Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10 | Siirry alas Tulostusversio
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #25 : Lokakuu 28, 2021, 08:55:06 »



Raidejokerin radalla tukemiskone ollut hommissa kuukauden

https://www.facebook.com/raidejokeri/photos/a.906965432805090/1947672715401018/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #26 : Lokakuu 29, 2021, 08:30:49 »


Raidejokeri kirinyt aikataulua

"Raide-Jokerin rakennustöistä on valmiina 75 prosenttia. Kolmen neljäsosan rajapyykki saavutettiin lokakuun 2021 lopussa. Ratarakentaminen on edennyt suunniteltua nopeammin, ja 25 kilometrin pituisesta radasta on valmiina jo 21 kilometriä."

https://raidejokeri.info/kolme-neljasosaa-raide-jokerin-rakennustoista-valmiina-ratarakentaminen-etenee-edella-aikataulua/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #27 : Marraskuu 01, 2021, 08:29:34 »


Pirkkalan valtuusto päätti merkitä Tampereen Raitiotie oy:n osakkeen. Raitiotien suunnittelu siirtymässä 2022 alussa Tampereen kaupungilta TRO:lle

"Valtuuston päätös 25.10.2021

Valtuusto päätti

1) osallistua Tampereen Raitiotie Oy:n suunnattuun osakeantiin ja merkitä
yhden P-osakkeen hintaan 2 000 euroa vuoden 2021 loppuun
mennessä,
2) että osakkeen merkintä rahoitetaan arvopaperit tililtä,
3) että Tampereen Raitiotie Oy:n hallintovastikkeen edellyttämät
määrärahat huomioidaan vuoden 2022 talousarvion valmistelussa."

https://pirkkala.tweb.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=3&docid=3272177
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #28 : Marraskuu 01, 2021, 09:19:32 »


Laajasalon raitiotie - kehitysvaiheesta tuotantoon

"Kruunusillat-allianssi siirtyy 1. marraskuuta toteutusvaiheeseen."

https://kruunusillat.fi/tiedotteet/kruunusillat-allianssi-toteutusvaiheeseen/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #29 : Marraskuu 02, 2021, 08:25:40 »


Tampereen ratikassa pitää aina leimata lippu, vaikka olisi kausilippu

"Kuukausikortti täytyy leimata lippulaitteessa jokainen kerta, kun astuu kulkuneuvoon, esimerkiksi jatkoyhteyden vaihdon yhteydessä. Leimaamatta jättämisestä seuraa 80 euron tarkastusmaksu. Tampereen kaupungin joukkoliikenteen asiakkuuspäällikkö Riikka Salkonen kertoo, mistä käytännöt johtuvat."

https://yle.fi/uutiset/3-12168876
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #30 : Marraskuu 02, 2021, 08:39:12 »

Ihan kätevä juttu. Sen mobiililipun kun voi ostaa myös/vain silloin, kun seuraavalla pysäkillä "sinipaidat" odottavat.

Olisipa hienoa, jos VR:ääkin rupeasi kaukojunissa kiinnostamaan tällainen leimaus. Pienten väliasemien matkustajamäärät nousisivat suurten asemien hintojen huikean halpuutuksen varjoista.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #31 : Marraskuu 03, 2021, 08:09:01 »

Ihan kätevä juttu. Sen mobiililipun kun voi ostaa myös/vain silloin, kun seuraavalla pysäkillä "sinipaidat" odottavat.

Olisipa hienoa, jos VR:ääkin rupeasi kaukojunissa kiinnostamaan tällainen leimaus. Pienten väliasemien matkustajamäärät nousisivat suurten asemien hintojen huikean halpuutuksen varjoista.

mutta myös ratikasta ostettu mobiililippu pitää leimata nyssen lukijassa, voi tulla kiire
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #32 : Marraskuu 03, 2021, 08:10:45 »


