Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Matkustajajunien aikataulut 11.8.2014 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #25 : Kesäkuu 15, 2014, 21:22:53 »

InterPika-junien Ex ja Eipt näkyvät verkkokaupassa korvautuvan Expt:llä. Eipt:t paalaimeen ja Ex-vaunut Vaasan radalle? Tosin kyseessä on verkkokauppa, joten asia ei ole lainkaan sanottua.
Eipt-vaunuja tarvittaneen vielä yöjunissa. Puolet sarjasta on käynyt konepajakorjauksessa 2006-07 ja toinen puoli 1998-99. Tälle jälkimmäiselle ryhmälle ei taida hyvä heilua nyt. Seitsemän vaunua riittänee kuuteen yöjunarunkoon ja yksi varavaunuksi.
Eikös järkevämpää olisi poistaa Eip-vaunuja ja laittaa niiden tilalla Eipt?
Eip-vaunut ovat jopa uudempia kuin Eipt:t. Silti ensin mainittujen joukkomurha on täydessä vauhdissa, oikeastaan jo melkein päätöksessä.
tallennettu
Torbjörn Sandell
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #26 : Kesäkuu 15, 2014, 21:37:54 »

IC2 181 (Helsinki 19.06 - Seinäjoki 22.21) korvataan S 65:lla (Helsinki 19.06 - Vaasa 23.07). Vaasaan tulee siis uusi myöhäisillan yhteys.

Samalla ilmeisesti poistuu nykyinen S 59/453 Vaasaan, ja S 59:n toinen yksikkö kytketäänkin irti jo Tampereella jatkaen S 95:na nykyisen IC 927:n tilalla Kuopioon. Siitä tulee seuraavan aamun S 700 Helsinkiin päin.

IC 927 taas typistetään Tku–Tpe -välille ja kääntyy samalla tunnilla (19.47–20.07) IC 184:ksi. Veikkaisin, että tästä rungosta tulee seuraavan aamun IC 83.

Nykyinen S 59:n yhteysjuna Seinäjoen ja Kokkolan välisille asemille, P 407, siirtyy uuden S 65:n yhteysjunaksi eli lähes puolitoista tuntia myöhäisemmäksi.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #27 : Kesäkuu 15, 2014, 21:56:18 »

Ehdotus: Tämän ketjun otsikkoon voisi laittaa mukaan vuosiluvun, jottei vuosien päästä ketjua selaillessa tarvitsisi käydä ketjun alussa tarkistamassa, minkä vuoden aikataulumuutoksista on kyse.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #28 : Kesäkuu 16, 2014, 09:33:45 »

Samalla ilmeisesti poistuu nykyinen S 59/453 Vaasaan, ja S 59:n toinen yksikkö kytketäänkin irti jo Tampereella jatkaen S 95:na nykyisen IC 927:n tilalla Kuopioon. Siitä tulee seuraavan aamun S 700 Helsinkiin päin.

IC 927 taas typistetään Tku–Tpe -välille ja kääntyy samalla tunnilla (19.47–20.07) IC 184:ksi. Veikkaisin, että tästä rungosta tulee seuraavan aamun IC 83.

Nykyinen S 59:n yhteysjuna Seinäjoen ja Kokkolan välisille asemille, P 407, siirtyy uuden S 65:n yhteysjunaksi eli lähes puolitoista tuntia myöhäisemmäksi.

Eli 184:lta jää pois Seinäjoki-Tampere väli. 173 kuitenkin kulkee normaalisti, joten palaako kalusto aamun IC 40:ssä? (mistä nykyisen IC 40 kalusto tulee?)
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #29 : Kesäkuu 16, 2014, 10:21:14 »

Eli 184:lta jää pois Seinäjoki-Tampere väli. 173 kuitenkin kulkee normaalisti, joten palaako kalusto aamun IC 40:ssä? (mistä nykyisen IC 40 kalusto tulee?)
Se taitaa tulla nykyään IC 181:stä. (Joka muuttuu siis S 65:ksi)
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #30 : Kesäkuu 16, 2014, 10:30:36 »

S 59:n yhteysjuna Seinäjoen ja Kokkolan välisille asemille, P 407, siirtyy uuden S 65:n yhteysjunaksi eli lähes puolitoista tuntia myöhäisemmäksi.
Oikein hyvä uudistus  Hymyilee Tosin taitaa tulla aika pitkä vaihtoaika S 60:n matkustajille (20.35-22.30)..
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2014, 11:03:29 kirjoittanut Ville Hautamäki » tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #31 : Kesäkuu 18, 2014, 20:23:52 »

  Mistähän IC 707 Kvl-Pmk tulee saamaan vaunustonsa kun IC 700 Kuo-Kvl muuttuu Pendoliinoksi?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #32 : Kesäkuu 18, 2014, 20:34:26 »

  Mistähän IC 707 Kvl-Pmk tulee saamaan vaunustonsa kun IC 700 Kuo-Kvl muuttuu Pendoliinoksi?
Edellispäivän 706:sta?
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #33 : Kesäkuu 19, 2014, 07:41:06 »

  Mistähän IC 707 Kvl-Pmk tulee saamaan vaunustonsa kun IC 700 Kuo-Kvl muuttuu Pendoliinoksi?
Edellispäivän 706:sta?
Eikös 706 käänny 709:ksi? Joka tapauksessa pohjoiseen menee yksi IC enemmän kuin etelään.
tallennettu
Torbjörn Sandell
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 61


« Vastaus #34 : Kesäkuu 19, 2014, 10:07:22 »

  Mistähän IC 707 Kvl-Pmk tulee saamaan vaunustonsa kun IC 700 Kuo-Kvl muuttuu Pendoliinoksi?
Edellispäivän 706:sta?
Eikös 706 käänny 709:ksi? Joka tapauksessa pohjoiseen menee yksi IC enemmän kuin etelään.

Kun IC 709 puolestaan kääntyy seuraavan aamun IC 912:ksi Turkuun, aloin etsiä ratkaisua mysteeriin sieltä suunnalta. Verkkokaupan tutkailujen perusteella näyttäisi mahdolliselta, että IC 909 (Tku 9.05–Tpe 10.47, jolla ei ole järkevää paluujunaa Turun suuntaan) kääntyy IC 170:ksi (Tpe 11.07–Hki 12.52). Sieltä vaunusto ehtisi periaatteessa tyhjävaunujunana Kouvolaan IC 5:n ja IC 109:n välissä, jolloin vaunusto olisi käytettävissä klo 15.40 aikoihin lähtevään IC 707-junaan.

Tämä on toki vain arvaus, vaikkakin mielestäni valistunut sellainen (esim. verkkokaupan mukaan IC 909:ssa, IC 170:ssa ja IC 707:ssa olisi samanlainen vaunusto eli Edb+Ed+Eds+Rx/Rk+Expt). Mutta tiedämme tietenkin vasta elokuussa varmuudella, miten tämä kuvio menee.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #35 : Kesäkuu 19, 2014, 10:57:26 »

  Mistähän IC 707 Kvl-Pmk tulee saamaan vaunustonsa kun IC 700 Kuo-Kvl muuttuu Pendoliinoksi?
Edellispäivän 706:sta?
Eikös 706 käänny 709:ksi? Joka tapauksessa pohjoiseen menee yksi IC enemmän kuin etelään.

Kun IC 709 puolestaan kääntyy seuraavan aamun IC 912:ksi Turkuun, aloin etsiä ratkaisua mysteeriin sieltä suunnalta. Verkkokaupan tutkailujen perusteella näyttäisi mahdolliselta, että IC 909 (Tku 9.05–Tpe 10.47, jolla ei ole järkevää paluujunaa Turun suuntaan) kääntyy IC 170:ksi (Tpe 11.07–Hki 12.52). Sieltä vaunusto ehtisi periaatteessa tyhjävaunujunana Kouvolaan IC 5:n ja IC 109:n välissä, jolloin vaunusto olisi käytettävissä klo 15.40 aikoihin lähtevään IC 707-junaan.

Tämä on toki vain arvaus, vaikkakin mielestäni valistunut sellainen (esim. verkkokaupan mukaan IC 909:ssa, IC 170:ssa ja IC 707:ssa olisi samanlainen vaunusto eli Edb+Ed+Eds+Rx/Rk+Expt). Mutta tiedämme tietenkin vasta elokuussa varmuudella, miten tämä kuvio menee.
Jotain tällaista tyhjävaunukuviota minäkin olen ajatellut mutten ole miettynyt sille tarkempaa ajankohtaa. Kiitos!
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #36 : Heinäkuu 03, 2014, 14:42:04 »

Näkeekö verkkokaupasta tahi muualta, onko Kouvolan ja Pieksämäen välille nyt tulossa Edoja eli siten myös vetureiksi es-er kakkosia, vai jatkuuko liikenne nykyisellä formaatilla? Entäs Kuopion ja Pieksämäen väli?
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #37 : Heinäkuu 03, 2014, 17:22:45 »

Näkeekö verkkokaupasta tahi muualta, onko Kouvolan ja Pieksämäen välille nyt tulossa Edoja eli siten myös vetureiksi es-er kakkosia, vai jatkuuko liikenne nykyisellä formaatilla? Entäs Kuopion ja Pieksämäen väli?

Verkkokaupasta kun katot vaunukarttaa. Edo on vaununa numero yksi. Jos siinä on joku muu vaunu, niin aika varmasti ei ole Edoa rungossa.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #38 : Heinäkuu 04, 2014, 08:32:05 »

Näkeekö verkkokaupasta tahi muualta, onko Kouvolan ja Pieksämäen välille nyt tulossa Edoja eli siten myös vetureiksi es-er kakkosia, vai jatkuuko liikenne nykyisellä formaatilla? Entäs Kuopion ja Pieksämäen väli?

 Yksi uusi Edo-rata löytyy: IC 909:ssä on sunnuntaisin Edo Tku-Tpe. Ajanee toiseen suuntaan tyhjävaunujunana?
tallennettu
Erno Pintinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 133


« Vastaus #39 : Heinäkuu 05, 2014, 23:03:20 »

Anteeksi, että tulee väärään ketjuun, mutta mistä näkikään graafiset aikataulut?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1781


« Vastaus #40 : Heinäkuu 05, 2014, 23:10:55 »

Näkeekö verkkokaupasta tahi muualta, onko Kouvolan ja Pieksämäen välille nyt tulossa Edoja eli siten myös vetureiksi es-er kakkosia, vai jatkuuko liikenne nykyisellä formaatilla? Entäs Kuopion ja Pieksämäen väli?
Ymmärtääkseni Edoja ei ole vielä niin paljon, että niitä riittäisi muihin juniin kuin vanhoihin IC2-juniin. Kuinkahan mahtaa Transtechin tuotanto jatkua lomien jälkeen, jatketaanko ERd-vaunuilla niin pitkään kuin niitä on tilattu vai pidetäänkö kohta tauko ja tehdään jatkoerä Edoja?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #41 : Heinäkuu 06, 2014, 03:58:04 »

Anteeksi, että tulee väärään ketjuun, mutta mistä näkikään graafiset aikataulut?

http://gratu.miso.fi/aikataulut/
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2592


« Vastaus #42 : Heinäkuu 06, 2014, 10:37:32 »

Näkeekö verkkokaupasta tahi muualta, onko Kouvolan ja Pieksämäen välille nyt tulossa Edoja eli siten myös vetureiksi es-er kakkosia, vai jatkuuko liikenne nykyisellä formaatilla? Entäs Kuopion ja Pieksämäen väli?
Ymmärtääkseni Edoja ei ole vielä niin paljon, että niitä riittäisi muihin juniin kuin vanhoihin IC2-juniin. Kuinkahan mahtaa Transtechin tuotanto jatkua lomien jälkeen, jatketaanko ERd-vaunuilla niin pitkään kuin niitä on tilattu vai pidetäänkö kohta tauko ja tehdään jatkoerä Edoja?
Mielestäni jatkoerä Edoja.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #43 : Heinäkuu 06, 2014, 10:41:15 »

Jaaha, ainakin IC74:stä häviää 11.8 alkaen 1-krs ravintolavaunu ja myös muut yksikerrosvaunut. Koko junakin lyhenee vain 4-vaunuiseksi. Erd neljäntenä vaununa. Vaikuttaa siltä, että tämän ennakoivan toimenpiteen ansiosta ennen pitkää tulee tähän junaan Sr2-veto (tai työntö) ja Edo viidenneksi vaunuksi jolloin Kouvolan käännös voi sujua hiukan nopeammin.. Ja kaluston puolesta on Sn 200 sallittu (ellei Sr2 rajoita 160 km/h telien takia??), vai olivatko kaikki Sr2:t jo Sn 200-kelpoisia?

Aikataulujen perusteella 11.8 ei vielä kuitenkaan oteta suurempia nopeuksia ainakaan Pm-Kuo-välillä käyttöön tällä junalla. Haapakosken kohtaus siirtyy vain muualle ja se nopeuttaa kyseistä junaa.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1122


« Vastaus #44 : Heinäkuu 06, 2014, 10:49:21 »

Ymmärtääkseni Edoja ei ole vielä niin paljon, että niitä riittäisi muihin juniin kuin vanhoihin IC2-juniin. Kuinkahan mahtaa Transtechin tuotanto jatkua lomien jälkeen, jatketaanko ERd-vaunuilla niin pitkään kuin niitä on tilattu vai pidetäänkö kohta tauko ja tehdään jatkoerä Edoja?

Homma menee niin, että Transtech toimittaa ensin ERd-erän loppuun ja fiksaa "protosarjan" Edo:jen ongelmat alta pois ja alkaa vasta sitten tuottaa Edo:ja lisää. Edo on ideana ihan jees, mutta muun muassa kulkuominaisuuksissa on vielä todella paljon korjaamisenvaraa.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #45 : Heinäkuu 06, 2014, 11:10:23 »

...vai olivatko kaikki Sr2:t jo Sn 200-kelpoisia?

Ovat olleet jo jonkin aikaa (vuoden-pari ehkä?) 200km/h.
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 233


« Vastaus #46 : Heinäkuu 06, 2014, 12:45:29 »

Korjatkaa jos olen autaasti väärässä, mutta eikös noi sr2:t oo alusta asti ollu sn 200 kelposia?

Alkuunhan niissä toli teipit/maalit kyljissä sn 230, mutta se muutettiin sn 200 koska vr halusi pitää pendolinolla nopeimman kaluston maineen.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #47 : Heinäkuu 06, 2014, 13:30:56 »

Korjatkaa jos olen autaasti väärässä, mutta eikös noi sr2:t oo alusta asti ollu sn 200 kelposia?

Alkuunhan niissä toli teipit/maalit kyljissä sn 230, mutta se muutettiin sn 200 koska vr halusi pitää pendolinolla nopeimman kaluston maineen.

Miten mullakin ois juuri Teemun kuvaavan kaltainen muistikuva.. Tosin vikaa lausetta en allekirjoita, mutta muistan että ois jostain syystä muutettu 230 km/h -> 200 km/h.
tallennettu
Pauli Kyllönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #48 : Heinäkuu 06, 2014, 14:02:34 »

Korjatkaa jos olen autaasti väärässä, mutta eikös noi sr2:t oo alusta asti ollu sn 200 kelposia?

Alkuunhan niissä toli teipit/maalit kyljissä sn 230, mutta se muutettiin sn 200 koska vr halusi pitää pendolinolla nopeimman kaluston maineen.

Miten mullakin ois juuri Teemun kuvaavan kaltainen muistikuva.. Tosin vikaa lausetta en allekirjoita, mutta muistan että ois jostain syystä muutettu 230 km/h -> 200 km/h.

Alkuun oli sn230 kyljessä, mutta se muutettiin sn 210 ja syy onkin ylempänä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #49 : Heinäkuu 06, 2014, 14:03:05 »

Alkuunhan niissä toli teipit/maalit kyljissä sn 230, mutta se muutettiin sn 200 koska vr halusi pitää pendolinolla nopeimman kaluston maineen.

Mitenhän monta kertaa tämäkin väite pitää tällä sivulla kumota, ennen kuin porukka alkaa oppimaan... Eikö sivustolle kirjoittavat henkilöt lue tätä sivustoa itse lainkaan? Hymyilee

Korjatkaa jos olen autaasti väärässä, mutta eikös noi sr2:t oo alusta asti ollu sn 200 kelposia?

Periaatteessa olivat, mutta telien silloisista ominaisuuksista johtuen (erilaiset vaimentimet(?), eri pyöräprofiili(?)) ne eivät oikein yli 160 km/h vauhtia tykänneet kulkea.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Matkustajajunien aikataulut 11.8.2014 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina