Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Z-junassa vanhaa Sm-kalustoa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« : Elokuu 07, 2009, 09:45:01 »

Helsingistä pe 7.8.2009 klo 1.19 lähteneen ylimääräisen Z-junan kokoonpano oli Sm1 6041 + Sm2 6081 + Sm2 6064 + Sm1 6021. Näistä 6064 on saneeraamaton. Junan tuloaika Lahteen aikataulun mukaan oli klo 2.35. Helsingin ja Pasilan välillä tuli vastaan siirto Ilmalan ratapihalta Helsinkiin, jossa oli Eil-vaunuja. Ne olivat ilmeisesti menossa joko P 527:een (Helsinki - Turku) tai P 529:ään (Helsinki - Tampere). Molempien junien aikataulun mukainen lähtöaika Helsingistä oli klo 1.40 ja tuloaika pääteasemalle klo 3.40. Turun juna ei pysähtynyt Espoossa eikä Kirkkonummella, ja Tampereen juna ei pysähtynyt Tikkurilassa. Z-juna lähti Pasilasta raiteelta 4 ja käytti Pasilan ja Tikkurilan välillä koko matkan läntistä raidetta Pasilan aseman pohjoispäässä olleen ratatyön vuoksi. Tikkurilaan juna saapui raiteelle 2 ja jatkoi sieltä matkaa 20 sekuntia etuajassa (aikataulun mukainen lähtöaika klo 1.37).
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2009, 09:46:54 »

Jos jollain on tietoa siitä, miten em. Sm-rungot tulivat pois Lahdesta, se tieto on tervetullutta.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2009, 11:28:15 »

Helsingin ja Pasilan välillä tuli vastaan siirto Ilmalan ratapihalta Helsinkiin, jossa oli Eil-vaunuja. Ne olivat ilmeisesti menossa joko P 527:een (Helsinki - Turku) tai P 529:ään (Helsinki - Tampere).

Tampereen lisäjuna taisi olla, tosin siinä oli myös sinisiä. Vierustoverin laskujen mukaan yhden Sr1:n perästä löytyi peräti 16 vaunua.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #3 : Elokuu 07, 2009, 20:23:45 »

Ei ollut varmasti mikään kiitojuna jos yhdellä veturilla vedettiin. Tässä olen vähän laittanut tietoja junasta.
Hki-Tpe junan akseliluku ilman veturia 64kpl, veturi mukana 68kpl, SN 140km/h syy akseliluku, jarrulaji on R.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #4 : Elokuu 07, 2009, 20:39:24 »

Ei ollut varmasti mikään kiitojuna jos yhdellä veturilla vedettiin. Tässä olen vähän laittanut tietoja junasta.
Hki-Tpe junan akseliluku ilman veturia 64kpl, veturi mukana 68kpl, SN 140km/h syy akseliluku, jarrulaji on R.
Jos junassa oli myös sn 140 sinisiä niin jarrulaji on silloin ollut P.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #5 : Elokuu 07, 2009, 20:57:31 »

Tampereen lisäjuna taisi olla, tosin siinä oli myös sinisiä. Vierustoverin laskujen mukaan yhden Sr1:n perästä löytyi peräti 16 vaunua.
Junassa saattoi hyvinkin olla myös sinisiä vaunuja. Olin Z-junassa eri puolella ja huomasin siirron vasta hieman ennen kuin Sr1 tuli kohdalle. Siniset olivat siis ilmeisesti junan loppupäässä. Eil-vaunut tunnistin vain siitä ikkunoiden alla olevasta valkoisesta raidasta. Pimeässä ei erottanut vaunujen väriä.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #6 : Elokuu 07, 2009, 20:58:30 »

Onko kellään tietoa, minkälaisella kokoonpanolla Turun lisäjuna ajettiin? Oliko siinäkin vetäjänä mahdollisesti Sr1?
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #7 : Elokuu 07, 2009, 21:29:14 »

Jos junassa oli myös sn 140 sinisiä niin jarrulaji on silloin ollut P.
[/quote]

Sr2 veturia käytettäessä veturin JL on P, Vaunuissa R+Mg R tai P (M), humautuksina vaunujen kohdalla on käytettävä vaunun tehokkainta jarrulajia.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #8 : Elokuu 07, 2009, 21:36:29 »

Onko kellään tietoa, minkälaisella kokoonpanolla Turun lisäjuna ajettiin? Oliko siinäkin vetäjänä mahdollisesti Sr1?

Sr1 veti, ja vaunusto oli mielestäni silkkaa sinistä.
tallennettu
Mikko Lahdenmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #9 : Elokuu 07, 2009, 23:18:59 »

Onko kellään tietoa, minkälaisella kokoonpanolla Turun lisäjuna ajettiin? Oliko siinäkin vetäjänä mahdollisesti Sr1?

Sr1 veti, ja vaunusto oli mielestäni silkkaa sinistä.

Kyllä Turunkin lisäjunassa oli keulilla 6 lähiliikennevaunua,  perässä sitten 7 sinistä mukaanlukien baarivaunu.

Aseman infomonitorit eivät Madonna-iltana olleet aina ihan ajantasalla, tauluista puuttui osa junista ja tietoja täydennettiin kuulutuksin.  Ja P527:n määräasemana oli pitkään "Turku satama". Tuskin junaa sinne asti kuitenkaan ajettiin...

Kaikki junat eivät myöskään lähteneet "keskiraiteilta", vaan esimerkiksi klo 1.47 L-juna lähti raiteelta 18. Eli porttirahastusta ei tuohon junaan ilmeisesti sovellettu.

Kaiken kaikkiaan kaupunki näytti tyhjenevän varsin nopeasti ilman mitään suurempia ongelmia ja näytti että VR:n, HKL:n ja YTV:n lisäliikenne oli hyvin järjestetty.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #10 : Elokuu 08, 2009, 00:21:37 »

Kyllä Turunkin lisäjunassa oli keulilla 6 lähiliikennevaunua,  perässä sitten 7 sinistä mukaanlukien baarivaunu.

Ok, itse kävelin hotellin alta T-junalle päin, joten jäi nuo etupään punapellit havainnoimatta (syytän pimeyttä minäkin).
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #11 : Elokuu 08, 2009, 22:58:42 »

Tikkurilasta klo 2.28 lähteneen N-junan ja klo 2.58 lähteneen T-junan normaaleiksi lähtöajoiksi oli infomonitoreissa ilmoitettu kummallekin 0.00, ja uusiksi lähtöajoiksi nuo edellä mainitut. Olisiko aikataulutietojen syöttövirhe? Jos lähtöajat on erehdyksessä syötetty uuden lähtöajan paikalle ja varsinaisen lähtöajan kenttä jäänyt tyhjäksi, on oletuksena voinut tulla 0.00. Myöhästymiskuulutuksia en havainnut, mutta on niitäkin voinut virheellisesti jossain vaiheessa tulla, esimerkiksi kellonajan 0.00 mentyä ohi.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Z-junassa vanhaa Sm-kalustoa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina