Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Vieko kolmioraide matkustajat?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 60


« : Helmikuu 06, 2010, 12:48:05 »

Riihimäellä ollaan huolissaan:

http://yle.fi/alueet/hame/2010/02/kolmioraide_ei_saa_vahentaa_matkustajaliikennetta_riihimaella_1424897.html
tallennettu
Eero Hoikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 186


« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2010, 15:52:06 »

Haitta aiheutuu Keravaa myöten, jos Riihimäen junavuorot vähenevät. Tulisi rakentaa Riihimäki-Pohjoinen -asema, jossa olisi Hyvinkään suunnasta vaihtomahdollisuus Lahti-Tampere -juniin ja Tampere-Pietari -yhteyksiin.
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #2 : Helmikuu 06, 2010, 16:10:18 »

Olisivat jättäneet sen matkakeskuksen rakentamatta. Ihan turha möhkäle sekin.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #3 : Helmikuu 06, 2010, 16:13:46 »

Olisivat jättäneet sen matkakeskuksen rakentamatta. Ihan turha möhkäle sekin.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Aivan hirvittävän ruma, ja täysin tarpeeton.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 06, 2010, 17:40:18 »

Mikään oikea ongelma ei ole käydä hakemassa matkustajia asemalta jos heitä on. Keravan-Lahden oikorata on jo muuttanut matkustajien kulkua. Riihimäen liikenne suuntautuu Helsingin suuntaan ja siihen ei  mikään oikaisu pohjoiseen päin vaikuta juuri  yhtään mitään.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #5 : Helmikuu 06, 2010, 19:04:09 »

Olisivat jättäneet sen matkakeskuksen rakentamatta. Ihan turha möhkäle sekin.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Aivan hirvittävän ruma, ja täysin tarpeeton.

On sitä paljon rumempaakin nähty, sen sijaan tarpeettomampaa tuskin vähään aikaan...
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #6 : Helmikuu 06, 2010, 20:47:26 »

Turha pelko. Tai sitten pitää asioiden muuttua oikein isosti henkilöliikenteessä, mitä en usko tapahtuvan. Nykyisellään liikennöitsijän ajattelu perustuu suoriin Helsinki -yhteyksiin.  Myös vaunujen huollot ym. hoidetaan pääosin keskitetysti yhdessä paikassa - Ilmalassa. Tähän ajatteluun eivät poikittaisyhteydet ( vaikkapa Tampere-Imatra ) sovi, ellei sille ulkopuolista maksajaa löydy. Vaikutus tavaraliikenteen kannalta on pelkästään positiivinen ja toki Riihimäkeä osaltaan hiljentävä. Ihmetellä voi, miksei kolmiota ole jo toteutettu!
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #7 : Helmikuu 06, 2010, 21:07:18 »

Olisivat jättäneet sen matkakeskuksen rakentamatta. Ihan turha möhkäle sekin.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Aivan hirvittävän ruma, ja täysin tarpeeton.

On sitä paljon rumempaakin nähty, sen sijaan tarpeettomampaa tuskin vähään aikaan...
Eikös siellä juuri ollut se tulipalokin, kun rakennus oli vielä kesken. Eivät siitä hoksanneet, että rakennus ei edes halua valmistua... Pyörittää silmiään
tallennettu
Pete Nummi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #8 : Helmikuu 06, 2010, 22:14:50 »

Paloihan se.
Tuntuu olevan muutenkin aika tuhoon tuomittu matkailukeskus..
Yrittäjät innoissaan pisti sinne putiikkejaan pystyyn, ja nyt jo on suurin osa hävinnyt.
On kai sielä vielä sentäs Siwa, ja Makuuni? ja ties kuinka monta tyhjää liikehuoneistoa..
tallennettu
Aki Leppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 151


« Vastaus #9 : Helmikuu 06, 2010, 23:35:59 »

Noh, onhan siinä sentään hyvä parkkipaikka kattotasanteella josta sai hyvin katseltua ja kuvailtua itsenäisyyspäivän paraatia. Ja miksei juniakin?
tallennettu
Otto Karikoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 80


« Vastaus #10 : Helmikuu 07, 2010, 01:54:30 »

Yrittäjät innoissaan pisti sinne putiikkejaan pystyyn, ja nyt jo on suurin osa hävinnyt.
On kai sielä vielä sentäs Siwa, ja Makuuni? ja ties kuinka monta tyhjää liikehuoneistoa..
Noh, onhan siinä sentään hyvä parkkipaikka kattotasanteella josta sai hyvin katseltua ja kuvailtua itsenäisyyspäivän paraatia. Ja miksei juniakin?

Sittenhän se pytinki voidaankin muuttaa kokonaan parkkihalliksi! Hymyilee
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #11 : Helmikuu 07, 2010, 09:38:28 »

Paloihan se.
Tuntuu olevan muutenkin aika tuhoon tuomittu matkailukeskus..
Yrittäjät innoissaan pisti sinne putiikkejaan pystyyn, ja nyt jo on suurin osa hävinnyt.
On kai sielä vielä sentäs Siwa, ja Makuuni? ja ties kuinka monta tyhjää liikehuoneistoa..

Paloi: oikein.

Innoissaan putiikkeja pystyyn: väärin.