Valtion viranomaiset taas sekoilevat keskenään Tampereen ratikassa

"AVI MYÖNSI saaritäytölle vesiluvan vuoden 2020 alussa. Kaksi luontoyhdistystä valitti luvasta, mutta hallinto-oikeus hylkäsi valituksen. Luvasta valitettiin vielä Korkeimpaan Hallinto-oikeuteen (KHO), jossa käsittely on kesken. Käsittelyyn liittyen KHO pyysi asiasta Elyltä lausunnon, johon Tampereen kaupunki on vastannut."

https://www.tamperelainen.fi/paakirjoitus-mielipide/4353035
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #33 : Marraskuu 03, 2021, 11:18:15 »

Tamperelainen -lehti upposi Lielahden nollakuitulimaan tuomalla uutisena (!) Tiivistäjä-Jäntin raivokkaan blogin. 
Raivon ymmärtää sillä koko ratikkahanke keksittiin, päätettiin ja sen junttaamistehtävät jaettiin Hiedanrannan markkinointipalaverissa - tulijoiden saamiseksi maksamaan alueen saneerauksen asumiskelpoiseksi.

Härkäpäistä junttausta ja yhteiskunnan vastuutahojen halventamista ei pidä Jäntin jatkaa.
Sen sijaan Kaupin golfarien siirto on kaupungin päätettävissä oleva ja tarpeellinen toimi.
Sillä ratikka saa pikaisesti kaupunkilaisia ja kaupunkitaloutta hyödyttävämmän jatkon.
Itä-Tampere ja kehätietä kauempaa tulevat kiittävät.

Tulee siis repiä alueen golfvuokrauksen jatkosopimus. Sen osapuolina olivat golfarit ja golfarit (=kaupunkia käskyttänyt, Jäntin puoluetta edustanut golfari).
Pitää siis tehdä jääviydestä parempaa huolta kantaen uusi kohtuusopimus golfarien kanssa.
 
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #34 : Marraskuu 03, 2021, 17:19:18 »

Tamperelainen -lehti upposi Lielahden nollakuitulimaan tuomalla uutisena (!) Tiivistäjä-Jäntin raivokkaan blogin. 
Raivon ymmärtää sillä koko ratikkahanke keksittiin, päätettiin ja sen junttaamistehtävät jaettiin Hiedanrannan markkinointipalaverissa - tulijoiden saamiseksi maksamaan alueen saneerauksen asumiskelpoiseksi.

Härkäpäistä junttausta ja yhteiskunnan vastuutahojen halventamista ei pidä Jäntin jatkaa.
Sen sijaan Kaupin golfarien siirto on kaupungin päätettävissä oleva ja tarpeellinen toimi.
Sillä ratikka saa pikaisesti kaupunkilaisia ja kaupunkitaloutta hyödyttävämmän jatkon.
Itä-Tampere ja kehätietä kauempaa tulevat kiittävät.

Tulee siis repiä alueen golfvuokrauksen jatkosopimus. Sen osapuolina olivat golfarit ja golfarit (=kaupunkia käskyttänyt, Jäntin puoluetta edustanut golfari).
Pitää siis tehdä jääviydestä parempaa huolta kantaen uusi kohtuusopimus golfarien kanssa.
 

myös aamulehti uutisoi asiasta (Tilaajille) https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008373522.html.

Ratikka ei pysähdy tähän, vaan Härmälä voikin saada ratikan nopeammin jos rakennustyöt kesketyvät Hiedanrannassa.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #35 : Marraskuu 03, 2021, 19:09:23 »


Vantaan ratikka projektissa työpajoja

"Vantaan ratikan asukasvuorovaikutuksessa on syksyn osalta vuorossa työpajoja kaavarunkoon liittyen. Kaavarungon suunnittelun pohjaksi järjestetään asukkaille kolme työpajaa Aviapoliksen, Tikkurilan ja Hakunilan suuralueilla marras-joulukuussa. Työpajoissa pohditaan ratikan kaavarungon suunnittelua eri näkökulmista pienryhmissä yhdessä suunnittelijoiden kanssa. Asukkaiden näkemyksiä toivotaan mukaan suunnitteluun, jotta suunnittelun tueksi saadaan arjen kokemuksia."

https://www.vantaa.fi/uutisia/asuminen_ja_ymparisto/101/0/159953
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #36 : Marraskuu 05, 2021, 07:34:50 »


Tampereen ratikan törmäyksistä

"– Vaaratilanteiden määrä on kuitenkin aika suuri. Kuljettajat ovat kuitenkin ottaneet hienosti roolinsa, vaikka on uusia henkilöitä kuljettajina, Tampereen Raitiotie Oy:n turvallisuus- ja järjestelmäpäällikkö Jonna Anttila kertoo."

https://yle.fi/uutiset/3-12173777
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #37 : Marraskuu 07, 2021, 09:39:44 »


Ylöjärvi järjesti ratikasta sidoryhmä tilaisuuden

"Sidosryhmien edustajia kutsuttiin työpajaan
tunnistamaan hankkeen mahdollisuuksia ja riskejä,
kommentoimaan aiempia suunnitelmia ja vaikutusten
arviointeja sekä antamaan evästyksiä tarkentavaan
suunnitteluun. "

https://www.tampereenratikka.fi/wp-content/uploads/2021/11/2021-10-6-Sidosryhmatyopajan-muistio.pdf
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #38 : Marraskuu 07, 2021, 13:10:13 »

Muistio on täyttä höttöä.
Muuta ei voi odottaakaan konsultin toteuttaessa "asiantuntijan" tehtäväänsä ja mukaan raapaistujen arvioijien puuttuessa pääosin toissijaisiin tai epäolennaisiin pikkuseikkoihin.
Surkeaa ja kallista "demokraattista" valmistelutyötä.
Tästäkin hötöstä on lasku jo mennyt Tampereen veronmaksajille.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #39 : Marraskuu 07, 2021, 14:59:35 »

Muistio on täyttä höttöä.
Muuta ei voi odottaakaan konsultin toteuttaessa "asiantuntijan" tehtäväänsä ja mukaan raapaistujen arvioijien puuttuessa pääosin toissijaisiin tai epäolennaisiin pikkuseikkoihin.
Surkeaa ja kallista "demokraattista" valmistelutyötä.
Tästäkin hötöstä on lasku jo mennyt Tampereen veronmaksajille.


"Tampereen ja Ylöjärven valtuustot hyväksyivät loka-marraskuussa 2020 raitiotien ratavarausten sijainnit raitiotien seudullisen yleissuunnitelman perusteella. Tampereen ja Ylöjärven kaupungit ovat päättäneet tarkentaa raitiotien suunnitelmaa Lielahden ja Ylöjärven osuuksilla maankäytön suunnittelun tueksi."

Koska et usko mitään, niin tässä on linkki https://www.ylojarvi.fi/raitiotien-tarkentava-yleissuunnittelu-lielahdesta-ylojarvelle-alkaa
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #40 : Marraskuu 07, 2021, 16:56:47 »

Kyllä Aamulehti minullekin tulee ja on tullut luetuksi joka aamu. Muutkin tietokanavani ovat käytössä.

Vaikka ratikkalinjan yleissuunnittelua (ratikkasaarenkin ollessa vielä ilman lupaa) on aloiteltu Ylöjärvelläkin -  kieltäen neuvoa-antavan kuntaäänestyksen - ei se muuta tosiasiaa, että:
kyseinen muistio on täyttä höttöä.
Tosiasia on myös että Ylöjärvi EI ole päättänyt ratikkalinjan rakentamisesta ja kustantamisesta.

Hölmöjä ovatkin jos joskus sellaisen rakentavat Tampereelle päin.
Siis kulkemaan viitisen kilometrin matkan moottoritien ja rautatien välissä olevalla asumattomalle ja asuntorakentamiseen kelvottomalla kapealle alalla. Ja kalliit sillat alussa ja lopussa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #41 : Marraskuu 07, 2021, 17:51:46 »


Hölmöjä ovatkin jos joskus sellaisen rakentavat Tampereelle päin.
Siis kulkemaan viitisen kilometrin matkan moottoritien ja rautatien välissä olevalla asumattomalle ja asuntorakentamiseen kelvottomalla kapealle alalla. Ja kalliit sillat alussa ja lopussa.

Ensin sanot, että olisi hölmöä rakentaa tuohon ratikka, sitten heti perään kuvailet reittiä sellaiseksi, jossa nopea raideliikenteenä toteutettava runkolinja on aivan erityisen toimiva ratkaisu. Mitä nyt siis todella tahdot sanoa, Erkkisemme?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #42 : Marraskuu 07, 2021, 19:17:49 »

Onko hötön tunnistamisessa jollain ongelmia?
Höttöä ovat erityisesti lopun yhteenvedon tyhjänpäiväiset ympäripyöreydet.
Tällaisilla pikkuyksityiskohtia puivilla"työpajoilla" junttaajaväki luo tarkoituksellisesti (väärää) kuvaa kuntalaisten valmiudesta maksaa veroillaan pääosan sadan miljoonan euron luokkaa maksavasta hankkeesta.

Sanoin täysin selvästi : Ei ole järkeä rakentaa raitiolinjaa, joka kulkisi Tampereen ja Yläjärven välilla viitisen kilometriä asumattomalla ja asuinrakentamiseen sopimattomalla kapealla kaistalla - toisella puolellaan rautatie ja toisella puolellaan moottoritie.

Kyseinen rautatie on ylivoimaisesti nopein Ylöjärvi-Tampere-maayhteys asukkaille ja liityntäparkista kauempaakin tuleville.
Kyseinen moottoritie on totuttu sujuva yhteys ylöjärveläisille ja kauempaa tuleville linja-autoja (tiheät yhteydet Tampereen keskustan tukoksiin asti) ja henkilöautoja käyttäen.

Tuskinpa Ylöjärven poliitikkojen enemmistö saa aikanaan kuntalaisensa hukkaamaan näiden sujuvien yhteyksien välikaistalle 100 miljoonaa raitiolinjan rakentamiseen ja 10 miljoonaa sen vuotuisen alijäämän kattamiseen.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #43 : Marraskuu 07, 2021, 19:18:21 »


Hölmöjä ovatkin jos joskus sellaisen rakentavat Tampereelle päin.
Siis kulkemaan viitisen kilometrin matkan moottoritien ja rautatien välissä olevalla asumattomalle ja asuntorakentamiseen kelvottomalla kapealle alalla. Ja kalliit sillat alussa ja lopussa.

Ensin sanot, että olisi hölmöä rakentaa tuohon ratikka, sitten heti perään kuvailet reittiä sellaiseksi, jossa nopea raideliikenteenä toteutettava runkolinja on aivan erityisen toimiva ratkaisu. Mitä nyt siis todella tahdot sanoa, Erkkisemme?

Se muutos mikä Euroopassa on alkanut jo 40 vuotta sitten on alkanut vaikuttaa Suomenmaassakin eli suurnopeusjunat sekä pikaratikat joita kumpiakin rakennetaan euroopassa jatkuvasti lisää. Suomessa on käytössä yksi pikaraitiojärjestelmä, jota laajennetaan sekä 2 muuta rakenteilla Helsingissä ja Espoossa. Suunnitteilla on 5 pikaraitiojärjestelmää.

Suurnopeusjunia on suunnitteilla oikeasti yksi kappale.

Perinteiset rautatiet, jotka alkoivat poistumisen 60-70 luvuilla eivät ole tulleet takaisin vielä tosin niitä yritetään elvyttää vihreän siirtymän avulla samoin kuin Kiinan kaupan siirtymisessä raiteille.

Näitä eurooppalaisia muutoksia ei kuvata oikein Aamulehdessä eikä yleensä edes suomalaisessa raideliikenne mediassakaan.

Kaupungit haluavat nimenomaan kaupunkiliikenteeseen ratikan, joka mahdollistaa kaikenlaisen kasvun radan varrelle sekä tarjoaa helpon joukkoliikennejärjestelmän.   

Ylöjärvelläkin on ollut rautatie kohta 50 vuotta, mutta mitä se on tuonut kunnalle ? junat pyyhältävät Ylöjärven ohi 200 km/t . Edes asemaa ei ole saatu aikaseksi, vaikka asukkaita kunnassa on 30 000.

tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« Vastaus #44 : Marraskuu 07, 2021, 22:20:32 »

Pitää paikkansa että Ylöjärvellä on ollut rautatie 50 vuotta, mutta tikkuakaan ei ole pistetty ristiin edun käyttämiseksi ylöjärveläisten hyväksi.
Vielä muutama vuosi sitten järkkymättömänä esteenä oli VR. Se kieltäytyi yhtestyöstä, eli piti säälittävänä sellaisesta puhumista.  Tämä este lienee kuitenkin poistunut.

Silti junttapoliitikot Ylöjärvellä eivät avaa näitä mahdollisuuksia, vaan junttaavat jotain utopiaa.
Itkeäkö vai nauraako?!
Tampereen raitiojunttaajat puolestaan toteuttavat Tampereen kaupungille ja heille Hiedanrannan markkinointipalaverissa annettuja määräyksiä, rakentamalla vaikka saaria Näsijärveen.

Pitää siis myös paikkansa, että Tampereella ei ymmärretty eikä edelleenkään ymmärretä Keski-Eurooppaan onnistuneesti levinneitä pikaraitioteitä.
Sitähän ei Tampereen ratikka ole eikä tule olemaan.

Paljon ihailen ja olen paljon käyttänyt vieraillessa esimerkiksi Hannoverin pikaraitioteitä:
Se on järkevästi maan alla keskustassa (Tampereellakin olisi pitänyt) ja levittäytyy maan pinnalla siellä missä ei ole liian ahdasta.  JOKA pysäkillä saa EU-kolikoilla ja korteilla kerta- ja päivälippuja. Tietysti myös autoliikenne sujuu. Se ymmärretään kaupungin keskeiseksi tehtäväksi.
Suurimmassa mittaluokassa Berliinin liikennejärjestelmä on täysin omaa luokkaansa edullisuudessa ja sujuvuudessa berliiniläisille ja vierailijoille.
Tilaa ja ymmärrystä riittää sielläkin myös autoliikenteelle ja sen tarvitsema pysäköinti on useimmiten maksutonta.
Surullista että tavoitteet ovat täällä paljolti toisenlaisia.
 
 
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #45 : Marraskuu 08, 2021, 06:46:57 »

Pitää paikkansa että Ylöjärvellä on ollut rautatie 50 vuotta, mutta tikkuakaan ei ole pistetty ristiin edun käyttämiseksi ylöjärveläisten hyväksi.
Vielä muutama vuosi sitten järkkymättömänä esteenä oli VR. Se kieltäytyi yhtestyöstä, eli piti säälittävänä sellaisesta puhumista.  Tämä este lienee kuitenkin poistunut.

Silti junttapoliitikot Ylöjärvellä eivät avaa näitä mahdollisuuksia, vaan junttaavat jotain utopiaa.
Itkeäkö vai nauraako?!
Tampereen raitiojunttaajat puolestaan toteuttavat Tampereen kaupungille ja heille Hiedanrannan markkinointipalaverissa annettuja määräyksiä, rakentamalla vaikka saaria Näsijärveen.

Pitää siis myös paikkansa, että Tampereella ei ymmärretty eikä edelleenkään ymmärretä Keski-Eurooppaan onnistuneesti levinneitä pikaraitioteitä.
Sitähän ei Tampereen ratikka ole eikä tule olemaan.

Paljon ihailen ja olen paljon käyttänyt vieraillessa esimerkiksi Hannoverin pikaraitioteitä:
Se on järkevästi maan alla keskustassa (Tampereellakin olisi pitänyt) ja levittäytyy maan pinnalla siellä missä ei ole liian ahdasta.  JOKA pysäkillä saa EU-kolikoilla ja korteilla kerta- ja päivälippuja. Tietysti myös autoliikenne sujuu. Se ymmärretään kaupungin keskeiseksi tehtäväksi.
Suurimmassa mittaluokassa Berliinin liikennejärjestelmä on täysin omaa luokkaansa edullisuudessa ja sujuvuudessa berliiniläisille ja vierailijoille.
Tilaa ja ymmärrystä riittää sielläkin myös autoliikenteelle ja sen tarvitsema pysäköinti on useimmiten maksutonta.
Surullista että tavoitteet ovat täällä paljolti toisenlaisia.
 
 

Tampereen ratikka on hyvien eurooppalaisten normien mukaan rakennettu, tämä voi tietysti kismittää moskovan miehiä. http://www.kaupunkiliikenne.net/Tampere/index.html

ja kukaan ei rakenna enää metroja tai muita maanalaisia järjestelmiä vaan raideliikennettä maan pinnalle jossa ei tarvita tasonvaihtoja.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #46 : Marraskuu 10, 2021, 08:57:44 »


Raidejokeri osa pääkaupunkiseudun pikaraitiotieverkostoa

"Hankkeena Raide-Jokeri on jotakin ihan uutta ja erilaista. Tehtävänä on luoda pikaraitiotiejärjestelmä, jollaista ei aikaisemmin ole pääkaupunkiseudulla toteutettu. Projekti sisältää Raide-Jokeri-pikaraitiotien sekä varikon suunnittelun ja toteuttamisen. Rakentamisen yhteydessä uusitaan myös kunnallistekniikkaa ja televerkostoja."

https://raidejokeri.info/raide-jokeri-on-vaativa-ja-monitahoinen-projekti-tyomailla-haasteet-taklataan-puhaltamalla-yhteen-hiileen/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #47 : Marraskuu 11, 2021, 08:16:23 »


Laajasalon raitiotielle

"Uudesta, Korkeasaaren ja Kruunuvuorenrannan yhdistävästä Kruunuvuorensillasta on tulossa Suomen pisin, korkein ja pitkäjänteisin silta – ja se on maailmanluokassakin poikkeuksellinen, sillä näin isoja siltoja ei ole maailmallakaan rakennettu pelkästään joukkoliikenteen, jalankulun ja pyöräilyn käyttöön. Sillasta tulee siten kiinnostava nähtävyys paitsi kokonsa, myös sen suunnittelun takana olevan edistyksellisen liikenneajattelun ansiosta. Cool"

https://kruunusillat.fi/tiedotteet/kruunuvuorensilta-helsingin-uusi-ikoni/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #48 : Marraskuu 12, 2021, 09:01:45 »

Raidejokerille vaihteita, miksi ?

"Yhteensä Raide-Jokerin linjalla on 32 vaihdetta ja varikolla 24 vaihdetta. Sähkökäänteisillä vaihteilla varustettuja suunnanvaihtopaikkoja on Otaniementiellä, Alberganesplanadilla, Vihdintiellä ja Maaherrantiellä. Lisäksi päätepysäkeillä ja varikon risteyksessä on sähkökääntöiset vaihteet. Näiden sijoittelussa on huomioitu pysäkkien läheisyys. Kääntyminen onnistuu siis pysäkillä tai sen jälkeen."

https://raidejokeri.info/pikaraitiotien-vaihteet-missa-niita-on-ja-miksi/
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 214


« Vastaus #49 : Marraskuu 12, 2021, 12:22:25 »

Raidejokerille vaihteita, miksi ?

"Yhteensä Raide-Jokerin linjalla on 32 vaihdetta ja varikolla 24 vaihdetta. Sähkökäänteisillä vaihteilla varustettuja suunnanvaihtopaikkoja on Otaniementiellä, Alberganesplanadilla, Vihdintiellä ja Maaherrantiellä. Lisäksi päätepysäkeillä ja varikon risteyksessä on sähkökääntöiset vaihteet. Näiden sijoittelussa on huomioitu pysäkkien läheisyys. Kääntyminen onnistuu siis pysäkillä tai sen jälkeen."

https://raidejokeri.info/pikaraitiotien-vaihteet-missa-niita-on-ja-miksi/

Puolenvaihtopaikkoja sujuvoittamaan liikennettä häiriö tai poikkeustilanteissa
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Kaupunkiraideverkot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina