Otsikko: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Maaliskuu 24, 2010, 15:21:11 Aloitetaan uusi ketju uuden junan kunniaksi:
Sm6 matkalla päärataa pohjoiseen keskiviikkona 24.3.2010 kello 15:16. Havaintopaikka: Oulunkylä-Pukinmäki (Helsinki) * Palasi juuri takaisin kohti Ilmalan ratapihaa todennäköisesti (kello 17:12). Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: *Sampo* - Maaliskuu 24, 2010, 15:59:16 Seurasin itsekin Oulunkylän aseman tuntumassa tuon saman Allegron menoa kuin Lari. Eilenkin bongasin Allegron, samassa paikassa.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: V.V - Maaliskuu 24, 2010, 18:49:19 Seurasin itsekin Oulunkylän aseman tuntumassa tuon saman Allegron menoa kuin Lari. Eilenkin bongasin Allegron, samassa paikassa. Samaan aikaanko. Onkos tuolla Allegrolla mitään sännöllistä koeajoaikataulua? Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: *Sampo* - Maaliskuu 24, 2010, 19:28:41 Seurasin itsekin Oulunkylän aseman tuntumassa tuon saman Allegron menoa kuin Lari. Eilenkin bongasin Allegron, samassa paikassa. Samaan aikaanko. Onkos tuolla Allegrolla mitään sännöllistä koeajoaikataulua? Taisi kulkea jo hieman ennen iltapäiväkolmea. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Ari Palin - Maaliskuu 24, 2010, 22:59:26 Mahtaisiko olla mahdollisuutta harrastaja-ajeluun Allegrolla (Suomen rajojen sisällä) ennen varsinaisen liikenteen aloittamista? Epäilen kyllä.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 25, 2010, 00:40:02 Ainutlaatuisia kuvia ainakin saisi aikaan, jos harrastaja-ajelu tapahtuisi esim. Helsinki-Seinäjoki -välillä.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: *Sampo* - Maaliskuu 25, 2010, 09:28:43 Juuri nyt - klo 9.28 - Allegro jälleen Oulunkylän aseman edustalla!
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tunnus poistettu - Maaliskuu 25, 2010, 09:51:47 Hieman off topic, mutta tuolla Matkapuhelinforumilla on aina jonkin uuden kännykkämallin tullessa julki, avattu ketju "Käyttökokemukset Nokia N123". Miksei Allegrostakin voisi avata samaotsakkeista ketjua... ;)
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Maaliskuu 25, 2010, 11:13:13 Mahtaisiko olla mahdollisuutta harrastaja-ajeluun Allegrolla (Suomen rajojen sisällä) ennen varsinaisen liikenteen aloittamista? Epäilen kyllä. Kysyminen ei maksa mitään, joten voin SRHS:n jäsenille tällaista selvittää. Tämä ei siis vielä tarkoita, että matka järjestettäisiin. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Harri Junttila - Maaliskuu 25, 2010, 16:59:12 Ainutlaatuisia kuvia ainakin saisi aikaan, jos harrastaja-ajelu tapahtuisi esim. Helsinki-Seinäjoki -välillä. Matka voisi jatkua myös Ouluun tai miksei Rovaniemelle asti niin saisi vielä parempia kuvia ;DOtsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Ari Palin - Maaliskuu 25, 2010, 22:05:29 Mahtaisiko olla mahdollisuutta harrastaja-ajeluun Allegrolla (Suomen rajojen sisällä) ennen varsinaisen liikenteen aloittamista? Epäilen kyllä. Kysyminen ei maksa mitään, joten voin SRHS:n jäsenille tällaista selvittää. Tämä ei siis vielä tarkoita, että matka järjestettäisiin. Kiitos asian eteenpäin viemisestä. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tunnus poistettu - Maaliskuu 26, 2010, 00:00:36 Mahtaisiko olla mahdollisuutta harrastaja-ajeluun Allegrolla (Suomen rajojen sisällä) ennen varsinaisen liikenteen aloittamista? Epäilen kyllä. Kysyminen ei maksa mitään, joten voin SRHS:n jäsenille tällaista selvittää. Tämä ei siis vielä tarkoita, että matka järjestettäisiin. Kiitos asian eteenpäin viemisestä. Meistä nyt varmasti jokainen omilla aivoilla ajatteleva ihminen ymmärtää sen, että Lokakuun Rautateiden ja VR:n yhteisomistuksessa olevaan Allegroon ei tulla koskaan tarjoamaan ensimmäistäkään tutustumismatkaa ennen kaupallisen liikenteen aloittamista; kyseisen kaluston käyttö jossain muussa kuin sille suunnitellussa liikenteessä vaatii sekä venäläisten että suomalaisten omistajien luvat, siihen päälle sitten pyrokratiat sun muut kumileimasimet jne, jne. Näinpä voin olla takuuvarma siitä, ettei mitään esittelyrundia koskaan tule. Lari toki tällä kertaa tuossa hyvin yksiselitteisesti asian tuokin ilmi: "... voin SRHS:n jäsenille tällaista selvittää. Tämä ei siis vielä tarkoita, että matka järjestettäisiin." Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jorma Toivonen - Maaliskuu 26, 2010, 00:34:46 Aikoinaan ei onnistunut tuo Sm5:ään "yksityinen koeajo", tuskin tämäkään.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tunnus poistettu - Maaliskuu 26, 2010, 00:56:58 Aikoinaan ei onnistunut tuo Sm5:ään "yksityinen koeajo", tuskin tämäkään. Niimpä, paljon melua tyhjästä! Mutta, kaipa firma on kiinnostunut, jos pyydetään tarjous tilausajosta jonnekin päin Suomea? Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 26, 2010, 01:24:19 Onnistumistodennäköisyys on vähemmän kuin 50%, mutta yrittänyttä ei silti laiteta.
Larilta hyvä veto ainakin kokeilla mahdollisuuksia. Ideana ei kuitenkaan mikään ihan tyhmä. Luulisi vähän ylimääräistä mainostakin Allegrolle tulevan, jos lehdet saadaan tekemään hörhöartikkeli ;) Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Timo Valtonen - Maaliskuu 26, 2010, 08:30:59 Jos ei mitään pyydä ei mitään saakaan. Kiitos, Lari, kun vaivaudut ottamaan selvää!
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Topi Lajunen - Maaliskuu 26, 2010, 13:23:23 Uskoisin, että tuoreen kaluston kaikki aika ennen kaupallisen liikenteen aloittamista kuluu koeajoihin, testeihin, testeihin, koeajoihin, säätöön, muutostöihin, testeihin, yms. varsin täysin. Jos aikataulusta ollaan edellä, niin ylimääräinen aika käytetään ylimääräisiin testeihin ja koeajoihin ja säätöön. Lisäksi testiaikataulu elää jatkuvasti. Jos johonkin osaprojektiin kuluu pari päivää ennakoitua enemmän tai vähemmän aikaa, jatko-ohjelma siirtyy vastaavasti.
Näin ollen tuntuu mahdottomalta, että olisi mahdollista varata riittävän kaukaa tulevaisuudesta jokin yksittäinen päivä asialle, joka ei millään muotoa edistä itse käyttöönottoprosessin tarkoitusperiä. Asentajat: "Nyt olisi sopiva hetki tehdä se yksi muutostyö, kun on tuo raidekin vapaana, jossa saadaan telit irroitettua." - Esimies: "Ei onnistu. Ylihuomenna on se Larin järkkäämä harrastelija-ajelu." Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 26, 2010, 13:41:51 Uskoisin, että tuoreen kaluston kaikki aika ennen kaupallisen liikenteen aloittamista kuluu koeajoihin, testeihin, testeihin, koeajoihin, säätöön, muutostöihin, testeihin, yms. varsin täysin. Jos aikataulusta ollaan edellä, niin ylimääräinen aika käytetään ylimääräisiin testeihin ja koeajoihin ja säätöön. Lisäksi testiaikataulu elää jatkuvasti. Jos johonkin osaprojektiin kuluu pari päivää ennakoitua enemmän tai vähemmän aikaa, jatko-ohjelma siirtyy vastaavasti. Näin ollen tuntuu mahdottomalta, että olisi mahdollista varata riittävän kaukaa tulevaisuudesta jokin yksittäinen päivä asialle, joka ei millään muotoa edistä itse käyttöönottoprosessin tarkoitusperiä. Asentajat: "Nyt olisi sopiva hetki tehdä se yksi muutostyö, kun on tuo raidekin vapaana, jossa saadaan telit irroitettua." - Esimies: "Ei onnistu. Ylihuomenna on se Larin järkkäämä harrastelija-ajelu." Toisaalta, haittaako se testailla matkustajat kyydissä? Harrastajaryhmä tuskin seitsemää vaunua tarvitsee? Luulisi matkustajien kyydissä olosta olevan jotain hyötyäkin, koska he saattavat hoksata joitain matkustuskokemukseen liittyviä ongelmia, joita ammattitestaajat eivät hoksaa. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Maaliskuu 26, 2010, 14:25:12 Ideointien tyrmääminen on varsin helppoa, mutta ilman edes niiden yrittämistä olisi nämäkin http://vaunut.org/kuva/20821 ja http://vaunut.org/kuva/41845 pienet jutut jääneet tekemättä aikanaan. "Jos ei veikkaa, ei voi voittaa..."
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tunnus poistettu - Maaliskuu 26, 2010, 15:51:26 Mitäs jos valmistelevia juttuja tekisi kaikessa hiljaisuudessa taustalla ja kertoisi niistä vasta sitten, kun hommat ovat varmistuneet? Karrikoiden verraten niin, että eihän Nokiakaan kerro puolitiessä olevista suunnitelmistaan koskaan mitään julkisuuteen, vaan vasta sitten, kun tuote on valmis julkistettavaksi.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Maaliskuu 26, 2010, 17:48:03 Mitäs jos valmistelevia juttuja tekisi kaikessa hiljaisuudessa taustalla ja kertoisi niistä vasta sitten, kun hommat ovat varmistuneet? Karrikoiden verraten niin, että eihän Nokiakaan kerro puolitiessä olevista suunnitelmistaan koskaan mitään julkisuuteen, vaan vasta sitten, kun tuote on valmis julkistettavaksi. Onneksi tässä ei olla mitään nokioita, vaan asian voi ottaa esille ainakin omasta mielestäni. Joskus tulee pettymyksiä, ettei hommissa onnistu, mutta sellaista se on... Joskus sitä lapsen suustakin viedään tutti. Tällä kertaa idea tuli esille kommenttien joukosta, josta sen nappasin. Tosin pieni ajatuksen siemen oli ollut jo omassa päässäkin muhimassa aiheeseen liittyen... Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jorma Rauhala - Maaliskuu 26, 2010, 18:46:17 Aikoinaan ei onnistunut tuo Sm5:ään "yksityinen koeajo", tuskin tämäkään. Eikä onnistunut harrastaja-ajona ennen kaupallista liikennettä Sm4, ei Variotram eikä jo 70-luvulla yritetty NrI-ajelu. Jos esittelyajon päättää tehdä valmistaja tai kaluston tilaaja, se onkin eri asia. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Stanislav Voronin - Maaliskuu 27, 2010, 10:48:25 27.03.2010: Allegro passed Kerava at 10:00 towards North. Any ideas about its whereabouts now(11:00)?
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 27, 2010, 13:24:06 Voisiko vorkkiin saada option suodattaa näkyvistä kaikki ne Nymanin viestit, jotka sijaitsevat ketjussa alle viisi viestiä viimeisemmän Nylundin viestin perässä AND jotka on kirjoitettu alle 72 tuntia Nylundin viimeisimmän viestin jälkeen?
Olisin kiitollinen. Larilla oli joskus vuosia sitten tapana harrastaa vähän liikaa omakehua. Nykyään meininkinsä on mielestäni ihan järkevää. Kyllä hyvistä ideoista voi kertoa, vaikka ne olisivatkin omia. Ja tähän nyt sitten siltikin: joht. Nyman on hänkin hyvä tyyppi, jonka kommentointia tätä järjetöntä koulukiusaamista lukuunottamatta lukee mielellään. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Otto Vesterinen - Maaliskuu 27, 2010, 13:40:24 Päätinpä juuri pitkästä aikaa palata selailemaan tätä vanhaa tuttua sivustoa. "Hienoa" nähdä että vaunut.orgissa on täsmälleen sama meininki kuin jo vuosia sitten. Päivää ja näkemiin.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Topi Lajunen - Maaliskuu 27, 2010, 14:34:21 Päätinpä juuri pitkästä aikaa palata selailemaan tätä vanhaa tuttua sivustoa. "Hienoa" nähdä että vaunut.orgissa on täsmälleen sama meininki kuin jo vuosia sitten. Päivää ja näkemiin. Eih! Et saa tehdä tätä meille! Miten me nyt pärjäämme, kun et ole nostamassa sivuston tasoa? Minusta tuo on varsin itsekästä toimintaa. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tunnus poistettu - Maaliskuu 27, 2010, 15:23:05 Autosta näin, Allegro seisoi Lahden ratapihalla.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Maaliskuu 31, 2010, 19:13:25 Tänään näin Käpylässä. Meni Ilmalan varikolle. Tuttuun tapaan raiteella 744. Kuvia: http://stadilainen.1g.fi/kuvat/Junakuvat/310310+P%E4iv%E4n+havaintoja/
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Huhtikuu 01, 2010, 19:11:49 http://yle.fi/alueet/lahti/2010/03/pietariin_kulkevat_nopeat_junat_testiin_1569249.html
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Arto Hellman - Toukokuu 04, 2010, 15:37:27 Junanvaunuja (Allegro) kuljetettiin viikonloppuna Mustavuorella.
Vartti 4.5. http://www.vartti.fi/artikkeli/98265fac-76db-4657-8aaa-93787242fa11 Ei nyt varsinainen koeajo siis. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Sauli Vähäkoski - Toukokuu 06, 2010, 07:30:06 Koeajohavainto rantaradalta Pitäjänmäen paikkeilla. Allegro saapui Helsinkiin Turun suunnasta 6.5. noin klo 7.30 aikoihin.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Toukokuu 06, 2010, 20:47:13 Äitini näki Allegron klo 21.35 M-junasta Ilmalan ja Pasilan välillä.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Otto Tuomainen - Kesäkuu 17, 2010, 00:07:05 Sm6 havaittu keskiviikkona 16.6. klo 11 aikoihin Keravan raiteella 6.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Topi Lajunen - Kesäkuu 17, 2010, 03:22:15 Sm6 havaittu keskiviikkona 16.6. klo 11 aikoihin Keravan raiteella 6. Tämähän on sitten kaikesta päätellen 7x52? Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jaakko Tuominen - Kesäkuu 17, 2010, 14:22:32 Lähti Lahdesta noin 13 paikkeilla länteen.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Esko Ampio - Kesäkuu 18, 2010, 06:01:57 Austin Allegro ?
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Kesäkuu 19, 2010, 12:11:11 Allegro ja Tolstoi (P32) kohtasivat noin kello 11:10 oikoradalla Mäntsälän pohjoispuolella. Kyseessä todennäköisesti oli Sm6 7x52. Oikoradalla saattaisi tänään siis saada kuvia...
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Sami Hiltunen - Kesäkuu 21, 2010, 10:59:53 Austin Allegro ? Ei kun Allergo. Dance Allergo. Se Juicen biisi. Siitä kai tässä on kyse. Ja Urmas Liljeströmistä.-> http://www.youtube.com/watch?v=e6qizF7Fj70 Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Topi Lajunen - Kesäkuu 21, 2010, 11:14:50 Olen ollut vakaasti siinä uskossa, että kyse on erään kirjasintyypin koeajoista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Allegro_(typeface) Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Kesäkuu 21, 2010, 12:10:33 Olen ollut vakaasti siinä uskossa, että kyse on erään kirjasintyypin koeajoista. http://en.wikipedia.org/wiki/Allegro_(typeface) OffTopic'ksi lähtee, mutta itse epäilisin Helsingin junahenkilökunnan taukotiloissa olevan silmälasien puhdistusaineen koekäyttöä... Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Juho Ylitalo - Kesäkuu 21, 2010, 13:45:26 Itse epäilisin, että VR alkaa käyttää uudessa C-koodikielellä tehdyssä aikataulujärjestelmässään Allegro-ohjelmointikirjastoa (http://fi.wikipedia.org/wiki/Allegro_(ohjelmointi))... Tai sitten VR uudistaa kuulutukset, joissa Eija puhuu nopeasti (http://fi.wikipedia.org/wiki/Tempo). :)
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Kesäkuu 22, 2010, 21:17:42 Sm6 7x52 lähti Ilmalan ratapihalta pääradalle tänään kello 09:30. Havaintopaikka Käpylä.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Timo Valtonen - Kesäkuu 30, 2010, 16:31:28 Venäjän rautatiet uutisoivat jo 22/6 Allegron koeajo-ohjelmasta. http://eng.rzd.ru/isvp/public/rzdeng?STRUCTURE_ID=15&layer_id=4839&refererPageId=704&refererLayerId=4537&id=105514
Koeajot kestävät tämän vuoden marraskuuhun asti ja niitä suoritetaan uutisen mukaan Sherbinkan koeajoradan lisäki myös Pietarin ja Viipurin sekä Viipurin että Helsingin välillä. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Heikki Piirainen - Heinäkuu 01, 2010, 16:39:47 Kuvia Allegrosta Štšerbinkan ympyräradalla ja muuallakin: http://parovoz.com/newgallery/?DESCR=Sm6
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Markku Blomgren - Heinäkuu 01, 2010, 23:19:10 Kuvia Allegrosta Štšerbinkan ympyräradalla ja muuallakin: http://parovoz.com/newgallery/?DESCR=Sm6 Miksiköhän pitää ajaa kytkimet ulkona, niissä näyttää olevan joku ilmaletkuviritelmä? Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Heinäkuu 02, 2010, 00:20:26 Kuvia Allegrosta Štšerbinkan ympyräradalla ja muuallakin: http://parovoz.com/newgallery/?DESCR=Sm6 Miksiköhän pitää ajaa kytkimet ulkona, niissä näyttää olevan joku ilmaletkuviritelmä? Sen ilmaletkuviritelmän takia. Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Topi Lajunen - Heinäkuu 02, 2010, 00:40:37 Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä. Arvailua: Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Markku Blomgren - Heinäkuu 02, 2010, 00:53:36 Mielenkiintoinen kysymys onkin, miksi pitää olla se ilmaletkuviritelmä. Arvailua: Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin. Ihan looginen päätelmä...mutta tehtiinkö vastaavanlaisia kokeita suomessa? Tehtiinkö samanlaisia kokeita pendoille kun niitä testattiin? Venäläinen testibyrokratia taitaa voittaa suomalaisen 100-0... ::) Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Heikki Piirainen - Heinäkuu 06, 2010, 02:46:35 Kakkonenkin on näköjään jo päässyt Venäjän puolelle: http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=269069
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Topi Lajunen - Heinäkuu 13, 2010, 00:22:42 Arvailua: Se saattaa olla jokin testeihin liittyvä anturi, jolla mitataan ilmajohtojen painetta, ja ehkä jopa aiheutetaan paineisiin testimielessä poikkeamia. Voidaan esim. testata, miten juna reagoi yllättäviin paineenalenemiin. Kuten arvailut usein, tämäkin meni metsään. Sain viestiä asiasta perillä olevalta, kenen mukaan hässäkkä on hinausadapteri. Sellaiset asennettiin yksikön molempiin päihin, siksi kytkimetkin ovat ulkona. Ilmeisesti mokkulassa on myös mahdollisuus syöttää pääsäiliöjohtoa jarruletkusta, sillä Venäjällä ei ole pääsäiliöjohtoa käytössä. Kuvassa http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=266766 näkyy mokkula hieman tarkemmin. Testibyrokratiasta viestin lähettäjällä oli selkeä käsitys: Venäjällä kaikki on hankalampaa. Junalla ei saa ajaa metriäkään omin voimin, tai edes nostaa virroittimia, ennen kuin tyyppihyväksyntä on saatu. Tyyppihyväksynnän vaatimat koeajot täytyy suorittaa erillisellä koeajoradalla Moskovan seudulla. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Elokuu 20, 2010, 14:32:36 Tuomas Hyökyranta näki Allegron tänään Pasila alapihalla kolmen aikoihin.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Topi Lajunen - Elokuu 20, 2010, 14:47:42 7x53.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jussi-Pekka Halonen - Syyskuu 10, 2010, 10:08:12 Allegro (7x53) ohitti Jyväskylän klo 10:59. Suunta lännestä itään.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Timo Salminen - Syyskuu 10, 2010, 18:59:43 Allegro (7x53?) ohitti Jyväskylän klo 10:59. Suunta lännestä itään. Ilmeisesti siis sama, joka seisoi Riihimäellä vähän asemalta etelään aamulla klo 8 aikoihin. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Juho Ylitalo - Syyskuu 24, 2010, 21:48:34 Joku Allegro saapui Seinäjoelle eilen klo 17:20. Kuuleman mukaan se oli siellä vielä tänään iltapäivällä.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Valtteri Paakkari - Lokakuu 30, 2010, 12:58:21 Allegro ohitti 26.10. tiistaina Lahden aseman noin kello 11:05, idän suuntaan. En ehtinyt kuvaamaan, koska istuin Z-junan matkustamossa odottamassa junan lähtöä.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Petri Liedes - Marraskuu 06, 2010, 15:26:06 Eilen eli perjantaina 5.11. n. klo 16.20 Allegro oli Kempeleessä menossa kohti pohjoista.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Marraskuu 09, 2010, 07:13:01 "Allegro-juna vieraili sunnuntaina 7.11. Rovaniemen rautatieasemalla. Kolme junaa on parhaillaan koeajossa Suomessa ja Venäjällä."
Lähde: Lapin Kansa Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jari Kuusinen - Marraskuu 09, 2010, 14:34:17 Ja sitä neljättä junaa koeajetaan parhaillaan Vuosaaresta Ilmalaan:
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,2388.0.html ;D Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tuukka Varjoranta - Marraskuu 09, 2010, 20:26:37 Nyt tulossa jossain Vantaan Ikean kohilla varmaan jo kauempana -> (TILANNE KLO 19.30)
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/puskaradio/viesti/11734/ Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Marraskuu 13, 2010, 19:46:22 Tänään 17.32 havaittu Sm6 Keravalla matkalla etelään.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lari Nylund - Marraskuu 13, 2010, 20:47:59 10.11.2010 kello 11 ja kello 18 Sm6 7052 havaittiin Viipurissa. Runko seisoi molemmilla kerroilla laiturissa 5, joka on Viipurin aseman Suomen puoleisessa päässä oleva pussiraide eli siltä ei ole suoraa ajoyhteyttä Pietarin suuntaan.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Harri Junttila - Marraskuu 14, 2010, 14:11:30 13.11.2010 kello 10:19 havaitsin allegron Oulun pohjoispuolella ratakilometrilla 757 matkalla eteläänpäin. En nähnyt yksikön numeroa. Video jäi saamatta mutta jonkunlaisen kuvan kerkesin räpätä.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Marraskuu 14, 2010, 20:18:11 Varmaan nähtiin sama.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Sauli Vähäkoski - Marraskuu 18, 2010, 09:03:06 18.11. Allegro Sm6 lähti Helsingin asemalta laiturista 8 sankassa lumisateessa klo 7.35. Kuulutuksen ja laiturinäytön mukaan "testiajolle". Mukana oli matkustajia ja vaunun näyttötaulussa luki Viipuri ja Pietari. Siis todellinen lumikelin testiajo meneillään.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Ari Palin - Marraskuu 18, 2010, 20:34:59 18.11. Allegro Sm6 lähti Helsingin asemalta laiturista 8 sankassa lumisateessa klo 7.35. Kuulutuksen ja laiturinäytön mukaan "testiajolle". Mukana oli matkustajia ja vaunun näyttötaulussa luki Viipuri ja Pietari. Siis todellinen lumikelin testiajo meneillään. Tikkurilassa raiteen 3 näyttö kertoi junan 637 koeajomerkinnällä varustettuna lähtevän Pietariin jo klo 7.17.Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Eero Hoikkala - Marraskuu 18, 2010, 21:39:24 13.11.2010 kello 10:19 havaitsin allegron Oulun pohjoispuolella ratakilometrilla 757 matkalla eteläänpäin. En nähnyt yksikön numeroa. Video jäi saamatta mutta jonkunlaisen kuvan kerkesin räpätä. Sm6 7*51 oli luultavasti kysymyksessä. Tuo yksikkö vietti lauantaihin saakka useita päiviä Rovaniemen ja Kemin suunnalla. Koeajoissa ilmeisesti testattiin erityisesti ilmastoon ja sääoloihin liittyviä kysymyksiä. Niin minulle hahmottui kansainvälisen testiryhmäläisen tiedottaminen. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Marraskuu 18, 2010, 23:00:39 17.11. aamupäivällä Vainikkalassa kaksi Allegroa ja Sibelius vierekkäin. Mahtaneeko kuvia löytyä?
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jorma Rauhala - Marraskuu 18, 2010, 23:47:45 17.11. aamupäivällä Vainikkalassa kaksi Allegroa ja Sibelius vierekkäin. Mahtaneeko kuvia löytyä? Pitäisi löytyä, kun sivuston aktiivit ovat olleet paikalla. Mutta viittaan kirjoitukseeni toisaalla. Katso tulevan joulukuun lopulla Resiinassa 4/2010, kirjapainettu pikkukuva.Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Stanislav Voronin - Joulukuu 11, 2010, 19:00:05 Allegro was seen today at Kerava at 11:30 going on Porvoo track, probably to turn the trainset around.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Ari Palin - Joulukuu 11, 2010, 19:52:14 It passed Savio when going towards Helsinki at about 12.05.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tunnus poistettu - Joulukuu 12, 2010, 10:09:23 I saw it yesterday in Tikkurila about 11.55 a.m. towards Helsinki. It stopped at Tikkurila at the same time. Does anyone know why it stopped? Still test drives / schedule test drives only one day before "The Beginning"?
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Joulukuu 12, 2010, 10:30:29 Miksi ei / Why not?
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Pekka Siiskonen - Joulukuu 12, 2010, 19:38:50 Allegron suurin sallittu nopeus on 220 km/h. Onko olemassa julkista tietoa Allegron huippunopeudesta tai nopeuksista jota koeajoissa on saavutettu?
pekka Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Olli Keski-Rahkonen - Joulukuu 13, 2010, 23:12:31 Allegron suurin sallittu nopeus on 220 km/h. Onko olemassa julkista tietoa Allegron huippunopeudesta tai nopeuksista jota koeajoissa on saavutettu? pekka Varmaan se 242 km/h on ainakin ajettu. 10% huippunopeuden ylitys kun vaaditaan jotta tyyppihyväksyntä irtoaa virastosta. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Stanislav Voronin - Tammikuu 18, 2011, 11:12:41 Does anyone know whereabouts of Allegro #4? Is it in Russia already or when it is going there?
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Tammikuu 18, 2011, 21:27:23 It is not yet in Russia, but leaves there later this week and returns after one week.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Heikki Piirainen - Tammikuu 29, 2011, 15:09:33 Nelos-Allu on ollut Moskovassa keskiviikkona 26.1.2011: kuva (http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=300666#picture)
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Tammikuu 29, 2011, 16:05:05 Nelos-Allu on ollut Moskovassa keskiviikkona 26.1.2011: kuva (http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=300666#picture) Ja tulee/tuli tänään Helsinkiin. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jorma Rauhala - Tammikuu 30, 2011, 20:38:19 Nelos-Allu on ollut Moskovassa keskiviikkona 26.1.2011: kuva (http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=300666#picture) Mistähän venäläiset rautatieharrastajat mahtavat keskustelevat kuvan yhteydessä? Tässä kuukkelin asiantuntevaa käännöstä. Sorry kun tästä tulikin pitkä litania, mutta en arvaa/tiedä mistä sitä voisi lyhentää :Allegro. Kauhan, pannukakku. Hänen vanhempi veljensä - aivot otetaan pois. ilman nenän tuulisuojan menee. Älä jaa hänen pessimismi lastulevy (rajoitettu) Electric oli sisäänajettu Moskovaan ja takaisin aikataulun Nevski Express. Nyt mielestäni jo kotivarikolla Ilma. Tekijä ei pelkää ampua varikolla kolmijalan kanssa? Niin on hänen suojaan! Mutta Finlyandke in shop valokuvaus - on oikeus lisätä kiinni: modaalinen objekti. Pessimismi, en levitä. Mutta joskus haluat epätoivoon. Pidä kiinni! Ulkomailla auttaa sinua! Voi ei, mitä pelätä, me vain saapunut: Sitten vartijat pakotti meidät ottamaan kuvan yhdessä, mutta ei niin meillä on: jalustaa ei ollut - oli laatikko, että minulla oli jo aiemmin päivällä. Henkilökohtaisesti pidän Länsi merkintätapa häntä enemmän. Sergei tarpeeksi marina! Allegro ei anna oikeutta päätellä muodossa "aivot ämpäri ... tehtävä ... epätoivoon ..." Saat maksetaan palkkaa työstään, eikä kuten vapaa-varattu paikka, korvaamaton ihmiset eivät tapahdu! Etikettiä, mikäli? Jo sidottuna? Paikan päällä tarra! Etkö näe? Näen, että se on olemassa alle kiinni paksu lumikerros. Mutta jos irti, lumi takaisin läheltä - ja kukaan ei huomaa. Loppusanat Niin, ja ei vitsi. Ikään kuin olisin kiinni. Täällä täti tuhma-vain irti! Ihmettelen, miten voit tehdä ja mitä olisi noussut? Vaiheet ei arvostella pikkumaisesti mitään, liian. Koska harrastus "tuhma täti" - loput minun pyörä tasoitus, jalat rungon, ja eteenpäin, voi sanoa terveyteen. Korkeus olisi riittänyt. Ei saada sitä 100000 juotettu, ja häiriökäyttäytymistä (molemmat rikki ikkunat linnut). Saalis vain "Eläköön". Kyllä, minulla ei ole avustaja ja Ammendorf, ja tätä ajatusta. Reach. Kasvu, joiden kirjoittaja on 1,65 (kommentteja. 8, on kuva, jonka avulla voidaan verrata koko), rungon korkeus 19,5 pyörä, noin 90 mm: n korkeudella maanpinnasta. Mutta tässä on 100000 - tämä on kyllä. PS Ja yleensä emme ole kuin että Depot kirkkaassa päivänvalossa / yö tyrit etiketti. On niin yksinkertaisesti pilailla viikonlopun jälkeen. Oikea! Parempi saada nämä asiat juridisesti, kuten tämä. Ota se. Kasvu, joiden kirjoittaja on 1,65 (kommentteja. 8, on kuva, jonka avulla voidaan verrata koko), rungon korkeus 19,5 pyörä, noin 90 mm: n korkeudella maanpinnasta. Mutta tässä on 100000 - tämä on kyllä. 1,79 todellisuudessa. Anteeksi, Igor, I'll mittanauha koska se ei ole mitattu. Näin silmä. Anteeksi Igor, I'll mittanauha, koska se ei ole mitattu. Näin silmä Teidän kasvu, sitten Arthur, sillä melkein kaikki todennäköisesti 1,65. Odota! Ulkomailla auttaa sinua! Ja kun me itse rakentaa sellaista? Tai sisua? FIG, tarvitsemme kaikki Railway-eshnye yliopistot, joille ne on valmistettu? Missä Venäjän mahdollisuudet ja kaikki siellä makro-ja nano? En koskaan. Tonka. Managerov. Käytetty onnistuneesti popila kupla. Henkilökohtaisesti pidän Länsi merkintätapa häntä enemmän. Kytke käsin hetkellä rajan ylittämisen tai milloin? Vaikka tämä jotain voit harjoitella ohjelman antaa: postoyanka - "venäläinen" hännän syvennys - "suomalainen". Missä Venäjän mahdollisuudet ja kaikki siellä makro-ja nano? Joku, eli mahdollinen? PS: Kyllä, juna on huono. Koska hän oli uusi. Ja kaikki on uutta - se on huono, koska muuttohaukan. Anna CS2 CP3 ja TE2 koko rataverkon! Anna meille epämiellyttävä! Huraa! Huraa! Huraa! Sergei, Lopeta valittaminen! Allegro ei anna oikeutta päätellä muodossa "aivot ämpäri ... tehtävä ... epätoivoon ..." Saat maksetaan palkkaa työstään, eikä kuten vapaa-varattu paikka, korvaamaton ihmiset eivät tapahdu! Ensin oppia venäjän kieltä, ennen kuin antaa neuvoja. Voimme sanoa: asema on juna? Oja, joka nousee, liottaa kautta ja avulla? Ja kuka on kastumista katuojassa? Täällä katolla tiedosto pitäisi istuu vähemmän. Mukava olla katolla eikä istu, mutta ei toimi. Drive menisi meidän kontaktnikov ja valmistajat käärmeitä. Mutta Finlyandke in shop valokuvaus - on oikeus lisätä kiinni: modaalinen objekti. Kuinka kauan hän on siis ollut saatavilla siellä? Miten mennä alkoi Allegro. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Tammikuu 30, 2011, 22:08:44 Valmistuskilpeä kait ainakin haikailevat. Keskustelevatten myös valokuvaamisesta asemalla.
Aikamoista tajunnanvirtaa, aivot ja kaikki. Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Tammikuu 30, 2011, 22:57:30 Nelos-Allu on ollut Moskovassa keskiviikkona 26.1.2011: kuva (http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=300666#picture) "aivot ämpäriOtsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Stanislav Voronin - Helmikuu 25, 2011, 09:47:50 Today, 25-02-2011 at 8:30 Sm6 #4 was spotted in Kerava slowly heading northbound.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Tuukka Varjoranta - Helmikuu 25, 2011, 14:19:36 I spotted #4 Allegro at Tikkurila 23.2 about 16.40 going north.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Markus Räsänen - Helmikuu 25, 2011, 14:44:39 Tavattu Kouvolassa klo 10.30 jälkeen uusi Sm6 94 10 3890004-4. Junassa oli vielä muovit matkustamossa tuolien ja pöytien päällä! jatkoi matkaa kohti Vainikkalaa n. klo 11 jälkeen.
Otsikko: Vs: Allegro (Sm6) koeajohavainnot Kirjoitti: Stanislav Voronin - Maaliskuu 03, 2011, 10:38:53 Allegro passed Kerava today, 3/3/2011, at 10:37 going to Helsinki. I guess, ones again it is late from Russia.
|