Keskus on ollut käytännössä tyhjä koko ajan. Yksi ravintola on tainnut lopettaa ja muissa nykyisin tyhjissä huoneistoissa ei ole koskaan ketään ollutkaan. Siwa on, jokin ravintola tai baari, muistaakseni Lähivakuutus ja Lammin säästöpankki ja sitten siellä aivan kaikkein kauimmaisessa päässä kuulemma Matkahuolto (jota en ole itse vielä edes löytänyt).
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jukka Eklund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #12 : Helmikuu 07, 2010, 15:28:21 »

Sellainen ajatus tuli mieleen, että se pohjoisesta päin tuleva raide voisi kääntyä Lahden suuntaan vasta Riihimäen eteläpuolelta.  Tällöin menisisvät kaikki junat Riihimäen aseman kautta. Lahden suunnasta tulevat junat voisivat valita kolmioraiteén eteläisen haaran pohjoiseen päin mennessä ja tietysti pohjoisen haaran etelään mennessä. Tila-, kaavoitus, ym puolia´en ole kummemmin pohtinut.
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #13 : Helmikuu 07, 2010, 20:54:42 »

Jukan ehdotus näyttäisi hyvinkin toteutuskelpoiselta. Tilaa ainakin olisi.



Tietysti kiskoja tähän menee paljon enemmän kuin perinteisellä tavalla toteutettavaan kolmioraiteeseen, mutta tämä mahdollistaisi myös nopealla pysähdyksellä toteutettavan Lahti - Riihimäki - Lahti heilurilinjan, jossa juna jatkaisi Riksusta ajosuuntaa vaihtamatta takaisin Lahteen päin.
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #14 : Helmikuu 07, 2010, 20:56:02 »

Riksun pisara.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #15 : Helmikuu 07, 2010, 23:29:13 »

Nyt oikeastaan tuntuisi siltä, että tuon idean ja kartankin saisi joku kiva ihminen viedä eteenpäin Trafin ja Riksun kaupungin tiedoksi. Ei nimittäin mikään mikään tyhmännäköinen idea Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #16 : Helmikuu 07, 2010, 23:39:56 »

Maasto ei vain taida olla linjaukselle paras mahdollinen. Heti ratapihan itäpuolella (vihreä alue) suota ja senjälkeen kohti itää matkatessa muutama harju ja mäki "halkaistavina".
tallennettu
Runar Ruuska
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #17 : Helmikuu 08, 2010, 00:14:57 »

Helppohan se on tasaselle kartalle viivaa vetää harrastelijapohjalta ilman mitään hajua paikallisista olosuhteista. Taitaa matkalle osua luonnonsuojelualuekin.


tallennettu
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 175


« Vastaus #18 : Helmikuu 08, 2010, 00:16:50 »

Turha pelko. Tai sitten pitää asioiden muuttua oikein isosti henkilöliikenteessä, mitä en usko tapahtuvan. Nykyisellään liikennöitsijän ajattelu perustuu suoriin Helsinki -yhteyksiin.  Myös vaunujen huollot ym. hoidetaan pääosin keskitetysti yhdessä paikassa - Ilmalassa. Tähän ajatteluun eivät poikittaisyhteydet ( vaikkapa Tampere-Imatra ) sovi, ellei sille ulkopuolista maksajaa löydy. Vaikutus tavaraliikenteen kannalta on pelkästään positiivinen ja toki Riihimäkeä osaltaan hiljentävä. Ihmetellä voi, miksei kolmiota ole jo toteutettu!

Olen ihan samaa mieltä enkä usko suoran Kouvola(-Riihimäki)-Tampere junan mahdollisuuteen, ainakaan lähitulevaisuudessa. Mutta, samaan hengenvetoon on todettava, että tällainen suora juna on ollut vielä keväällä 1990. Sm-juna 326 / 451 sunnuntaisin Kouvolasta Tampereelle ajettiin kahdella Sm-yksiköllä Riihimäelle saakka, jossa juna jaettiin kahteen osaan, joista toinen jatkoi suoraan Tampereelle. Joten meikäläisenkään ei tarvinnut vaihtaa junaa Uusikylä-Tampere matkoillani. Toiseen suuntaan vastaavaa yhteyttä ei silloin ollut.
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #19 : Helmikuu 08, 2010, 00:59:55 »

Näinhän se on. Riihimäen kolmioraide rakennetaan pelkästään tavaraliikenteen tarpeita varten. Ajatus suorasta junayhteydestä Tampereelta Venäjälle ohi Riihimäen on peräisin Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan sekä Tampereen kauppakamareiden taholta, jotka ovat lähestyneet Liikenneministeriötä ja VR:ää asian tiimoilta. Muutoinhan Jukan idea olisi todella loistava, mikäli kyseessä olisi pelkästään henkilöliikenne - mutta kun ei ole.

Vastaavalla logiikalla ajateltuna riihimäkeläisten ei kannata olla huolissaan kolmioraiteen takia menetettyjä junayhteyksiä, sillä Hangon radan sähköistys tuo niitä toteutuessaan tuplasti lisää: Suora junayhteys Tampereen ja Hangon välille, sekä vaihdoton sähköjunayhteys Turun ja Joensuun välille - molemmat Riihimäen aseman kautta!

        Virnistää
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2010, 01:33:23 kirjoittanut Jari Kuusinen » tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Vieko kolmioraide matkustajat?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina