Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Metrovaunun HKL 301 maketti  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 494


« : Maaliskuu 14, 2014, 18:08:45 »

SRS-uutiset (vieritä sivua alas)

Metrovaunun HKL 301 maketti CAF:n tehtaalla. Kuvat © Elina Maunuksela (1,2,4) ja Markku Laaksonen (3).


* 2014-03-14_173332.jpg (369.79 kilotavua, 1366x768 - tarkasteltu 586 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2014, 14:14:03 kirjoittanut Tuukka Varjoranta » tallennettu

Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 796


« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2014, 00:07:11 »

Tuossa automaattimetron "tilapäisessä" ohjaamossa tulee olemaan kaiketi vuosia ihan oikean junankuljettajan työpaikka kunnes taitavan Siemensin automaattirata joskus hamassa tulevaisuudessa on lopulta vihdoin käytössä. Mahtaakohan tuo oranssi-kovamuovipenkki olla "Bremsheyhin" tottuneille pakaroille tulevina pitkinä vuosina parasta työpaikkaistuntaa? Taitaa olla Hurun koneapulaisen "lintulautakin" parempi paikka viettää työpäivä, ja kun vielä ajatellaan, että Espoon metro on (Sörkasta asti) koko matkaltaan tunnelin pimeydessä kulkemista, eikä askeettisuuden lieventämiseksi voi edes katsoa ulos linnunliverrystä, auringonpaistetta ja vaihtelevia maisemia.
tallennettu
Juhana Hietaranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #2 : Maaliskuu 15, 2014, 00:38:53 »

Mahtaakohan tuo oranssi-kovamuovipenkki olla "Bremsheyhin" tottuneille pakaroille tulevina pitkinä vuosina parasta työpaikkaistuntaa?
Ei, mutta se muovipenkki tuleekin tuohon samassa yhteydessä kuin väliseinä puretaan, eli sitten, kun kuljettajia ei enää junissa lähtökohtaisesti ole. Tuossa maketissa on kaksi erilaista päätä: toisessa on väliaikainen ohjaamo ja sitten tuo kuvissakin näkyvä täysautomaattivaiheen matkustajapaikallinen versio. Väliaikaiseen ohjaamoon tulee siis kunnon "Bremshey".

(Juu ei tuo kovamuovipenkki kyllä mikään mukava kapine ole tuntitolkulla istua, pari kertaa on tullut 100-sarjan pelkääjän penkillä istuttua työpäivän verran tuoreen kuskin vanhempana kuljettajana, ja kyllä se viimeistään kolmannella kierroksella alkaa puuduttaa Hymyilee )
tallennettu
Martin Hillebard
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 387


« Vastaus #3 : Maaliskuu 15, 2014, 13:16:19 »

Kysynpä taaskin: Mikä etu sillä saavutetaan, kun kiskokulkuneuvossa ei ole kuljettajaa, vaan se ajaa automatiikan turvin?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #4 : Maaliskuu 15, 2014, 14:47:40 »

Kysynpä taaskin: Mikä etu sillä saavutetaan, kun kiskokulkuneuvossa ei ole kuljettajaa, vaan se ajaa automatiikan turvin?

Nykyisen käsitykseni mukaan, jonka moni oikeakin asiantuntija jakaa, ei mitään etua. Se vähä mitä säästetään, menetetään nousseina kustannuksina muualla.

Automaattimetrot maailmalla ovat tupanneet olemaan teknologiademoja. "Hei katsokaa maailma, me osataan tehdä näin." Enää sillä ei ole vastaavaa viehätysarvoa, mutta silti asiaa on valitettavasti, kustannuksista ja ongelmista huolimatta, ajettu eteenpäin. Virheiden myöntäminen on sitä vaikeampaa, mitä korkeammassa asemassa virheentekijä on.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Maaliskuu 15, 2014, 15:27:32 »

Samaa miltä Topin kanssa. Harvoin osataan laskea kaikki vaikuttavat kustannukset, eikä edes haluta laskea jotain asiaa lobattaessa.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #6 : Maaliskuu 15, 2014, 16:13:18 »

http://www.seisake.net/eng_2013_hietaranta_juhana.pdf

Tuolla lisää aiheesta, jos joku ei ole tutustunut Hymyilee
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Metrovaunun HKL 301 maketti  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina