://trainspo.com/model/711/ ) nuo ovat (T669, S200).

Mikä tuossa on ristiriitaista?
770 on tasan sama kapistus kuin ČME3. Eroja löytyy telejen raideleveydestä ja mahdollisesti erilaisita maakohtaisista rautatieviranomaisten erityisvaatimuksista.
Joka tapauksessa, 770 on sama kapistus kuin ČME3 samassa merkityksessä kuin Puolassa liikennöivä Taurus on sama kapistus kuin Itävallassa liikennöivä Taurus. Tai ehkä jopa tiukemmassa merkityksessä.
FR:n veturit ovat Puolaan valmistettuja (eli alunperin eurooppalaiselle raideleveydelle myytyjä) ČME3-vetureita, joihin on sitten telit kaivettu mistä lie. Yllä jo mun linkkaamana valokuvia pari tsibaletta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #76 : Elokuu 27, 2015, 18:33:45 »

Toista veturia testaillaan:

http://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000945&lang=en&id=7961&action=shownews#.Vd87o_ntlBd
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #77 : Elokuu 27, 2015, 19:00:25 »


Lainaus
In Finland, the locomotives will be numbered as Dr18 101-103.

Hmm. Mielenkiintoista. Hymyilee Tässähän alkaa kohta olla syyskuu käsillä.
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #78 : Elokuu 27, 2015, 20:10:56 »

Ilmeisesti tänään on ollut jonkinlainen FER:n vetureiden esittelytilaisuus CZ Loko:n tehtaalla:
http://www.ceskenoviny.cz/regiony/zpravy/cz-loko-prijme-asi-stovku-zamestnancu/1251776

The Ensimmäinen ajopöytäkuvakin on jo saatu internet-avaruuteen, ellei sellaista jo jossain ole ollut!  Virnistää
tallennettu

Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #79 : Elokuu 27, 2015, 23:01:28 »

Ilmeisesti tänään on ollut jonkinlainen FER:n vetureiden esittelytilaisuus CZ Loko:n tehtaalla:
http://www.ceskenoviny.cz/regiony/zpravy/cz-loko-prijme-asi-stovku-zamestnancu/1251776

The Ensimmäinen ajopöytäkuvakin on jo saatu internet-avaruuteen, ellei sellaista jo jossain ole ollut!  Virnistää

Ensimmäinen normaaliraideleveydellä liikkunut liikkuvan kaluston yksilö, jossa on EKE ja Suomalainen JKV-laite? Hymyilee Asianmukaisen näköinen ajopöytä kyllä.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #80 : Elokuu 28, 2015, 23:04:09 »

Tuoreita uutisia:
http://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000155&lang=en&id=7969&action=shownews

Lainaus
Interestingly, Fennia Rail's locomotives will be transported over land to Finland. On temporary bogies the locomotives will be transported through Slovakia until they reach the border with Ukraine. From there on, the locos will travel on their final 1520 mm bogies through the Ukraine, Belarus and Russia to Finland.
tallennettu
Antti Tapani Häkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 470


« Vastaus #81 : Elokuu 29, 2015, 09:15:01 »

Missä on Fennia Railin koti varikko, eli minne tuo sitten ajetaan?
tallennettu

Nyt on kyllä pakko käydä Radanvarressa -  https://radanvarsi.wordpress.com/
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #82 : Elokuu 30, 2015, 10:02:16 »

Ilmeisesti tänään on ollut jonkinlainen FER:n vetureiden esittelytilaisuus CZ Loko:n tehtaalla:
http://www.ceskenoviny.cz/regiony/zpravy/cz-loko-prijme-asi-stovku-zamestnancu/1251776

The Ensimmäinen ajopöytäkuvakin on jo saatu internet-avaruuteen, ellei sellaista jo jossain ole ollut!  Virnistää

Ensimmäinen normaaliraideleveydellä liikkunut liikkuvan kaluston yksilö, jossa on EKE ja Suomalainen JKV-laite? Hymyilee Asianmukaisen näköinen ajopöytä kyllä.

Kai tekareista noi löytyy?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #83 : Elokuu 30, 2015, 11:16:13 »

Ei Ruotsin tekareissa JKV:tä ole. Jäljellä on ilmeisesti EKE:n näyttö (rekisteröintilaite) sekä nopeusmittari.
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 418


« Vastaus #84 : Elokuu 30, 2015, 16:36:34 »

Ruotsin tekareissa ei tosiaan ole suomalaista JKV:tä, mutta osaan on kyllä asennettu ETCS jotta liikennöinti mm. Botniabananilla onnistuu. Niissä yksiköissä missä ETCS:ää ei ole on entisen JKV-paneelin paikalla hätäjarrunappi.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #85 : Elokuu 30, 2015, 17:03:45 »

Ruotsin tekareissa ei tosiaan ole suomalaista JKV:tä, mutta osaan on kyllä asennettu ETCS jotta liikennöinti mm. Botniabananilla onnistuu. Niissä yksiköissä missä ETCS:ää ei ole on entisen JKV-paneelin paikalla hätäjarrunappi.
Vassijauressa viime viikolla näkemässäni Tka 175:ssä ei ollut JKV-paneelin paikalla mitään.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #86 : Elokuu 31, 2015, 12:14:45 »

"Interestingly, Fennia Rail's locomotives will be transported over land to Finland. On temporary bogies the locomotives will be transported through Slovakia until they reach the border with Ukraine. From there on, the locos will travel on their final 1520 mm bogies through the Ukraine, Belarus and Russia to Finland. "

Mielenkiintoista, tuodaan ajamalla Suomeen?

Täällä taas maan sisällä kuskataan autoilla vetureita ja vaunuja, jotka voisivat liikkua kiskojakin pitkin  Virnistää
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1693


« Vastaus #87 : Elokuu 31, 2015, 19:46:23 »

Täällä taas maan sisällä kuskataan autoilla vetureita ja vaunuja, jotka voisivat liikkua kiskojakin pitkin  Virnistää

VR on ilmoittanut, ettei mikään kannata, niin ei kannata kiskokalustonkaan kuljettaminen rautateitse.

Se on sitä monopolitaloutta, jota moni tuntuu täälläkin haikailevan..

Monopolitalous ei vaan voi toimia, kun kumipyöräliikenteessä ei ole vastaavaa komentotaloutta. Jos olisi, niin sitten kilpailuasetelma olisi parempi.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2449


« Vastaus #88 : Syyskuu 04, 2015, 12:34:04 »

"Interestingly, Fennia Rail's locomotives will be transported over land to Finland. On temporary bogies the locomotives will be transported through Slovakia until they reach the border with Ukraine. From there on, the locos will travel on their final 1520 mm bogies through the Ukraine, Belarus and Russia to Finland. "

Mielenkiintoista, tuodaan ajamalla Suomeen?

Täällä taas maan sisällä kuskataan autoilla vetureita ja vaunuja, jotka voisivat liikkua kiskojakin pitkin  Virnistää
En malta olla laittamatta tähän kommenttia, että vajaat 100 vuotta sitten teollisuusvetureita lähetettiin Ruotsissa myös postipaketteina. Postin linja-auton perään kytkettävän peräkärryn kyydissä 600 mm raideleveyksinen höyryveturi kulki ihan näppärästi. Eikös Suomen Posti valita, että on liian vähän kuljetettavaa. Tässä olisi mahdollisuus uuteen aluevaltaukseen.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 702


« Vastaus #89 : Syyskuu 04, 2015, 15:43:30 »

Tuleekohan veturi Vainikkalan kautta vaiko peräti Niiralan?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #90 : Syyskuu 04, 2015, 17:41:23 »

Niin, missä se testausrata fyysisesti sijaitsee? Kai se on fiksuinta kuljettaa Suomessa niin pieni määrä tiekilometrejä kuin mahdollista. Tuleekohan rajan yli raiteilla vai siirretäänkö rekan lavalle jo venäläisellä ratapihalla?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #91 : Syyskuu 04, 2015, 17:58:05 »

Niin, missä se testausrata fyysisesti sijaitsee? Kai se on fiksuinta kuljettaa Suomessa niin pieni määrä tiekilometrejä kuin mahdollista. Tuleekohan rajan yli raiteilla vai siirretäänkö rekan lavalle jo venäläisellä ratapihalla?

Olettaisin että sitä ei Suomessa rekalla liikuteta metriäkään vaan se ajetaan omin konein testattavaksi. Onhan jo paino (120t) sellainen ettei sitä ole järkevää kuljettaa rekalla. Laajakankaalle on valtion rataverkolta yhteys.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #92 : Syyskuu 04, 2015, 18:33:00 »

Toivotaan että hieno veturi tulee ehjänä perille.. Joskushan laajassa venäjän maassa on kaiketi hävinnyt koko juniakin. No ehkäpä rautatiet on vielä jossain arvossa rajan takana, ainakin -94 lätät saivat olla Petroskoin asemalla yön aivan rauhassa.

Olisi aika erikoista jos erityisolosuhteiden Suomessa tuota uutta veturia voitaisiin ajaa metriäkään omin konein ilman täkäläisiä tarkastuksia. Vaikkakin veturi olisi kulkenut jo tuhansia kilometrejä lähes vastaavan raidegeometrian raiteilla, sillä ei ole mitään merkitystä täällä. Jos meneteltäisiin oikein, veturi tulisi nostaa kiskoilta välittömästä rajan ylityksen jälkeen ja kuljettaa lavetilla erikoiskuljetuksena laajakankaalle mitattavaksi.

Näistä sepelivaunujen älyttömistä lavettikuljetuksistahan täällä onkin jo kuvia ja veturihan on sentään jo perhanan paljon monimutkaisempi kapistus kuin vaunu, joten sen täytyy myös olla erittäin vaarallinen.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #93 : Syyskuu 04, 2015, 19:19:34 »

Niin siis noi kauttakulkumaat on kaikki sellaisia, että tuolle veturityypille on jo luvat kunnossa. Suomi on reitin maista ainoa, jossa CZ Lokon saneeraama ČME3:a ei vielä ole ollut hyväksyntäajoissa. Siksi sitä ei Suomessa oletettavasti saa omin konein liikuttaa.

VR:llä todennäköisesti ei nähdä kilpailijan auttamisesta saatavaa propagandahyötyä, vaan päinvastoin halutaan toimia mustasukkaisella periaatteella "kiusa se on pienikin kiusa" ja pistää maksimikorkea hinta. Silloin ei oikein jää jäljelle muita vaihtoehtoja kuin vetäminen museojunana höyryveturilla tai rekan lavetti.

Kyllä mä pitäisin rekkakuljetusta rajalta Laajakankaalle todennäköisimpänä vaihtoehtona. Ekan veturin psalta siis.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #94 : Syyskuu 04, 2015, 20:03:59 »

Niinpä, erityisolosuhteet estänevät vaikkapa poikkeusluvan ajaa veturi esim. nopeudella 35km/h Laajakankaalle. Hinauspalvelua voi olla hankala saada järkevään hintaan. Vaikka löytyisihän esim. Teräspyörältä tai Destialta kalustoa millä voisi hinata, miksei myös VR-Trackiltä Emma tai Tka-7 voisi tuon hinata. No helpomminhan voisi olla myös museo-operaattorilta ostettu palvelu.

Tosin mikään hinaus tuskin onnistuu millään luvalla, koska veturihan todennäköisesti putoaa kiskoilta, vieden mukanaan sähkörataportaalit ja päätyy alas sillalta Saimaan kanavaa tukkimaan ja vuotava polttoaine pilaa vedetkin.

No alku aina hankalaa.. Erityisesti rautatieliikennöinnissä.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #95 : Syyskuu 04, 2015, 20:24:12 »

Toivotaan että hieno veturi tulee ehjänä perille.. Joskushan laajassa venäjän maassa on kaiketi hävinnyt koko juniakin. No ehkäpä rautatiet on vielä jossain arvossa rajan takana, ainakin -94 lätät saivat olla Petroskoin asemalla yön aivan rauhassa.

Olisi aika erikoista jos erityisolosuhteiden Suomessa tuota uutta veturia voitaisiin ajaa metriäkään omin konein ilman täkäläisiä tarkastuksia. Vaikkakin veturi olisi kulkenut jo tuhansia kilometrejä lähes vastaavan raidegeometrian raiteilla, sillä ei ole mitään merkitystä täällä. Jos meneteltäisiin oikein, veturi tulisi nostaa kiskoilta välittömästä rajan ylityksen jälkeen ja kuljettaa lavetilla erikoiskuljetuksena laajakankaalle mitattavaksi.

Näistä sepelivaunujen älyttömistä lavettikuljetuksistahan täällä onkin jo kuvia ja veturihan on sentään jo perhanan paljon monimutkaisempi kapistus kuin vaunu, joten sen täytyy myös olla erittäin vaarallinen.

Niin siis noi kauttakulkumaat on kaikki sellaisia, että tuolle veturityypille on jo luvat kunnossa. Suomi on reitin maista ainoa, jossa CZ Lokon saneeraama ČME3:a ei vielä ole ollut hyväksyntäajoissa. Siksi sitä ei Suomessa oletettavasti saa omin konein liikuttaa.

VR:llä todennäköisesti ei nähdä kilpailijan auttamisesta saatavaa propagandahyötyä, vaan päinvastoin halutaan toimia mustasukkaisella periaatteella "kiusa se on pienikin kiusa" ja pistää maksimikorkea hinta. Silloin ei oikein jää jäljelle muita vaihtoehtoja kuin vetäminen museojunana höyryveturilla tai rekan lavetti.

Kyllä mä pitäisin rekkakuljetusta rajalta Laajakankaalle todennäköisimpänä vaihtoehtona. Ekan veturin psalta siis.

Niinpä, erityisolosuhteet estänevät vaikkapa poikkeusluvan ajaa veturi esim. nopeudella 35km/h Laajakankaalle. Hinauspalvelua voi olla hankala saada järkevään hintaan. Vaikka löytyisihän esim. Teräspyörältä tai Destialta kalustoa millä voisi hinata, miksei myös VR-Trackiltä Emma tai Tka-7 voisi tuon hinata. No helpomminhan voisi olla myös museo-operaattorilta ostettu palvelu.

Tosin mikään hinaus tuskin onnistuu millään luvalla, koska veturihan todennäköisesti putoaa kiskoilta, vieden mukanaan sähkörataportaalit ja päätyy alas sillalta Saimaan kanavaa tukkimaan ja vuotava polttoaine pilaa vedetkin.

No alku aina hankalaa.. Erityisesti rautatieliikennöinnissä.

USr3 on ainakin hinattu Laajakankaalle ilman mitään lavettikyytejä. Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Turhaa saivartelua vain. Eiköhän hinauskone, esim. Dr13, tarpeen vaatiessa löydy, jos ei Dr18 omin konein saa ajaa ensimmäisiä metrejä.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2592


« Vastaus #96 : Syyskuu 04, 2015, 21:18:51 »

Eiköhän hinauskone, esim. Dr13, tarpeen vaatiessa löydy

Aivan varmasti Virnistää
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #97 : Syyskuu 04, 2015, 21:54:47 »

Toivotaan että hieno veturi tulee ehjänä perille.. Joskushan laajassa venäjän maassa on kaiketi hävinnyt koko juniakin.

- Ah, poikani Aleksei, kauanko juna on seissyt?
- Ah, isäni, kolmisen tuntia.
- Ah, poikani Aleksei, menetkö katsomaan, mikä junaa viivyttää.
- Ah, isäni, menenhän minä.
...
- Ah, poikani Aleksei, miltä siellä näytti?
- Ah, isäni, he vaihtavat veturia.
- Ah, poikani Aleksei, sittenhän kohta matka jatkuu.
- Ah, isäni, en usko. He vaihtavat veturia votkaan.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #98 : Syyskuu 04, 2015, 23:06:28 »

Ehkä viisainta olisi, että valmistajan edustaja seuraisi veturin kulkua ohjaamosta käsin kartan ja navigaattorin avustuksella, ettei tilaus joutuisi väärille raiteille matkallaan.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #99 : Syyskuu 05, 2015, 00:27:11 »

Varmaa on ainoastaan se, että FERrin konttorilla menee kahvit (ja tee) väärään kurkkuun tätä ketjua lukiessa...  Virnistää
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Fennia Rail (ent. Proxion Train) tilasi kolme veturia  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina