Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Rautatieaiheiset unet?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2587


« : Heinäkuu 25, 2010, 21:55:57 »

Oletteko koskaan nähneet rautatieaiheista unta? Jos olette, tänne voi kertoa niitä. Älkää mielellään oudoksuko kysymystä.

Itse olen nähnyt ehkä pari, mutta yhden olen kirjoittanut muistiin.

14.12.2009: Lappeenrannan ohitti seuraavanlainen kokoonpano: Sr2+Ex+sr1. Varmaan KVET 1400 Kv-Jns. (kuvittelin siis junanumeronkin unessa) En ehtinyt nähdä vetureiden numeroita, näin junan vain takaapäin. Lisäksi oli jo ilta, joten sekin vaikeutti havaitsemista. Asiaa. Hymyilee leveästi
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2010, 07:24:02 »

Kyllä, säännöllisesti, jo silloin, kun en vielä pitänyt itseäni rautatieharrastajana... Useimmat unohdan saman tien, mutta jotkin jäävät mieleenkin. Pari omituisinta viime vuosilta esimerkeiksi.

Olen kävellen tulossa Arolammintietä Hyvinkään suunnasta Riihimäkeen päin raskasta kauppakassia kantaen. Olen ehkä Arolammin ja Korttionmäen puolivälissä, etelästä tulee Dv12-veturi (mahdollisesti pari, tätä en enää muista varmasti), jonka kuljettaja tarjoutuu ottamaan kassini veturin päälle Riihimäkeen vietäväksi. Näin myös tapahtuu. Seuraavassa kohtauksessa olenkin jo kotona, minulle on tulossa vieraita - ja yhtäkkiä muistan, että kauppakassi, jossa ovat vieraille tarjottavat ruoat, on ratapihalla.

Toinen tapaus. Olen lähdössä johonkin ehkä parin päivän matkalle. Nousen junaan asemalta, joka sijaitsee erään aivan tavallisen riihimäkeläisen kerrostalon pihassa. Juna on tavanomainen sinisistä vaunuista koostuva pikajuna, ja matkustan 1960-luvulla rakennetussa Eit-vaunussa, istuimissa muistaakseni vihreä verhoilu. Juna kulkee reittiä, joka vastaa täkäläistä Lopentie-nimistä katua ja jossa siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan rataa. Juna kulkee aikataulussa ja matkani kestää noin puoli tuntia. Jään pois asemalla, joka sijaitsee Herajoella entisen Paajasen myllyn luona, siis parisen kilometriä lähtöpaikastani.

Kuten näkyy, uneni ovat usein jossakin määrin surrealistisia...  Iskee silmää
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2587


« Vastaus #2 : Heinäkuu 26, 2010, 15:22:09 »

Olen kävellen tulossa Arolammintietä Hyvinkään suunnasta Riihimäkeen päin raskasta kauppakassia kantaen. Olen ehkä Arolammin ja Korttionmäen puolivälissä, etelästä tulee Dv12-veturi (mahdollisesti pari, tätä en enää muista varmasti), jonka kuljettaja tarjoutuu ottamaan kassini veturin päälle Riihimäkeen vietäväksi. Näin myös tapahtuu. Seuraavassa kohtauksessa olenkin jo kotona, minulle on tulossa vieraita - ja yhtäkkiä muistan, että kauppakassi, jossa ovat vieraille tarjottavat ruoat, on ratapihalla.
Toi oli kyllä tosi hauska!  Hymyilee leveästi

Ja niinhän ne unet kyllä aika surrealistisia tuppaa olemaan. Kuten myös se toinen kertomasi, sekin nauratti. Hymyilee
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Heinäkuu 26, 2010, 18:07:27 »

Kyllä minäkin tällä alalla oon toiminut ja toimittanut kolmattakymmenettä vuotta ja kaiken oon mielestäni nähnyt ja kuullut, mutta kyllä nyt mennään tämän threadin osalta sen verran pahasti yli, että on pakko sulkea browser ainakin vartiksi ja haukata ilimaa.

Seuraava otsake lienee "Oletko kuvitellut koskaan näkemääsi naista tarkastajaksi?"
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2587


« Vastaus #4 : Heinäkuu 26, 2010, 18:25:15 »

No en mä tätä valitettavasti voinut offtopic-aluellekaan laittaa, koska aihe pysyy rautateissä. Ja miksei voisi muka unista kysyä? Se kuka ei halua kertoa, jättäköön kertomatta. Se kuka haluaa kertoa, kertoo.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #5 : Heinäkuu 26, 2010, 18:48:40 »

Ihan hyvä on aihe. Mäkin ehkä nippanappa kallistuisin offtopicin puolelle kyllä tämän sijoittelun kanssa. Sen idea kai on olla "huvifoorumi".
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2587


« Vastaus #6 : Heinäkuu 26, 2010, 18:57:25 »

Yleisön pyynnöstä: http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,2121.0.html
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Rautatieaiheiset unet?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina