Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pakkanen jäädytti yöjunan kaikki vessat  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Martti Pulkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« : Tammikuu 03, 2024, 02:23:57 »

Intercity 266:n kerrottiin pysähtyvän vessatauoille matkansa varrella.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010094216.html
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #1 : Tammikuu 03, 2024, 04:12:08 »

Ainakin hyvitys/korvauspolitiikka tuntuu olevan VR:llä kunnossa. Pisteet siitä!
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 395


« Vastaus #2 : Tammikuu 03, 2024, 11:56:56 »

Intercity 266:n kerrottiin pysähtyvän vessatauoille matkansa varrella.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010094216.html


Osittain vitsinä:

"Arvoisat matkustajat, junamme tekee vessapysähdyksiä: Seinäjoella, Tampereella ja Tkkurilassa. Hyvää matkaa!
Muistattehan, että teillä pitää junassa matkustaessanne olla ennalta ostettu matkalippu, muuten tulee 100 euron valvontamaksu!"

"Näyttämällä matkalipussanne olevaa QR-koodia vessan oven lukitusvalvontalukulaitteelle pääsette vessaan, hinta vain 10,99 euroa käynniltä".
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #3 : Tammikuu 03, 2024, 14:30:35 »

Asiointi asemien vessoissa taitaa olla taiteen lajinsa ilman poikkeustilanteitakin. Ennen sentään selvisi kolikoilla.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1121


« Vastaus #4 : Tammikuu 03, 2024, 15:17:09 »

Asiointi asemien vessoissa taitaa olla taiteen lajinsa ilman poikkeustilanteitakin. Ennen sentään selvisi kolikoilla.

Nykyään lienee tarjolla Hätä-äppi, jonka voi ladata hätätilanteessa hyvin varustelluista sovelluskaupoista.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #5 : Tammikuu 03, 2024, 17:59:37 »

"Hyvää päivää hyvät matkustajat. Tämä in Intercity 266 Helsinkiin, jonne saavumme...joskus. Juna on umpi jäässä aina vessoja sekä suihkuja myöten. Juna pysähtyy ensimmäiselle ku*itauolle Oulussa. Tämän jälkeen vastaaville ainakin Seinäjoella, Tampereella".

Tilanteena täysin absurdi nykyaikaisen rautatieoperaattorin toiminnassa. Ja kaikki ilmeisesti vain huollon puutteen vuoksi?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1693


« Vastaus #6 : Tammikuu 03, 2024, 18:56:18 »

Asiointi asemien vessoissa taitaa olla taiteen lajinsa ilman poikkeustilanteitakin. Ennen sentään selvisi kolikoilla.

Varmasti, ja taitaa yhden käden sormet riittää listaamaa ne asemat joilla on matkustavaisille avoimet vessat.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #7 : Tammikuu 03, 2024, 19:10:17 »

Kyllä. Aika nöyryyttävää muka nykyaikaiselle Eurooppalaiselle rautatieoperaattorille on se, että noiden oman hölmöilyn vuoksi täytyy pitää Intercity-junan vessataukoja asemilla määrävälein. 1900-luvulla kuuluteltiin "ravintola-asemia". Nyt hönkäillään mikkiin kus*putka-asemia määrävälein. Mutta kyllä....ehdottoman luotettava ja asiansa täysin hallitseva Suomalainen matkustajaliikenteen asiakaslähtöinen rautatieoperaattori. Oliko tarpeeksi kohteliaasti saneltu?
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 118


« Vastaus #8 : Tammikuu 03, 2024, 19:21:24 »

Sanontapäivitys: "Jäätyy kuin junan vessa."
tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 64


« Vastaus #9 : Tammikuu 03, 2024, 19:39:14 »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010094440.html
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #10 : Tammikuu 03, 2024, 19:58:48 »

Selkosuomeksi sanottuna: Joku oli kus*ut 4 litraa hyttinsä roskikseen. Hätä ei lue lakia, eikä etenkään aikataulua. Mikä oli VR:n vastine tapahtuneeseen? Kannattaisikohan aivan oikeasti alkaa kiinnittää lisää huomiota/toimintaa vetokaluston & vaunujen huoltoon? VR on ajautumassa kalustonsa ylläpidon suhteen täysin luokattomaan tilaan. Eiköhän maksavien matkustajien nöyryyttäminen ala jo riittää?
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #11 : Tammikuu 03, 2024, 23:56:57 »

Melko farssi.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 487


« Vastaus #12 : Tammikuu 04, 2024, 00:13:51 »


Tainnut ko. hytti olla ollut jonkinlainen yleinen WC, kun ovi on ollut auki ja vuodevaatteetkin on viety parempaan tarpeeseen. 
tallennettu
Esa J. Rintamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 395


« Vastaus #13 : Tammikuu 04, 2024, 03:41:29 »

Selkosuomeksi sanottuna: Joku oli kus*ut 4 litraa hyttinsä roskikseen. Hätä ei lue lakia, eikä etenkään aikataulua. Mikä oli VR:n vastine tapahtuneeseen? Kannattaisikohan aivan oikeasti alkaa kiinnittää lisää huomiota/toimintaa vetokaluston & vaunujen huoltoon? VR on ajautumassa kalustonsa ylläpidon suhteen täysin luokattomaan tilaan. Eiköhän maksavien matkustajien nöyryyttäminen ala jo riittää?


Vedetäänpä pseudomatemaattinen yhtälö ja johtopäätös: neljä litraa keskikuraa ravintolavaunussa on yhtäkuin neljä litraa pissiä, keskimääräisellä munuaisten läpivirtaama-arvolla. Tietenkin pään kautta kiertäneenä.

Ai niin, täysin vapaakäyttöinen ja rakenteeltaan yksinkertainen yleisökäymälä lienee Otalammen aseman muinainen puuhyyskä. Eikun junat kiertämään sieltä kautta matkallaan Luostholtha Helsinkiin!
tallennettu
Kari Haapakangas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 137


« Vastaus #14 : Tammikuu 04, 2024, 09:22:29 »

Kyllä. Aika nöyryyttävää muka nykyaikaiselle Eurooppalaiselle rautatieoperaattorille on se, että noiden oman hölmöilyn vuoksi täytyy pitää Intercity-junan vessataukoja asemilla määrävälein. 1900-luvulla kuuluteltiin "ravintola-asemia". Nyt hönkäillään mikkiin kus*putka-asemia määrävälein. Mutta kyllä....ehdottoman luotettava ja asiansa täysin hallitseva Suomalainen matkustajaliikenteen asiakaslähtöinen rautatieoperaattori. Oliko tarpeeksi kohteliaasti saneltu?

No jaa, kuinka monen euroopalaisen rautatieoperaattorin ic-juna edes liikkuu yli 30 asteen pakkasissa? Onhan se toki noloa VR:lle, mutta lokakuun rautateitä lukuunottamatta muut eivät näin arktisissa olosuhteissa operoi.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 118


« Vastaus #15 : Tammikuu 04, 2024, 09:35:37 »

No, tilanne on se mikä se on ja jatkunee. Toivottavasti matkustajissa ei ole nesteenpoistolääkkeitä käyttäviä, niillä on se ominaisuus, että hädän tullen pitää vähän äkkiä päästä helpotukseen...
tallennettu
Timo Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 64


« Vastaus #16 : Tammikuu 04, 2024, 11:34:22 »

Kaima on TISMALLEEN oikeassa. (nimim. kokemusta on) Mitähän TAYS, tai HUS sanoisi, jos saisivat junalastillisen katetroitavia yhdellä kertaa???
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #17 : Tammikuu 04, 2024, 11:42:25 »

Kyllä. Aika nöyryyttävää muka nykyaikaiselle Eurooppalaiselle rautatieoperaattorille on se, että noiden oman hölmöilyn vuoksi täytyy pitää Intercity-junan vessataukoja asemilla määrävälein. 1900-luvulla kuuluteltiin "ravintola-asemia". Nyt hönkäillään mikkiin kus*putka-asemia määrävälein. Mutta kyllä....ehdottoman luotettava ja asiansa täysin hallitseva Suomalainen matkustajaliikenteen asiakaslähtöinen rautatieoperaattori. Oliko tarpeeksi kohteliaasti saneltu?

No jaa, kuinka monen euroopalaisen rautatieoperaattorin ic-juna edes liikkuu yli 30 asteen pakkasissa? Onhan se toki noloa VR:lle, mutta lokakuun rautateitä lukuunottamatta muut eivät näin arktisissa olosuhteissa operoi.

Eiköhän lähtökohta kuitenkin ole, että liikennettä harjoittavan operaattorin voidaan odottaa kykenevän toimimaan järkevästi liikennöintialueensa tavanomaisissa olosuhteissa. Se, mitä joillakin toisenlaisten olosuhteiden seuduilla tapahtuu, on jotakuin irrelevanttia.
tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 78


« Vastaus #18 : Tammikuu 04, 2024, 18:35:32 »

Oliskohan tuo sähköllä polttava vessa huono ratkaisu kesäaikanakaan? Jätevesien käsittely yksinkertaistuisi huomattavasti.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #19 : Tammikuu 05, 2024, 19:24:22 »

No, tilanne on se mikä se on ja jatkunee. Toivottavasti matkustajissa ei ole nesteenpoistolääkkeitä käyttäviä, niillä on se ominaisuus, että hädän tullen pitää vähän äkkiä päästä helpotukseen...

Erinomainen pointti. mm Spironolactone ja Furesis eivät siedä VR:n uutta 3-4 tunnin kus*taukonormaalia. Pahimmillaan tauko voi olla max 10 minuuttia, eli tuo lääkitys vaatii normaalisti toimivan saniteettitilan, jota VR ei nyt kykene tarjoamaan. Mutta rahastaa silti täyden lipun hinnan yhä.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #20 : Tammikuu 05, 2024, 20:35:57 »

Kyllä. Aika nöyryyttävää muka nykyaikaiselle Eurooppalaiselle rautatieoperaattorille on se, että noiden oman hölmöilyn vuoksi täytyy pitää Intercity-junan vessataukoja asemilla määrävälein. 1900-luvulla kuuluteltiin "ravintola-asemia". Nyt hönkäillään mikkiin kus*putka-asemia määrävälein. Mutta kyllä....ehdottoman luotettava ja asiansa täysin hallitseva Suomalainen matkustajaliikenteen asiakaslähtöinen rautatieoperaattori. Oliko tarpeeksi kohteliaasti saneltu?

No jaa, kuinka monen euroopalaisen rautatieoperaattorin ic-juna edes liikkuu yli 30 asteen pakkasissa? Onhan se toki noloa VR:lle, mutta lokakuun rautateitä lukuunottamatta muut eivät näin arktisissa olosuhteissa operoi.

Eiköhän lähtökohta kuitenkin ole, että liikennettä harjoittavan operaattorin voidaan odottaa kykenevän toimimaan järkevästi liikennöintialueensa tavanomaisissa olosuhteissa. Se, mitä joillakin toisenlaisten olosuhteiden seuduilla tapahtuu, on jotakuin irrelevanttia.

Suomessa on aika tavanomaista, että talvilämpötilat laskevat -20C ja -30C välille. Se mikä on ehdotonta extremeä keski-euroopassa, on kuitenkin vain yhä tavallista perussettiä Suomessa. -30C ei ole mitenkään poikkeava lämpötila talvisessa suomessa. Rautateiden tulisi olla mitoitettuina vähintäänkin näihin lämpötiloihin, kaikkine ilmankosteusarvoineen.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #21 : Tammikuu 06, 2024, 00:00:23 »

No, tilanne on se mikä se on ja jatkunee. Toivottavasti matkustajissa ei ole nesteenpoistolääkkeitä käyttäviä, niillä on se ominaisuus, että hädän tullen pitää vähän äkkiä päästä helpotukseen...

Erinomainen pointti. mm Spironolactone ja Furesis eivät siedä VR:n uutta 3-4 tunnin kus*taukonormaalia. Pahimmillaan tauko voi olla max 10 minuuttia, eli tuo lääkitys vaatii normaalisti toimivan saniteettitilan, jota VR ei nyt kykene tarjoamaan. Mutta rahastaa silti täyden lipun hinnan yhä.
20 tai 40 Mg Furesis pistää rakossa vipinää nimimerkillä kokemusta on, ei naurata ellei toimivaa kusputkaa löydy.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 698


« Vastaus #22 : Tammikuu 06, 2024, 10:45:05 »

Mikä ketjuista S, K vai Lidl ennättää ensimmäiseksi tarjoamaan:
Pissapussi erityisesti VR-junamatkoja varten. Suomessa välttämättömäksi todettu!

Anatomisesti sopivat miesten sekä naisten mallit.
Mukavat, tippavarmat  suuaukot. Varma sulkulaite. Puhkeamattomuustakuu!

Osta 10 kpl pakkaus perheellesi tai seurueelle! Sopiva myös hyöty- tai liikelahjaksi.
tallennettu
Timo Haapanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 118


« Vastaus #23 : Tammikuu 06, 2024, 11:40:13 »

Vähän muuten epäilen, että tapahtunut hytin roskikseen kuseminen ei ollut pelkästään vittuilua.
tallennettu
Jaakko Pehkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #24 : Tammikuu 06, 2024, 16:59:43 »

Ei se perinteinen junan vessakaan ihan aina ongelmaton ole: https://yle.fi/a/74-20068014

Toisaalta tuota saisi elvytettyä jollakin kepillä tms. sen verta että asiointi onnistuisi. Ei varmastikkaan miellyttävin kokemus, mutta mielestäni parempi kuin ei vessaa ollenkaan.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pakkanen jäädytti yöjunan kaikki vessat  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina