Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Petri Tuovinen - Maaliskuu 15, 2024, 12:53:06



Otsikko: Junaliikenteen pysäyttäneen ratavaurion syy selvisi
Kirjoitti: Petri Tuovinen - Maaliskuu 15, 2024, 12:53:06
Junaliikenteen pysäyttäneen ratavaurion syy selvisi: hajonnut veturi yritti lähteä liikkeelle. Ratavaurio Iitissä johti helmikuussa kaukoliikenteen keskeyttämiseen. Traficom on selvittänyt vaurion syyn. Paljastui, että häiriötilanteessa myös johtamisessa oli puutteita.
https://yle.fi/a/74-20079326


Otsikko: Vs: Junaliikenteen pysäyttäneen ratavaurion syy selvisi
Kirjoitti: Teppo Niemi - Maaliskuu 15, 2024, 14:18:49
Junaliikenteen pysäyttäneen ratavaurion syy selvisi: hajonnut veturi yritti lähteä liikkeelle. Ratavaurio Iitissä johti helmikuussa kaukoliikenteen keskeyttämiseen. Traficom on selvittänyt vaurion syyn. Paljastui, että häiriötilanteessa myös johtamisessa oli puutteita.
https://yle.fi/a/74-20079326

Ja tuo Traficomin raportti (kerrottu myös toisessa ketjussa) löytyy: https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Traficomin%20selvitys%209.2.2024%20syntyneest%C3%A4%20ratavauriosta.pdf
Suosittelen kaikille, joita aihe vähänkään kiinnostaa niin lukemaan ainakin viisi viimeistä sivua kyseisestä raportista.


Otsikko: Vs: Junaliikenteen pysäyttäneen ratavaurion syy selvisi
Kirjoitti: Ilkka Hovi - Maaliskuu 15, 2024, 19:44:36
Olipa vaikeaa todeta missä raidevaurio oli. 1000 € vastaus on, olisi katsonut sähköradan tolpan numeron. Kuljettajilla on myös käsilamppuja (fikkari) käytettävissä. Vekkulisti vaurio hävisi rataverkolta, ensimmäinen uutinen oli vauriokohdan olleen Kouvolan ja Pieksämäen väilillä. Traficomin raportti on täynnä selitystä. Annan vielä yhden ohjeen, veturinkuljettajille pitää antaa koulutusta, veturi voi "sutia" ja veturissa ei saa nukkua.